BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Ton-1

'Järkyttävä' versio tehty siitä 3-litran diisselistä, tuplaturbolla vääntö 600 neuttonia ..... se jokupäivä 3er koriin ...  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 15.12.10 - klo:21:23
'Järkyttävä' versio tehty siitä 3-litran diisselistä, tuplaturbolla vääntö 600 neuttonia ..... se jokupäivä 3er koriin ...  ;)

Kyllähän se 600Newtonin vääntö varsin mehevältä tuntuu, vielä kun siihen vain saisi yhdistettyä myös riittävän tehon..
Ai niin, mutta sehän toki onnistuu - nimittäin oikeanlaisella bensakoneella  ::) ;)

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 15.12.10 - klo:21:23

Eihän se nykyinenkään 335d jää kovin kauaksi tuosta 580Nm väännöllään ;)

tn62634

Mikähän on vääntävin henkilöautodiesel? Mersun 420 CDI? Ei kun Bemarilla onkin se neljä desiä isompi kasi...

Ironic32

Lasketaanko sitä Q7:n V12 TDI:tä henkilöautodieseliksi?

tn62634

Kai sekin lasketaan. Silloin se menee kyllä ohi Mersusta ja Bemarista. Sitten Fordin Excursioniin on saanut myös varsin munakkaita dieselmoottoreita. GM:n uusimmista Duramaxeista en ole varma, että saako Suburbaniin, mutta vääntöä on kaiketi toista tuhatta Newtonia... Mutta ovatko nuo sitten henkilöautoja kuten Q7...

makkis

Ã,,kkiseltään ei pöllömpi tämä arvaus seuraavasta äm kolmesta.

Erkka

Jösses, kun on hyvänäköinen raaseri! Väritys sopii tuohon kuin nenä päähän, huoh.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

clima

Lainaus käyttäjältä: makkis - 31.12.10 - klo:13:54
Ã,,kkiseltään ei pöllömpi tämä arvaus seuraavasta äm kolmesta.

Onpa muuten todella hieno jos tuollaisena tulee. Kyllä kelpaisi.

Bemarilla tunnutaan muutenkin menevän pikku hiljaa muotoilussa taas järkevämpään suuntaan.

Ironic32

Tuskinpa tuo tullessaan keulasta ihan noin brutaali on "vakio" M3:n... Eiköhän tuo tulossa oleva F30 kerro aika paljon myös tulevan M3:n ulkonäöstä.

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: clima - 31.12.10 - klo:14:44
Onpa muuten todella hieno jos tuollaisena tulee. Kyllä kelpaisi.

Bemarilla tunnutaan muutenkin menevän pikku hiljaa muotoilussa taas järkevämpään suuntaan.

Nykyinen kolmonen on ulkopuolelta kaunis ja ajattoman tyylikäs auto vaikka se edustaa sitä vanhaa muotosuuntaa. Tuleva sedan tai farmari ei ole ruma sekään jos sellaiseksi tulee mitä kuvat veikkaavat. Mutta se lyttyyn ajettu nokka ja todella isot munuaiset ei ole ehkä kaikkien mieleen. Sehän on se BMW:n uusin keulailme ja ei ehkä miellytä kaikkia. Edellinen viitonen jakoi kovasti mielipiteitä: monesta ruma ja toisista taas todella upea.

Ironic32

Nuo ulkonäkö-puolet on aina niin makuasioita. Itse en esim. erityisemmin pidä edes tuota nykyistä 3-sarjalaista kovin hyvännäköisenä, jos se on varustettu 16" vanteilla (jotka on puoli metriä siellä lokasuojan sisällä), eikä minkäänlaista lisävarustetta. Sitten kun on vähän m-sporttia tai edes isompaa vannetta (pienemmällä ET:llä), niin ulkoasu on jo todella hyvännäköinen omaan silmään. Mutta kuten todettua, täysi makuasia.

Eikä tämä oma mielipide koske edes bemaria erityisesti. Sama koskee lähes kaikkia uusia autoja. Esim. uusi A4 on ihan yhtä ruman näköinen omaan silmään pienillä vanteilla. Kun taas siihenkin lyö S-linea + isompaa vannetta, niin ero on taas kuin yöllä ja päivällä.

Oikeastaan on aika vaikea edes mainita sellaista automerkkiä / mallia, joka olisi "perusvarustein" hyvännäköinen. Toki nuo kalliimmat kamppeet monesti on jo niin hyvin perusvarustein, että ulkonäkö on ok, esim. R8 ;D Toki hintaluokkakin on vähän eri.

Kyllä minä silti innolla odotan uutta 3:sta. Jos se on jotain uuden 5:n suuntaan vähän kompaktimmassa muodossa, niin ei mene omasta mielestä pahasti metsään.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 31.12.10 - klo:14:06
Jösses, kun on hyvänäköinen raaseri! Väritys sopii tuohon kuin nenä päähän, huoh.

+1.   ;D

Tuo hiilarietulippa on hieman 'tökerön' näköinen, imho.

Tollo Peloton

Me ollaan Ironicin kanssa sitten aivan eri tyyppisiä ihmisiä sillä minusta nykyinen 3-sarja on puhdas, nuolimainen mutta samalla klassisen kaunis sekä ajaton ja minusta parhaimmillaan 16-vantein (joku tyylikäs alkuperäisvanne) ja korkeintaan ksenonit, kromiputkenpää ja kromipaketti mutta muuten ulkoa vakio. Facelift on kauniimpi ja modernimpi kuin ensimmäinen versio E90/E91:stä. Minusta ne renkaat tulee 16-tuumaisina ET31:llä ihan riittävän lähelle reunaa ja täyttää pyöränkaaret ihan riittävästi. Sama pätee A4 B8:n että se on minusta ulkoapäin upea auto metallivärillä, 16-tuuman aluvalsseilla, kiilto- tai kromilistoilla ja ksenoneilla. En ole ylenpalttisen tilpehöörin tai isojen vanteiden ystävä. Nämä on näitä makuasioita.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 31.12.10 - klo:18:04
Me ollaan Ironicin kanssa sitten aivan eri tyyppisiä ihmisiä sillä minusta nykyinen 3-sarja on puhdas, nuolimainen mutta samalla klassisen kaunis sekä ajaton ja minusta parhaimmillaan 16-vantein (joku tyylikäs alkuperäisvanne) ja korkeintaan ksenonit, kromiputkenpää ja kromipaketti mutta muuten ulkoa vakio. Facelift on kauniimpi ja modernimpi kuin ensimmäinen versio E90/E91:stä. Minusta ne renkaat tulee 16-tuumaisina ET31:llä ihan riittävän lähelle reunaa ja täyttää pyöränkaaret ihan riittävästi. Sama pätee A4 B8:n että se on minusta ulkoapäin upea auto metallivärillä, 16-tuuman aluvalsseilla, kiilto- tai kromilistoilla ja ksenoneilla. En ole ylenpalttisen tilpehöörin tai isojen vanteiden ystävä. Nämä on näitä makuasioita.

Totta veistät. Täysiä makuasioita. Minusta taas nuo kromilistat menee täysin tuohon kategoriaan "ylenpalttista tilpehööriä". On vain harvat autot, joihin tuo kromi sopii.

Mutta ei suinkaan aleta väittelemään tästä. Jokaisella on makunsa ja näin sen pitääkin olla. Tylsää olisi, jos kaikki ajaisivat samannäköisellä kipolla.

Kuitenkin on sanottava, että nuo omat mieltymykset ulkonäön suhteen eivät tule ilmaiseksi, eli aina on kyseessä jonkinlainen kompromissi ulkonäön ja ajettavuuden suhteen ja hyvä esimerkki ovat nuo isot vanteet, varsinkin täällä Suomessa.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 31.12.10 - klo:17:51
Esim. uusi A4 on ihan yhtä ruman näköinen omaan silmään pienillä vanteilla. Kun taas siihenkin lyö S-linea + isompaa vannetta, niin ero on taas kuin yöllä ja päivällä.

Oikeastaan on aika vaikea edes mainita sellaista automerkkiä / mallia, joka olisi "perusvarustein" hyvännäköinen. Toki nuo kalliimmat kamppeet monesti on jo niin hyvin perusvarustein, että ulkonäkö on ok, esim. R8 ;D Toki hintaluokkakin on vähän eri.

Kyllä minä silti innolla odotan uutta 3:sta. Jos se on jotain uuden 5:n suuntaan vähän kompaktimmassa muodossa, niin ei mene omasta mielestä pahasti metsään.

S-Line-alusta on Suomen oloihin varsin, sanoisinko, mielenkiintoinen valinta. Mutta nämähän ovat juuri niitä makuasioita.

Uusi kolmonen kiinnostaa minuakin, vaikka en BMW-mies olekaan. Toivottavasti olisi jotenkin päättäväisempi kuin viitonen, joka jäi mielestäni jotenkin muodottomaksi möhkäleeksi vailla suuria riemunkiljahduksia.

Newman

Lainaus käyttäjältä: PerttiPasanen - 11.12.10 - klo:16:54
Q-ihmisten naurettavan nelivetojumaloinnin innoittamana kävin ajamassa 320xda:n.

Vanha 3-sarjalainen on hieno auto, vaikka se ei suoraan ajettaessa olekaan aivan parhaimmillaan. Tuo q-intoilu ärsyttää muuten minuakin.

Kolmosen sisätilat ovat juuri mieleni mukaiset. Ei mitään kikkailua vaan asiallisuutta alusta loppuun.

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: Newman - 01.01.11 - klo:16:36
Vanha 3-sarjalainen on hieno auto, vaikka se ei suoraan ajettaessa olekaan aivan parhaimmillaan. Tuo q-intoilu ärsyttää muuten minuakin.

Kolmosen sisätilat ovat juuri mieleni mukaiset. Ei mitään kikkailua vaan asiallisuutta alusta loppuun.

Mitähän mallia tarkoitat vanhalla 3-sarjalaisella? Tätä nykyistä vai edellista korimallia eli E46:tta? Minulla on omaa kokemuspohjaa A4 B8:sta ja tästä nykyisestä 300-sarjasta (E90/E91 sukupolvi ja siitä tarkemmin LCI eli facelift) ja kummallakaan ajo ei tuota minkäänlaista ongelmaa ei mutkissa eikä suoraankaan ajettaessa. Toki se 300-sarjalainen jolla minä olen ajanut on tätä viimeisintä mallia ja siinä on kai alustan ja ajettavuuden omainaisuuksia hienosäädetty ensimmäisiin nykyisen korimallin 300-sarjan autoihin verrattuna. Näin on netissä useammalla palstalla ns. faktana kerrottu kun olen noita eri nettipalstoja kahlannut. Tiedä sitten onko näin mutta minulle riittää kun itse huomaan että se kulkee suoraankin todella hyvin. Sekä A4 B8:lla että tuoreimmalla BMW:n 3-sarjalla on ilo ajaa oli kyseessä sitten mutkataival tai suora tie. Minulla ei tosin ole kummastakaan kokemusta kuin vain ns. järkirenkailla eli pienin mahdollinen  rengaskoko kummassakin (sekä Audissa ja BMW:ssä) mutta eipä ole kummastakaan valittamisia noilla renkailla ajettavuuden suhteen. Ajettua tulee paljon myös 5-sarjalla mutta se ei ole makuuni ollenkaan niin hyvä ohjaustunnoltaan tai suuntavakavuudeltaan kuin tämä viimeisin 3-sarja. Viitonen on kyllä muuten hieno tuote, mukava, varusteltu ja tilava mutta ajettavuus tai suuntavakavuus ei ole meikäläisestä kolmosen tasolla vaikka viitosen alusta on kyllä muuten loistava. Hitusen hiljaisempikin tuo viitonen on vaikka kolmosarjalainen ei sekää nyt mikään erityisen meluava ole .

makkis

Aika paljon kuulee kritisoitavan edellisen 500-sarjalaisen suuntavakautta ja sivutuuliherkkyyttä. Liekkö tehneet LCI:n yhteydessä jotain, koska minusta ei ole mitään ongelmaa noiden suhteen. Olen kyllä ajanut pre-lci malleilla, mutta kokemus niin olematon, että en faktaksi pysty mietintääni sanomaan.

Se on taas myös omaan makuuni koettu ja todeksi todettu, että 300-sarjalainen on enemmän "ajajan auto" kuin 500-sarjalainen. 300-sarjassa, kokemusta kaikista ikäluokista, kuljettaja on ikäänkuin samaa "puuta" itse auton kanssa. Suomen oloihin järkevillä renkailla ajaminen on silaa nautintoa, kelissä kuin kelissä. Kyllä tämä 500-sarjalainenkin on hyvä ajaa, mutta jotenkin nuo kolmoset on itselleni aina olleet sellaisia "karting-autoja" tarjoten sitä sloganin mukaista ajamisen iloa kirjaimellisesti.

Markku J

Minulla oli pre-faceliftin 520 dA, ja kyllä sitä joutui hieman ohjastamaan sivutuulessa. Ei häiritsevästi, mutta tuon autotestien moitteen siitä kyllä huomasin. Jos vertailukohtana on neliveto, niin tuon huomaa aika selvästi, mutta vajakkien kanssa Bemu kestää vertailun.

Uusi F10 ei ole yhtä sivutuuliherkkä, mutta on senkin ohjauksessa suorilla pientä kaitsemistarvetta havaittavissa. Hieno auto ajaa tuosta pikku miinuksesta huolimatta. Yksityiskohtana mainittakoon, että sen ESP toimii kuin unelma - kehitystä on tapahtunut edelliseen malliin verraten.

edit: kommenttina vielä, että uraisten ja polanteisten talviteiden ajettavuudeltaan Audin A4 B8 quattro ja minun nykyinen kakkosauto BMW X5 ovat selkeästi parempia / helpompia, kuin tämä nykyinen F10. Nelivedolla on siis selkeä etu.

makkis

Toiveeni toteutuu.

BMW tuo ahdetut neloskoneensa myös läpi oman malliston.

Markku J

Ja mahtavilla tehoilla, jos tuo X1:n esitelty 2-litrainen kone näyttää tietä 245 hv / 350 Nm -lukemilla. Aika upeat arvot on pelissä. Audilla on ollut sama vääntö, mutta tehoissa tämä menee kai 2 -litraisten keulille.

Jään silti kaipaamaan kuutoskoneiden soundia....se vaan on niin hieno käyntiääni. Esim. Audin 2.0 TFSI käy aika rumasti. Tämä minun nykyinen 523 iA taas on niin hieno käynniltään, silkinpehmeä, upea...

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.01.11 - klo:21:20
Toiveeni toteutuu.

Ja näemmä jos joskus toteutan sen auton suoran kutvosen kera on se MB 320 CE ennen 96 ( sen jälkeen v-kuukkia) tai BMW 325/330 ennen 2011 (?).

makkis

Lainaasuoran kutvosen kera

Niin vaparin?

Kyllä pempelle suorat kuutoset jää, ahdettuina.

Minä oon itte aina marmattanut että kelpaa tehdä noita THP pannuja kaikenmaailman Shitikoille sun muille patongeille, mutta omassa konsernissa käyttävät vain Mineissä. Ei silti, etteikö pempen vaparineloset ole ihan ok koneita, mutta kun minä taas kuolaan myös hieman sporttisen suorituskyvyn perään ja sitä saa vasta kuutoskoneiden mukana. Niihin taas ei rahat riitä!!!

Jos kysymys ei olisi taloudellinen ja viivalle laitettaisiin vastaavan tehoiset ahdettu nelonen tai vaparikuutonen, niin oitis valinta vaparikuutoseen. Vaan kun talous omalla kohdalla ei ole riippumaton, niin hinnat alkaen malleissa tuo ahdettu nelonen antaa paljon enemmän kicksiä kuin vaparinelonen. Lisäksi, olen satavarma, että bemarin ahdettua nelosta uskaltaa kierrättää ja se käy sivistyneesti, toisin kuin muilta ominaisuuksiltaan loistava vaginan TSI. Räsän kierrättäminen yli 4000 kuullosti aika kidutukselta, sellaista karmeaa mekaanista rolinaa.

Eikös Audilla ole riivitty jossain variantissa 2.0TSI:stä (vai onko se Audissa TFSI, anyway) reilut 300 hv? Eipä silti, kyllä mulle kelpais X1 245 hv/ 350 Nm spekseilläkin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.01.11 - klo:21:49
Niin vaparin?

Kyllä pempelle suorat kuutoset jää, ahdettuina.

Ok, en tiennyt, ei tartte olla vapari.

Mainitusta mesestä on haaveillut ns. harrasteautoksi, josko siihen se 'studio' ei ole oikein nitkahtanut tää audin audioittaminen eteenpäin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.01.11 - klo:21:49
Vaan kun talous omalla kohdalla ei ole riippumaton, niin hinnat alkaen malleissa tuo ahdettu nelonen antaa paljon enemmän kicksiä kuin vaparinelonen. Lisäksi, olen satavarma, että bemarin ahdettua nelosta uskaltaa kierrättää ja se käy sivistyneesti, toisin kuin muilta ominaisuuksiltaan loistava vaginan TSI. Räsän kierrättäminen yli 4000 kuullosti aika kidutukselta, sellaista karmeaa mekaanista rolinaa.

Juurikin tota se yks varsinainen A-harrastaja varmaan tarkoitti kun mainitsi että ottaisi mieluummin B7:n 1.8 T-versiona kuin 2.0 TFSI-versiona, on kuulemma hieman oloisampi vaikka ei niin voimakas/vääntävä olekaan, josko
1.8 T olis softattuna messevä peli, tiedä häntä.

Markku J

Kyllä minäkin tämän hienolla äänellä käyvän, 3 -litran kuutosen ottaisin mieluummin, kuin kireän 2 -litran turbon. Saa nähdä, jääkö meille kuutoskoneiden ystäville valikoimaa, ja kuinka pitkään. Ei ole varmaan monen vuoden päässä, kun Bemun 3 -litrainen vapari on historiaa.

Ranssi

LainaaJa mahtavilla tehoilla, jos tuo X1:n esitelty 2-litrainen kone näyttää tietä 245 hv / 350 Nm -lukemilla. Aika upeat arvot on pelissä. Audilla on ollut sama vääntö, mutta tehoissa tämä menee kai 2 -litraisten keulille.

Audi S3/TT ja Golf R:ssä parilitraisesta irrotetaan 265 / 270 kaakkia eli aivan kärkeen bemu ei yllä. Tosin paijerilaisten pata leipoo huippuvääntönsä jo 1250 r/min kohdalla, mikä kuulostaa uskomattomalta.

makkis

Lainaamikä kuulostaa uskomattomalta.

Ja tökkivältä menolta... tuohan hakkaa luistonestoaan vasten aina kesät ja talvet aina liikkeellelähdössä paitsi jos on xDrive niin posoilee kuin villiintynyt jopo!

Mikko

VW:n kaksoisahdetussa 1.4 TSI:ssä tulee huippuvääntö 1500 r/min alkaen, vääntöä on tosin 110 Nm vähemmän. Itse ainakin tykkään tuosta alhaisella kierrosluvulla tulevasta väännöstä. Ei talvella sudi sen enempää jos ei anna sutia, mutta kesällä lähtee kivan ripeästi. Kaupunkiajossa kiva ominaisuus. Bemarin luvut on tietenkin astetta kovemmat joka suuntaan, mutta itse ainakin näkisin sen vaan positiivisena. Tuskin tuo täysin hallitsematon on. :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy