Miten pesen auton oikein? Naarmua pukkaa

Aloittaja seppo22, 02.05.11 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 12.05.11 - klo:20:23
Ai..no sit se on menny ohi.Mutta parasta se on ;D

Hyvä shampoo sekin on ei siitä pääse mihinkään, halutti vain kokeilla tuota Dodoa välissä. Vahaksi tulee kuitenkin Megun NXT2:sta :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MasTurbo

" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Pertsa

No on tuo NXT2 ihan OK, tosin ei se kyllä pinnassa kovin pitkään pysy. Ei tietenkään haittaa jo jos vahaa autoa tiheästi.

makelja

Sour Powerissa on se hyvä puoli että oikein annosteltuna ei pitäisi syödä vahaa pinnasta oikeastaan ollenkaan. Siis tarkoitan oikeaa vahaa en spray-vahoja. Verrattuna GC:hen myös käyttö on halvempaa, koska annostelu on pienempi. 16ml/10L kun taas GC 80ml/10L.
Ja Dodo ei todellakaan vaahtoa. Ja on todella liukasta.

Mikko

Itsellä on juuri markettishampoot loppumassa ja tekisi mieli kokeilla tuota Sour Poweria, mutta kun sitä ei saa mistään. Kaikkialla mistä olen katsonut näyttää ei-oota. Ulkomailta en viitsisi alkaa tilailemaan ja samaan kuormaan olisi kiva saada lammaslapanen. Vinkkejä?

EDIT: Ja nyt tietenkin kun katson niin kaikkialla on varastot täynnä. :D Ei ollut viikko sitten...

ePa

Eilen tuli pesastua Skodillakki.

Ensimmäisenä levitin painepullolla Surfex HD:n ja annoin olla ~2 min ennen pois huuhdontaa. Surfexista jäi pintaan "laihialaisten foami" eli todella laiha ja ohut "vaahto".

Bilt Hamber Auto Wash:lla. kahden ämpärin kanssa pesu ja ko. linkin mukaisia havaintoja tuli tehtyä. Vaikka auto oli lähtökohtaisesti puhdas, siis vain ~10km tie roiskeet kosteasta tiestä, irroitti pesuaine pinnasta vielä esipesun jälkeen tavaraa niin paljon että huuhteluvesi oli selkeästi ruskeaa pesuveden ollessa vielä kirkasta.

Tämä tehtiin, jotta tehtaalla/maahantuojalla/autoliikkeessä laitetut vahat/mömmöt saataisiin pois.

Melko uskomatonta tuo pesuaine. Vaikeinta taitaa olla se että ei laita liikaa pesuainetta. Tuo 5ml/10l kuulostaa aika uskomattomalta.

makelja

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 13.05.11 - klo:09:34
Itsellä on juuri markettishampoot loppumassa ja tekisi mieli kokeilla tuota Sour Poweria, mutta kun sitä ei saa mistään. Kaikkialla mistä olen katsonut näyttää ei-oota. Ulkomailta en viitsisi alkaa tilailemaan ja samaan kuormaan olisi kiva saada lammaslapanen. Vinkkejä?

EDIT: Ja nyt tietenkin kun katson niin kaikkialla on varastot täynnä. :D Ei ollut viikko sitten...

Minä tilasin molemmat Prospect.fi:stä. Samalla otin myös Dodo Red Mist Tropicalin.

Kiviharju

Prospectiltä tuota Sour Poweria löytyy, sieltä sitä varmaan tilaan kuitenkin ja lammasta samaan pakettiin.

Kauppias suositteli myös Chemical Guysin Citruswash & Glossia, onko tuosta kellään kokemusta?
Audi A4 Allroad quattro -17

Lanttu42

... no kysytään nyt sitten, kun ketään ei kehtaa kysyy: Miksi käyttäisin jotain erikois pesuainetta, jos voisin pestä jollain autopesulan omalla kamalla?
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

MasTurbo

^Homman voi tehdä hyvillä tai huonommilla aineilla.Kukin tavallaan.

E:sama pätee siihen että voit käyttää pesuautomaatin kuumavahaa TAI vahata esim itse jollain valitsemallasi vahalla.Toinen näistäkin on se parempi.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Kiviharju

Hyvillä aineilla tuntuu pääsevän helpommalla, tämän huomasin kun vaihdoin Korrekin perus shampoosta Prestaan.
Vesi valuu Prestalla pestyltä pinnalta paremmin pois ja kuivaaminen helpottuu. Kun vesikin valuu pois jää siihen paremmin suojattu pinta kuin Korrekilla. Näin maalaisjärjellä ajateltuna.
Ja paremmat aineet ovat yleisesti riittoisampia, joten ei ne kustannukset välttämättä kasva. Ellei karkaa mopo käsistä niinkuin minulle taitaa olla käymässä :-\

PTG

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 13.05.11 - klo:12:07
Kauppias suositteli myös Chemical Guysin Citruswash & Glossia, onko tuosta kellään kokemusta?

Parin kokeilun jälkeen sanoisin, että hyvää kamaa tuokin. Tujummalla seoksella tuntuu tarvittaessa irtoavan myös pinnassa pidempäänkin seisonut paska siinä missä monilla liuottimiksi kutsutuilla aineillakin. Tämä kuitenkin sillä varauksella, että melko tiuhat vahauskokeilut saattavat _hieman_ vääristää tuloksia ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 12.05.11 - klo:22:15
No on tuo NXT2 ihan OK, tosin ei se kyllä pinnassa kovin pitkään pysy. Ei tietenkään haittaa jo jos vahaa autoa tiheästi.

Kesto vois ehkä olla vähän parempi vaikkei tuo nyt aivan luokatonkaan ole, olenkin mietiskellyt kannattaisiko tuohon vetää päälle vaikka megun #16:sta kerros? Vai jättääkö kokonaan NXT:n pois?

Itsellä on juuri markettishampoot loppumassa ja tekisi mieli kokeilla tuota Sour Poweria, mutta kun sitä ei saa mistään. Kaikkialla mistä olen katsonut näyttää ei-oota. Ulkomailta en viitsisi alkaa tilailemaan ja samaan kuormaan olisi kiva saada lammaslapanen.

Viime viikolla oli tosiaan varastot vielä aika vajavaiset joten pukkasin tilauksen sisään ebayn kautta, hintakin oli muutaman euron edullisempi. Nopeasti se tulee briteistäkin, paketti olisi kuulemma postissa :D

Cyclic Stig

Mikä on asiantuntijoista paras ns. marketin (esim. Prisma) autoshamppoista? Noissahan aika perinteisesti on kahta-kolmea merkkiä, Korrekkia, Turtlea ja marketin "omaa" merkkiä/ jotain muuta. Jos noista pitäisi valita niin minkä ostaisitte?

ePa

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 13.05.11 - klo:17:50
Mikä on asiantuntijoista paras ns. marketin (esim. Prisma) autoshamppoista? Noissahan aika perinteisesti on kahta-kolmea merkkiä, Korrekkia, Turtlea ja marketin "omaa" merkkiä/ jotain muuta. Jos noista pitäisi valita niin minkä ostaisitte?

Jos Turtle on Big Orangea niin sen. Samalla vaivalla ajelee Mätänettiin, niin sieltä saa vielä pinelinenkin samalla reissulla esipesuun. Ja mikrokuituliinoja.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: ePa - 13.05.11 - klo:17:59
Jos Turtle on Big Orangea niin sen. Samalla vaivalla ajelee Mätänettiin, niin sieltä saa vielä pinelinenkin samalla reissulla esipesuun. Ja mikrokuituliinoja.
Joo Turtlen oranssia löytyy aika monista Prismoista. Motonettiä ei ole läheskään joka paikkakunnalla, monestikaan ei edes kovin lähellä. Esitin kysymyksen juuri siksi, että varmaan nämä tässä keskustelussa vilahtelevat "dindongdodomekujuissit" ovat aika tuntemattomia merkkejä "normi pesijälle" joka ostaa autonhoitotuotteensa lähimmästä marketista ruokaostostensa yhteydessä eikä koskaan tunne tarvitsevansa mitään muuta.

ePa

Joo, niinhän se taitaa mennä. Samalla harjalla pestään kesättalvet renkaat ja pellit. Normitavisautopesijä joka haluaa erottua markettiversio kaveristaan ostaa lähimmältä Seolta Auto Glymiä. Siihen yleensä loppuu tieto/taito/mielenkiinto.

Tuokaa ei ole väärin. Eikä ole väärin käyttää harjapesussakaan. He ovat varmaan toisilla aloilla sitten asiantuntijoita/ammattilaisa. Tai mitä välii vaikkei olisikaan. Kukin tyylillään.

makelja

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 13.05.11 - klo:15:57
Kesto vois ehkä olla vähän parempi vaikkei tuo nyt aivan luokatonkaan ole, olenkin mietiskellyt kannattaisiko tuohon vetää päälle vaikka megun #16:sta kerros? Vai jättääkö kokonaan NXT:n pois?

Voihan sen NXT:n siihen laittaa ja sitten #16 perään. Toimii siinä alla sealerina. Itsekin olen laittanut synteettisen alle ja luonnon vahan päälle. Tulee syvä kiilto ja #16 antaa pitkän kestävyyden. Toinen vaihtoehto #16:n alle on AG:n punainen. Tai PoorBoysin BlackHole tai WhiteDiamond.
Itse aion seuraavaksi kokeilla Chemical Guys Wet Mirror Finish'iä ja siihen #16 päälle pariin kertaan. Tai kerta #16:tta ja toinen kerros Dodo Purple Haze Prota. Noiden alle kuitenkin Dodon Limeprime.

Kiviharju

Kävin paikallisella Meguiars myyjällä ja sieltä tarttui mukaan viimeinen pölyinen pullo Gold Classia.
Hintaa tuli saman verran kuin Prospectin postikuluille ;)

Katsoo sitten kun saa vanhat käytettyä, josko sitten kokeilisi sitä Dodo Juicea...

tlindstr

Tuli vaihdettua pesuvermeet uusiksi kertaheitolla  :P
Lance Foamia oli monet kehuneet joten pistin semmosen kuten myös kaksi sankkoa :)

Saa nähä ennättääkö jo viikonloppuna testaamaan  ::)
Tarkemmat kuvat uusista vermeistä tästä
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Pertsa

Otsikkoon liittyen, jos ja kun tuota naarmua kuitenkin jossain vaiheessa väistämättä pukkaa niin onko olemassa joku hyvä tahna jolla niitä sais poies? Itselläni on ainakin sellaisia todella ohuita naarmuja siellä täällä kun parkkihallissa sopivasti sivusta valoa vasten katsoo. Niin ohuita että eivät välttämättä tunnu edes kun kynnellä kun vetää poikittain naarmun päältä. Kuitenkin ne sieltä joskus näkyy häiritsevästi. Mulla on tuota Meguiarsin Scratch-X:ää niin ei sillä kyllä lähde naarmut mielestäni oikeastaan juuri mihinkään. Nyt siis puhun sellaisista aineista joilla käsin hinkkaamalla sais naarmuja pois, onko sellaisia? Myllytys on sitten eri asia jolla homma korjaantuu ja se täytynee jossain vaiheessa tehdä, mutta näin ensiapuna.

Tzeipii

Ei ne naarmut tahdo VAG-konsernin autoissa oikein muuten lähteä kuin koneella ja hionta-aineena kannattaa käyttää Menzernaa.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Tzeipii - 13.05.11 - klo:23:05
Ei ne naarmut tahdo VAG-konsernin autoissa oikein muuten lähteä kuin koneella ja hionta-aineena kannattaa käyttää Menzernaa.
Joo niin vähän arvelinkin, näissä kun taitaa olla sen verran kova tuo maalipinta. Juu Menzernalla olis jossain vaiheessa tarkoitus vetää.

makelja

Tai Meguarsin Ultimate Compoundilla. Sillä voi yrittää vaikka käsinkin. Mutta raskasta se on.

Keke78

Onks se aivan kauhea kardinaalimoka jos vien auton harjattomaan pesuun, ajan kotipihaan n. 10 km matkan ja isken vahan päälle??? Ei oikein muuta vaihtoehtoa ole kun ei tässä vitun nihilistitaloyhtiössä saa pestä autoa vaikka huoltorakennuksen kyljessä on vesipiste. Ei oikeesti jaksa lähteä mihinkään teeseitse pesulaan heilumaan moneksi tunniksi.

Niin ja siis kyseessä on 3 viikkoa vanha auto jossa ei ole tällä hetkellä minkään sortin entistä vahausta.
Fabia rs combi -11

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 13.05.11 - klo:21:56
Tuli vaihdettua pesuvermeet uusiksi kertaheitolla  :P
Lance Foamia oli monet kehuneet joten pistin semmosen kuten myös kaksi sankkoa :)

Saa nähä ennättääkö jo viikonloppuna testaamaan  ::)
Tarkemmat kuvat uusista vermeistä tästä

Näyttää ihan joltain Tuulilasin testipenkiltä. :D
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 14.05.11 - klo:11:09
Onks se aivan kauhea kardinaalimoka jos vien auton harjattomaan pesuun, ajan kotipihaan n. 10 km matkan ja isken vahan päälle??? Ei oikein muuta vaihtoehtoa ole kun ei tässä vitun nihilistitaloyhtiössä saa pestä autoa vaikka huoltorakennuksen kyljessä on vesipiste. Ei oikeesti jaksa lähteä mihinkään teeseitse pesulaan heilumaan moneksi tunniksi.

Niin ja siis kyseessä on 3 viikkoa vanha auto jossa ei ole tällä hetkellä minkään sortin entistä vahausta.

Jaa-a. 3 viikon ikäisessä autossa tuskin on kauheasti pinttynyttä likaa, mutta kyllähän harjaton pesu on pelkkä sutaisu. Eikä tuo 10 km:n ajokaan kuulosta omaan korvaan hyvältä.

Itse olen silloin tällöin tehnyt niin, että ti-pesulassa pessyt kunnolla auton ja sitten nurkan taakse varjoon kuivaamaan ja vahaamaan. Itelläni on tuo parempi autonhoitopaikka sen verran kaukana, että noita nopeita vahauksia olen päätynyt tekemään noin. Perseestä, mutta minkäs teet  :(

VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 14.05.11 - klo:12:13
Jaa-a. 3 viikon ikäisessä autossa tuskin on kauheasti pinttynyttä likaa, mutta kyllähän harjaton pesu on pelkkä sutaisu. Eikä tuo 10 km:n ajokaan kuulosta omaan korvaan hyvältä.

Itse olen silloin tällöin tehnyt niin, että ti-pesulassa pessyt kunnolla auton ja sitten nurkan taakse varjoon kuivaamaan ja vahaamaan. Itelläni on tuo parempi autonhoitopaikka sen verran kaukana, että noita nopeita vahauksia olen päätynyt tekemään noin. Perseestä, mutta minkäs teet  :(

Miten ois jos kävis harjattomassa, ajais kotiin ja täällä pihassa käsin ämpärillä ja vedellä 'viimeistelis' pesutuloksen ja sen jälkeen iskis vahan päälle. On tässä vähän sekin takana että mua oikeesti laiskottaa ja vituttaa ajatus lähteä heilumaan itsepalveluun moneksi tunniksi.
Fabia rs combi -11

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 14.05.11 - klo:12:28
Miten ois jos kävis harjattomassa, ajais kotiin ja täällä pihassa käsin ämpärillä ja vedellä 'viimeistelis' pesutuloksen ja sen jälkeen iskis vahan päälle. On tässä vähän sekin takana että mua oikeesti laiskottaa ja vituttaa ajatus lähteä heilumaan itsepalveluun moneksi tunniksi.

Tuskin siihen ainakaan pahoja skraiduja tulee  :D
Jos mahdollista, niin ota harjaton pesu ilman kuumavahoja, vai mitä nenyon..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 14.05.11 - klo:12:28

Entä jos ajaisit fiksarille jaa pyytäisit tekemään vahauksen? 50-80â,¬ ja autossa on tuore vahapinta oikein laitettuna ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy