Mitä eroa on Passat R36 ja myöhempi 3,6 4Motion

Aloittaja Tenox, 02.11.22 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

Tenox

Uusi täällä, ekaa kertaa VAG konsernin tuote omistuksessa. Tuollainen vm.2012 3,6 4Motion Passat Variant tuli ostettua vähän niin kuin vahingossa. Hirvittää jo valmiiksi ylläpitokustannukset, mutta se niistä.

Kiinnostaisi tietää mitä eroa on tällä laitteella noihin R36 malleihin. Vai onko muuta eroa kuin nuo merkit ja penkkien logot? Niin ja hinta. Vanhemmat ja enemmän ajetut ovat pyyntihinnoiltaan ihan eri maailmasta.

-A-J-
B7 - 3.6

hece

https://www.vwvortex.com/threads/3-6-vs-r36.7995570/

"The R36 has a different engine code with 20 more horsepower, a 6-speed DSG transmission instead of a traditional 6-speed automatic, a more aggressive suspension, OEM body kit, chrome tailpipes, different wheels, different seats, steering wheel, and interior trim."

Itsellä ei kokemusta.

Tenox

300hv ja 6 vaihteinen DSG on käsittääkseni sekä R36 että tuossa omassa. Alustasta en osaa sanoa, omassa on tehtaan säädettävä. Ulkonäköasioita tosiaan on.
B7 - 3.6

M_M

Edellä esitetty lainaus oli peräisin foorumiosiosta joka käsittelee B6-Passattia. Ei se taida ihan enää päteä B7-korimalliin?

Viestistä ei myöskään selvinnyt käsiteltiinkö siinä eurooppalaista kalustoa vai esimerkiksi jenkkimalleja, niissä voi olla huomattaviakin eroja.

Tenox

Hmm, onko siis itse asiassa niin, että B6 Passatista on R36 versio, mutta B7 ei. Eli B7 3,6 4Motion on likimain sama teknisesti, kuin B6 R36, mutta siitä on jätetty kaikki ulkoiset merkit pois?
B7 - 3.6

M_M

Siltä tuo minustakin vaikuttaa ainakin pikaisella tutkiskelulla.

JobeliX

Onnea hauskan auton ostosta! Mulla on samanlainen ja on hauska peli. Käytännössähän R36 on tosiaan edellisen mallisarjan jäänteitä. Mutta moottorikoodit yms on samoja kun R36 eli
juurikin noin kuin olet ajatellut, ulkoisia eroja suurimmaksi osaksi. Janoinen peli se on, mut saa hauskan kun koneelle ohjelma ja putkisto alle.

Tenox

Lainaus käyttäjältä: JobeliX - 07.11.22 - klo:14:57
Onnea hauskan auton ostosta! Mulla on samanlainen ja on hauska peli. Käytännössähän R36 on tosiaan edellisen mallisarjan jäänteitä. Mutta moottorikoodit yms on samoja kun R36 eli
juurikin noin kuin olet ajatellut, ulkoisia eroja suurimmaksi osaksi. Janoinen peli se on, mut saa hauskan kun koneelle ohjelma ja putkisto alle.

Kiitos. Hauskalta tuo kyllä vaikuttaa ja taitaa riittää vakio-ohjelma minulle.  :) Janoisuuskin on suhteellista. Näyttää olevan alle 9l/100km ajotietokoneen mukaan ekat 700km.
B7 - 3.6

Tenox

Mites tarkka tuo 4Motion Passat muuten on renkaistaan? Auton mukana tullut kesärengassarja on aivan loppu (koossa 235/45/17) ja varastoon on itselle jäänyt sarja koossa 225/45/17. Voiko tuota käyttää huoletta? Hiukan kapeampi ja matalampihan tuo on.
B7 - 3.6

Jultsu

Jos kaikissa nurkissa on saman kokoiset kumit niin ei aiheuta muuta kuin lievästi parempaa kiihtyvyyttä ja isompaa mittarivirhettä.

sekarengastus saattaa saada ajonvakautukset ja luistonestot pois päältä, haldexikaan ei välttämättä kovin paljoa tykkää, tosin pitäisi olla paljon sallivampi kuin torsenin tuolle erolle.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Tenox

Kiitos vastauksista.

Lisää kysymyksiä. Onko tässäkin mallissa kaksi akkua, kun on Webasto? Olen luullut, että on vain takaluukun akku, mutta onko siis konehuoneessakin jossain kätkössä akku? Ja voiko noita akkuja vaihdella koodaamatta? Lueskelin täältä sen verran, että jotkut on sitä mieltä, että voi, jotkut sitä mieltä että riippuu mallista (onko esim. start/stop - ei ole) ja jotkut sitä mieltä, että aina pitää koodata.
B7 - 3.6

tigru

Koodaa pois niin on varman päälle, ite aina niin tehnyt.

SNG

Ei kyse ole sekarengastuksessa jos uusi rengassarja eri kokoinen kuin vanha. Sekarengastuksella tarkoitetaan, jos autossa erikokoisia renkaita alla. Tai oikeastaan ulkohalkaisijaltaan erikokoisia.

Mun mielestä tuo snadisti pienempi rengaskoko aivan ok. Kiihtyvyys teoriassa paranee, ja mittarivirhe hieman kasvaa. Samalla  ajotietokoneen näyttämä ja vähemmän myös todellinen kulutus kasvanevat hieman, koska kokonaisvälitys "tihenee".

Tenox

Akun vaihto ei ole nyt ajankohtaista toivottavasti, mutta parempi se varmaan sitten on koodauttaa kun aika on vaihdella. Ja vastaan itse itselleni, että ei ole näissä kutoskoneisissa akkua muualla kuin kontissa.

http://www.vuoksenkumi.fi/fi/renkaat/rengaskokolaskuri.html

Tuon kanssa laskien tuo ero on aika pieni kyllä. 1,4km/h vähemmän näyttää nopeusmittari (eli on lähempänä todellista) ja maavara pienenee 4,5mm.

Ekat 1500km takana ja tyytyväinen olen toistaiseksi autoon.
B7 - 3.6

Tenox

Onkohan tässä vähän "toivotaan, toivotaan" hinta vai joko nämä B7 3,6 farkut on yhtä arvossaan kuin R36 mallit?

https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/13515938

Voisin itsekin myydä oman paremmin varustellun vaikka tasan 15te hintaan. Toki enemmän ajetun, mutta silti.
B7 - 3.6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy