BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.07.10 - klo:18:15
Pitäähän sen 2,2 tonnisen möhkön enemmän kuluttaakin, ja näin alussa on tullut kuunneltua kuutosen murinaakin aikalailla raskaammalla jalalla siitä nautiskellen. Ilmastointi täysillä ja hieman enemmän kaupunkipyöritystä 4 hengen kuormalla.

Olen kuitenkin siihen tyytyväinen, että kulutuslukemissa liikutaan samoilla tasoilla kuin noilla "henkilöautoilla", eikä mennä toiselle kympille. 523 iA osoittaa, että Efficient Dynamics jotain vaikuttaa, kun kolmelitrainen vaparikone perinteisellä automaatilla menee 8 litran pintaan.

Kyllä on Bmw taloudellinen. Oma Tsi vie enemmän bensaa kuin iso kuutonen  :-\

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 30.07.10 - klo:19:54
Kyllä on Bmw taloudellinen. Oma Tsi vie enemmän bensaa kuin iso kuutonen  :-\

BMW:ssä on kyllä isompi tankkikin. Mutta paljonko se sun TSI nyt sitten oikein vie? itse kun pääsin edellisellä kaksoisahdetuilla TSI+DSG Golf V Variantilla tankillisella vähintään 690-870km:a riippuen siitä oli ajo maantie- vaiko kaupunkiajoa vaiko sekä-että. Joko sulla on raskas kaasujalka tai siiten siinä sun autossa on jotain pahasti vialla...

Markku J

Päästöjutuista kun en ole ollut erityisen kiinnostunut, niin pitää heittää viisaammille kysymys: jos bensa ja diesel kuluttavat saman verran, ja diesel on DPF:llä varustettu, niin kumpi niistä on ympäristöystävällisempi ? Tuottaako diesel enemmän CO2:ta samalla kulutuksella ? (viittaan RoccoScientist'in kommenttiin tuolla ketjussa aiemmin).

Paha71

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 30.07.10 - klo:08:32
Tuossa artikkelissä väitetään että nykyiseenkin 3-sarjaan tulee vuonna 2010 8-vaihteinen ZF:n loota. Siis jo ennen tulevaa uutta automallia jossa kaikki momentinmuunnilliset automaattilaatikot ovat tuota 8-vaihteista mallia. No empä ole vielä nähnyt 8-vaihteista automaattia 3-sarjassa vaikka eletään jo kohta Elokuuta 2010.

Toki tuossa artikkelissa väitetään myös, että tulisi vaikka kuinka monta turbomosaakin, mutta itse olen nähnyt hiljaittain yhden saksankielisen artikkelin jossa mainitaan muistaakseni vain 1.6 turbo. Muut mootorit ovat suunnilleen samoja kuin nyt, mutta pienin päivityksin.
Olisi vissiin pitänyt laittaa lainausmerkit myös sanan "uutinen" molemmin puolin.  :P Juttu on kirjoitettu marraskuussa 2008; paljon on virrannut vettä Vantaassa sen koommin....

Ja anteeksi osittainen OT.  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 30.07.10 - klo:20:00
BMW:ssä on kyllä isompi tankkikin. Mutta paljonko se sun TSI nyt sitten oikein vie? itse kun pääsin edellisellä kaksoisahdetuilla TSI+DSG Golf V Variantilla tankillisella vähintään 690-870km:a riippuen siitä oli ajo maantie- vaiko kaupunkiajoa vaiko sekä-että. Joko sulla on raskas kaasujalka tai siiten siinä sun autossa on jotain pahasti vialla...

Maantiellä kun ajaa mittarin mukaan 110 niin 6,6-6,7 mä kyllä ajan aina cruise päällä. ja taajamassa talvella 8 ja kesällä noin 8-8,5. Kaupungissa tietysti enemmän. Yleensä tankillisen keskikulutus on n. 8.

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.07.10 - klo:20:02
Päästöjutuista kun en ole ollut erityisen kiinnostunut, niin pitää heittää viisaammille kysymys: jos bensa ja diesel kuluttavat saman verran, ja diesel on DPF:llä varustettu, niin kumpi niistä on ympäristöystävällisempi ? Tuottaako diesel enemmän CO2:ta samalla kulutuksella ? (viittaan RoccoScientist'in kommenttiin tuolla ketjussa aiemmin).
Jos litroja poltetaan saman verran bensa ja diesel niin kyllä diesel päästöt ovat suuremmat. Siis ainakin co2. Litrassa dieseliä on aikapaljon enemmän energiaa vrt. bensa.

fourvalve

Vertasin ocu combi 1.2 dsg 5.9L ja 136g   ocu scout 2.0tdi 140hv 5.9L ja 155g
Nämä tiedot löysin skodan sivuilta, tiedä tarkoititko näin vertailua mutta sama keskikulutus kummassakin.
BMW z4 3.0i roadster

Thorgen

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 30.07.10 - klo:20:14
Jos litroja poltetaan saman verran bensa ja diesel niin kyllä diesel päästöt ovat suuremmat. Siis ainakin co2. Litrassa dieseliä on aikapaljon enemmän energiaa vrt. bensa.
Juurikin näin ja muissakin (NOx, hiukkaspäästöt) päästöissä se on aivan omaa luokkaansa.

Markku J

Tämä on hyvä tietää, kun itse olen vertaillut vain kulutuksia litroissa. Tietty nuo autotehtaiden CO2 -mittaukset kertovat asian oikean tilan.

Bemarin sivuilla CO2 -päästöt meidän autoille ovat nämä:

X5:217 (vanha kone, joka minulla on 235 hv) ja 195 (uusin 245 hv kone, joka on sama kuin muussa mallistossa x30d)
523 iA: 178

Kulutukset meidän autoille ovat 9,4 diesel ja 8,1 bensa.

Pitää kai tilata tuo uusikoneinen X5 -malli samantien, että maailma pelastuu.

jkvi

LainaaPitää kai tilata tuo uusikoneinen X5 -malli samantien, että maailma pelastuu.
Myyt halvalla minulle tänne pohjoiseen sitten tuon entisen, niin on täällä kauempana tupruttamassa päästöjä ;)
CRDi & Collection

Markku J

Ei, en myy sitä, kun se pitää laittaa paaliin, että maailma oikeasti pelastuu.

No, asiaan. Pitäisi tietty suhtautua vakavasti näihin päästöihin, mutta tällä nykyisellä tarkkuustasolla en vaan jaksa. Olen sen verran maailmaa työmatkoilla nähnyt, että osaan arvioida, mikä on homman kokonaisvaikutus, jos minun autoni päästö laskee 217 => 195. Toki pitää alentaa päästöjä, mutta meillä tilanne on aika hyvällä mallilla. Hallitus voisi päättää tukea vanhojen autojen romutusta jollain kannustepalkkiolla uuden oston yhteydessä.

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.07.10 - klo:21:11
Ei, en myy sitä, kun se pitää laittaa paaliin, että maailma oikeasti pelastuu.

No, asiaan. Pitäisi tietty suhtautua vakavasti näihin päästöihin, mutta tällä nykyisellä tarkkuustasolla en vaan jaksa. Olen sen verran maailmaa työmatkoilla nähnyt, että osaan arvioida, mikä on homman kokonaisvaikutus, jos minun autoni päästö laskee 217 => 195. Toki pitää alentaa päästöjä, mutta meillä tilanne on aika hyvällä mallilla. Hallitus voisi päättää tukea vanhojen autojen romutusta jollain kannustepalkkiolla uuden oston yhteydessä.
Olen samaa mieltä Markun kanssa.  Saksan tyylisiä romutus tukia pitäs saada tännekkin et oikeasti tulis enemmän liikenteeseen uusia puhtaampia ja turvallisimpia autoja teillemme. Viime kertainen päästöjen mukainen verotus helpotus ei tarpeeksi laskenut hintoja. Pyöristi vaan kauniimmaksi hinnat kuluttajille.

eGetin

Mullekki kelpais ku voisin tuupata ton kakkiksen pihasta romuttamolle ja saisin siitä rahaa sen verran että voisin ostaa jo neloskoppasen Golffin tilalle :D

VWonderman

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 30.07.10 - klo:22:14
Saksan tyylisiä romutus tukia pitäs saada tännekkin

Pari vuotta sittenhän paalaamosta sai kupongin uuden ajokin hankintaan, 200â,¬ käytettyyn ja muhkeat 500â,¬ uuteen autoon :P Joo, ollaan suomessa...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

No niin, taas on puhdas auto pihassa. X5 sai tänään Silver Seal One -käsittelyn ja nahkapenkit oman hoitoaineensa. Hyvältä näyttää. Kiitokset taas ammattimiehille loistavasta palvelusta osoitteeseen: http://www.stuster.fi/1/

Ironic32

Tulipa vaihdettua kuskin penkin verhoilu penariin. Edellinen omistaja on kaikesta päätellen ajellut edeltävät kilometrit ilman vyötä. Siinä vyössä on sen lukituskappaleen putoamisen estävä nappula ja se oli hieronut penkkiin reiän verhoiluun. Eihän tuota viitsinyt katella, vaan uusi kääty piti laittaa.

Tiskillä uuden selkänojan verhoilun (siis sen pelkän rätin) hinta olisi ollut lupsakat 280 eur :o :o

Jostain gööttanmaalta tilasin huomattavasti halvemmalla molemmat etupenkit, josta sitten irrotin kuskinpuoleisen "käädyn" ja heitin paikoilleen. BMW:n mukaan noita niskatuen kilkkeitä ei saa ehjänä uudelleenkäytettyä, mutta näköjään ne saa ehjänä irti, kun vähän kikkailee.

Kovaa keskustelua oli näistä 3-sarjan "premium"-penkeistä, joissa on muovia selkänojien takana. Kyllä se tietenkin muovia onkin se levy, mutta siihen pintaan on liimattu sellainen keinonahan tapainen "kääty", eli se ulkopinta ei oikeasti ole muovia ;).

Samaan syssyyn tuli heitettyä moottorinlämmitin sisähaaroineen paikalleen ja tuossa operaatiossa huomasi jossain määrin tuon premium-hinnan (tai ainakin sen, mistä se koostuu). Moottorin alasuoja on äänieristetty kosteudenkestävällä matolla. Samoin kaikki kojelaudan alaosan sisäpaneelit on äänieristetty. Tein myös aikanaan pasuunaan sisähaaran asennuksen eikä siinä mitään eristeitä ollut kojelaudan muoveissa puhumattakaan moottorin suojista.

Itse lämppärihän on tuossakin se "useless" säteilylämmitin, mutta on se toki tyhjää parempi. Näkyy ainakin sähkölaskussa, jos ei muuta ;D

Eräs huvittava piirre tuossa 3-sarjassa on, että kun moottorin ilmanoton etukotelon ottaa irti, niin koneen ja syylärin välissä on n. 30 cm täysin vapaata tilaa työskennellä, eli kaikkien apulaitehihnojen vaihto käy suorastaan helposti ja samoin oli helppo vedellä defan johdot. Jotain etua tuostakin, että painopistettä on haettu taaemmas ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 05.08.10 - klo:22:16Jotain etua tuostakin, että painopistettä on haettu taaemmas ;D

Ja tilaa varattu sille pitkällekkin Moottorille :D

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 05.08.10 - klo:22:16Eräs huvittava piirre tuossa 3-sarjassa on, että kun moottorin ilmanoton etukotelon ottaa irti, niin koneen ja syylärin välissä on n. 30 cm täysin vapaata tilaa työskennellä, eli kaikkien apulaitehihnojen vaihto käy suorastaan helposti ja samoin oli helppo vedellä defan johdot.

Saman huomasin naapureiden E60 530xdA:ssa, ilmaa on puskurin ja syylärin välissä toistakymmentä centtiä. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Markku J

Turvallisuusvyöhyke ! Jos tuohon laitetaan V8 -kone, niin se lienee lyhyempi kuin suora kuutonen ?

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.08.10 - klo:22:19
Ja tilaa varattu sille pitkällekkin Moottorille :D

Niin, tarkoitit siis sanoa, että niille oikeille moottoreille ;) ;D

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.08.10 - klo:22:28
Turvallisuusvyöhyke ! Jos tuohon laitetaan V8 -kone, niin se lienee lyhyempi kuin suora kuutonen ?

Mutta tässä "kulimallissahan" on vain 4 sylinteriä, eli turvallisuutta siis piisaa ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 05.08.10 - klo:22:28
Niin, tarkoitit siis sanoa, että niille oikeille moottoreille ;) ;D

Juuri niin, isolla alkukirjaimella ;)

Markku J

Minulla on molemmissa autoissa suora kuutonen (3 -litraa) ja silti jää hieman tilaa. Neloskone noissa koreissa näyttää hiukan pieneltä konetilassa.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.08.10 - klo:22:32
Minulla on molemmissa autoissa suora kuutonen (3 -litraa) ja silti jää hieman tilaa. Neloskone noissa koreissa näyttää hiukan pieneltä konetilassa.

Niin se näyttääkin pieneltä, mutta aika yllättävän syvällä se itse moottori on. Tuntuu konepellin alle katsellessa, että se on lähes ohjaamon puolella. Parhaiten tuon huomasin, kun keväällä revin imusarjan läpät irti, niin purkaessa piti enemmänkin purkaa ohjaamon puolelta osia pois (raitisilmasuodattimet, tukitangot, jne...), että pääsi irrottamaan imusarjaa.

makkis

Kuutosbemarin etummainen pytty on tasan samassa paikassa kuin nelosessakin, mutta kaksi viimeistä on matkustamossa  ;D Ja kuumuvat motariajossa aiheuttaen moottorin tuhoutumisen... näin luin faktana kaikki tietävästä interwebistä.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: makkis - 05.08.10 - klo:22:57
Kuutosbemarin etummainen pytty on tasan samassa paikassa kuin nelosessakin, mutta kaksi viimeistä on matkustamossa  ;D Ja kuumuvat motariajossa aiheuttaen moottorin tuhoutumisen... näin luin faktana kaikki tietävästä interwebistä.

Makkis on taas juonu liikaa velkoa ;D

Kyllähän sinä makkis tiedät, että se moottorin tuhoutuminen koskee ainoastaan öljypoltinversioita ja niissäkin se johtuu niistä imusarjan läpistä ;D

makkis

Niin joo, mitä mulla penpejä on ollut ja mitä niillä olen motareilla ajanut, niin eipä ole koneet kajahtaneet... kuvastaa vaan jotain suomi24 "asiantuntijoiden" näkemystä käytetyistä bemareista...

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: makkis - 05.08.10 - klo:23:24
Niin joo, mitä mulla penpejä on ollut ja mitä niillä olen motareilla ajanut, niin eipä ole koneet kajahtaneet... kuvastaa vaan jotain suomi24 "asiantuntijoiden" näkemystä käytetyistä bemareista...

Ai niin... hetkeksi jo unohdin, että todelliset asiantuntijat löytyvät suoli24:ltä ;D

Taky

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.11.09 - klo:13:29
Meitähän on useita aktiivikirjoittajia, joilla on VAGin lisäksi jokin muu merkki - tai menossa "välikausi" muun merkin parissa.

Tai niin että ykkösenä ja kakkosena VAG, sekä juuri tuoreimpana hankintana BMW kolmosena avona (E30) kesäajoihin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy