BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

hge

Itsellä E87 LCI ilman Servotroniccia (ajotilanteeseen mukautuvaa ohjaustehostinta) ja ohjaus on mielestäni paras kokeilemani. Jos vertaa esim edelliseen VW Golf V:hen, niin noin puolet raskaampi kääntää, mutta tuntuma parempi. Olen myös kokeillut kaverin F20:stä, jossa taas mielestäni ohjaustuntuma ei ollut läheskään niin hyvä. Näissä uusissa muistaakseni elektroninen ohjaustehostin?
U jelly?

Ouzi

Tulipa tänään testattua sitten kun isäni pyysi koeajolle bmw 520dAtouring X-drive exclusive. Olihan se tyylikäs ja laadukkaan oloinen. Mutta mielestäni vaihteisto tuntui ihan perus mehumaijalta vaikka sitä kovin kehuttu on. Myös viivettä oli. Ainakin vakio alusta ja rengastus todella pehmoinen ja huojakka ajaa. Eli en tuosta autosta sanoisi bmw ajamisen iloa  :( ohjaustuntumaan myös jämäkkyyttä kaipailin. Olisikohan ihan eri auto jos tuossa olisi M sport paketti  ;)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 31.08.14 - klo:16:09
Tulipa tänään testattua sitten kun isäni pyysi koeajolle bmw 520dAtouring X-drive exclusive. Olihan se tyylikäs ja laadukkaan oloinen. Mutta mielestäni vaihteisto tuntui ihan perus mehumaijalta vaikka sitä kovin kehuttu on. Myös viivettä oli. Ainakin vakio alusta ja rengastus todella pehmoinen ja huojakka ajaa. Eli en tuosta autosta sanoisi bmw ajamisen iloa  :( ohjaustuntumaan myös jämäkkyyttä kaipailin. Olisikohan ihan eri auto jos tuossa olisi M sport paketti  ;)

No kaikki ei tykkää  ;) Ei ees tuosta vaihteistosta vaikka sitä suu vaahdossa ns. "ammattilaisetkin" kehuu.

Ohjaus muuttuu raskaammaksi ja jäykemmäksi kun valitsee ajoelämyskytkimestä Sport-asetuksen. Valitettavasti Sport-asetus saa aikaan myös kierrosten nousun ja huudatuksen. Ohjaus on täysin sähköinen ja siinä on vakiona Servotronic-tehostus, eli ohjaus jäykkenee mitä kovempaa ajaa (kaupunkiajossa kaikkein kepein).

Vakiona oleva rengas on 17-tuuman Run flat. Erikoista jos se kumi tuntuu pehmeältä. Senhän pitäisi olla nimenomaan kovahko rengas.

Käsittääkseni tilanne ajamisen ja tuntuman suhteen ei muutu miksikään ruksimalla M-sport paketin. Ohjaus pysyy täysin samana kuin tuossa autossa minkä ajoit. Lisähintaan on saatavilla aktiiviohjaus (muistaakseni tällä nimellä), jota jotkut kehuu vakiota paremmaksi. Renkaat vaan muuttuu 17-tuuman run flateista 18-tuuman run flatteihin tossa ämmä-sport-paketissa. Alustakaan ei muutu, koska xDriven yhteydessä M-sport paketin kanssa ei saa urheilualustaa. M-malli on sitten ihan eri auto kuin lähinnä kosmeettisia juttuja sisältävä M-sport...

Niin ja joidenkin "asiantuntijoiden" mukaan noissa laatikoissakin on eroa. Eli kun maksaa parisataa euroa enempi/lisähintaa automaattilaatikosta, joka on nimeltään Sport-automaatti, niin saa mukamas täysin eri laatikon kuin mikä on tuo vakio. Vaihtaa muka nopeammin yms. Sitä en kyllä itse usko. Se on bemarimiesten omia höpinöitä, että muutaman satasen panostuksella tulisi muka eri laatikko kuin mitä vakio on. Mulla on se Sport-automaatti ja en kyllä loppupelissä usko, että siinä on muuta eroa tavalliseen kuin se, että sen myötä Sport-ajotilan yläpuolelle tulee vielä Sport+ -ajotila ja rattiin tulee ne vaihteiston vaihtoläpyskät ja vaihdekeppi on tavallista lyhyempi sekä eri tavalla muotoiltu ja että vaihdekepin tausta sekä suojuspussi on nahkaa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: hge - 26.08.14 - klo:09:54
Itsellä E87 LCI ilman Servotroniccia (ajotilanteeseen mukautuvaa ohjaustehostinta) ja ohjaus on mielestäni paras kokeilemani. Jos vertaa esim edelliseen VW Golf V:hen, niin noin puolet raskaampi kääntää, mutta tuntuma parempi. Olen myös kokeillut kaverin F20:stä, jossa taas mielestäni ohjaustuntuma ei ollut läheskään niin hyvä. Näissä uusissa muistaakseni elektroninen ohjaustehostin?

Jep täysin sähköinen ja ohjaus on tosiaan paljon kevyempi kuin vanhemmissa malleissa, oli niissä Servotronic tai sitten ei. Keskialueen tuntuma on myös hieman siirappinen/tunnoton. Huonompiakin ohjauksia toki löytyy ja paljon, mutta mersun C-sarjan täyssähköinen perustehostus oli kyllä todella positiivinen ylläri ja ekaa kertaa mersu on parempi ajaa kuin bemari.

Mutta mun auto on silti hyvä ajaa versus se 320dA GT-mallin auto, joka oli aivan hirveä. En tiedä oliko siinä jotain vikaa, kun siinä sen ohjauksessa ei ollut yhtään mitään tuntoa (edes sitä mitä mun autossa) ja se ohjaus oli todella kevyt läpi koko alueen, eikä muuttunut edes teennäisellä tavalla raskaaksi vaikka vaihteli niitä eri ajomoodeja. Mulla sentään on jotain vaikututa silläkin, jos ajaa eri ajomoodeilla. Tuossa ohjaus ei muuttunut yhtään miksikään.

Ouzi

Kaippa nuo tuon kokoiset isot premiumit on sitten enemmän mukavuus autoja. Eli tyyliä,hiljaisuutta ja pehmeyttä.

hge

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 31.08.14 - klo:21:15
Kaippa nuo tuon kokoiset isot premiumit on sitten enemmän mukavuus autoja. Eli tyyliä,hiljaisuutta ja pehmeyttä.

Ei se ole mukavaa jos ei ole tuntumaa. :D
U jelly?

Ranssi

Näköjään taas puskee Xdrive-kampanjaa:

http://www.bmw.fi/fi/fi/general/kampanjat/xdrive/index.html

Paha ei olisi tuollainen 5-sarjalainen Exclusive. Mukavasti on moottorikin jo päivittynyt 140 kW / 190 hv.

Waltsu83

Yhtä asiaa en näissä bemareissa ymmärrä ja se löytyy ohjaamosta.

Kuljettajan puoleisen oven ovipahvi. Kun tätä "sporttisuutta ja ajamisen iloa" myydään niin
onko se sporttisuutta, että kuljettaja tuntee olevansa ahdettu sisälle. Tarkoitan tällä sitä, että
bemareissa tuo vasemman käden lepuutustilan syvennys on suorastaan naurettava. Vaikka vertaan
omaan Audi A1:een BMW 5 -sarjalaista niin A1:ssä tilan tunne on huomattavasti mielyttävämpi. Emännän
kanssa kävin koeajamassa 4 ja 5 sarjalaista, emännän kommentti oli, että "ompas ahtaan oloinen". Huvitti,
kun oman emännän mitat ovat 165 cm ja alle 55 kg.

Itse ajan 60 t-80 t/km vuodessa niin pidemmän päälle tilan tunne on lähes yhtä tärkeää kuin auton ajo-ominaisuudet.
Vaikka Bemari hakkaisi kaikissa osa-alueissa Audin niin kaupat jää aina tekemättä tuon ahtauden olon puolesta.
Tämän lisäksi vasen hartia on koko ajan kiinni takaoven ja etuoven välisessä rakenteessa.

Onko joku huomannut saman vai elänkö omassa kuplassa?  ;D
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

chr

Kyllä se vaan taitaa noin olla. BMW:llä se sisällä istuimisen fiilis on aina sellainen, että kaikki on aika lähellä vaikka auto olisikin iso. Se on kai "se juttu" johon tähdätään, ja jos se ei maistu niin ei maistu.

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 01.09.14 - klo:20:33

Vaikka Bemari hakkaisi kaikissa osa-alueissa Audin niin kaupat jää aina tekemättä tuon ahtauden olon puolesta.

Hep! Vanhana Volvo-kuskina ja samalla kertaalleen hirven päälle ajaneena esim. 3-sarjan "ahtaus" ja tuulilasin kaartuminen jotenkin lähelle tuntuu vähän oudolta. Ainakin itseä miellyttää jotenkin enemmän 60- ja 70-sarjalaisten Volvojen paksut ja kauemmas menevät A-pilarit ja iso " panssariautomaisen" turvallinen fiilis...

GTA1

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 31.08.14 - klo:19:04

Mutta mun auto on silti hyvä ajaa versus se 320dA GT-mallin auto, joka oli aivan hirveä. En tiedä oliko siinä jotain vikaa, kun siinä sen ohjauksessa ei ollut yhtään mitään tuntoa (edes sitä mitä mun autossa) ja se ohjaus oli todella kevyt läpi koko alueen, eikä muuttunut edes teennäisellä tavalla raskaaksi vaikka vaihteli niitä eri ajomoodeja. Mulla sentään on jotain vaikututa silläkin, jos ajaa eri ajomoodeilla. Tuossa ohjaus ei muuttunut yhtään miksikään.
Minulla kyllä muuttuu ohjaus sitä mukaa kun "moodikytkimen" asentoa muuttaa sport tai sport+ tilaan.
Olikohan siinä ajamassasi yksilössä servotronic? Tuossa viime syksyn xDrive kamppanjamallissa se tuli vakiona vaikka sitä yritettiin myydä lisävarusteena kaupantekohetkellä.
F34

GTA1

Kuljettajan puoleisen oven ovipahvi. Kun tätä "sporttisuutta ja ajamisen iloa" myydään niin
onko se sporttisuutta, että kuljettaja tuntee olevansa ahdettu sisälle. Tarkoitan tällä sitä, että
bemareissa tuo vasemman käden lepuutustilan syvennys on suorastaan naurettava. Vaikka vertaan
omaan Audi A1:een BMW 5 -sarjalaista niin A1:ssä tilan tunne on huomattavasti mielyttävämpi. Emännän
kanssa kävin koeajamassa 4 ja 5 sarjalaista, emännän kommentti oli, että "ompas ahtaan oloinen". Huvitti,

Itse ajan 60 t-80 t/km vuodessa niin pidemmän päälle tilan tunne on lähes yhtä tärkeää kuin auton ajo-ominaisuudet.
Tämän lisäksi vasen hartia on koko ajan kiinni takaoven ja etuoven välisessä rakenteessa.

Silloin kun ajelen meidän A1;sellä Bemun jälkeen.Niin tuntuu suorastaan oudolta se A1;sen väljyys vs 3Gt. A1;sessä luonnollisempaa on pitää ainakin itselläni käsivartta siinä ikkunan tasolla kun ovisyvennyksessä joka tuntuu olevan taas liian kaukana, eikä siitä saa haluamaani tukea.
Mittaa minulla on n184 ja painoa n95. Ja en ole kokenut Bemun kuskin paikkaa ahtaaksi(enää). Kuten sanoin tuntuu A1 jopa väljältä kun sillä harvemmin ajaa. ;)
Kummassakin pidän kuskinpenkkiä alimmassa asennossa.
F34

Waltsu83

Lähinnä pidän tuota myös koomisena asiana, sillä nyt ostetaan se ISO sedan tai wagon (BMW 5 sarja) ja sitten kokee
olevansa ahdistettuna ratin ja oven väliin, tuntuu ettei Bemarilla voi olla sporttinen ilman tätä ominaisuutta.
Oudoksun kuitenkin, sillä 5 sarjaa myydään business luokan maantie cruiserina tai wagonina "perhe sporttina".

Hyvännäköisiä autoja ja kulkee hienosti, mut eikö sitä helvetin ovipahvista voida ottaa mallia muista merkeistä.
Toisekseen kaikissa nykyautoissa alkaa olemaan samaa vikaa, että tämä ovipahvin kädenlepuutustila lyhynee vuosi vuodelta. Ainakin itse koen sen melkein raivostuttavana juttuna, kun itse pituuden puolesta (188 cm) joudun ajamaan melko takaa.

Aiheena pitäisi olla varmaan "ovipahvi", mutta kun BMW sattuu olemaan surkeimmasta päästä tässä asiassa.
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

autofanaatikko

En ole huomannut samaa. Toki esim. F30 eli nykyinen 3-sarjalainenkin on kuskin paikaltakin ahtaampi ison ja leveän kardaanin sekä paksujen ovipahvien vuoksi kuin vaikkapa Octavia 3, mutta kyllähän uusi C-sarjalainen on vielä ahtaamman oloinen. Minä kyllä mahdun oikein hyvin F30-autoon eteen ja myös taakse. Sinä et mahdu hyvin edes uuteen femmaan. Minä olen 180cm ja ehkä noin 75kg. Todella hoikka kuitenkin, vaatekoko M, usein Slim fit-leikkauksin olevia vaatteita ja joskus jopa S-koon vaatteita päällä. Mulla ei ahdista hartiat eikä mikään muukaan. Pystyn lepuuttamaan hyvin myös ohutta kättäni siinä etuoven kyynärnojassa, jossa on ne sähköikkunan katkaisijat. Mun vaimo on 170cm ja noin 55kg. Ei ole valittanut bemuamme pieneksi.

Tuulilasi on toki sen tuntuinen, että se on tosi lähellä kuskia, eli tuntuu kuin ne kaatuis naamalle, mutta siihen tottuu. En koe autossani ahtaanpaikan kammoa, vaikka auto on sisältä listoja lukuunottamatta aivan pikimusta.

Ehkä sulla Waltsu on vaan rinkelilasit päässä  ;)

Ei se 3-sarjalainen oo toki kaikille tilava. Esim. mun kaveri, joka on yli 190cm ja painaa yli 100kg, oli mun auton kyydissä yksi päivä, niin hänen päänsä hipoi kattoa ja hän joutui istumaan jopa osittain kumarassa, etupenkki oli lähes niin takana kuin voi olla, reidet tuli penkkien reunojen yli (sivusuunnassa) ja hartia hinkkas b-pilariin. Sanoin, että tää on sulle pieni auto ja totes, että niin on femmakin. E-sarjan mersuun mahtuu hyvin ja omaan 307 pösö farkkuunsa.

Ne jotka tarvii kunnolla tilaa ostakoon Active Tourerin. Siinä on tilaa muiden normaalien etuvetopulkkien tavoin ja ainakin yhtä paljon kuin Golfin Sport Vanissa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: GTA1 - 01.09.14 - klo:22:15
Minulla kyllä muuttuu ohjaus sitä mukaa kun "moodikytkimen" asentoa muuttaa sport tai sport+ tilaan.
Olikohan siinä ajamassasi yksilössä servotronic? Tuossa viime syksyn xDrive kamppanjamallissa se tuli vakiona vaikka sitä yritettiin myydä lisävarusteena kaupantekohetkellä.

Oli servo ja mun omassa autossa on myös servo. Oman auton ohjaus on huomattavasti raskaampi ja jäykempi.  Se auto on Rinta-Joupilla, joten voit käydä ajamassa sitä ja verrata omaasi.TM (vai oliko Tuulilasi) kyllä kirjoitti vastaavasta asiasta silloin kun ajoi ekaa kertaa 3GT:n. Samat oli lehden havainnot, ettei ohjauksessa ollut samaa raskautta ja etenkään tunnokkuutta/ajotuntumaa kuin normaalissa 3-sarjalaisessa.

autofanaatikko

Tuli vahingossa sama viesti kahteen kertaa...Poistin sen.

hge

Varasin öljyvaihdon JMW Autohuoltoon, sieltä janari kertoi että hän itse vaihtelisi näihin ykkössarjalaisiin (E87) 15tkm välein öljyt ketjun takia.

Tuohon ohjaamoon vielä. Itse olen 193cm ja 110kg, ja mahdun kyllä aivan loistavasti ajamaan ykkösellä. Toisaalta itse tykkään siitä, että on hiukan "pakattu" ohjaamoon.

Jeps, taidan jättää foorumin takavasemmalle ja siirrytään ko. merkin omille temmeltämään -> :) Tack och god natt.
U jelly?

iwbwiwb

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 01.09.14 - klo:10:58
Näköjään taas puskee Xdrive-kampanjaa:

http://www.bmw.fi/fi/fi/general/kampanjat/xdrive/index.html

Minua kiinnostaisi kovasti 320i xdrive, mutta kannattaako tähän tarjoukseen enään tarttua, kun ensi vuonna tulee LCI B48 moottorilla, jossa on enemmän tehoa ja vääntöä ja pienempi kulutus?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: iwbwiwb - 04.09.14 - klo:21:19
Minua kiinnostaisi kovasti 320i xdrive, mutta kannattaako tähän tarjoukseen enään tarttua, kun ensi vuonna tulee LCI B48 moottorilla, jossa on enemmän tehoa ja vääntöä ja pienempi kulutus?

LCI-mallissa on kuitenkin mm. ledivilkut edessä ja takana ja on hyvin mahdollista että sen vakiovarustelu tai ainakin Business paketti on nykyistä kattavampi. Tehoa ja vääntöä ei ole koskaan liikaa. Ohan tuossa 20i:ssä nyt vähemmän vääntöä kuin mersun tai Audin padoissa. Ei se mopo oo, mutta mopompi kuin nuo.

Mitkä on tulevan moottorin lukemat?

iwbwiwb

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 05.09.14 - klo:08:41
LCI-mallissa on kuitenkin mm. ledivilkut edessä ja takana ja on hyvin mahdollista että sen vakiovarustelu tai ainakin Business paketti on nykyistä kattavampi. Tehoa ja vääntöä ei ole koskaan liikaa. Ohan tuossa 20i:ssä nyt vähemmän vääntöä kuin mersun tai Audin padoissa. Ei se mopo oo, mutta mopompi kuin nuo.

Mitkä on tulevan moottorin lukemat?

En tiedä onko mitään tarkkoja lukemia julkistettu, mutta todennäköisesti tulee olemaan 192hv/300Nm.

Mahtaako hinnat pysyä suunnilleen samana vai keksitäänkö samalla nostaa hintoja?

iwbwiwb

Lainaus käyttäjältä: iwbwiwb - 05.09.14 - klo:11:31
En tiedä onko mitään tarkkoja lukemia julkistettu, mutta todennäköisesti tulee olemaan 192hv/300Nm.

Mahtaako hinnat pysyä suunnilleen samana vai keksitäänkö samalla nostaa hintoja?

Mini Cooper S:llä on jo tuo moottori. Lukemat ovat 192hv/280Nm.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: iwbwiwb - 06.09.14 - klo:06:24
Mini Cooper S:llä on jo tuo moottori. Lukemat ovat 192hv/280Nm.

Aika laimea esitys, jos vaan 10Nm on enemmän vääntöä kuin vanhassa moottorissa. Yleensä bemarilla on aina reilumpi teho- ja vääntöero versus vanha moottori.

hge

Laitetaan tänne vielä näin parin kuukauden ajelun jälkeen omat kokemukset autosta BMW 116i E87 LCI 2.0 -09.

+ Premium -fiilis (vaikka kyseessä "halpa" auto, on laatuvaikutelma loistava)
+ Ohjainlaitteet kuljettajan lähellä (joillekin saattaa olla liian kompakti?)
+ Xenon-valot (hyvä valokuvio ja loistava valoteho myös vanhoilla polttimoilla)
+ Sadetunnistin pelaa hienosti
+ Kova maalipinta
+- Koneen tehot (itselle riittää aivan mainiosti, monelle tuskin)

- "Ahdas" (autosta ulos nouseminen vaatii hiukan enemmän)
- Kulutus (seka-ajossa 6.5-7.2, Hki-Joensuu vakkarilla mitattu 6.1)
- Koneen äänet kuuluu sisälle (auttaisiko konepellin vaimennus?)

Jos lompakossa riittää paperia, taidan kyllä ostaa tulevaisuudessakin bemarin.
U jelly?

Ripa76

Lainaus käyttäjältä: hge - 10.10.14 - klo:10:50
Laitetaan tänne vielä näin parin kuukauden ajelun jälkeen omat kokemukset autosta BMW 116i E87 LCI 2.0 -09.

- Kulutus (seka-ajossa 6.5-7.2, Hki-Joensuu vakkarilla mitattu 6.1)

Avovaimolla sama malli, mutta rekisteröity 2010. Kieltämättä hyvä hintalaatusuhde kyseisessä mallissa. Emäntä sai tuon käytettynä merkkiliikkeestä varsin kohtuu halvalla hinnalla, että itsekin olisin ostanut jos olisi ollut tarvetta vaihtaa. Eikä autossa ole kuukauteen ilmennyt mitään korjausta vaativaa vikaa. Aina ajallaan huollettu. Toivottavasti emäntäkin huoltaa ajallaan ja kohtelee sitä kuin kukkaa kämmenellä. Aion ostaa tuosta uudemman mallin jos vain rahkeet ja rahat riittää.

Mun mielestä nuo kulutukset ovat kohtuulliset suorituskykyynsä nähden. Noihin tehtaan lupaamiin ei koskaan kannata luottaa. Nuo turbottomat bemut vie yleensä enemmän menovettä kuin Toyota ja muut japanilaiset. Mulla oli vuosimallin -98 316i ja se vei seka-ajossa reilusti enemmän, vaikka kyseessä oli 1.6 litrainen ja suorituskyvyltään vaisumpi. Parempaan suuntaan bemari on mennyt kuin mitä noin 20-30vuotta sitten. Nimimerkillä kokemusta useammasta bemarista kuin yhdestä.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

heifetz

E8x mallisto on mielestäni erittäin onnistunut. Itse ajoin E81:stä 3vuotta ja jokainen kilometri oli yhtä hymyä. Laatu tosin ei mielestäni vastannut odotuksia (kabiini natisi, kytkin tärisytti märällä ja pallonivel meni vaoihtokuntoon 70tkm kohdalla). Mielestäni E8x on hauskempi ajettava kuin uudet F2x mallit koska akseliväli on lyhyempi. Tosin F2x on samasta syystä stabiilimpi motarilla.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Ripa76

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 06.02.15 - klo:09:58
E8x mallisto on mielestäni erittäin onnistunut. Itse ajoin E81:stä 3vuotta ja jokainen kilometri oli yhtä hymyä. Laatu tosin ei mielestäni vastannut odotuksia (kabiini natisi, kytkin tärisytti märällä ja pallonivel meni vaoihtokuntoon 70tkm kohdalla). Mielestäni E8x on hauskempi ajettava kuin uudet F2x mallit koska akseliväli on lyhyempi. Tosin F2x on samasta syystä stabiilimpi motarilla.

Kiva että pidit autosta. Hymyä riittänyt itsellä ja emännälläkin. Ajomelu on kohtalaista. Jotain huminaa kuuluu. Epäilen että se kuuluu nastarenkaista, koska paikallaan sellaista ei kuulu kaasua painamallakaan. Ja autoliike lupasi maksaa lähiaikoina tulevan ekan katsastuksen niin arvelen, että kuluttajansuojaa koskevissa takuuasioissa liike tulee vastaan jos jotain isompaa vikaa tulee puolen vuoden sisällä. Myyjä vaikutti reilulta kun kaupat tehtiin. Antoi kunnon hyvityksen onnettomasta vaihdokista ja vielä sai pikkaisen lisää hyvitystä, kun tinkasin hintaa alemmaksi. Toista se oli eräässä tojo liikkeessä. Siellä tojo liikkeessä myyjä olisi ottanut 3-sarjan bemarin lähes puoli-ilmaiseksi, kun halusin vaihtaa sen käytettyyn Boraan. Kauppoja ei tullut tuolla kertaa.

Tuosta nitinästä, että emännän yksilössä ei sellaista kuulu, vaikka sillä on ajettu jo 110tkm. Liekö jotkin kiinnikkeet menneet löysälle tuossa vähemmän ajetussa? Tai olisikohan ongelma ratkaistu silikonilla? Jossain autobild numerossa oli vinkkejä nitinöiden ym häiriöäänien poistoon. Ratkaisuina käytettiin myös silikonia.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

heifetz

Voi olla että mulla oli vain maanantai-yksilö. Natisi jo uutena enkä jaksanut korjauttaa. Jos kytkin alkaa tärisyttää märällä, niin siitä kannattaa heti reklamoida. Se on tyyppivika!
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

maileri

Tänään ajossa BMW X6 M50d. X6 on bemmin malleista ainoa, joka puhuttelee, joten tätä oli kiva päästä testaamaan. Moottori on kyllä aivan huikea, dieselin negatiiviset ominaispiirteet on tehokkaasti häivytetty, vääntöä 740nm ja tehoja sen 380hv, joten jalkoihin tällä ei jää. Tosin kori ei paljon kallistele ja veto on neljällä pyörällä tasaista jolloin kiihtyvyys ei paljon tunnu kabiinin sisällä. Meno on eleetöntä ja tehokasta. Ã,,änet ovat möreät ja kertovat voimasta. Sport+ moodissakin jää vielä joku luistonestovariaatio päälle ja kunnon donitseja ei oikein pääse pyörittelemään. Head up dispaly häiritsee siihen tottumatonta tuulilasissa vaikka hyödyllinen varuste onkin. Kaikenkaikkiaan on kyllä erittäin kiva laite ja kelpaisi omaan pihaankin.

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: maileri - 17.02.15 - klo:17:09
Tänään ajossa BMW X6 M50d. X6 on bemmin malleista ainoa, joka puhuttelee, joten tätä oli kiva päästä testaamaan. Moottori on kyllä aivan huikea, dieselin negatiiviset ominaispiirteet on tehokkaasti häivytetty, vääntöä 740nm ja tehoja sen 380hv, joten jalkoihin tällä ei jää. Tosin kori ei paljon kallistele ja veto on neljällä pyörällä tasaista jolloin kiihtyvyys ei paljon tunnu kabiinin sisällä. Meno on eleetöntä ja tehokasta. Ã,,änet ovat möreät ja kertovat voimasta. Sport+ moodissakin jää vielä joku luistonestovariaatio päälle ja kunnon donitseja ei oikein pääse pyörittelemään. Head up dispaly häiritsee siihen tottumatonta tuulilasissa vaikka hyödyllinen varuste onkin. Kaikenkaikkiaan on kyllä erittäin kiva laite ja kelpaisi omaan pihaankin.

Varmasti kiva, ja ihan hieno!  Itsekin nautiskelen omasta koneesta vaikka on diesel.  Miehekkäät murinat  ;) ja ei tosiaan jää jalkoihin vaikka ei ihan 50d kone olekkaan.

kai75

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 17.03.15 - klo:12:24
Varmasti kiva, ja ihan hieno!  Itsekin nautiskelen omasta koneesta vaikka on diesel.  Miehekkäät murinat  ;) ja ei tosiaan jää jalkoihin vaikka ei ihan 50d kone olekkaan.
Asiallisen pelin olet laittanu  ;D Haitko euroopasta vai ihanko pakasta otettu? Entäs vetotapa ja korimalli?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy