BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

makkis

Ei ole moottorinlämpömittaria 6-pyttyisissäkään, mutta valaistut meikkipeilit löytyy ainakin omasta 4-pyttyisestä... ;D

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 05.04.10 - klo:00:11
Heh heh... ;D

Mutta oliko niin, että 6-sylinterisiin tuli myös se moottorinlämpömittari, jota ei 4-sylinterisiin saa?

Niin se vaan menee, että valaistut meikkipeilit kuuluu erilliseen maksulliseen valopakettiin jossa tulee jalkatilavalot, poistumisvalot ja ties mitä valoja. Mutta jos on 6-sylinterinen malli niin siinä on vakiona nuo valaistut meikkipeilit. 6-sylinterisissä malleissa on kait myös tuo moottorinlämpömittari?

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 05.04.10 - klo:00:10
Ja jankataan nyt vielä, että ei ole tarkoitus millään muotoa moittia toisten hankintoja ja puolustella omia, vaan sanoa, että edelleenkin on voimassa se fakta, että BMW:hen saa vähemmän kokoa ja/tai varusteita samalla rahalla, kuin moniin muihin merkkeihin.

Tämä näyttäisi pätevän jopa Mersuun! Jos verrataan C- ja 3-sarjoja. Vuonna 1999 kun viimeksi harkitsin BMW:tä, kiinnostus hävisi siihen, kun jopa vilkkujen väri maksoi useita satoja markkoja (oranssi vs valkoinen). Persaukisena ostin sitten Volvon.

Lainaus käyttäjältä: makkis - 05.04.10 - klo:00:13
Ei ole moottorinlämpömittaria 6-pyttyisissäkään, mutta valaistut meikkipeilit löytyy ainakin omasta 4-pyttyisestä... ;D

Huomasin tänään, että Mersussani on meikkipeilien suojuksen sisäpinta (kun peilin kääntää auki) verhoiltu samalla kankaalla kuin aurinkosuoja. Tosin muuten meikkipeilin suojus on kyllä muovia.  :D

VW-man

Lainaus käyttäjältä: makkis - 05.04.10 - klo:00:13

500-sarjassa onkin vakiona enempi kaikkea kuin mitä 300-sarjassa. Kaulaa tulee taas lisää F10:n myötä. 300-sarja on osittain hieman jäänyt jälkeen muista merkeistä varustelunsa suhteen. Toki turvavarustelu on erittäin hyvä ja monet ajamiseen liittyvät varusteet on melkolailla mallillaan, mutta mukavuusvarusteissa on selviä puutteita eli monet asiat mitkä on halvemmissa vakiona, niin maksat niissä 300-sarjassa ekstraa tai et edes jopa saa kaikkea siihen maksamallakaan kuin mitä jollakin muulla on tarjolla vakiona. Tilanne muuttunee uuden 3-sarjan myötä. Kuitenkin ostajia on ollut ihan kohtuulisesti tällä nykyisellä 3-sarjalla ja kun katselee katukuvaa niin juurikin tuo mallisarja on aika kovasti yleistynyt.

Pekka T

Koskas tämä uusi 3-sarjalainen tulee ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 05.04.10 - klo:00:26
Koskas tämä uusi 3-sarjalainen tulee ?

Taitaa mennä vielä usempi vuosi...Tämä nykyinen malli esiteltiin jo vuonna 2005 ja sen jälkeen on tullut yksi facelift ja jotain muutoksia. Mutta aika vanha malli on siis jo kyseessä. Golf V:n elinkaari oli just sen 5 vuotta joten aika pitkälle bemulla venyttävät tätä nykyisen 3-sarjan ikää. Ulkoapäinhän tuo on hyvinkin moderni ja tyylikäs kärry edelleen. Varsinkin faceliftin jälkeen...

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Kupla73 - 05.04.10 - klo:00:37
Ilmeisesti tarkoitat minua. Todella asiallista käytöstä, ilmeisesti aikuinen olet kuitenkin?

Vai oletko niitä tyypillisiä Bemaristeja jotka luulevat olevansa sekä liikenteessä että muussa elämässä parempia kuin muut kanssaihmiset? Siksi sinulla on myös ilmeisesti oikeus "nimitellä" minua tai väännellä nimimerkkiäni mieleiseksesi. Näyttää pitävän edelleen paikkansa se mitä BMW-kuskeista aikanaan puhuttiin, k*sta päässä.  ???

Tuo nyt on vaan Makkiksen tyyli kirjoitella...Ei kannata närkästyä. Näin hän kirjoittelee joka foorumilla jossa olen arvoisan herran tekstejä lueskellut. Ei varmaankaan tarkoittanut mitään pahaa sinua kohtaan.

makkis

Justiin kuten tuo jaAÖLDJKÖADÖKADK  kirjoittaa, en vaan jaksa pomppia aina takaisin päin tarkastamaan itsekunkin oikeaa nickiä ja vääntelen niistä sitten muistini mukaan jotain sinnepäin olevaa.

Kupla73, muista että makkis on umpisawolainen  ;D Voi siis tulla koppeloita tai kuppeloita, mutta ihan aidosti, en todellakaan mitään pahaa tarkoita. Ei kuulu ajatusmaailmaani ja tässä tapauksessa siihen ei todellakaan ole edes mitään tarvetta. Päinvastoin.

Quality

Kiitos, tn62634, varustevertailusta BMW vs. MB. Mallit varmaan sattuivat kohdilleen, mutta jälleen kerran tuli kirkkaasti osoitetuksi se, minkä "virallisia" varustelistoja selatessakin voi todeta: niissä on taipumus luetella kaikki mahdolliset nippelit, joissa vaihtoehtoja voisi mahdollisesti olla. Näin siis Mersu. En tältä istumalta jaksa innostua joka ainoasta listanpätkästä, jolloin varustelistasta muodostuu uuvuttava, jopa luotaantyöntävä. Bemun lista on asiallinen, olkoonkin, etten epäile Mersun runsaampaa varustelua. Jos olisin aidosti noita vertailemassa, valitsisin noista kummastakin listasta luonnollisesti itselleni merkitykselliset varusteet, sen jälkeen kävisin läpi, mitä kummastakin puuttuu ja sitten katsoisin, mitä mikin lisukkeena maksaa. Vasta silloin ollaan vertailukelpoisissa lukemissa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 05.04.10 - klo:00:31
joten aika pitkälle bemulla venyttävät tätä nykyisen 3-sarjan ikää. Ulkoapäinhän tuo on hyvinkin moderni ja tyylikäs kärry edelleen. Varsinkin faceliftin jälkeen...

:D
Saa olla autoista innostunut tarkkasilmä, ennenkuin huomaa mitä eroja faceliftissä on. siksi pisti hiukan hymyilemään tuo loppukaneetti. Olen tosin samaa mieltä, ei kolmonen ole vielä vanhanaikaisen näköinen.
Mielestäni paras tuntomerkki faceliftissä (sedanissa) on takavalot, niistä sen tunnistaa kauempaakin. Mutta esim. maantiellä kohdatessa en ole varma tunnistanko faceliftiä vanhasta. Ja minä sentään tiedän erot. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=162702
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

DrPepper

LainaaKoskas tämä uusi 3-sarjalainen tulee ?

Sedan vuodenvaihteeseen 2012. Touringia veikataan III/2012 ja Cabriolet 2013. Cabrioletin ja Coupén 2010 facelift viittaisi siihen että se "viivästyy" Cabrioletin tapaan sedania ja Touringia myöhemmäksi.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 05.04.10 - klo:08:16
:D
Saa olla autoista innostunut tarkkasilmä, ennenkuin huomaa mitä eroja faceliftissä on. siksi pisti hiukan hymyilemään tuo loppukaneetti. Olen tosin samaa mieltä, ei kolmonen ole vielä vanhanaikaisen näköinen.
Mielestäni paras tuntomerkki faceliftissä (sedanissa) on takavalot, niistä sen tunnistaa kauempaakin. Mutta esim. maantiellä kohdatessa en ole varma tunnistanko faceliftiä vanhasta. Ja minä sentään tiedän erot. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=162702

Onhan ne Touringinkin takavalot muuttuneet samalla lailla faceliftin myötä ledivaloiksi ja eri mallisiksi kuin mitä ne oli ennen LCI:tä. Ei siis koske pelkästään sedania.

Etuvalot on myös tosiaan hieman erilaiset ja ulkopeilit on tyystin erilaiset, konepellissä on nyt ne pokkaukset, etupuskurin alaosa on erilainen, sumuvalot edessä on eri malliset, munuaiset on eri kokoiset ja sivuhelmoissakin on jotain eroa. Ihan selviä eroja ja minusta parempaan suuntaan ja minä huomaan kyllä ne jos auto ei tule satasta maantiellä vastaan. Minusta paremman näköinen kuin ennen faceliftiä vaikka muutos voi olla jostakin yhtä huomaamaton kuin Golf V vs. Golf VI. Muutokset ei ole isoja, mutta kyllä ne näkee ihan niinkuin ne näkee Golf VI:kin kohdalla.

Vissiinkin raideleveys tai tjs. on myös muuttunut faceliftin myötä kun siinä kuvassa on joku nuoli eturenkaiden välissä.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Kupla73 - 05.04.10 - klo:00:37
Ilmeisesti tarkoitat minua. Todella asiallista käytöstä, ilmeisesti aikuinen olet kuitenkin?

Vai oletko niitä tyypillisiä Bemaristeja jotka luulevat olevansa sekä liikenteessä että muussa elämässä parempia kuin muut kanssaihmiset? Siksi sinulla on myös ilmeisesti oikeus "nimitellä" minua tai väännellä nimimerkkiäni mieleiseksesi. Näyttää pitävän edelleen paikkansa se mitä BMW-kuskeista aikanaan puhuttiin, k*sta päässä.  ???

[ot]Kuten muutkin on maininneet, niin nakkis on tuollainen eksentrinen sawolainen, joten vastuu on aina kuulijalla (tai tässä tapauksessa lukijalla) ;D. Nimimerkit tosiaan vääntyy aina Makkiksella suuntaan, jos toiseen ja vaikka Makkiksella onkin voimakkaita mielipiteitä asioista, niin ei ne henkilöön kohdistu, vaan asioihin, joista keskustellaan.

Nakkis on hyvä persoona![/ot]

vincent

Lainaus J1978 :
"Kuitenkin ostajia on ollut ihan kohtuulisesti tällä nykyisellä 3-sarjalla ja kun katselee katukuvaa niin juurikin tuo mallisarja on aika kovasti yleistynyt."

Tuohon viitaten tarkastin ajankulukseni paljonko 3-sarjalaista on tuotu tämän vuoden helmikuussa käytettynä maahan. Laitoin vielä vertailun vuoksi mukaan A4 sekä C-sarja.
Luvut epävirallisia, tullin julkaisemista pdf-tiedostosta manuaalisesti laskettuna, liekö näistä paremmat yhteenvedot valmiina jossain ?

Helmikuu 2010
Audi A4 : 108 kpl ( A6 : 83 kpl )
BMW 3-sarja : 118 kpl ( 5-sarja : 120 kpl )
MB C-sarja : 137 kpl ( E-sarja : 208 kpl )

Aika tasaisesti noita kaikkia oikeastaan tuodaan, lisäsin mukaan vielä nuo isommat mallit koska Mersun E-mallia oli tuotu huomattavan paljon tästä ryhmästä. Eiköhän nämä tuontiautotkin tuota kokonaiskatukuvaa vähitellen muokkaa näiden eniten tuotujen merkkien osalta. ( VW ja Volvo kuuluivat myös tuohon selkeästi eniten tuotuihin merkkeihin vuonna 2009 ) Noissa minun luvuissani siis kyseessä vain yhden kuukauden otos, jos nyt joku huomaa, että ihan väärin olen tietoja lukenut/tulkinnut niin korjataan tarvittaessa.

Sellainen yleishuomio vielä, että itse olen omalta kohdaltani huomannut aina automerkkiä/mallia vaihtaessani, että juuri tuota mallia alkaa 'esiintymään' katukuvassa enemmän kuin aikaisemmin. Jostain syystä siis huomioin ne aikaisempaa herkemmin, tai sitten kuljen huomaamattani joukon mukana. :)
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Reneto

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 05.04.10 - klo:09:40
minä huomaan kyllä ne jos auto ei tule satasta maantiellä vastaan.

Varmasti huomaat, kun itselläsi on sellainen auto  ;)  Ja pitäisi huomata satasessa maantiellä.
Golfit V/VI erottaa vaikka mentäisiin motarilla 130 km/h ja on keskialue + pari kaistaa välissä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

DrPepper

LainaaSellainen yleishuomio vielä, että itse olen omalta kohdaltani huomannut aina automerkkiä/mallia vaihtaessani, että juuri tuota mallia alkaa 'esiintymään' katukuvassa enemmän kuin aikaisemmin.

Psykologeilla on sille nimikin: vahvistusilluusio.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: vincent - 05.04.10 - klo:09:55
Sellainen yleishuomio vielä, että itse olen omalta kohdaltani huomannut aina automerkkiä/mallia vaihtaessani, että juuri tuota mallia alkaa 'esiintymään' katukuvassa enemmän kuin aikaisemmin. Jostain syystä siis huomioin ne aikaisempaa herkemmin, tai sitten kuljen huomaamattani joukon mukana. :)

Itse olen huomannut ihan saman ilmiön, mutta mielestäni se vaan perustuu siihen, että niihin kiinnittää paljon enemmän huomiota, kuin aiemmin. ::)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: vincent - 05.04.10 - klo:09:55
Sellainen yleishuomio vielä, että itse olen omalta kohdaltani huomannut aina automerkkiä/mallia vaihtaessani, että juuri tuota mallia alkaa 'esiintymään' katukuvassa enemmän kuin aikaisemmin.

Tämä muuten pitää paikkaansa :D Ennen tuli huomattua että Ocuja liikkuu kohtuullisesti muttei nyt mitenkään erityisen paljon, nyt huomaa että niitähän liikkuu tuolla liikennevirrassa aivan pirusti :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 05.04.10 - klo:09:58
Itse olen huomannut ihan saman ilmiön, mutta mielestäni se vaan perustuu siihen, että niihin kiinnittää paljon enemmän huomiota, kuin aiemmin. ::)

Näin minäkin sen "nään" :)

Antinontoxic

Minä en kyllä täälläpäin näe juuri ollenkaan E90 bemuja, varsinkaan faceliftejä.

jf

Lainaus käyttäjältä: Quality - 05.04.10 - klo:07:49
mutta jälleen kerran tuli kirkkaasti osoitetuksi se, minkä "virallisia" varustelistoja selatessakin voi todeta: niissä on taipumus luetella kaikki mahdolliset nippelit, joissa vaihtoehtoja voisi mahdollisesti olla.

Tai sitten vaihtoehtoisesti on toteutettu samalla tavalla, kuin toi-ota:lla, kun varustelistaan on merkitty vain jonkun mielestä tärkeät varusteet. Kaikkihan sen nyt tietää, mitä johonkin varustetasoon on aikaisemmin kuulunut, joten turha niitä on listata. Realismi iskee sitten, kun rupeaa ihmettelemään niitä muutamaa "ylimääräistä" katkaisijaa ja omituisia valikkoja radiossa "ostajan onneksi" tässä tapauksessa kylläkin.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Ironic32

Noista varustelistoista voisi itsekin sen verran todeta, että kaikista naurettavinta on lukea noita listoja, kun on mainittu: "Pyöreät mittarit nopeudelle ja kierrosluvulle" ;D

Niin no, onhan se tietenkin hyvä, että vakiovarusteena tulee mittarit ko. asioille :o

TKU

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 05.04.10 - klo:10:16
Minä en kyllä täälläpäin näe juuri ollenkaan E90 bemuja, varsinkaan faceliftejä.

Itä-Suomessa näitä ei kyllä todellakaan usein nää - nyt on vihdoinkin yksi lisää  ;D
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

Antinontoxic

Pitää laittaa miitti pystyyn  ;D

Täällä kyllä jyllää Audi... sopivan porvari, muttei silti aiheuta eripuraa naapureissa. Bemarilla, vuosimalliin katsomatta, jos ajat pihaan niin katseet kulmien alta ovat taattuja.

skula

Kotikujalla jyrää X5, A5 ja BMW 3-Coupe(viimeisin koppa, E90?).

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Skula - 05.04.10 - klo:14:29
Kotikujalla jyrää X5, A5 ja BMW 3-Coupe(viimeisin koppa, E90?).

E92 lienee tuo uusin coupe ::)

skula

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 05.04.10 - klo:14:56
E92 lienee tuo uusin coupe ::)

Suattaa ollaki.. Ja taitaa ollaki..

Hienoja autoja, paitti toi perusharmaa A5, vieläpä persuvantein. Se ei sitten näytä miltään, ehkä syy on siinä että sen vieressä on usein tuo BMW Coupe.. Ei olis epäilystäkään kummalla itse ajelisin..

Ironic32

Audin puolustukseksi on pakko sanoa, että kori- tai mallisarjasta riippumatta mikään uusista Audeista tai Bemmuista ei näytä minun silmään kovin hyvältä, jos alla on 16" kiekot, mutta tämä on taas näitä makuasioita ::)

VW-man

Joku kaipasi 3-sarjan vakiovarustelistaa. No tässä semmoinen luettelo jostain nettisaitilta. Joka nippeliä ei ole lueteltu, mutta osa kuitenkin...

3-pisteturvavyöt 
Ajovalojen korkeapainepesulaite 
Akun turvaliitin 
Aurinkolippa peilillä 
AUX-In liitäntä 
Brake Force Display 
2-vaiheiset jarruvalot 
Check Control 
DSC ajovakaudenhallintajärjestelmä 
Dynaaminen jarruvalvonta (DBC) 
Dynaaminen luistonvalvonta (DTC) 
Etuistuinten lämmitys 
Etuturvavöiden pysäyttimet ja kiristimet 
Follow-me-home -toiminto 
Halogeeni ajovalot 
Ilmastointilaite 
Jäähdyttimen säleikön kromatut pitkittäisrimat 
Kaarrejarrutus järjestelmä (CBC) 
Kangasverhoilu 
Keskikyynärnoja edessä 
Keskikyynärnoja takana 
Keskuslukituksen käyttökatkaisin myös sisällä 
keskuslukitus 
Kevytmetallivanne Multi Spoke 282 
Kolmas jarruvalo 
Korinväriset kahvat 
Korinväriset katto ja kolhusuojalistat 
Korinväriset puskurit 
Koristelistat 
Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt 
Kynnyslistat (BMW-tunnuksin)
Kyynärnoja 
Käynnistyksenestojärjestelmä 
Lapsilukot takaovissa 
Lastenistuimen ISOFIX-kiinnityspisteet takana 
Mallimerkintä 
Mittaristossa pyöreät mittarit ajonopeudelle ja kierrosluvulle 
näytöt polttone 
Monitoimisäätimet ohjauspyörään 
Moottoriöljyntason tunnistin 
Nahkainen ohjauspyörä 
Ohjauspyörän korkeus- ja pituussäätö 
ohjaustehostin 
Pakoputkenpää 
näkyvissä 
Personal Profile 
Pääturvatyynyt edessä ja takana 
Radio BMW Business CD 
Rengasrikkonäyttö 
Runflat-renkaat 
Sisätilanvalot 
Sisävaloautomatiikka 
himmennystoiminta 
Sivuikkunoiden kehyslista musta 
Sivuturvatyynyt 
Start-/stop-näppäin 
sumuvalot 
sis. peilinlämmityksen ja lasinpesimen suuttimen lämmityksen 
Sähkötoimisesti säädettävät ulkopeilit 
korinväriset 
Sähkötoimiset ikkunat mukavuustoiminnolla 
Säilytyslokero 
Takalasinpyyhin jaksokytkimellä 
Takaluukunlasi erikseen avattavissa 
Tavaratilanverkko/peite 
Ulkolämpötilamittari 
Ulkopeilien sähkölämmitys 
Valkoiset suuntavilkut 
Valomuistutus 
Welcome-light -toiminto

VW-man

Toi lista oli tän mallin yhteydessä...Hieno 3-sarjan Touring, mutta huh mikä hinta!

http://www.vaihtoautot.net/auto/zja-972?img=1

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy