Passat B7 variant ja tikittävä ääni takakontissa

Aloittaja vwp, 11.08.23 - klo:09:36

« edellinen - seuraava »

vwp

Tervehdys

Olen tässä jonkin aikaa ihmetellyt autossa istuessani, että takaa kuuluu vaimea tikitys/naksutus kun auto ei käy.
Kerran takakonttia siivotessa totesin, että se kuuluu kuljettajan puoleisen lokarin lähistöltä, saman verhoilun takaa missä on webaston akku.

Verhoilun takaa löytyi tällainen:
https://drive.google.com/file/d/1ONdh7AWVaSrTttO8jjARQy5zynxNTCag/view?usp=sharing

Eli tuolla on liitin, jossa vilkkuu punainen ledi ja sen tahtiin kuuluu myös se ääni. Lisäksi sieltä löytyi tuollainen musta johto, jossa liitin päässä.
Onko arvauksia mikä systeemi tämä on? Autossa on kääntyvä koukku, eli sen sähköjä saattanee myös olla?
Muistaakseni tämä on ruotsista tuotu aikoinaan.
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vzv

Omassa 2013 kaasu-Passatissa on tavaratilan vasemman sivuposken alla kolmekin boksia, mutta yksikään niistä ei vilkkunut, tikittänyt eikä ollut tuon näköinen. Tehdaskoukkua ei minulla ole, vain jälkiasenteinen ekä Webastoa lainkaan.

Tuo liitin on kyllä enemmän audio- kuin ajoneuvotekniikkaan liittyvän oloinen. Tuollaistakaan ei minulla ole, sen sijaan joku antenni/optisen kaapelin näköinen johto joka ei mennyt mihinkään.

vwp

Joo aivan. Tämä siis myös 2013 mutta perus R-line TDI orkkiswebastolla ja tehtaan koukulla

vzv

Puhtaana arvailuna tuntuisi, että jos tuo tikittävä ja vilkkuva boksi liittyy jompaan kumpaan noista varusteista niin mielummin Webastoon kuin vetokoukkuun. Kääntyvä joukku on puhtaasti mekaaninen ja sen sähköt passiivisia on/offeja.

vwp

Tuli eilen kurkattua vielä uusiksi tuota aikapommia. Nippusiteen kun avasin, niin sai koko mokkulan käteen ja se ilmeisesti on tällainen key switch:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/elektronica-en-kabels/m1991458163-key-switch-kabel-radio-diverse-merken-zie-beschrijving?utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_source=whatsapp-desktop

Oiskohan sitten ollut vahvistimen heräte tai joku muu vastaava tuon avulla joskus. Irroitin hetkeksi virran tuolta ja laitoin takaisin, niin naksutus loppui.

o.b.

Kannattaa irrottaa pistoke ja katsoa, lakkaako joku toimimasta. Jos ei, niin heivaa koko viritys kierrätykseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy