BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

chr

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 25.09.12 - klo:21:36
Yuotubessa on video missä uusi 320d jäi uudelle 320i:lle. Ehkä disukan kuski oli paska tai jotain....

Niin, suoritusarvot ovat hyvinkin samat, mutta jostain syystä ajofiiliksessä on eroa. Sillä ajetaan, eikä niillä numeroilla.

Sinulla on kunnioitettavan kova tarve perustella omaa päätöstäsi ihan jokaiselle, joka vähänkin aiheeseen kommentoi. Pisteet siitä!-D

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: chr - 25.09.12 - klo:21:16
Samat fiilikset minullakin, minustakin Audin 1,8TSI + multi oli näennäisestä tehoerosta huolimatta reilusti kivempi kone kuin 320i turbolla. Toisaalta diisselit on toisinpäin, 20d-kone hakkaa 2,0TDI:n 170-heppaisen mennen tullen.

Audissa on kovempi vääntö eli 350nm ja jatkuu vissiin vielä ylemmäs kuin bemarissa. Ei siinä silloin paljon auta vaikka bemarissa onkin tehoa 14hv enemmän.

Tuo uusi 1.8TFSI on kiva moottori, mutta kun myyjät oli mitä oli ja auton ohjaus tai monet asiat nyt ei kuitenkaan innostaneet itseäni niin paljon, niin ei siinä auttanut vaikka moottori olisi vaikka kuinka paljon parempi jos muu auto ei nappaa. Kahden bemarin jälkeen Audi ei kuitenkaan iskenyt tarpeeksi. Lisäksi se Audi olisi ollut tarkoitus ottaa etuvetona ja nyt tulee nelikko koska bemaria en takapotkuna ota. En tiiä jotkuuko siitä Multi-laatikon erilaisuudesta vai mistä, mutta tuntui että se Audi ei lähtenyt paikaltaan yhtä rivakasti liikkeelle kuin mitä 320iA. Toki se kiihtyi sitten vauhdissa ihan huomaamatta ja lähes äänettä versus bemariin joka murisi roheasti (ehkä voiman puutettaan) joissakin kiihdystilantessa jota 6-mukiset bemarit ei kuulemma tee.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: chr - 25.09.12 - klo:21:41
Niin, suoritusarvot ovat hyvinkin samat, mutta jostain syystä ajofiiliksessä on eroa. Sillä ajetaan, eikä niillä numeroilla.

Sinulla on kunnioitettavan kova tarve perustella omaa päätöstäsi ihan jokaiselle, joka vähänkin aiheeseen kommentoi. Pisteet siitä!-D

Perustelin vaan omaa valintaani ja sitä mikä riittää MINULLE. En sen kummempaa. En  pyydä, pakota tai halua kaikkien todellakaan ostavan sitä 320i:tä. Mutta omien koeajamieni autojen ja omien omistanieni tai hallinnoimien autojeni puitteissa se on enemmän kuin riittävä juuri MINULLE. Ei välttämättä monelle tällä foorumilla, mutta ilmeisesti foorumin ulkopuolella kuitenkin passaa aika monelle koska myyjien mukaan 20i on se halutuin ja ostetuin bensakone. En tosiaan hauku tuota 320dA:ta. Mulla on nyt sellainen ja se on mulle mahtava motti tehoineen ja vääntöinen, mutta jatkossa dieselille ei ole perustetta. Ei olisi ollut keväällä 2011:aan, mutta silloin ei ollu bemulla nelipyttyisiä bensatuboja nelivetoina. Nyt on.

Mieti itse onko max. 10-12000km:n ajoilla joku diesel järkevä valinta ja vielä jossa 80% ajoista pörrätään ympäri kaupunkia. Tosin järjellä perusteltuna sitä ei ole joku nelivetoinen 320i automaattikaan vaan autofoorumilla vaikuttamattomien mielestä, mun pitäsi varmasti ajaa jollain Skoda Fabia 1.2TSI:llä koska sen moottori on täysin riittävä ajoihini ja sen tilat riittää kahdelle ihmiselle, joilla ei ole tilaa vieviä harrastuksia, ei lapsia tai koiriakaan. Tavaratilassa kulkee satunnaisesti yksi tai kaksi cittarin ruokakassia ja siinä yleensä kaikki. Usemmiten ajan autolla yksin koska vaimo kävelee töihin tai käyttää monesti julkisia. Jos käydään jossain pidemmällä niin silloin ajotkin on 50-60% ihan sitä että keksitään joku syy tai huvitus lähteä sinne pidemmälle. Tunteen, fiiliksen tai ajotunteen takia minun ei kannata ostaa taas 320dA xDriveä enää toista kertaa vaikka se hieno juttu onkin. Vaikka hommissani ja autonostoissani ei ole monestikaan järkeä, niin senverran tajuan että dieselissä ei ole mulle yhtään mitään järkeä.

Minkäs teet kun autot kiinnostaa ja silloin ei päätä palele ja tulee sorruttua autoihin joissa ei ole järkimiesten mielestä mitään järkeä...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 25.09.12 - klo:21:58
Tosin järjellä perusteltuna sitä ei ole joku nelivetoinen 320i automaattikaan vaan autofoorumilla vaikuttamattomien mielestä, mun pitäsi varmasti ajaa jollain Skoda Fabia 1.2TSI:llä koska sen moottori on täysin riittävä ajoihini

1.2 TSI:hän olisi ollut juuri optimi sinulle! Sehän pesee foorumilta saatujen tietojen mukaan kiihdytyksessä mennen tulleen mm. Mini Cooper S:än ja se on taas nopeampi kuin F3x 320i. Eli 1.2 TSI:n ostamalla olisit saanut halvalla merkittävästi suorituskykyisemmän auton kuin tuleva Buimurisi ;D

Markku J

Eihän tuossa mitään ongelmaa ole autofanaatikon tapauksessa. Olet valinnut juuri itsellesi sopivan, räätälöidyn auton. Sitähän BMW:n konsepti tarjoaa. Ei sen valinnan jälkeen tarvi toisten kommentteja kuunnella. Sinulle on tulossa hieno auto, josta itse pidät.

chr

Perustelin vaan omaa valintaani ja sitä mikä riittää MINULLE. En sen kummempaa.

Niinhän minä sanoin. Herättää vaan pientä hilpeyttä, että sitä omaa valintaa pitää tilauksen jälkeen perustella viisikymmentä kertaa samassa topikissa, samoille ihmisille. Ettei vaan olisi oma usko kuitenkin vähissä? :D

vasara

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 24.09.12 - klo:17:28
Mahtaakohan tuo noissa videoissa kuuluva saundi putkistosta olla ihan lopullista tuotantokamaa? Kuulostaa jokseenkin äänekkäältä ollakseen ihan vakioputkisto moiseen...
Tuuninkiputkisto taisi olla.. konetila kuvan sirkutus paljasti mopoautokoneen. Toisaalta kyllähän jopa 2 syl. kone voi kuulostaa riittävillä kierroksilla hyvältä, vaikkapa Ducatissa :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 25.09.12 - klo:22:18
Tuuninkiputkisto taisi olla.. konetila kuvan sirkutus paljasti mopoautokoneen.

Oli tyyninkiä tai ei, niin kaasun noston jälkeinen ääni on kyllä niin nolo, että ei edelleenkään uppoa minun aivolohkooni se, että tuollaista ollaan tunkemassa BMW:n konepellin alle. Jotenkin se vain sotii todella kovaa niitä mielikuvia vastaan mitä minulla on BMW:stä. Ikävä juttuhan se on, että yhdestä automaailman ikonista ollaan tosissaan vääntämässä jotain kansanautoa. Mutta bisnes on bisnestä.

Ton-1

Mitenkään kohdistamatta asiaa tai muuta mihinkään niin Automaattori tuntuu tulkitsevan viimeisiä kommentteja hieman omakohtaisesti, ei niissä ollut sinänsä tarkoitus kertoa että eikö tuolla nelosturbolla pärjäisi vaan sitä että sen käyttöominaisuudet eivät ehkä olekaan sitä mitä lukuarvot antavat ymmärtää.

Uskon itse pärjääväni täysin mainiosti tuolla 320iA:lla. Siinä ei montaa kertaa motarilla mennä.

Aivan varmasti näin - korkea viritteinen turbomylly on ihan OMIAAN moottoritielle.

Yuotubessa on video missä uusi 320d jäi uudelle 320i:lle. Ehkä disukan kuski oli paska tai jotain....

Tässäkään ei sinänsä ole mitään epäselvää - lykätessämme nämä moottorit 'epämukavuusalueelle' bensa vie pidemmän korren mutta semmoisessa vaivattomassa kaupunkikruisailussa d on pistämätön.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: chr - 25.09.12 - klo:22:18
Niinhän minä sanoin. Herättää vaan pientä hilpeyttä, että sitä omaa valintaa pitää tilauksen jälkeen perustella viisikymmentä kertaa samassa topikissa, samoille ihmisille. Ettei vaan olisi oma usko kuitenkin vähissä? :D

Parempi olla kommentoimatta ja vuodattamatta tähän enää mitään vaikka aluksi olikin tarkoitus. Yritän olla aikuismaisempi ja olla myös haastamatta riitaa kanssasi, vaikka otinkin tämän viestin ihan siten, että tässä kommentissasi piilee kettuilun ja pilkan siemen minua kohtaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 25.09.12 - klo:22:27
Mitenkään kohdistamatta asiaa tai muuta mihinkään niin Automaattori tuntuu tulkitsevan viimeisiä kommentteja hieman omakohtaisesti

Nyt on nimimerkit sekaisin, tais olla jo toinen kerta. Automaattori on Yeti-mies ja autofanaatikko on bemarimies ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ton-1

Ei ku just noin - en halunnut kohdistaa.  ;D

Ei maar - olet asian ytimessä

Nyt otan kolmannen palan kakkua. Ai niin, ei pitänyt laskea.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 25.09.12 - klo:22:39
Nyt on nimimerkit sekaisin, tais olla jo toinen kerta. Automaattori on Yeti-mies ja autofanaatikko on bemarimies ;)

Kumpikin on varmaan kuitenkin yhtä vannoutuneita. Toinen puolustaa, ylistää, palvoo ja hehkuttaa Yetiä ja minä taas bemmiä.

vasara

Minkäs teet kun autot kiinnostaa ja silloin ei päätä palele ja tulee sorruttua autoihin joissa ei ole järkimiesten mielestä mitään järkeä...
Asiaa.
Auton pitää olla semmonen, jota haluaa ajaa ja joka antaa vähän sitä kuuluisaa omistamisen iloa. Yhtä hyvä "järkisyy" kuin vaikkapa pieni kulutus jollekkin toiselle. Sitäpaitsi pienillä kilsoilla ei tarvitse kulutuksestakaan murehtia .. miksi silloin pitäisi ostaa nuhainen 1.2 kone ja kirota typeryyttään joka ohituksessa? :)

chr

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 25.09.12 - klo:22:35
Parempi olla kommentoimatta ja vuodattamatta tähän enää mitään vaikka aluksi olikin tarkoitus. Yritän olla aikuismaisempi ja olla myös haastamatta riitaa kanssasi, vaikka otinkin tämän viestin ihan siten, että tässä kommentissasi piilee kettuilun ja pilkan siemen minua kohtaan.

Jees, pahoitteluni tästä, meni illalla vähän turhan kärkkääksi.

Jatketaan asialinjalla, minäkin odottelen omaa bemariani innolla saapuvaksi!

KingMo

Juuri (kesä?)lomalta tulleena pitää tulla kommentoimaan vuokrabemmiä. Ajossa oli 10 päivää 320d avo.

Mukavuus/hiljaisuus:
Pitkään Vokkia ja Audia kuskanneena voin todeta, että mukavuus on viety bemmissä pidemmälle kuin vastaavankokoisessa vaggineessa. Jopa siis avo oli hiljainen peli motarinopeuksissa katto ylhäällä (ja siedettävä katto alhaallakin). Ohjaus on tarkka - jopa yskäisy tai nauraminen vaikuttaa ohjaukseen. Tämä ei haittaa jos alusta on M3:n tasoa, mutta tässä ei ollut joten bemmi vaappui aina kun rattiin koski. Pidemmän päälle se alkoi "hatuttamaan". Autoa piti ajaa "pehmein käsin" kuin smooth operator.

Suorituskyky:
Bemmi ei (valitettavasti) kyllä jää jälkeen vaggineille suorituskyvyssä. Kahden litran diesel on loistava peli matka-ajoon ja sillä pysyy mainiosti liikenteen rytmissä niin vuoristossa kuin motarillakin. Noh - sitä tosiasiaa, että paikalliset ovat aina takaluukussa roikkumassa ei poista edes M3 (todistettu).

Kulutus:
Jösses. Keskikulutus 10 päivän aikana jossa ajo oli vuoristoa ylös ja alas, kaupunkia sekä motaria oli 5,7 l/100km. Aivan tajuton lukema. Tankillisella tuli heitettyä yli 1000km pätkiä.

Kaikenkaikkiaan bemmi oli loistopeli. Jos olisi saanut M-Sport-alustaisen version alle niin mikään siinä (muu kuin M3:n äänimaailman ja suorituskyvyn puuttuminen) ei olisi "ottanut pannuun". Viime kesänä tuli onneksi hinkattua Euroopan mutkapätkiä M3:llakin joten samat asiat jotka tuolloin harmittivat eivät harmittaneet nyt (ja päinvastoin).

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.09.12 - klo:21:36
Newman: Aivan sama havainto minulla tänään koeajossa. Bensa ei vaan väännä alhaalta, vaikka esitteet lupaavat. Diesel on edelleen vahva vaihtoehto.

Tämä on tuttu ilmiö oikeastaan kaikista pienistä ahdetuista koneista. Jarrupenkissä saadaan alakierroksille sellainen vääntö, että ilman jäähallin kokoista asuntovaunua perässä ei käytännössä saavuteta. Nimenomaan alakierroksilla ahtimen puutteet korostuu.
"All 4 The Driver"

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 26.09.12 - klo:21:26
Jarrupenkissä saadaan alakierroksille sellainen vääntö, että ilman jäähallin kokoista asuntovaunua perässä ei käytännössä saavuteta. Nimenomaan alakierroksilla ahtimen puutteet korostuu.

Mitä itsekin muistan niin nuo optimi väännöt lienee tosiaan rasitustestien tulosta (joku lentävä tavoite lause: väännön ei tule laskea vaikka kierrokset laskeekin), se ei siis tarkoita sitä että se sama vääntö olisi esim. neutraalisti kiihdytettäessä tarjolla.

msvahn

Mulla oli keväällä uusi 116i ja 118i ajossa hyvän matkan ja kyllä silloinen vaimon 1.4TSI oli aivan eri maailmasta moottorien alaväännön kanssa. Toki Bemu heräsi korkeammalla ja tuntui mukavalta kierrättää, mutta rauhallisessa käytännön ajossa 1.4TSI (jopa 1.2TSI) toimii paremmin/sitkeämmin. Itse olisin päätynyt tuon seikan takia dieseliin jos 1-sarja olis ollut vaimolle seuraava valinta.

Eilen ajelin sijaisautolla (A3 1.2TSI s-tronic) ja piti oikeen rekkariotteesta tarkistaa millä koneella kinneri oli..  :D Sama homma 1.2TSI A1:sen kanssa. Pienissä bensakoneissa VAG on käyttömukavuudessa onnistunut.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

tuRboman

Olennainen juttu tässä oli, että jos turbolle ja (toki edellistä isommalle) vaparille ja ilmoitetaan esimerkiksi 220Nm/2000rpm, tuntuu ajossa tuo vapari riskimmältä tuossa kahden tuhannen kierroksen paikkeilla.
"All 4 The Driver"

vincent

Näyttää BMW:n Business Automatic Edition-kampanja jatkuvan vuoden loppuun eli jahkailijoille vielä tilaisuus hyödyntää tämä tarjous.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

chr

Joo, varmasti on vaikea tuupata tässä tilanteessa hintoja takaisin ylös jos myynti muutenkin sakkaa.

Newman

Tuli kokeiltua uuden sukupolven 320da Touring, kun oma Bimmeri oli ohjelmistopäivityksessä sekä ajovalojen säädössä. Koeajoa tuli vain 100 kilometriä pääkaupunkiseudulla, mutta muutama havainto tuli tehtyä.

Tuo automaatti on kieltämättä hemmetin mukava ja leppoisa ajettava. Ei nyi, emmi, mieti, huokaile tai edes arvo. Menee, luistattaa, ryömii voimakkaasti ja toimii kaikin puolin kuten automaatin pitääkin. Etenkin tuon vääntävän 20d-koneen kaverina se toimii hyvin, kun diesel vääntää alhaalta ja on jotenkin yhteistyöhaluinen käytännön tilanteissa.

Muuta hyvää en kolmossarjalaisesta - siis tästä farmarista - löytänyt, sillä lahnamaisuus ja tietyt ison auton ongelmat ovat valitettavan läsnä. Olisiko raskas moottori vai mikä lie syynä, mutta auto tuntuu ensin puskevan sadekelillä ennen kuin perä rupeaa irtoamaan. Ã,,rsyttävä piirre ja tuo vain korostaa edellä mainittua lahnamaisuutta. Jotenkin laiskaa ja kallistelevaa menoa.

Pitoa tuntui myös olevan selvästi vähemmän kuin ykkössarjalaisessa tai sitten lisäpaino tuo tiettyä raskasliikkeisyyttä mukaan. No, tämä oli ihan kiusantekoa ja kokeilua vain. Hienostihan se meni, ei siinä mitään.

Auton servotronic-ohjaus oli myös yllättävän tunnoton vaikkakin keskitti hyvin ja auto kulki empimättä suoraan. Ei tosin ollut yhtä herkkä sivutuulelle ja urille kuin oma ykköseni. Liekö vika/ominaisuus renkaissa vaiko siinä, että olen tottunut herkempään tuntumaan. Makuasia, no biggie.

Markku J:n moneen otteeseen kammoksumat lautapenkit eivät häirinneet niin paljoa kuin olisin luullut. Koeajoauto oli nääs joku luxury-paketilla varustettu mikä lie, mutta urheiluistuimet oli jätetty pois. Kaarteissa tuli kuitenkin liu'uttua suuntaan jos toiseenkin, mikä muuten saattoi vaikuttaa edellä mainittuun arviooni siitä laiskasta ja lahnamaisesta menosta.

Ei vaan ollut yhtään minun tyyppinen auto. Neliveto-sedan voisi olla jo ihan oma lukunsa.

Summa summarum: oli tosi kiva lähteä omalla autolla takaisin kotiin. Nahkasisustus ja tumma sisäkatto tuovat yllättävän paljon fiilistä sisätiloihin. Kuten myös ketterä ajettavuus, mitä ykkössarjalaisen yhtenäinen ja jämäkkä tuntuma vain korostaa. Tuo jälkimmäinen jäi kolmosfarmarista uupumaan.

Cyclic Stigin sanoin, kiitos ja anteeksi.

Markku J

Mukava lukea Newmanin vertailu 1- ja 3 -sarjasta. Minulla on uusi ykkönen kokonaan ajamatta. Voin silti kuvitella, että se on sporttinahkapenkein mustasisäkattoisena paljon nuorekkaamman oloinen, kuin pappa-perus-luxury lautapenkein, vakioalustalla, vakio-ohjauksella...

20dA kone ja 8 -vaihteinen automaatti ovat kuitenkin luokkansa parasta antia koriin kuin koriin. Mutta vasta 30d tai 35i -koneella kolmossarja herää henkiin.

Newman

Omasta pikkubimmeristäni päivitettiin tuossa taannoin softaa (plus säädettiin ajovalot) oikein urakalla. Oli kuulemma joku kampanja päällä ilmastointiin ja sen elektroniikan ohjaukseen liittyen. Lisäksi laittoivat ihka uuden moottorisoftan kehiin, joka vaikuttaa myös ohjaustehostuksen parametreihin.

Nyt sitä aiemmin kaipaamaani alavääntöä on havaittavasti enemmän välillä 1500-2000 rpm. Tai sitten auto vain reagoi kaasuun viiveettömämmin ja vähemmän empien.

Ero aiempaan on siinä määrin selvä, että jopa vaimoni kiinnitti asiaan huomiota vaikka asia ei tullut etukäteen puheeksi. Yleensähän rouva vaan sadattelee BMW:n omintakeista manuaaliaskia. Kulutus ei yhden tankillisen perusteella muuttunut ainakaan suuremmaksi, mutta tähän pitää vielä palata.

Itse asiassa nyt comfort-ajotila on suorituskyvyltään lähempänä sporttia ja nelosella suht' kevyt ykkössarjalainen kiihtyy eleettömästi 50 kilometrin tuntivauhdista aina sinne satasen yli. Samalla myös aktiiviohjauksen jäykkyyttä tuli tuntuvasti lisää, joten nyt ei ole oikeastaan mitään syytä ajella enää sport-asetuksella. Hienosta autosta tuli entistäkin parempi.  :)

lahtito

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.10.12 - klo:17:02
Omasta pikkubimmeristäni päivitettiin tuossa taannoin softaa (plus säädettiin ajovalot) oikein urakalla. Oli kuulemma joku kampanja päällä ilmastointiin ja sen elektroniikan ohjaukseen liittyen. Lisäksi laittoivat ihka uuden moottorisoftan kehiin, joka vaikuttaa myös ohjaustehostuksen parametreihin.

Samalla myös aktiiviohjauksen jäykkyyttä tuli tuntuvasti lisää, joten nyt ei ole oikeastaan mitään syytä ajella enää sport-asetuksella. Hienosta autosta tuli entistäkin parempi.  :)

Kävitkö vain pyytämässä päivityksiä vai miten toimit? Jos tosiaan moottorinohjaukseen on jotain päivitystä että myös sportohjaukseen, niin olisikohan vielä automaatinojaukseen :)

En sitten tiedä olisiko tuossa vaimon autossa tuoreet softat, kun on vasta kuukauden päivät ollut käytössä. Kyllähän sen mielellään välillä vaimolta ajoon ryöstää vaikka tehoa ja suorituskykyä on vähemmän kuin Audissa, on se kuitenkin aivan eri tyyppiinen kärry.

Newman

Lainaus käyttäjältä: lahtito - 09.10.12 - klo:18:11
Kävitkö vain pyytämässä päivityksiä vai miten toimit? Jos tosiaan moottorinohjaukseen on jotain päivitystä että myös sportohjaukseen, niin olisikohan vielä automaatinojaukseen :)
En käynyt. Vein takuutöihin lyhyiden ajovalojen säätöön. Myönsivät, että olivat pahasti pielessä. Laittoivat sitten samalla uutta softaa kehiin ja kuulemma kävivät kärryn läpi kun aikaa oli. Päällä oli joku kampanja ilmastoinnin ohjaukseen liittyen, tarkemmin en kysynyt. Ei ole ollut mitään vikoja niin ei tullut kyseltyä.

svalkein

http://www.blocket.se/malmo/BMW_M1_Sauber_F1_42520178.htm?ca=11&w=3

Hakekaa joku pois quick-Nickin vanha työkalu, menisiköhän heittämällä kilpiin? 8)
M-B A250e -22

Red

Onko kellään tietoa, missä vaiheessa 316i & 318i tulee tarjolle farkkuna?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Red - 19.10.12 - klo:18:13
Onko kellään tietoa, missä vaiheessa 316i & 318i tulee tarjolle farkkuna?

Semmoisia ei ole vielä sedaninakaan, niin tuskimpa tulee kovinkaan äkkiä.

Jos sieltä tulee jotain mopompia bensaturboja, niin niiden merkinnät piti olla ainakin aiemmin 314i ja 316i.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy