ID.7

Aloittaja concorde, 05.01.23 - klo:08:35

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Saisivat laittaa ID.3:een tai Cupra Pornoon nelivedon 77kwh akun kaveriksi niin varmaan pistäisin sellaisen tilaukseen seuraavaksi työsuhdeautoksi. ID.3 tilat riittää itselle ainakin ihan kivasti.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

makelja

Eipä mitään.... Ajatusvihre.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 24.08.23 - klo:21:13
Saisivat laittaa ID.3:een tai Cupra Pornoon nelivedon 77kwh akun kaveriksi niin varmaan pistäisin sellaisen tilaukseen seuraavaksi työsuhdeautoksi. ID.3 tilat riittää itselle ainakin ihan kivasti.
Minulle riittäisi Borniin 77 kWh akku ja takaveto tuolla uudella 210 kW moottorilla. Kulutus laskisi nykyisestä. Takavedon myötä säilyisi Bornin pieni kääntösäde ja ketteryys. Suorituskykykin olisi riittävä 210 kW teholla.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Sped

Alkais bornin hinta olemaan Model 3 LR kanssa sama tämän jälkeen, joten sitten aika no brainer, toki aina on heitä ketkä haluaa silti bornin…
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Sped - 25.08.23 - klo:13:50
Alkais bornin hinta olemaan Model 3 LR kanssa sama tämän jälkeen, joten sitten aika no brainer, toki aina on heitä ketkä haluaa silti bornin…

No en nyt oikein tiedä. Hinnoista en ole käytännössä ollenkaan perillä kun auton vaihto ei ole ajankohtainen, tuntuu myös hinnat elävän kaikessa sitä tahtia että turha edes mennä vielä niin pitkälle seuraavan auton suunnittelussa. Ja näyttää siltä että myös firman työsuhdeautopolitiikka elää vauhdikasta elämää tällä hetkellä että sieltäkin voi tulla seuraavaan autoon mitä tahansa vaatimuksia ja rajoituksia  :D

Tällä hetkellä meillä Teslat ei ole sallittujen merkkien listalla ja jos yhtään tunnen työsuhdeautovastaavan ajatusmaailmaa niin tuskin helposti tulee edes vaihtoehdoksi. ID.4 GTX meillä erikseen mainittu listalla sallituista sähköautoista ja luulisi nelivetoisen ID.3 olevan samassa hintaluokassa tai ei ainakaan kalliimpi niin ihme jos tota ei saisi tilata työsuhdeautoksi.

Tollasesta Model 3 LR:stä kokemusta itsellä ja en oikein jaksa ymmärtää että mikä siinä ihmisiä kiehtoo? Sähköteknisesti (akku ja lataus) on kyllä hieno ja kehittynyt laite ja älypuhelimena/telkkarina toimii kyllä kivasti. Muuten kyllä ihan karmea laite, ergonomia huonompi kuin 90-luvun japanilaisissa, rengasmelu samaa luokkaa kuin Nissan Vanetessa, korirakenteet yhtä hyvin tehtyjä kuin daihatsu charadessa ja huolto/korjauspalvelut luokattoman huonoja (K-Auto:n paska palvelu on esimerkillisen hienoa Teslaan verrattuna). Teslan pitäisi olla aika paljon halvempi kuin eurooppalaisen auton että itse sellaisen suostuisin ostamaan.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Nyt oli niin Esson baari kokemusta Teslasta että hohhoijaa.

Minä taas en ymmärrä miten joku viitsii Volkkarista maksaa noin paljoa. Saat täysin paskan sähköauton.
Nerot saivat akunlämmityksen vasta nyt. Eihän tuohon montaa vuotta edes mennyt. Ai niin, se vaatii uutta rautaa joten sori te jotka jo olette auton ostaneet, ette tule tätä ominaisuutta koskaan saamaan.
Silti sopulit kehuu kuin se Volkkari on hyvä.

Konkurssikypsä firma kohta. Ei se muuta enää ole. Sähköautokilpailu on sen firman osalta menetetty.

Se on vaan monelle vaikea myöntää että startup firma on oppinut tässä vuosien aikana jopa oikeasti valmistamaan autoja. Ja vieläpä hyviä sellaisia.
Ymmärrän että kaikki eivät Teslaa halua, ja ei tarvitsekaan, se on hyvä vaan että on vaihtoehtoja.
Mutta tuo ylläoleva oli niin paksua paskapuhetta että en ihan hetkeen ole lukenut.

tsihman

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.08.23 - klo:00:03
huolto/korjauspalvelut luokattoman huonoja (K-Auto:n paska palvelu on esimerkillisen hienoa Teslaan verrattuna).

Olen tuosta Teslan huollon paskuudesta hieman eri mieltä.
30 vuotisen autoiluhistorian aikana Teslan huoltopalvelut ovat olleet parhaat mitä missään muussa merkissä.
Rangeri tulee tekemään korjaukset työpaikan/kotopihaan tai missä auto nyt sattuukaan olemaan. Kuvailemasi tilanne on ollut muutama vuosi sitten mutta ei enään tänä päivänä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.08.23 - klo:07:28
Nyt oli niin Esson baari kokemusta Teslasta että hohhoijaa.

Minä taas en ymmärrä miten joku viitsii Volkkarista maksaa noin paljoa. Saat täysin paskan sähköauton.
Nerot saivat akunlämmityksen vasta nyt. Eihän tuohon montaa vuotta edes mennyt. Ai niin, se vaatii uutta rautaa joten sori te jotka jo olette auton ostaneet, ette tule tätä ominaisuutta koskaan saamaan.
Silti sopulit kehuu kuin se Volkkari on hyvä.

Konkurssikypsä firma kohta. Ei se muuta enää ole. Sähköautokilpailu on sen firman osalta menetetty.

Se on vaan monelle vaikea myöntää että startup firma on oppinut tässä vuosien aikana jopa oikeasti valmistamaan autoja. Ja vieläpä hyviä sellaisia.
Ymmärrän että kaikki eivät Teslaa halua, ja ei tarvitsekaan, se on hyvä vaan että on vaihtoehtoja.
Mutta tuo ylläoleva oli niin paksua paskapuhetta että en ihan hetkeen ole lukenut.

Hyvä provosointi  :D

Justiinhan kehuin teslaa sähkö ja älytekniikasta. VAG sähköautoista ei itellä ole kokemusta muuten kun apukuskin paikalla istumisesta enkä niitä nyt tossa mitenkään kehunu toisin kuin annat möyhäämisessäsi ymmärtää.


Lainaus käyttäjältä: tsihman - 26.08.23 - klo:07:43
Olen tuosta Teslan huollon paskuudesta hieman eri mieltä.
30 vuotisen autoiluhistorian aikana Teslan huoltopalvelut ovat olleet parhaat mitä missään muussa merkissä.
Rangeri tulee tekemään korjaukset työpaikan/kotopihaan tai missä auto nyt sattuukaan olemaan. Kuvailemasi tilanne on ollut muutama vuosi sitten mutta ei enään tänä päivänä.

Jos viat olisi sellasia että ne olisi korjattavissa esim. työpaikan parkkipaikalla niin toi olisi joo kyllä toimiva juttu. Sitten kun vika sellainen että vaatii oikeata korjaamoa niin homma muuttuu tosi surkeaksi. Kokemukset huhtikuu-kesäkuu 2023 ajalta.




Tuntuu että Teslaan suhtaudutaan samanlaisella uskovais asenteella kuin Appleen. Molemmat uskonnot sellaisia että jos vähänkään arvostelee tuotetta todelliseen kokemukseen perustuen niin haukutaan esson baarissa istuvaksi idiootiksi joka ei vain osaa käyttää laitteita ja poltetaan noitana roviolla. Apple toki tehnyt asiat liiketoiminnan kannalta oikein ja tekevät ihan mieletöntä tulosta, siitä Applelle hatun nosto.

Teslalla ja Applella kuitenkin liiketoiminnassa aika iso ero, Apple tekee teknisesti keskinkertaista tuotetta jonka paketoi todella laadukkaisiin kuoriin ja hioo softan viimeisenpäälle jonka avulla saa korjattua keskinkertaisten sisuskalujen aiheuttamat puutteet. Näin saadaan tehtyä laadukkaan oloinen laite halvalla, softan kehitykseen on helppo lyödä rahaa paljon koska se on kuitenkin monistettavissa laitteisiin lähes ilmaiseksi toisin kuin laadukkaan raudan kopioiminen miljooniin laitteisiin.

Tesla taas tekee tekniikaltansa huippulaitetta jonka paketoi keskinkertaisiin kuoriin.... tietyssä mielessä tuote täysin peilikuva Applen tuotteisiin verrattuna.

Pitäisikö tänne perustaa joku VAG vs. Tesla topic niin ei tarvitsisi tätäkin pilata offtopicilla?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.08.23 - klo:07:28
Nyt oli niin Esson baari kokemusta Teslasta että hohhoijaa.

Minä taas en ymmärrä miten joku viitsii Volkkarista maksaa noin paljoa. Saat täysin paskan sähköauton.
Nerot saivat akunlämmityksen vasta nyt. Eihän tuohon montaa vuotta edes mennyt. Ai niin, se vaatii uutta rautaa joten sori te jotka jo olette auton ostaneet, ette tule tätä ominaisuutta koskaan saamaan.
Silti sopulit kehuu kuin se Volkkari on hyvä.

Konkurssikypsä firma kohta. Ei se muuta enää ole. Sähköautokilpailu on sen firman osalta menetetty.

Se on vaan monelle vaikea myöntää että startup firma on oppinut tässä vuosien aikana jopa oikeasti valmistamaan autoja. Ja vieläpä hyviä sellaisia.
Ymmärrän että kaikki eivät Teslaa halua, ja ei tarvitsekaan, se on hyvä vaan että on vaihtoehtoja.
Mutta tuo ylläoleva oli niin paksua paskapuhetta että en ihan hetkeen ole lukenut.

Ei sun tarvitse ymmärtääkään. 3 ja Y ovat laadultaan ja ominaisuuksiltaan keskiluokkaa, paikoin jopa alle. Yksilöllistä autosta et saa, koska tilattavia varusteita ei ole. DCC, 360 kamerat, verholla varustettu lasikatto, matriisivalot, parkkitutkat jne. Ei saatavilla. Huollon resurssit on mitä on, lämmöllä odotan tulevaa talvea ja lämpöpumppuongelmia kun autoja on aika paljon enemmän mitä viime talvena.

ID.7 on moniltakin osin lähempänä Model S, 30000, halvempana. Ja vielä, mitä sillä akun lämmityksellä tehdään, paitsi poltetaan energiaa? ID lataa nykysoftalla 100kW tehoilla jo talvellakin, mutta kai se sitten on hienompaa polttaa range akun lämmittämiseen ja sitten ladata vähän nopeammin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.08.23 - klo:11:29
Hyvä provosointi  :D

Justiinhan kehuin teslaa sähkö ja älytekniikasta. VAG sähköautoista ei itellä ole kokemusta muuten kun apukuskin paikalla istumisesta enkä niitä nyt tossa mitenkään kehunu toisin kuin annat möyhäämisessäsi ymmärtää.

Kyllä, ja sitten tuhosit koko viestisi höpöttelemällä jotain aivan tuubaa.

En ole Tesla uskovainen enkä myöskään Apple uskovainen vaikka molemmat onkin. Teslan valitsin puhtaasti kokeilunhalusta ja Applen sen takia että tuote on yksinkertaisesti laadukas. Android puhelimia on tullut testailtua aina välillä ihan mielenkiinnon takia ja joka kerta se pettää. Aivan liian tuotteistamaton. Open source ei ole hyvä asia aina. Sama näkyy Android automotivessa.

Tesla on yllättänyt erittäin positiivisesti. Oikeasti hyvä auto vaikka en sitä edes odottanut. Ja huoltokin on pelannut sen kerran kun sitä olen tarvinnut.
Edelllinen ID4 oli mielestäni keskinkertainen auto korkeintaan. VW:n laatutaso ja laatuvaikutelma on mennyt viime vuosina todella alas. Hinta on vaan liian kova siitä mitä sillä saa
En ihmettele että Tesla myy. Möihän Corollakin ja myy edelleen.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 26.08.23 - klo:11:39
Ei sun tarvitse ymmärtääkään. 3 ja Y ovat laadultaan ja ominaisuuksiltaan keskiluokkaa, paikoin jopa alle. Yksilöllistä autosta et saa, koska tilattavia varusteita ei ole. DCC, 360 kamerat, verholla varustettu lasikatto, matriisivalot, parkkitutkat jne. Ei saatavilla. Huollon resurssit on mitä on, lämmöllä odotan tulevaa talvea ja lämpöpumppuongelmia kun autoja on aika paljon enemmän mitä viime talvena.

ID.7 on moniltakin osin lähempänä Model S, 30000, halvempana. Ja vielä, mitä sillä akun lämmityksellä tehdään, paitsi poltetaan energiaa? ID lataa nykysoftalla 100kW tehoilla jo talvellakin, mutta kai se sitten on hienompaa polttaa range akun lämmittämiseen ja sitten ladata vähän nopeammin.

Asioita voi katsoa monenväristen lasien läpi. On Tesla fanboyta ja on VW fanboyta ihan samalla tapaa.

Voi luvata että ei lataa kovalla pakkasella tai sitten vaihdat akustoa jo parin vuoden jälkeen. Sen lämmityksen ensisijainen tehtävä on varmistaa akuston maksimaalinen käyttöikä, ei maksimaalinen lataus.
Ja kylmää akkuahan voi ladata vaikka 300kW teholla. Ei se ota sitä vastaan kun ei vaan kylmä akku siihen pysty.
Ja mikä esim DCC:ssä on sateentekijä? Kahdessa edellisessä autossa se ollut ja en sitä vaan oikein vieläkään ymmärrä??? Ilma-alustaa siitä ei tule lähellekään.

Ja onnea vaan kun volkkariin tulee vika ja saat säätää huollon kanssa. Kiva oli kuvata videota liikenteessä viasta todisteeksi kun kuulemma muuten ei pysty korjaamaan kun tehdas ei anna. Säästötoimenpiteet alkavat volkkarillakin näkymään.
Ei tule ID:sta ikävä kolisevaa alustaa, keinotekoista ohjausta, huonoja jarruja, aivan susipaskaa vetoluistonestoa ja aivan susipaskaa lagista ja bugista softaa, muovista äänentoistoa sekä aivan luokattoman paskaa adaptiivista vakkaria. Se kattoikkunan verhokaan ei aiheuttanut mitään onanointia kun se on niin ohut että ei se mitään auta.
Ikävä sitten taas on hyviä matriisvaloja, hyviä sportti-istuimia, hienoa ambient valaistusta, toimivaa sadetunnistinta.

Osasivat tehdä käsittämättömän hienoja polttomoottoriautoja, mihin se osaaminen sähköautojen kanssa katosi?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.08.23 - klo:12:09
Asioita voi katsoa monenväristen lasien läpi. On Tesla fanboyta ja on VW fanboyta ihan samalla tapaa.

Voi luvata että ei lataa kovalla pakkasella tai sitten vaihdat akustoa jo parin vuoden jälkeen. Sen lämmityksen ensisijainen tehtävä on varmistaa akuston maksimaalinen käyttöikä, ei maksimaalinen lataus.
Ja kylmää akkuahan voi ladata vaikka 300kW teholla. Ei se ota sitä vastaan kun ei vaan kylmä akku siihen pysty.
Ja mikä esim DCC:ssä on sateentekijä? Kahdessa edellisessä autossa se ollut ja en sitä vaan oikein vieläkään ymmärrä??? Ilma-alustaa siitä ei tule lähellekään.

Ja onnea vaan kun volkkariin tulee vika ja saat säätää huollon kanssa. Kiva oli kuvata videota liikenteessä viasta todisteeksi kun kuulemma muuten ei pysty korjaamaan kun tehdas ei anna. Säästötoimenpiteet alkavat volkkarillakin näkymään.
Ei tule ID:sta ikävä kolisevaa alustaa, keinotekoista ohjausta, huonoja jarruja, aivan susipaskaa vetoluistonestoa ja aivan susipaskaa lagista ja bugista softaa, muovista äänentoistoa sekä aivan luokattoman paskaa adaptiivista vakkaria. Se kattoikkunan verhokaan ei aiheuttanut mitään onanointia kun se on niin ohut että ei se mitään auta.
Ikävä sitten taas on hyviä matriisvaloja, hyviä sportti-istuimia, hienoa ambient valaistusta, toimivaa sadetunnistinta.

Osasivat tehdä käsittämättömän hienoja polttomoottoriautoja, mihin se osaaminen sähköautojen kanssa katosi?
Auto lämmittää akkunsa plussan puolelle ihan nykysoftallakin, kuten on aina tehnyt. Enempää ei 100kW tehoihin tarvita.

Sinä et ID:tä ole tainnut ikinä omistaa?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.08.23 - klo:11:40
Kyllä, ja sitten tuhosit koko viestisi höpöttelemällä jotain aivan tuubaa.

En ole Tesla uskovainen enkä myöskään Apple uskovainen vaikka molemmat onkin. Teslan valitsin puhtaasti kokeilunhalusta ja Applen sen takia että tuote on yksinkertaisesti laadukas. Android puhelimia on tullut testailtua aina välillä ihan mielenkiinnon takia ja joka kerta se pettää. Aivan liian tuotteistamaton. Open source ei ole hyvä asia aina. Sama näkyy Android automotivessa.

Tesla on yllättänyt erittäin positiivisesti. Oikeasti hyvä auto vaikka en sitä edes odottanut. Ja huoltokin on pelannut sen kerran kun sitä olen tarvinnut.
Edelllinen ID4 oli mielestäni keskinkertainen auto korkeintaan. VW:n laatutaso ja laatuvaikutelma on mennyt viime vuosina todella alas. Hinta on vaan liian kova siitä mitä sillä saa
En ihmettele että Tesla myy. Möihän Corollakin ja myy edelleen.

Tässä kiteytyy uskovaisuus kyllä jo niin hyvin, että taidan kehystää sekä kodin että toimiston seinälle  :D

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.08.23 - klo:12:09
Ei tule ID:sta ikävä .... muovista äänentoistoa sekä aivan luokattoman paskaa adaptiivista vakkaria.

ID:stä ei tosiaan itellä kokemusta kuskinpaikalta mutta jos vertaan teslaa nykyiseen Q3:een ja ex. B8 Passattiin äänentoiston ja ACC:n osalta niin vähän epäilen että et ole edes ajanut teslalla. Pelkkään kameraan pohjautuva ACC on suoraan sanottuna naurettavan huono heti kun ei ole kirkas kesäpäivä.

Tesla uskovaiset varmaan luulee myös että penkin huono ergonomia, roikkuvat ovitiivisteet ja korvia särkevä rengasmelu (model3) pystytään korjaamaan ohjelmistopäivityksellä.

Toi rengasmelu asia on kyllä ottanut teslassa ison hyppäyksen parempaan Model Y:n kohdalla, Y on paljon miellyttävämpi pidemmällä matkalla kun 3:nen erityisesti ton melun takia.

Omalta osalta lopetan offtopicin tähän.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Tehän sitä hassuja veijareita olette😂😂

Ei hyvää päivää kun aikuiset ihmiset jaksaa itkeä, ja sitten kun ei muuta keksitä niin aletaan epäilemään, ettei ole koskaan moisia autoja ollutkaan. No eipä minun tarvitse jollekin tuntemattomille netissä alkaa todistelemaan yhtään mitään.

Varsinkin jaban tekstistä paistaa todella hyvin aivan totaalinen tietämättömyys. Katoppa kun kokemus ei synny sillä vaikka kuin niitä nettijuttuja lukisit. Eikö tuo ole jo vähän säälittävää jankuttaa noista Model 3 ”vioista”? Joo samat saat lukea netistä mutta valitettavasti kun se ei pidä paikkaansa. Harmi ja voi voi.

Jatkakaa uskossanne, olkaa hyvä.

Sped

On kyllä melkosta Tesla-vihaa😂
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

f080421

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.08.23 - klo:15:07
Tehän sitä hassuja veijareita olette😂😂

Ei hyvää päivää kun aikuiset ihmiset jaksaa itkeä, ja sitten kun ei muuta keksitä niin aletaan epäilemään, ettei ole koskaan moisia autoja ollutkaan. No eipä minun tarvitse jollekin tuntemattomille netissä alkaa todistelemaan yhtään mitään.

Varsinkin jaban tekstistä paistaa todella hyvin aivan totaalinen tietämättömyys. Katoppa kun kokemus ei synny sillä vaikka kuin niitä nettijuttuja lukisit. Eikö tuo ole jo vähän säälittävää jankuttaa noista Model 3 ”vioista”? Joo samat saat lukea netistä mutta valitettavasti kun se ei pidä paikkaansa. Harmi ja voi voi.

Jatkakaa uskossanne, olkaa hyvä.

Eihän tässä mitään, mutta kun nyt olemme VW-foorumilla. Siis VW. Volkswagen. En ymmärrä miksi tänne pitää tulla lähetyssaarnaamaan Teslasta. Koko homma on kuin joku uskonto. En minäkään ole Tesla-foorumeilla ylistämässä VW:tä 24/7.

Itse en ostanut Model 3:a sen takia, koska minun mielestäni noin kallista autoa ei pidä joutua suojaamaan jollain ihmeen kalvoilla ja roiskeläpillä ettei maalit tippuisi pois väärin suunnitelluista helmoista. VW:llä ei ole tällaista ongelmaa.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Daatta

Lähti vähän pojilla lapasesta.  :D Ei se mitään, jatketaan samoilla linjoilla.

Hauskasti Teslalta tuli/tulee Model S Standard Range, jossa on 75kW akkukapasiteetti (rajoitettu) ja hintaa jenkeissä 75k$. Onko tuo sitten vastaus ID.7:aan vai ainoastaan sattumaa? ID.7 tulee varmasti olemaan hyvä, mutta vertaaminen Tesla Model S:ään on mielestäni hieman rohkeaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 28.08.23 - klo:10:14
Lähti vähän pojilla lapasesta.  :D Ei se mitään, jatketaan samoilla linjoilla.

Hauskasti Teslalta tuli/tulee Model S Standard Range, jossa on 75kW akkukapasiteetti (rajoitettu) ja hintaa jenkeissä 75k$. Onko tuo sitten vastaus ID.7:aan vai ainoastaan sattumaa? ID.7 tulee varmasti olemaan hyvä, mutta vertaaminen Tesla Model S:ään on mielestäni hieman rohkeaa.
Millä perusteella? Suurinpiirtein samaa kokoluokkaa nuo edustavat. Perinneuatoissahan tuo menee jotenkin niiin että Passat on 3-sarjan ja c-mersun kanssa samaa luokkaa, mutta kooltaan e:tä ja 5-sarjaa. Teslan S ehkä jotenkin verrattavissa näihin premiumien keskikokoisiin autoihin, mutta lähempänä laatuvaikutukseltaan näitä kansanautoja. Arteonhan on sitten volkkarin vastus suoraan e ja 5-sarjalle.

Daatta

^Kokonsa puolesta ID.7 ja Model S ovat varmasti samankaltaiset, mutta tarkoitin muita avuja... No katsotaan jahka ensimmäiset koeajorapsat tulevat ulos.

Arteon poistunee mallistosta juurikin ID.7:n alta. Mutta ei tuollainen perus-Artsu 1.5 koneella kyllä kovin premiumia ole.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.08.23 - klo:08:22
^Kokonsa puolesta ID.7 ja Model S ovat varmasti samankaltaiset, mutta tarkoitin muita avuja... No katsotaan jahka ensimmäiset koeajorapsat tulevat ulos.

Arteon poistunee mallistosta juurikin ID.7:n alta. Mutta ei tuollainen perus-Artsu 1.5 koneella kyllä kovin premiumia ole.
perus 5-sarja tai mersun vastaavakaan kovin premiumia ole. Rengasmelu on korkea ja käätyvistä takapenkeistä asti saa raksia kaiken lisähintaan. Saati sitten Teslan mallit. Tietty noissa saksalaisissa kun valitsee 15+k, varusteita saa nahkapenkit ja laminoidut ikkunat yms. mutta noita ei saa teslaan edes rahalla.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 30.08.23 - klo:08:09
Tietty noissa saksalaisissa kun valitsee 15+k, varusteita saa nahkapenkit ja laminoidut ikkunat yms. mutta noita ei saa teslaan edes rahalla.

Ei niin kun ne on Teslassa vakiona. Model Y:ssäkin jo sekä etu- että takaikkunat laminoitu joten olisinpa melkoisen yllättynyt jos S / X ne puuttuisivat.

Tuo Teslan tapa olla ilmoittattamatta mitä varusteita mihinkin autoon kuuluu on kyllä ihan paska. Toki sillä suojataan omaa persettä, kun varusteethan tuntuu vaihtuvan vähän mielenlaadun mukaan mitä missäkin tulee, ja ne on silloinkin "within specs".

tgotj

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.08.23 - klo:11:29

Tuntuu että Teslaan suhtaudutaan samanlaisella uskovais asenteella kuin Appleen. Molemmat uskonnot sellaisia että jos vähänkään arvostelee tuotetta todelliseen kokemukseen perustuen niin haukutaan esson baarissa istuvaksi idiootiksi joka ei vain osaa käyttää laitteita ja poltetaan noitana roviolla. Apple toki tehnyt asiat liiketoiminnan kannalta oikein ja tekevät ihan mieletöntä tulosta, siitä Applelle hatun nosto.

Teslalla ja Applella kuitenkin liiketoiminnassa aika iso ero, Apple tekee teknisesti keskinkertaista tuotetta jonka paketoi todella laadukkaisiin kuoriin ja hioo softan viimeisenpäälle jonka avulla saa korjattua keskinkertaisten sisuskalujen aiheuttamat puutteet. Näin saadaan tehtyä laadukkaan oloinen laite halvalla, softan kehitykseen on helppo lyödä rahaa paljon koska se on kuitenkin monistettavissa laitteisiin lähes ilmaiseksi toisin kuin laadukkaan raudan kopioiminen miljooniin laitteisiin.

Tesla taas tekee tekniikaltansa huippulaitetta jonka paketoi keskinkertaisiin kuoriin.... tietyssä mielessä tuote täysin peilikuva Applen tuotteisiin verrattuna.

Pitäisikö tänne perustaa joku VAG vs. Tesla topic niin ei tarvitsisi tätäkin pilata offtopicilla?
No kun kerran offariin mennään, niin mennään sitten huolella: Jos kuvittelet Applen tuotetta "keskinkertaiseksi, joka paketoitu laadukkaasti", olet niin kujalla puhelimista kuin olla ja voi. Applen tuotteet ovat toimivia. Plain and simple. Käytettyäni parikymmentä vuotta pelkästään eri androideja, vaihdoin Appleen pari vuotta sitten, ja ongelmien määrä nollaantui samantien. Niin Carplay/AA, kuin muutkin liitettävyydet ja toimivuudet on täysin eri luokkaa kuin missään käyttämässäni Android-pohjaisessa laitteessa. Kuvanlaatu kamerassa samaten eri luokkaa kuin hyvällä kameralla varustetuissa Androideissa. Teslasta en mene sanomaan muuta kuin sen, että niitä ajavat tuntuvat pääsääntöisesti olevan tyytyväisiä laitoksen toimivuuteen laatuongelmista huolimatta. Kokemusta itsellä ei niistä ole.

concorde

Farkku-uutisia oli myös toisessa topikissa, mutta jatketaan myös nyky-keskustelua ID.7-topsuun:

https://www.motor1.com/news/693820/vw-id-7-tourer-teased/
https://www.carscoops.com/2023/10/vw-id-7-tourer-teased-prior-to-european-launch-in-2024/

ID.7 Tourer lukee takaluukussa ja ulkoasu lienee kuvien kaltainen ilman maisemia.



VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

id135


id135

ID7 nyt koeajettu, tykkäsin kovasti!
Infotainment on nyt oikein hyvä ja nopea.
Ennakkoarvauksena Tourer tulee olemaan noin 1000 euroa sedania kalliimpi ja neliveto ehkä 2000 euroa lisää.

SlOrbA

Itse koeajoin ID.7:sta viime vuoden puolella ja kyllä se varmaan itselle seuraava menopeli tulee olemaan. Mitään ID.3:sta (Pro S) ID.7:aan "pakottavaa" ominaisuutta siinä ei ollut varsinkin, kun ID.7:n kilometriahmija (Pro S) on vielä ilman hintaa. Niin tässä sitten odotellaan kesää ja varmaan syksyäkin niitten ID.7 Pro S hintojen ja varustelujen kanssa.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013


Daatta

Tuolla on vähän enemmän kuvia:

https://tekniikanmaailma.fi/tata-moni-on-odottanut-nimittain-farmarikorista-sahkoautoa-volkswagenin-tapaan-id-7-tourerin-myynti-kaynnistyy-kevaalla?

Myynti käynnistyy maaliskuun loppuun mennessä eli hinnat tulevat varmasti sitä ennen. Nelivetoinen GTX julkaistaan "myöhemmin".

Nyt kaikki sähköauton hankintaa lykänneet kaupoille, kun farkkua saa.  ;D

Yhden valkoisen ID.7:n olen nähnyt luonnossa ohimennen, olihan se siisti.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

ID.7 talvitesti aiheuttaa parran pärinää:

https://tekniikanmaailma.fi/volkswagen-id-7-on-vaikeuksissa-tavallisessa-talvitilanteessa-jossa-mercedes-loistaa-ero-tulee-eds-jarjestelman-toiminnasta-video/

Itse en ole pahemmin kadunvarsiparkkiin peruutellut, mutta ID on melkoisella varmuudella noussut latauspaikalleen talon päätyyn, missä on kohtuullinen mäki. Mielenkiintoinen tieto sinänsä. ettei MEB-alustan luistonesto toimi peruuttaessa, rumpujarrujen rakenteesta johtuen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JPN_V70D3OR

ID.7 Tourer julkaistiin tänään 60ke (samalla sedanin hintaa viilattiin maltillisesti tonnilla alaspäin).

Aika hyvin varusteltu jo perusmallina, mutta käytännössä 2370,- Interior Style & Wellness Plus -paketti otettava, mikäli takapenkillä on usein matkustajia - kuten tämän kokoisessa kärryssä tapaa olemaan.

Bling-blingin lisäksi ko. rahalla saa mm.


[6C4] Ikkunaturvaverhot sivuilla, sivuturvatyynyt edessä ja takana, keskiturvatyyny

[4A4] Lämmitettävät takasivuistuimet

[3IA] Sähkösäätöiset ErgoActive-istuimet edessä muistitoiminnoin, reisituen pituussäätö

Vetopaino 1000kg on hieman niukka (1165,-).

Mutta kaiken kaikkiaan - aika vaikuttava paketti. Joskohan sen saisi tammikuun toimitukseen viidellä kympillä ;D
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy