BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

skriko

Huomenna koeajoon BMW 4-sarjan Coupe. Jos auto miellyttää enemmän kuin Scirocco niin tilaus lähtee.

rob-s

#5101
LainaaMoottori oli ihan vetävä peli mutta sekin aika tylsä, ei siinä sitä voimaa tuntenu. Se oli aika hillitty... Jos joku sanois alle 200hp niin uskoisin. Välillä se tuntui vaan että konekiertää ja oikeen mitään tapahdu.

328i kuulostaa ja tuntuu vakioputkistolla kieltämättä aika mauttomalta ja suosittelenkin kaikille sellaista harkitseville sen M-performance putkiston. Taitaa saada suoraan uutena tilauksen yhteydessä. Itse asennutin sen jälkikäteen ja se antoi 328i:lle sopivasti luonnetta. Tehonlisäys auttoi niin ikään:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

MoFFe

Sitä minä oikeesti uskon myös...että se tarvitsee parempaa putkistoa.

Jotenkin halusin tykästyä siihen autoon, mutta en vaan saanut sitä fiilistä.
Toisaalta pitäis varmaan testata 330d, 335d tai 335i tai sitten samoilla koneilla 4 sarjaa. Voi olla ihan muuta.
Mutta uskon että siinä on sitten ne samat sisusta jutut mitä tuossa GTssä. Eli ratti, kepit, napit ja kojelauta tuntuivat pieniltä  ::) Voi olla että liioittelen mutta sellainen tunne tuli vaan kun istuin ohjaajaan penkillä.



30cm viivotin ei varmaan mene tuohon ennenkuin se ottaa kiinni ikkunaan. Tulee sellainen pappa/mummo ajofiilis :D istuu naama kiinni ikkunassa(tuulilasissa).  ;D En tiedä sitten onko eroa GTssä ja muissa bemareissa (esim tavallisessa kolmosarjassa).

Markku J

Kokeile ihmeessä myös 335i tai 335d - niin tunnelmat paranevat. Tuosta sisustasta minä pidän kovasti. Se on enemmän "tyköistuva" kuin Audissa, mutta positiivisella tavalla mielestäni. Sportti-istuin paineilmasäätöineen on myös erinomainen.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.09.13 - klo:23:21
Huomenna koeajoon BMW 4-sarjan Coupe. Jos auto miellyttää enemmän kuin Scirocco niin tilaus lähtee.

Uskon että Skrikolla on kohta Bemari tilauksessa ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 17.09.13 - klo:08:35
Uskon että Skrikolla on kohta Bemari tilauksessa ;)

Aika voimakkaat Roccolasit saa olla tosiaan silmillä, jos 4-sarjalainen tuntuu huonommalta kuin Scirocco.

rob-s

LainaaEli ratti, kepit, napit ja kojelauta tuntuivat pieniltä

..ja hieman muovisilta. (saan arvostella kun itsellä on tuollainen)

Sportti-istuimet ovat laimeasta ulkonäöstä huolimatta erittäin hyvät ja tukevat.

LainaaAika voimakkaat Roccolasit saa olla tosiaan silmillä, jos 4-sarjalainen tuntuu huonommalta kuin Scirocco

Uskoisin hyvyyden perustuvan Rocon hyvitykseen sekä bemun alennukseen jos vanhat merkit pitävät paikkaansa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 17.09.13 - klo:08:35
Uskon että Skrikolla on kohta Bemari tilauksessa ;)

Voi olla. Tosin kaveri ajattelee järjellään, eikä varmasti mene pahimmassa autokuumeessa höntyilemään. Vielä kun nelonen on tuore malli, on huippualennukset saa unohtaa.
Sanoisin, 15% todennäköisyydellä Skriko vaihtaa NYT tuohon BMW:en.
"All 4 The Driver"


Levjsa

Missä pääsee jo ajamaan nelossarjalaisen?

Mikko83

Kyllä jettamies on aina jettamies.

Gulf

#5111
Mitä Mikko83 näille VAG-romuille pitäis tehdä, jos bemari nuijitaan tuohon kuntoon? Auton vaihto olisi ajankohtainen viimeistään ensi kesänä, mutta mielummin jo aikaisemmin, ennen kuin dsg sanoo sopimuksen irti?

skriko

#5112
Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 17.09.13 - klo:09:41
Voi olla. Tosin kaveri ajattelee järjellään, eikä varmasti mene pahimmassa autokuumeessa höntyilemään. Vielä kun nelonen on tuore malli, on huippualennukset saa unohtaa.
Sanoisin, 15% todennäköisyydellä Skriko vaihtaa NYT tuohon BMW:en.


Ei saanut Bmw:tä koeajoon. Lykkääntyy pari viikkoa. Tänään koajossa Honda CR-Z. Piti viedä huomenna pois ja otin ajoon 15,30. Vein pois 16,30. Myyjä katseli ihmeissään, luuli että tuli kolari. Ei jaksa haukkua, mutta hirveä oli kapistus. Ennen ajaisin upillakin.
Nyt pihassa makaa GT 86. Ei tosin oma. Kyllä ne Roccolasit taitaa olla tosi vahvat. Huomattavin ero on auton "sivistyneisyys". Onkohan se vaan niin että kun 3 v/30 000 km sakulla takana ei Japsiin enää taivu. Luulin että rocon kesäkumit pitää ääntä mutta....
TuRboman, ei taida saada  tuosta BMW:sta koskaan mitään kunnon aleja. Ne kappaleet jotka maahantuoja"pakottaa" jälleenmyyjien ottamaan, menee kyllä heti kaupaksi. BMW:n ostajakuntakin on varakkaampaa kuin näiden lelumallejen. Muutama kuumakalle ostaa niitä ja sitten se into on pois. BMW:n saa taas aina myytyä. Kamppiksina vain jotain nelivetoa, tomaattia, renkaita, vanteita ja metalliväriä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 17.09.13 - klo:19:43
Missä pääsee jo ajamaan nelossarjalaisen?

Kysy Autokeskuksesta.

rob-s

LainaaKamppiksina vain jotain nelivetoa, tomaattia, renkaita, vanteita ja metalliväriä.

vain? Minusta varsinkin tuo neliveto kampanja 499e on tosi kovaa luokkaa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

jkvi

Lainaus käyttäjältä: MVA - 17.09.13 - klo:13:05
Pettynyt BMW-omistaja: http://www.tuulilasi.fi/uutiset/pettynyt-bmw-omistaja-moukaroi-120-000-euron-auton-hajalle-ja-julkaisi-videon-netissa
Jos tavallisella suomalaisella palkansaajalla olisi varaa samaan tempaukseen, niin veljeni olisi voinut tehdä jos saman tempauksen.

Toki F10 on hieno auto. Mutta liikaa on hienosäätöä muka "premium"-merkissä.
CRDi & Collection

Markku J

Meidän F10 oli mallisarjan ensimmäisiä ja toimi 3 v liisarikauden moitteitta. Uskaltaisin sen pohjalta hyvinkin ostaa omalla rahalla uuden F10:n. Toki ongelmia voi niihinkin sattua, mutta minun viiteen Bemariin ei tarvinnut tehdä minkäänlaisia lisäremontteja (jos ei F10:n irronneita kynnyskoristeita lasketa).

nemos

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 18.09.13 - klo:20:15
Mutta liikaa on hienosäätöä muka "premium"-merkissä.

"Hienosäätöä" on kaikissa, mutta olisi edes ongelmien hoito premium-tasoista
Volvo XC60 T8 Inscription

jusape

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 18.09.13 - klo:20:15
Jos tavallisella suomalaisella palkansaajalla olisi varaa samaan tempaukseen, niin veljeni olisi voinut tehdä jos saman tempauksen.

Toki F10 on hieno auto. Mutta liikaa on hienosäätöä muka "premium"-merkissä.

Kieltämättä kun itsellä on Audi-lasit, niin tuo threadi Bmw F10/11 sarjan viat/ongelmat Bmw-forumin puolella hirvittää. Jakoketjuremontista lähtien on tarinaa. Meidän A6-keskusteluissa ei juuri mutteria isompia ongelmia. En varmaan uskalla Bemaria yli takuuajan pitää jos sellainen tulee alle.

Markku J

Toisaalta meidän foorumin keskustelijoissa on turhan vähän A6 -autoilijoita. Olisko otanta liian pieni.

autofanaatikko

#5120
Se on sitä henkilöautomallisten bemareiden vakiomeininkiä, että niissä on pieni pysty tuulilasi. Aiankin siis nämä 1- ja 3-sarjat edustaa edelleen sitä tyylisuuntaa. Tai en tiedä onko se lasi varsinaisesti sen pienempi kuin muissakaan autoissa, mutta se on niihin verraten hyvin pysty ja tuntuu olevan lähellä kuskia. Se toki "karkaa" kauemmas jos hilaa penkkiä taaemmas, mutta samalla se tietysti syö jalkatilaa takaa.

Bemarien 1- ja 3-sarjojen ajoasennon idea on ollut aina hieman makaavassa ajoasennossa ja siinä, että autossa istutaan ja tulisi istua penkki ala-asennossa  kuin jossain poterossa ja  että kojelauta kietoutuu  kuskin ympärille ja on kuin olisi sylissä yms.

Silloin pysty tuulilasi ei tunnu niin pieneltä, kun penkki on säädetty mahdollisimman alas.

Erikoinen totetus ja poikkeaa tietysti monesta muusta autosta. Toiset tykkää ja toiset ei tykkää yhtään eikä edes opi tykkäämään. Itse kun istun nyt kolmannen bemarini myötä johonkin muuhuun autoon, niin ne ja niiden toteutukset tuntuvat taas minusta oudoilta.

1- ja 3-sarjoissa perusmallinen sport-ratti on ollut aina halkaisijaltaan pienempi kuin monen muun merkin sport-rattien. Minusta sport-ratin pitää ollakin sellainen, eikä mikään laivan ruori. Tosin nyt 1- ja 3-sarjan perusmallinen sportratti on myös edellismalleja ohuempi kehältään, joka on huonoimpi asia kuin aiemmin. ennen se sport-ratti oli paksu sekä pieni. Nyt pitää ottaa M-sport ratti, että saa ratin tarpeeksi paksulla kehällä.

Tosiaan en tiedä millainen jätti esim. Karvis on, mutta tämmöinen kääpiö (180cm 73-75kg) istuu nykyisen 3-sarjan sedanissa ja farkussakin ihan mukavasti itselleni säädetyn kuskinjakkaran takana. Toki istun 3GT:n takapenkillä vielä mukavammin ja paremmin, mutta ei tuo vakiokaan huono ole tämmöiselle keskimittaiselle.

En ymmärrä monien nillitystä siitä automaatin vaihdekepistä. Se joystick on minusta hyvin simppeli, helppo ja jouheva käyttää. Toki ekaa kertaa kun ajoin joskus bemarilla jossa sellainen oli, niin olin sillä mielellä etten ikinä opi sitä käyttämään ja että ompas hankala ja turhaa kikkailua. No nyt en vaihtais pois mistään hinnasta. On tosi jees. Toki onhan se erikoinen (muihin verrattuna) kun kepin juuri  pysyy periaatteessa paikkoillaan kokoajan jollei käytä manuaalitilaa ja käskyt menee sähköisesti ja sähköisen äänen säestämänä.  Tosin kädellä sitä keppiä pitää kuitenkin ohjata. P-asennolle laitto onnistuu joko valitsemalla itse pysähdyksissä P:n tai jos sammuttaa auton jalka jarrulla ja vaihde D:llä menee se ennen sammumista itsestäänkin P:lle koskematta keppiin.

Sisusta on myös makuasia. Muovipitojen kuosi on ollut aina (tai niin pitkälle kuin minä muistan) bemareissa kuvioitu silleen hieman röpelömäisellä kuviolla. Muovipinnat ovat toki pehmeitä ja joustavia, mutta kojelaudassa ja ovissa on sellainen röpelömäinen look. Jossain muussa autossa, eli esim. Audissa taitaa olla kaikki muovipinnat täysin sileät. Toki tuollainen sileä pinta on helpompi puhdistaa ja pyyhkiä, mutta siinä näkyy monesti naarmutkin helpommin ja ainakin minusta aivan sileä muovipinta on eloton ja tylsä.

VAG:n autoissa ratin nahka/nahkan pinta on myös usein sellaista sileää ratissa kuin ratissa. Bemareissa nahan ulkonäkö, tuntuma ja kuvio on aikalailla samaa näköä kuin niiden kojelaudan ja ovien yläosien. Kait sillä on haettu jotai yhtenäistä lookkia tjs. että ratti näyttää samalta kuin kojeludan yläosa. Sen ole huommannut, että noissa bemarien nahkarateissa kädet hikoaa minulla vähemmän kuin Audien tai volkkarien sileissä rateissa eikä hiki myöskään näy samalla lailla siinä juomupinnassa kuin sileässä. Naarmut ei näy myöskään kovin hermästi tuossa juomumaisessa pinnassa. Nykyisenkin autoni rattia on vahingossa kynsitty useita kertoja, eikä siinä ole mitään näkyviä jälkiä. Sportline Volkkarin sileään nahkarattiin tuli sen sijaan todella helposti raappiumia pienistäkin kynnen viilloista.

Bemarilla sileäkuvoista pintaa löytyy nahkarateista lähinnä vasta M-sport-, M- ja Individual-rateista

Viattomampi merkki BMW on ainakin itselläni on ollut kuin esim. VW.

Ei juuri mitään ongelmaa nykyisenkään kanssa. Tosin empä ole ajanutkaan vielä kuin vajaat 8000km:a. Pari takuujuttua ollut, takaiskarin yläpäät uusittu  pikkuisen nakseen takia ja kuskin ulkopeilin vinkuna /ujellus tuulessa korjattu säätämällä peiliä ja pelin kuorta.

Edellisillä bemuilla ajoin noin 20-22.000 kumpaisellakin ja eipä ollut suuria murheita. Toisessa oli yksi takuujuttu ja toisessa ei mitään. Uusia volkkareita oli viisi putkeen ja kaikkia sain viedä alvariinsa takuuhuoltoon ihan uudesta asti.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.09.13 - klo:20:20
Meidän F10 oli mallisarjan ensimmäisiä ja toimi 3 v liisarikauden moitteitta. Uskaltaisin sen pohjalta hyvinkin ostaa omalla rahalla uuden F10:n. Toki ongelmia voi niihinkin sattua, mutta minun viiteen Bemariin ei tarvinnut tehdä minkäänlaisia lisäremontteja (jos ei F10:n irronneita kynnyskoristeita lasketa).

Bensakoneen kun valitsee, niin ongelmia ei juuri olekkaan.

Itse en tosin ottaisikaan enää bemaria dieselinä oli vikoja tai ei, enkä kyllä enää mitään muutakaan autoa dieselinä. Tosin johtuu ihan siitä asiasta, että työssä kun näkee miten niissä on vaikka mitä murheita merkissä kuin merkissä, niin olen tullut dieselautoja kammoavaksi yksilöksi.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 18.09.13 - klo:20:15
Jos tavallisella suomalaisella palkansaajalla olisi varaa samaan tempaukseen, niin veljeni olisi voinut tehdä jos saman tempauksen.

Toki F10 on hieno auto. Mutta liikaa on hienosäätöä muka "premium"-merkissä.


Tuohan on vanha ritsa. Autossa ei ole ollut edes takuuta moneen vuoteen. On vanhaa 6-sarjan korimallia. Taitaa olla jopa ajalta ennen tuon korimallin faceliftiä Ovh. on toki ollut joskus varmaan vaikka ja mitä, mutta tuskin arvo oli ennen rikkomistakaan enää puolia siitä.

ostanko

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 18.09.13 - klo:23:01

Tuohan on vanha ritsa. Autossa ei ole ollut edes takuuta moneen vuoteen. On vanhaa 6-sarjan korimallia. Taitaa olla jopa ajalta ennen tuon korimallin faceliftiä Ovh. on toki ollut joskus varmaan vaikka ja mitä, mutta tuskin arvo oli ennen rikkomistakaan enää puolia siitä.

v.2008  ja uutena on tuo kirveenheiluttaja M6:n ostanut. Pelkkää ongelmaa on ollut koko auton omistuksen ajan. Googlella löytyy, jos kiinnostaa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: ostanko - 18.09.13 - klo:23:19
v.2008  ja uutena on tuo kirveenheiluttaja M6:n ostanut. Pelkkää ongelmaa on ollut koko auton omistuksen ajan. Googlella löytyy, jos kiinnostaa.

Ok. Ihme, että on sitten noin kauan jaksanut pitää, jos autossa on ollut pelkkää vikaa. Siis viisi vuotta tapellut ongelmaisen auton kanssa. Eihän tälläkään palstalla kukaan tappele vikojen kanssa  viittä vuotta...Moni pistää kiertoon jo takuuaikana.

iwbwiwb

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 18.09.13 - klo:21:49
Bensakoneen kun valitsee, niin ongelmia ei juuri olekkaan.

Itse en tosin ottaisikaan enää bemaria dieselinä oli vikoja tai ei, enkä kyllä enää mitään muutakaan autoa dieselinä. Tosin johtuu ihan siitä asiasta, että työssä kun näkee miten niissä on vaikka mitä murheita merkissä kuin merkissä, niin olen tullut dieselautoja kammoavaksi yksilöksi.

Kiitos tästä tiedosta! Eikö muuten vagineilla ole juuri päinvastoin, että bensakonetta ei kannata ottaa jos haluaa välttää jakoketjuongelmia jne?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: iwbwiwb - 19.09.13 - klo:10:24
Kiitos tästä tiedosta! Eikö muuten vagineilla ole juuri päinvastoin, että bensakonetta ei kannata ottaa jos haluaa välttää jakoketjuongelmia jne?

Itse olen sitä mieltä, että en uskalla ottaa mitään vagginetta kovin helpolla (en bensaa enkä dieseliä). A4 multitronic tai manuaali ja 1.8TFSI motilla on sellainen jonka itse ehkä uskaltaisin ottaa ja ostaa.


jarppis

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 19.09.13 - klo:16:45
Itse olen sitä mieltä, että en uskalla ottaa mitään vagginetta kovin helpolla (en bensaa enkä dieseliä). A4 multitronic tai manuaali ja 1.8TFSI motilla on sellainen jonka itse ehkä uskaltaisin ottaa ja ostaa.

Onhan niissä autoissa takuu, käytetyissäkin se 6kk. Ja sillä arvonalenemalla mitä autolle tulee niin korjaa käytetyissä monta ongelmaa. Tyytyväiset autojen käyttäjät jostain syystä eivät jostain syystä ole foorumeilla. Eihän nykyään uskalla ostaa mitään, jos rupiaa netistä kattelemaan mahdollisia ongelmia.

pokkus

Siirsin osan keskusteluista tuonne paremmin sopivaan topicciin:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2375.msg392191;topicseen#new

T

#5129
Uusi nelossarjalainen tänään zoomailtu ja koeistuttu. Voi kiesus että on nätti ulkoa. Nyt on haastaja audin A5:lle. Omasta mielestä tuo on kyllä todella tyylikäs ilmestys.

Kuskinpaikalla bemarimainen ajoasento löytyy helposti ja varmasti on ajajan auto. Mutta voi surkeutta kun tällainen keskimittainen 182cm ukko yritti sovittaa itsensä takapenkille. TAKAPENKKI ON TEHTY LAPSILLE. Hohhoijaa ainakin 5 cm olisi tarvittu lisää korkeutta että olisi voinut istua pää suorassa. Polvitilaa oli kyllä ruhtinaallisesti, eli kannattaa laitta pitkäjalkaiset ja lyhytselkäiset takapenkille. Näin se vaan näköjään menee että ulkonäön eteen uhrataan rajusti sisätiloja.

Noh, ei kai autoa ole suunniteltukaan neljälle aikuiselle, vaan tyylitietoiselle nuorelleparille tai sinkulle, mutta silti tuo pääntila takana laittoi miettimään koko auton järkevyyttä. Lasten takapenkkejä löytyy myös Porscheista, Ferrareista ym oikeista urheiluautoista joten....  :P


Huvittavinta se että samaisessa autonäyttelyssä istahdin A1 takapenkillä ja siellä oli paremmat pääntilat aikuiselle.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy