BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Ranssi

LainaaSaiko jo vanha CLS NCAP:ssä nykyään lähes pakolliset viisi tähteä? Jos vanha vitonen sai vain neljä, niin kyllä minä ymmärrän sen, että jotain on tehtävä, jotta viideskin saataisiin.

Jo ennen BMW:n E60 sarjaa julkaistu MB W211 saavutti viisi tähteä eli ei ole mitään syytä epäillä, etteikö myös CLS olisi viiden tähden auto. Sitä ei ole kuitenkaan pikaisen tsekkauksen perusteella testattu.

Joka tapauksessa painonnousu törmäysturvallisuuden parantamisen nimissä on enää nykyään huono selitys, kun kaikenmailman kirputkin saavuttavat viisi tähteä.

Painon kasvu (lähelle kahta tonnia) on suuntauksena yksinkertaisesti vastoin kaikkea ekoajattelua, ja tässäkin tapauksessa mitkä olisivatkaan kulutus- ja kiihtyvyyslukemat, mikäli paino olisikin keventynyt samaiset noin sata kiloa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 21.10.10 - klo:14:05
Sitä ei ole kuitenkaan pikaisen tsekkauksen perusteella testattu.

Kaikki EU:ssa myytävät alle 2500kg(?) painavat autot täytyy testata ja niiden täytyy myös saavuttaa riittävän hyvä tulos, olikohan vähintään 2 tähteä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

1.8 "APR" Q

Eihän tuo todellakaan mikään sportti olekaan,mut kun on tottunut tuohon bensaturboon,jossa on muutama kymmenen heppaa enemmän tehoa ja vähemmän painoa....niin siihen nähden tuntui oudolta kun menohalut loppuu,kun omalla vielä sen kun menohalut kasvaa. Mut kohtuus kaikessa...erinomainen auto ja saahan sitä tehoa rahalla. Seuraavassa autonvaihdossa Bemari on kyllä vahvasti mukana...katsotaan ensi vuonna.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

RoccoScientist

CAR-lehti taisi tituleerata tuota 520d Touringia koko viitossarjan parhaaksi versioksi (ainakin kun hinta otetaan huomioon), mutta siinä taidettiin pitkälti mennä valmistajan ilmoittamien lukemien perusteella.

BMW:llä ei muuten vieläkään ole tarjota "kaikki faktat"-sivustoa viitossarjalaiselle. Kiihtyvyyslukemia 520d:lle ei siis tuolta ainakaan pienellä surffailulla löytänyt.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: *haisuli* - 21.10.10 - klo:15:30
oikealta ylhäältä voi sitten vaihtaa mallia. Kuinka tarkkoja tietoja kaipaat?

Tuo riittää kyllä, kiitos. Suomen organisaation tiedotuspuolella ei ole joku hoitanut hommiaan, kun ei noita löydy .fi-sivustolta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.10.10 - klo:09:17
Tuota...siis 122 hv tsi:ssä VOIMA on poikaa?  Eihän 200 Nm ja 122 hv ole tänä päivänä mitään. Itsekin olen psyykannut itseni ajamaan jatkossa aiempaa rauhallisemmin ja provosoitumatta/provosoimatta kun moisen saan alle. Selkeästä voimasta voidaan puhua isompien bensaturbojen ja turbodieselien osalta, tässä 122 hv tsiissä voimaa toki on mutta ei sillä kyllä retostella. :D

Noin tokikaan ei kukaan ole väittänyt. Moottoritiellä mannermaisissa nopeuksissa voima on poikaa ja siihen tarvitaan toisen luokan tehot. Joka tapauksessa nykyiset pienemmätkin autot kulkevat suuremmin puristamatta mainitsemani 160-180 km/h. Voimaa voidaan sanoa olevan siinä tapauksessa, että paino-/teho-suhde on n. 7 kg/hv tai alle.

Valtaosin ajan itsekin täsmällisesti rajoitusten mukaan, moottoriteiden ulkopuolella itseasiassa aina ja jatkuvasti. Harkitusti on kuitenkin joskus miellyttävää nostaa absoluuttinen nopeus sallittua korkeammaksi moottoritiellä, se on puhtaasti rentouttavaa. Ei tuo tarkoita mitään provosoitumista tai pää punaisena kaahaamista vaan miellyttävää vauhdista nauttimista. Tunnekuohussa toimivia kanssa-autoilijoita kannattaa välttää aina ja kaikissa tilanteissa.

Peeveli

^

Näinhän sitä teen itsekin. :D Kyllä 122 hv tsii on mukiinmenevä kone kaikille maamme nopeuksille ja pelivaraa jää sopivasti myös ohituksiin, mutta nautiskelua, ei, sitä 122 hv-tsiipalla ei saa aikaan, en ainakaan itse koe sitä. Jos esmes eilen koeajamani 190 hv turboJuke tarjosi koneen puolesta hauskuutta huomattavasti enemmän, tai läheltä liipannut Exeo 2,0 TSI.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: *haisuli* - 22.10.10 - klo:08:28
Kyllä 220 hv on mukiinmenevä kone kaikille maamme nopeuksille ja pelivaraa jää sopivasti myös ohituksiin, mutta nautiskelua, ei, sitä 220 hv ei saa aikaan, en ainakaan itse koe sitä.

Vähän sama vika ...... vaikka riittävät reservit onkin, kaikkeen vaan tottuu sanoo kait se alkoholistikin joka vetää parit kossut /päivä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tn62634

Omalla kohdalla en voi sanoa kyllä mitään hevosvoimamäärää, mistä nautintoa saa. Sehän riippuu autosta muutenkin ja minulle nautintoa tuottaa erityisestä vääntömomentti... :)

tn62634

Lainaus käyttäjältä: *haisuli* - 22.10.10 - klo:09:50
Tuokin on totta. Hyvä vääntömomentti pitäisi olla 500-700 välillä. 350 on aika onneton.

Kyllä sekin on ihan jees, jos auto painaa vaikkapa 700 kiloa.

TSI_J

Kertokaapa palstan BMW-asiantuntijat onko tosiaan E46 -mallin 300-touringeissa kasettimankka siinä edessä?

Pieni asia mutta ärsyttävä. Olen saksan automarkkinoita kiikaroinut ja sieltä ihmetellyt vuoden 2002-2004 3-sarjan touringeja. Ilmeisesti cd-vaihtoja löytyy mutta itse olen kyllä ihan perinteisen cd-aseman kannattaja ja pidän vaikka sitten hanskalokerossa 25 cd-kansiota. Kuka hemmetti käyttää enään c-kasetteja, tai edes tuolloin 2002-2004. Ja onko nämä kaikki integroituja että voi heittää hyvästit omille asennuksille(tai Autostudion).

.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

tn62634

Eiköhän siihen ole saanut cd-soittimenkin, jos ostaja on sellaisen halunnut.

Ton-1

Itse olen yrittänyt pysyä irti 300 bimmerin ratista ....... meinaa semmonen kuva että hyvä ohjaus ja suoran kutosen takarenkaista läpi ajama voima vois viedä mukanaan (jos vaan joku malli miellyttäis vaikka kaitse coupe ois se lähin)
   ;D

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.10.10 - klo:13:23
Itse olen yrittänyt pysyä irti 300 bimmerin ratista ....... meinaa semmonen kuva että hyvä ohjaus ja suoran kutosen takarenkaista läpi ajama voima vois viedä mukanaan (jos vaan joku malli miellyttäis vaikka kaitse coupe ois se lähin)
   ;D

Haussa 330xd, jolloin se voima pysyy paremmin tiessä.

.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Ton-1

8)

Kutakuinkin.

Matkanvarrella pariin kertaan juurikin tuota 330 CI -mallia kokeillut, hieno auto sinänsä, nuissa versioissa eivät varusteet vaan olleet 'ihan kohdallaan' makuuni nähden.

Flat

Lenkki kiepautettu uudella viitosella mallia perus D. Pahus, olipa hyvät kyydit, pakko myöntaa että kyllä n enahkapöksyt ossaa auto ja tehdä.  Nyt tourinkia odottelemaan.....

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.10.10 - klo:20:43
Lenkki kiepautettu uudella viitosella mallia perus D. Pahus, olipa hyvät kyydit, pakko myöntaa että kyllä n enahkapöksyt ossaa auto ja tehdä.  Nyt tourinkia odottelemaan.....

Ei kai vaan suunnitelmissa ole livetä rivistä?  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

LainaaEi kai vaan suunnitelmissa ole livetä rivistä?

avoimin silmin kohti tulevaisuutta....

Markku J

On ne hienoja autoja nämä uudet Audit ja BMW:t. Valinnan vaikeus on suuri. Audissa (A4) viehätti kompakti koko ja ajettavuus quattrona erityisesti huippuluokan suuntavakavuuden osalta. Bemarin uudessa viitosessa viehättää laatuvaikutelma kuskin paikalla ja voimalinjan hieno toiminta, sekä upea muotoilu vie mukanaan. Ja jos alle 3 -litran dieseliä haluaa, niin siinä BMW ottaa ylivoimaisen johtopaikan.

olympiavolkkari

LainaaNyt tourinkia odottelemaan.....
Mitäs odottamista siihen enää tarvitaan? Itse kävin syyskuussa katsomassa 5er farmarin.

Ton-1

Uuteen 5-srjan koriin on saatu kyllä neutraalin hienot ja kokoa piilottavan klassiset linjat, pikaisella katseella voisi luulla olevan jopa 3-srjan kori, on se niin siron oloinen 'keijukainen'. En ole uskaltautunut koe-ajolle ... vielä.

Peeveli

Kaveri kehui maasta taivaaseen 3-srj:n 316 d:n. Oli vuokra-autona saksanreissulla ja ajoivat viikossa lähes parisen tuhatta kilsaa. Motarilla lepuuttava matkanopeus 180 ja kehui kiihtyvyyttä etenkin vauhtiin päästyään. Kulutus liikkui vajaassa 6:ssa litrassa motaritkin sisältäen. Oli ollut kuulemma todella positiivinen yllätys, kun ennakkoon pelkäsi miten karvalakkidieselin voima riittää.

Ihmetteli lopuksi miksi valitsin Golfin kun bemareitakin saa. :D

petterik

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.11.10 - klo:08:25
Ihmetteli lopuksi miksi valitsin Golfin kun bemareitakin saa. :D

No nyt äkkiä perut Golf-tilauksen ja käytkin ostamassa BMW:n!  ;)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: petterik - 01.11.10 - klo:08:53
No nyt äkkiä perut Golf-tilauksen ja käytkin ostamassa BMW:n!  ;)

Se oli kaverini mielipide, ei minun. ;)

Ironic32

Tuohan se vasta erikoinen tapaus onkin tuo 316d. Speksit eivät tee kunniaa, mutta ainakin lohko on sama 2-litrainen kuin kaikissa muissakin 4-pyttyisissä dieseleissä.

Mahtaakohan tuostakin irrota pelkällä softalla se ~150kW, minkä noista muista saa irti lähtötehoon katsomatta. ::)

Ktk

Kyllähän tämmöinen vanhempi penari on ihan komia laitos, hienot vanteet ja kaikkee...

http://kuvaton.com/browse/16057/nice_wax_job.jpg

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 01.11.10 - klo:11:50
Kyllähän tämmöinen vanhempi penari on ihan komia laitos, hienot vanteet ja kaikkee...

^ Jaa, se on Mrk:kin joskus omistanut bemarin?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 01.11.10 - klo:11:50

Hyvässä vahassa penari.  ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

olympiavolkkari

Ja jatke tullut tarpeeseen.

Raimo Miettinen jr.

Onkos kukaan päässyt tuollaisella 130i:llä ajelemaan/omistamaan? M-Sporti -versio tai ei. Kävin tuossa jokin aika sitten 120da:ta ajamassa ja tuollakin koneella tuntui vallan hauskalta autolta. Takatiloille ei juuri käyttöä ole, joten tuo menisi hienosti kokonsa puolesta muutenkin. Minkäslainen olisi sillä isommalla ja suoralla kutosella? Hauskempi? Tarjonta vain kovin surkea.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy