BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 03.09.13 - klo:19:24
Harvoin noista hinnat alkaen -malleista automies mitään kiksejä saa.

Kyllä minä olin ainakin ihan tyytyväinen kun ostin itselleni 24 vuotislahjaksi uuden Bmw 316. Tosin vaikka se oli Veholta koeajossa sen kaksi päivää, niin myin sen pois vajaan 4 kuukauden omistamisen jälkeen. Auto ei sitten tosiaankaan herättänyt mitään kiksejä, mutta se kylläkin, kun Helsinkiläinen autokauppias maksoi käytetystä BMW:stä 14% enemmän mitä olin itse maksanut siitä Vehoon uutena. Katsos näitä kauppoja pystyi tekemään vain hinnat alkaen malleilla.

ostanko

Lainaus käyttäjältä: Chicane - 03.09.13 - klo:22:39
joo, kyllähän se vanha tuplaputki oli nätimpi kuin audimainen putki molemmin puolin.

Audimainen? Palstan nuoriso ei taida muistaa legendaarista E21 323i-mallia.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: ostanko - 03.09.13 - klo:23:07

Kyllä muistetaan, kerran hetken aikaa moisen omistinkin ja kyllä se kutosen laulu oli sitten mukavaa kuunneltavaa 8)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Uppe

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.09.13 - klo:22:41
Kyllä minä olin ainakin ihan tyytyväinen kun ostin itselleni 24 vuotislahjaksi uuden Bmw 316. Tosin vaikka se oli Veholta koeajossa sen kaksi päivää, niin myin sen pois vajaan 4 kuukauden omistamisen jälkeen. Auto ei sitten tosiaankaan herättänyt mitään kiksejä, mutta se kylläkin, kun Helsinkiläinen autokauppias maksoi käytetystä BMW:stä 14% enemmän mitä olin itse maksanut siitä Vehoon uutena. Katsos näitä kauppoja pystyi tekemään vain hinnat alkaen malleilla.

Hieno homma. Tuollaisessa esim. Markulla olleessa 335;ssa vain on 134 % tunnetta ja 216 % fiilistä enemmän. Katsos autoja voi ostaa myös omaan käyttöön,ei business-prosenttimielessä.

-TimoS-

Vajaa 30v. sitten oli kuvan 320 alla ja nykypäivänä 320i.
30 vuodessa vain yksi "i" lisää :)
Hidasta on kehitys.

vakio

Isäni osti tuollaisen uutena vuonna 1981 ja viisi vuotta se meillä oli. Sillä sitä tuli itsekin ensimmäiset vuodet ajeltua kun ajokortin sain. Faija kun tuli perjantaina töistä kotiin, niin ei paljon Bemaria pihassa näkynyt ennen sunnuntaiaamua....  :D
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 03.09.13 - klo:21:38
Eikö ketään häiritse 3-sarjan pakoputki näissä 320, 320d ja mitä näitä nyt onkaan-malleissa? Minun mielikuvissa Bemari on urheilullinen auto, mutta pahasti tökkii se mehupillin kokoinen törröttävä putken pätkä siellä perässä. Ei käy mitenkään tuohon autoon.

Ei häiritse henk. koht. 320i ja 320d kun on 135kW tehoineen mun ja monen muunkin mielestä vielä mopoja bemareiksi, niin ei mua ainakaan haittaa se yksi rööri siellä takana. Putket erottaa mopot tykeistä. Harvoin mä sitä auton takapäätä kattelen. Kyl ne on naisten pyrstöt jotka minua kiinnostaa eniten, kun on peräpäästä kyse :)

Toisaalta ihan hauskaa se minusta on kun jotkut luulee, että tuo on varmaan vielä tehottomampi kuin 320i ja luullaan, että edessä ajelee joku 316i tai 316d, koska niissäkin on vain yksi putki. Siinähän luulevat. Kiva sitten joskus leikkiä ja näyttää jollekin ettei se auto ole mikään ihan mopo vaikkei tykkimallikaan. Sama kun mulla ei oo xDrive-tunnuksiakaan, niin on tullut jo useampi oudoksuva kommentti, että miksi vaihdoin nelikon takavetoon. Siinähän luulevat, että on takavetoinen. Myönnän, että risteyksissä ja valoissa on mukava näyttää, kun auto lähtee talvella nätisti eteenpäin ja jengi luulee, että ompa tuo takaveteopeli oiva kuin noin hyvin lähtee liukkaallakin.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 04.09.13 - klo:10:47
320i ja 320d kun on 135kW tehoineen mun ja monen muunkin mielestä vielä mopoja bemareiksi

Niin ne vaan ajat ja ajatukset muuttuvat  :o
Silloin kun tuo ketjussa aikaisemmin kuvattu legendaarinen 323i oli markkinoilla, sen suorituskykyä kehuttiin estoitta kaikkialla. Itsekin muistan jotenkin silloisen TM:n jutun mittauksineen. Taisi vetää seisovan kilometrin harvinaisena normiautona alle 30 s.

Nykyiset 320 mallit pitävät tuollaisen vanhan (150 hv !) mallin 0-100 kmh tai 0-1000 m aikoja pilkkanaan, puhumattakaan siitä tavasta miten ne nykyään siinä onnistuu varsin kevyen sivistyneen tuntuisesti, aikaisempaan varsin repivään menoon verrattuna. Näistä nykybemareista mikä tahansa on vähemmän mopo kuin itselläkin aikanaan ollut vanhan ajan bemu E21. Ilmeisesti kasvanut suorituskykytaso turruttaa ja sen taso halutaan aina maksimaalisesti ulosmitata, vaikka tuo ajan yksikkö s, jolla mopouden aste kuitenkin mitataan, on pysynyt samana  ;)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

rob-s

Muistan myöskin kuinka kurko peli tuollainen 323i tuplaputkilla oli ja kuinka hienolta se kuulosti!

Btw..jos saisin sille 490e:lla x-drive nykyiseen bemuuni, niin sen saisi asentaa samantien..ja triplahinnalla vieläkin heti!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 04.09.13 - klo:11:30
Niin ne vaan ajat ja ajatukset muuttuvat  :o

Sitähän ne tekevät. En olisi 15 vuotta sitten voinut millään uskoa, että omistan joskus farkkuskoodan jossa on yhtä paljon kaakkeja ja enemmän vääntöä kuin silloisessa M3:sessa.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 04.09.13 - klo:12:39
Btw..jos saisin sille 490e:lla x-drive nykyiseen bemuuni, niin sen saisi asentaa samantien..ja triplahinnalla vieläkin heti!

Jep  :D   Kyllähän tuo tarjous taas sai pläräämään tuota BMW-hinnastoa. Tulisi vain hankkeelle kivasti silti hintaa, kun lataa omien vaatimuksien mukaan varusteita pakkiin...  ::) Koneeksi allekirjoittaneelle riittäisi 320i. Kai sillä kesäkelissäkin ehtii ... ja talvikelissä tulee vastaan perä edellä lähes kaikki muut ... ehkä quattroja lukuun ottamatta  8)
(ei siis uskalla mainita että RS:kin ettei leimahda sodak... eikun skodaksi tämäkin merkkiketju)   ;D
Mercedes-Benz 4matic -16

ex:

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 04.09.13 - klo:13:27
Sitähän ne tekevät. En olisi 15 vuotta sitten voinut millään uskoa, että omistan joskus farkkuskoodan jossa on yhtä paljon kaakkeja ja enemmän vääntöä kuin silloisessa M3:sessa.

Niinhän se on  ;D  Mutta onneksi ovat lisänneet M3:eenkin noita voimia, jotta pysyy välimatkaa VAGin perheesen. Räyhäkkäältä kuulosti sukulaispojan tuoreemman mallinen V8 M3 kun poikkesi sellaisella kylässä. En ole tottunut yhdistämään kuitenkaan pienempikoppaiseen Bemuun kasin ääniä mutta kylhän ne siihenkin sopii, vaikka ei vanhemman korin pienikoneisessa metallisoundissakaan vikaa ollut  :D
Mercedes-Benz 4matic -16

ex:

Pumafi

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 04.09.13 - klo:13:27

15 vuotta sitten oli M3:ssa tehoja 286 hv ja Evo:ssa 321 hv (E36 oli valmistuksessa 1992-1999). Vaikka Skoda RS yksi maailman kovimpia urheiluautoja onkin, niin ei kai siinä sentään oikeasti ole ihan noin paljon tehoa.  ::)
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

jusape

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 04.09.13 - klo:13:30
Jep  :D   Kyllähän tuo tarjous taas sai pläräämään tuota BMW-hinnastoa. Tulisi vain hankkeelle kivasti silti hintaa, kun lataa omien vaatimuksien mukaan varusteita pakkiin...  ::) Koneeksi allekirjoittaneelle riittäisi 320i. Kai sillä kesäkelissäkin ehtii ... ja talvikelissä tulee vastaan perä edellä lähes kaikki muut ... ehkä quattroja lukuun ottamatta  8)
(ei siis uskalla mainita että RS:kin ettei leimahda sodak... eikun skodaksi tämäkin merkkiketju)   ;D

Minulla eteni jo hinnastojen pläräilystä liikkeeseen kaupantekoon... Sopivasti menisi toimitukset ainakin 5-sarjassa loppuvuoteen ja kilpiin 01/2014. On kyllä aikoihin eletty, kun saa jo esim. 520 xda:n suoralla kaupalla alle 50 teur (toki varustelista on houkutteleva). Sopivasti lyttää käytettyjen takapotkujen kauppaa tuo kamppis.

chr

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 03.09.13 - klo:21:38
Eikö ketään häiritse 3-sarjan pakoputki näissä 320, 320d ja mitä näitä nyt onkaan-malleissa? Minun mielikuvissa Bemari on urheilullinen auto, mutta pahasti tökkii se mehupillin kokoinen törröttävä putken pätkä siellä perässä. Ei käy mitenkään tuohon autoon.

Minusta se on hienoa, että BMW:llä on tässä selkeä linja. Alle 200-heppaisissa mopomalleissa on yksi putki, tulpaputki yhdellä puolella yli 200-heppaisissa ja eri puolilla oleviin tuplaputkiin tarvitaan yli 300-heppaa. Näin siis kolmossarjassa.

Skodassa saa koko takaloosterin täyteen piippuja 250-hepalla, onko se sitten tyylikästä?

Mikko

Lainaus käyttäjältä: chr - 04.09.13 - klo:13:47
...eri puolilla oleviin tuplaputkiin tarvitaan yli 300-heppaa. Näin siis kolmossarjassa.

Paitsi 335d:ssä ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - 04.09.13 - klo:13:40
15 vuotta sitten oli M3:ssa tehoja 286 hv ja Evo:ssa 321 hv (E36 oli valmistuksessa 1992-1999).

Nyt osui pilkka omaan nilkkaan. Unohdin mokoman Evon. Olisi pitänyt googlata :)

LainaaVaikka Skoda RS yksi maailman kovimpia urheiluautoja onkin, niin ei kai siinä sentään oikeasti ole ihan noin paljon tehoa.  ::)

En ole ikinä Räsää omistanut, joten sen osalta ei ole ikävä kyllä omistajatason kokemusta. Meidän Superbissa on 300hv, mutta toki tässäkin on hiukan vedetty mutkia suoriksi, eipä sitäkään voi kieltää. Superbin motti kun tulee tehtaalta keinotekoisesti kuristettuna ja vasta sen konsernilukon poiston jälkeen motti antaa nuo täydet 300 kaakkia kuten volkkarissakin.

Skodassa saa koko takaloosterin täyteen piippuja 250-hepalla, onko se sitten tyylikästä?

Itse asiassa Skoodan saa neljä putkenpäätä paljon vähemmilläkin kaakeilla. Ja juu, ei ole mun mielestäkään järkevää tai tyylikästä.

chr

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 04.09.13 - klo:13:51
Paitsi 335d:ssä ;)

Aika lähelle kuitenkin. ;) Pointti on kuitenkin selkeä. Toisella merkillä 180-heppainen diisseli on urheilullisuuden ruumiillistuma ja toisella peruskone.

Edit: Käsittääkseni uudessa 35d-koneessa on yli 300hp? Tulee kai se kolmossarjaankin joskus.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: jusape - 04.09.13 - klo:13:44
Minulla eteni jo hinnastojen pläräilystä liikkeeseen kaupantekoon... Sopivasti menisi toimitukset ainakin 5-sarjassa loppuvuoteen ja kilpiin 01/2014. On kyllä aikoihin eletty, kun saa jo esim. 520 xda:n suoralla kaupalla alle 50 teur (toki varustelista on houkutteleva). Sopivasti lyttää käytettyjen takapotkujen kauppaa tuo kamppis.

Kyllä noiden käytettyjen F10- ja F11-koristen pyyntihinnat melko huikealla tasolla ovatkin, joten varaa olisi tulla alaspäin. Vaikka hintataso kokisi jonkinlaisen tarkastuskierroksen kautta linjan, eikä käytettyjen kauppa varmasti vaan kertakaikkiaan käy kampanjan voimassaoloaikana.

rob-s

F30 335d:ssä on 313hv ja 630nm
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

tapanixxx

Minun mielestäni nämä premium-autot, kuten bmw ja mb pitäisi tulla vakiona nelivedolla varustettuna kun  pelkkä takaveto on joissakin tilanteissa etuvetoa huonompi.

Nyt näyttää ainakin bmw:n osalta mennyt muutos tuohon suuntaan kun nelivedon saa aika edullisesti hankittua uuteen autoon.

Ja eihän sen nelivedon lisähinta valmistuskustannuksiltaan ole kovinkaan iso. Joissakin muissa merkeissä asiakashinta on 1000-2000 euron luokkaa.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 04.09.13 - klo:13:44
No niin...eli homma etenee. Sinun kilometreillä takuunalainen auto on varmaan hyvä olla, vaikkei niitä vikoja nyt muutaman vuoden vanhassakaan pitäisi liiemmälti olla. Joko kävit Bemun testaamassa...jos kävit, mitkä fiilikset? Audi odotetusti hyvä olikin.

Tikka

OT:

On. :)
Ehkä olen sitten niin teini. Esimerkiksi Superbissa ainoa syy miksi ottaisin 2,0 TSI:n 1,8 TSI:n sijaan on nuo putket.

jusape

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 04.09.13 - klo:15:10
No niin...eli homma etenee. Sinun kilometreillä takuunalainen auto on varmaan hyvä olla, vaikkei niitä vikoja nyt muutaman vuoden vanhassakaan pitäisi liiemmälti olla. Joko kävit Bemun testaamassa...jos kävit, mitkä fiilikset? Audi odotetusti hyvä olikin.

Ei se BMW ihan heti istu käteen kun on viimeiset 300tkm menty Audilla. Jotenkin kaikki on hankalampaa, vaihdekepistä lähtien, puuttuu digitaalinen nopeusnäyttö, ei löydy nappuloita ihan heti ja mikä pahinta perusäänenoisto on jotain Ooppelin tasoa, ihan täyttä sontaa joten piti lyödä radiokin kiinni.

Auto on hieno ulkoisesti, hienompi kuin A6 ja sopivilla lisävarusteilla ihan ostoainesta. Ajettavuus on hyvä, kone rutkuttaa hieman A6:n myllyä enemmän sisään, mutta rengasmelua voi olla hitusen vähempi karkealla tiellä.

Silti tuo 5-sarjal fl on jotenkin pliisu eikä herätä ihan huikeata elämystä kun noita pre fl -autoja on jokapaikka täynnä. Perusvarmaa tavaraa. Katotaan mitä viikonlopun tuumailu tuottaa.

Miten Kvee olet X3:n ratissa viihtynyt?

Markku J

Olet kiinnittänyt huomiota juuri samoihin negatiivisiin asioihin kuin minäkin. Perusaudio on aika kelvoton. A6:ssa on Suomeen tuotavissa malleissa maahantuojan vakioksi valitsema ASS -tasoinen setti. Bemuun pitää ostaa se edullisin upgrade, HiFi, jotta päästään samaan tasoon. Digitaalinen nopeusnäyttö on sellainen tottumiskysymys, josta kestää jonkin aikaa tottua pois. Ikänäköiselle, kuten minä, se tottuminen ei enää olekaan helppoa.

Muuten 5 -sarja on loistava paketti. Laatuvaikutelma meidän 3 -vuoden käytön jälkeen hivenen A6:a parempi kokonaisuutena. Kabiinista puuttuvat kopisevat muovit ja muutamat halvahkon oloiset yksityiskohdat, joita A6:ssa on. Lastentauteja ei Bemussa juuri ollut, vain irtoavat kynnyskoristelistat (huono liima). Audissa puolestaan oli "mutteri" - kaamea ominaisuus.

Ulkonäöltään molemmat ovat minusta hienoja. Kabiinin tunnelma samaten molemmissa oikein hyvä. Bemarissa on parempi keskinäytön resoluutio, ja ehkä tyylikkäämpi toteutus, kun näyttö ei ole tökerön näköinen uloke. A6:ssa taas on hienompi ajotietokone korkean resoluution näytöllä. Tilojen osalta ei isoa eroa - ehkä A6:ssa on hiukan enemmän tilaa takapenkillä. Yksi loistava juttu Bemarissa on maalipinnan kesto. Sitä eivät kiveniskemät helpolla puhkaise, ja 3 v konepesujen jälkeenkin se oli ihan priimakunnossa.

Audin "mutterin" takia minulla laski fiilikset ko. merkkiin. Bemusta taas ei ole mitään isompaa negatiivista mielessä. Voisin hyvinkin hankkia 520 dA xDriven, kun taloustilanne sallii. Suosittelen !

skriko

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 04.09.13 - klo:07:39
Hieno homma. Tuollaisessa esim. Markulla olleessa 335;ssa vain on 134 % tunnetta ja 216 % fiilistä enemmän. Katsos autoja voi ostaa myös omaan käyttöön,ei business-prosenttimielessä.

Siksihän ne neljä uutena ostamaani BMW:tä myinkin, kun niissä ei ollut sitä tunnetta, mitä en ole kokenut yhdessäkään BMW:ssä oli se sitten perusmalli vai joku muu. Katsos omaan käyttööni minäkin ne autot olen ostanut, en mummon tai naapurin. Se on vaan pirun kiva siinä myyntitilanteessä saada vielä vähän rahaakin vaivanpalkaksi.

autofanaatikko

Uudessa 3-sarjassa on vakiona mm. 6,5-tuuman näyttö ja iDrive-ohjain, nahkaratti nappuloineen, kaukosäädöllä avautuva takakontti sekä ajotilan valintakytkin. Farkussa on myös sähköinen takaluukku vakiona.

No sitten kuitenkin edellisesssä kolmossarjassa vakiovarusteena olleet etusumuvalot sekä faceliftissä vakiona ollut yhtäaikainen lämpötilojen säätyminen ja sille oleva katkaisija on pitänyt jättää pois. Samaten etu-umpioden vilkut on toteutettu tavallisin polttimoin kun ne olivat edelliset korimallin faceliftissä ledeillä. Myös takavalojen vilkut on perinteisin polttimoin, kun ne olivat edellisen korimallin faceliftissä ledeillä. Että toisaalta vakiovarustelua on kohennettu, mutta sitten on kuitenkin joissakin asioissa otettu takapakkia ja nuukailtu. Ehkä nuo asiat on haluttu jättää nykyisen mallin faceliftiin.

Näköjään nykyisessä 5-sarjassa on ollut kuitenkin kokoajan tulpa-mallinen ulostulo (yhdellä puolella olevaa mallia) jopa 520d mopossa ja ilmeisesti 520i mopossakin. Erkoista, että nykyisessä 3-sarjassa on vain yksi rööri. No on se sentään näkyvillä. Mm. Golf V, Golf Variant V, Jetta v kun olivat mm. automalleja joissa useimmiten oli ainakin perusmoottorien yhteydessä niin, ettei pakoputkenpäätä näkynyt ollenkaan.

autofanaatikko

Mielenkiinnosta kävin vielä tarkemmin kylmätyypittämässä 3GT:tä eikä se nyt niin pahalta kuitenkaan enää näyttänyt. Tummanharmaalla metallivärillä ja valkoisenakin se oli ihan ok-näköinen ja varsinkin kun se oli sport lines versio. Toki A5 sb on edelleen silti kaunein ja tyylikkäin.

Saas nähdä onko se seuraava tähän kokoluokkaan tuleva bemarin uutuus eli 4-sarjan Gran Coupe sitten enempi A5 sportbackin tyylinen. Saa nähdä, että jos ja kun sellainen tulee niin riittääkö näille kaikille malleille ostajia. Sitten sieltä on tulossa vielä se X4 joka on 3-sarjan kokoluokan maasturi.

Takakontti on tosin aika jonninjouta tuossa 3GT:ssä. Onhan sinne tosiaan helpompi lastata takavaraa ja luukku toimii sedanista poiketen sähköllä, mutta takaveto ja akselistorakenne syö ihan samalla tavalla leveyttä siinäkin ja se tavaratila on aika matala kun se katto laskee erilailla kuin farkussa. Miksikään lapsiperheen autoksi ei tuostakaan oikein ole. Takapenkillä on kyllä sitten hulppeat oltavat, mutta mun milestä siellä istutaan kyllä melkein yhtä alhaalla kuin muissakin kolmosissa. Eikä mun mielestä edessäkään istuta juuri normaalia 3-sarjaa ylempänä vaikka lehtijuttujen mukaan asia on toisin.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jusape - 04.09.13 - klo:19:20
Ei se BMW ihan heti istu käteen kun on viimeiset 300tkm menty Audilla. Jotenkin kaikki on hankalampaa, vaihdekepistä lähtien, puuttuu digitaalinen nopeusnäyttö, ei löydy nappuloita ihan heti ja mikä pahinta perusäänenoisto on jotain Ooppelin tasoa, ihan täyttä sontaa joten piti lyödä radiokin kiinni.

Auto on hieno ulkoisesti, hienompi kuin A6 ja sopivilla lisävarusteilla ihan ostoainesta. Ajettavuus on hyvä, kone rutkuttaa hieman A6:n myllyä enemmän sisään, mutta rengasmelua voi olla hitusen vähempi karkealla tiellä.

Silti tuo 5-sarjal fl on jotenkin pliisu eikä herätä ihan huikeata elämystä kun noita pre fl -autoja on jokapaikka täynnä. Perusvarmaa tavaraa. Katotaan mitä viikonlopun tuumailu tuottaa.

5-sarja on perusversiona varmasti ihan yhtä perusautofiiliksen tuova kuin joku S60/V60, A4 tai A6 perusversiona. Kuten olemme lukeneet, niin jumalautoja löytyy peruspeleinäkin, mutta vain neljä eri mallia: Octavia, Superb, Yeti ja Tiguan, joissa jo perusversiot perusmoottorein tuottavat kauhiat kiksit.

Mikä siinä vaihdekepissä on hankalaa... Se on ihan hemmetin helppo käyttää. Jopa tämmöinen toope kuin minä oppi siihen ja jopa ihmeen äkkiä, joka on todellinen ihme. En ole todellakaan mikään tekniikan ihmelapsi. Nyt kun siihen on omistajatasolla tottunut, niin ei sitä sähköistä joystickiä parempaa ole olemassakaan.

Peusäänentoisto on toki ihan kökköä, mutta rahalla saa sitten parempaa eli HiFi:n tai jotain muuta.

Sitä en oikein usko, kun moni uuden 3-sarjan tilannut väittää, että perusäänentoisto on siinä tosi hyvä ja joistakin jopa ihan huippuluokkaa. Muutama on jopa väittänyt, että uudessa 3-sarjassa on parempi äänentoisto vakiona kuin 5-sarjassa. En vaan usko sitä. Taidetaan vaan uskotella moisilla jutuilla muille, että ollaan siihen vakioon tyytyväisiä kun ei ole älytty tilata muuta.

Bemarin nelipyttyinen dieselpata ei ole tyhjäkäynnillä mikään erityisen hiljainen tai sivistynyt. Toki se ei värise eikä tärise, mutta raksuttaa siten, että kyllä sen kuulee kun kuuntelee.

Digitaalinen nopeusnäytön puute on kummallinen vastarannan kiiskeys bemarilta. Sen saa kait koodattua testerillä siihen näyttöön ja sen saa 5-sarjaan myös siten, että ostaa lisähintaisen perusmittaristosta poikkevan mittariston, jossa on myös tuo digitaalinen nopeus. Digitaalisen nopeuden ollessa käytössä viisarit ei näy ilmeisesti ollenkaan, eli näkyy vain iso digitaalinen nro, mutta se näkyy vain ilmeisesti silloin kun sport-moodi on päällä ja vaatii sen erikoismittariston.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 04.09.13 - klo:19:20

No minulla myös oli 3.5 vuotta Audeilla ajoa, mutta kohtuuhyvin on tottunut uuteen. Vaihdekepistä tykkään, mutta vaikka otin sen yhden asteen paremman soittimen, niin ei se ASS:lle pärjää. Kuuntelen 99% radiota, että minulle riittää. Digitaalisen nopeusnäytön poisjääminen mietitytti kovasti, mutta ilman sitäkin pärjää, ja onhan vakkarin päälle laitettaessa se nopeus digitaalisesti hetken näkyvissä. Ihmettelen ettei se näy siinä koko aikaa?

Auto on erittäin laadukkaan tuntuinen, ja kojelauta selkeä. Melko hiljainen myös mielestäni. En muista A6 äänimaailmaa mutta kai noista dieseleistä aina vähän ääntä lähtee?

Vaihteisto, ohjaus ja ylipäätään ajettavuus on oikein hyvä. Ainoa - valitettavasti isohko - miinus on moottoritienopeuksissa tuuliherkkyys, ja jonkinasteinen huojakkuus. Se korjaantuisi varmaan 19/20 tuumaisilla, mutta kyllä noilla 18 tuumaisillakin toimeen tulee. Talvinopeuksilla ei varmaankaan ongelmaa. Ja 5 sarja ei liene yhtä huojakka.

Ruksittuja sähköpenkkejä (mallia vakiot) olen kiitellyt. Muistipaikkojen lisäksi etureunan korkeutta voi säätää. Sport penkeistä en tykkää. Kaiken kaikkiaan auto on ollut odotetunlainen. Kyllä tällä pitäisi muutama vuosi ajella...jos nyt ei tule firman autoon siirtymistä ensi vuonna.

Edit: Jos budjetti sallisi, niin nyt ottaisin vielä sen HUD-näytön...sen mukana tulee mm. digitaalinen nopeusnäyttö sinne ikkunan alalaitaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy