Tuulilasi "sisältä" likainen vai olenko nyt ihan oikeasti hullu?! :D

Aloittaja Lanttu42, 03.05.11 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

Lanttu42

Pesen ja jynssään ja kokeilen sormellakin. Uskottava se on - tuulilasissa on valumajälkiä ja "pölyä" joka ei lähde millään veke. Aurinko leviää kuin paskempaankin tuulilasiin ja huomaan aurinkoisella säällä peseväni tuulilasista olematonta pölyä.

Voiko oikeasti olla niin, että tuulilasin on päässyt valmistusvaiheessa jotains shittii tai jotenkin muuten tusinalasi?

Onnistuin nappaamaan aamuaurinkoisena kuvankin ongelmasta. Ylhäältä tulevat valumajäljet eivät lähde liuottimilla eikä millään. Itseasiassa valumajäljet ja täplät on oikastaan puhdasta lasia... muu on "pölyistä"...


Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Erkka

Näyttäisi siltä kuin tuulilasin sisällä lameleissa olisi valmistusvika tai siellä on ylimääräistä shittiä. Takuuvaihtoon, ehdottaa "hän".
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

makelja

Mulla on myös lasissa sellainen imukupin ympyrä joka ei lähde niin millään pois. Mutta poistunee varmaan tässä lähitulevaisuudessa kun eilen kanssa-autoilija (Volvo XC60) päätti rikkoa lasini nastalla. Siis NASTALLA. Toukokuun toinen päivä. Lunta ei missään, mutta nastarenkaat alla. Nelivetoinen auto. Totaalista laiskuutta/saamattomuutta/ajattelemattomuutta/idioottimaisuutta. Voi ...kele. >:(

Peeveli

Joko Lantulla laminointivälikerroksessa jäänyt lasinvalmistuksessa epäpuhtauksia, tai sitten ulkopinnalla superpinttymää joka ei lähde normaaleilla aineilla pois. Aikoinaan ex-Seatissa oli täysin kelvoton tuulilasi: siihen oli jymähtänyt pölymäinen likakerros joka jynssättiin tehoaineilla pois merkkiliikkeessä, pitkän sanallisen taistelun jälkeen. Myöhemmässä vaiheessa sateella jne tuulilasi alkoi huurtumaan kivasti keskeltä lasia, välikerroksessaan eli sitä ei saanut sisältä tai ulkoa putsattua vaan huuru hävisi vasta pitkän ajomatkan aikana. Jonkun reiän/huokosen kautta kosteus siis pääsi lasin laminointikerrokseen. Lasi olisi pitänyt vaihdattaa mikäli kärry olisi jäänyt talouteeni.

Kannattaa siis käyttää merkkiliikkeessä takuuvaatimuksena...

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.05.11 - klo:08:27
Joko Lantulla laminointivälikerroksessa jäänyt lasinvalmistuksessa epäpuhtauksia, tai sitten ulkopinnalla superpinttymää joka ei lähde normaaleilla aineilla pois. Aikoinaan ex-Seatissa oli täysin kelvoton tuulilasi: siihen oli jymähtänyt pölymäinen likakerros joka jynssättiin tehoaineilla pois merkkiliikkeessä, pitkän sanallisen taistelun jälkeen. Myöhemmässä vaiheessa sateella jne tuulilasi alkoi huurtumaan kivasti keskeltä lasia, välikerroksessaan eli sitä ei saanut sisältä tai ulkoa putsattua vaan huuru hävisi vasta pitkän ajomatkan aikana. Jonkun reiän/huokosen kautta kosteus siis pääsi lasin laminointikerrokseen. Lasi olisi pitänyt vaihdattaa mikäli kärry olisi jäänyt talouteeni.

Kannattaa siis käyttää merkkiliikkeessä takuuvaatimuksena...

Joops. Tuota on kyllä niin maan ihmeellisillä aineilla jo yritetty. Kaveri uhkaili kanssa, että se on joku pintakäsittelyaine, joka ei oo levinnyt tasaisesti ja VW:llä vaan "hiotaan" lasin pinta. Kuulostaa aika V-mäiseltä. :D
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

kt

Vaikuttaisi, että siinä näkyy jonkun "rullan" jäljet. Valmistuksessahan lasia mielestäni vedellään "kuumana" joko vaakasuoraan tai pystyyn. Tekovika.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tsiih

Lainaus käyttäjältä: makelja - 03.05.11 - klo:08:11
Mulla on myös lasissa sellainen imukupin ympyrä joka ei lähde niin millään pois. Mutta poistunee varmaan tässä lähitulevaisuudessa kun eilen kanssa-autoilija (Volvo XC60) päätti rikkoa lasini nastalla. Siis NASTALLA. Toukokuun toinen päivä. Lunta ei missään, mutta nastarenkaat alla. Nelivetoinen auto. Totaalista laiskuutta/saamattomuutta/ajattelemattomuutta/idioottimaisuutta. Voi ...kele. >:(
Kumma juttu miten voi lasipintaan joku kuvio jymähtää, mulla näkyy oikealla ylhäällä sellainen a4-kokoinen alue täynnä koodeja, varmaan ollut joku tehtaan lappu lasissa. Tulee näkyviin kun pesee lasia tai se huurtuu sisältä.
Mut kyllä Lantun lasi on vaihdettava, aika pahan näköinen!
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

0251

Joo kyllä ne kuviot jännästi jämähtää lasiin. Ex Cordossa tuli aina huurteen mukana näkyviin tehtaan imukupin jäljet. Ja nykyinen Ibbe siinä näkyy oikeassa yläkulmassa juuri tuo a4 kokoinen koodilista aina huurteen seassa. Monesti jo pestykin,mutta en ole antanut noiden häiritä

tet

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 03.05.11 - klo:20:37
Joo kyllä ne kuviot jännästi jämähtää lasiin. Ex Cordossa tuli aina huurteen mukana näkyviin tehtaan imukupin jäljet.

Golfissa tulee myös nuo imukupin rinkulat näkyviin sopivissa oloissa kun lasi huurtuu. Lasi on pesty molemmin puolin niin monta kertaa että olisi luullut jälkien häviävän, vaan eipä vaan tunnu häviävän.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jni

Superbin takalasissa näkyy myös rinkulat silloin kun lasi on huurteinen. Suoria on vajaa kolmen vuoden aikana pesty jokunenkin kerta, rinkulat sen kuin pysyvät.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Lanttu42

#10
Päivitetään status:

VV-Autossa puunattiin ja hinkattiin ikkunaa ihan erkkinä eräänä päivänä ja todettiin sitten myrkkyjen jälkeen, että kyllä se lika on siellä tuulilasin pintojen välissä. Tänään Polo sai sitten uuden tuulilasin ja on kuulema ihan eri meininki. Tuossa oli joku Skodalla ajelija ihmetellyt, että lasi heijastaa voimakkaasti ja mulla oli ihan samaa - heijasti oikeasti todella voimakkaasti kojelaudan ikkunaan. Katsotaan nyt vielä illalla, onko tämä parantunut. :)

Ilta meni: :D Se on ihan toisesta maasta. Heijastusta on joo yhä, mutta normaalia ja ulos näkee ihan pirun hyvin. Pitää varmaan ottaa aamuruuhkakuva uudelleen, niin näkyy ero. :D
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy