BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.12.11 - klo:21:50
p.s. Ajatellaanpa sitä mielikuvituksen tuotetta, että vaikkapa Skodan RS-malleissa olisi alettu aikaisemmin harrastamaan samaa tekniikkaa. Olisikohan BMW-miehet kehuneet ideaa loistavaksi vai ei? ;D Mutta nyt kun se on ämmäläisessä, niin idea onkin jotain käsittämättömän hienoa...

Kenen mielestä on ja kenen ei... Omasta mielestäni tuo on juuri sitä pikkusormi pystyssä ajamista tukka blondattuna ja puuhelmet kaulassa. Ei siinä Shellin baarin pihaan ajettaessa astiat kahvilassa helise, jos koneen pulssi tulee kaiuttimista.  :)

TBA

Bemarin 335i moottori on hyvä valinta käyttöautoon. Normaalisti tieliikenteessä käytettävillä kierroksilla pysyy hyvin "isoveljiensä" vauhdissa mukana. Eikä tuo paljon häpeä "jenkki V8":llekkaan ;-)
Turbo tietysti vaimentaa tehokkaasti pakoääniä, joten ei sillä varmaan saa naapurin ikkunoita helisemään ;-)

pokkus

Ihan mielenkiintoinen vertailu, mutta miksi autot on otettu noin eri-ikäisinä? Tasoittaakseen eroja kenties? Eikö kannattaisi verrata vaikka ihan uusia autoja keskenään?

Docw

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 26.12.11 - klo:20:41
Olen vähän sitä mieltä, että amerikkalainen 90 asteen valurautakasi tarjoaa ihan oman äänimaailmansa saksalaisiin pikkusormi pystyssä ajettaviin alumiinikaseihin. :)

Juurikin näin. Pokkuksen autoa ja kymmeniä V8 M3:a livenä kuunnelleena täytyy kyllä sanoa ettei noita voi edes verrata. M3/S5 ja vastaavat kuulostavat todella hyvältä, mutta pokkuksen musse luo ääntä ja fiilistä roppakaupalla enemmän.

Toki pokkuksella on putkisto vaihdettu ja noille sakemannien kaseille voi toki saman tempun tehdä.

TBA

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 26.12.11 - klo:22:45
Ihan mielenkiintoinen vertailu, mutta miksi autot on otettu noin eri-ikäisinä? Tasoittaakseen eroja kenties? Eikö kannattaisi verrata vaikka ihan uusia autoja keskenään?

Kannattaisi kyllä verrata ihan uusia autoja, mutta mistäpä otat tehokäyrät?
Jos on näyttää parempia käyriä, niin siitä vaan. Ei uusimmat moottorit olennaisesti poikkea noista kuvassa esitetyistä. Ne on kuitenkin mitattu samalla tavalla ja täysin vertailukelpoisia (www.rri.se). Autoesitteissä olevat käppyrät on suuntaa antavia ja "markkinahenkisiä". Näistäkin Yankkie Ford oli "markkinahenkisin ;-)
Jotkut ilmeisesti kuvittelee, että moottorit väsyy vanhetessaan ;-)
Ei pienellä vittuiluheitolla saa mustaa valkoiseksi ;-)

pokkus

Ei tässä itsellä ainakaan ollut mitään "vittuiluasennetta" päällä vaan ihmettelin miksi verrata vanhoja koneita uudempiin, etenkin sellaisia, jotka ovat muuttuneet rajusti viime aikoina. Ainakin Mustangin tapauksessa uusi kone on aivan eri kone nykypäivänä kuin tuo vanha (mm. 2012 550hp ja 2013 650hp). Taitaa M5:n kone olla aika erilainen nykypäivänä kuin 6 vuotta sitten.

Flat

Kas, Markkuhan se taas autokaupoilla. Ei hullumpi valinta ! Sait hieman enemmän sitä kuuluisaa "tunnetta" kulkupeliisi.

LainaaMinä en kai ole niin paljoa BMW -mies, että tuon hyväksyisin. Enkä myöskään Audi -mies, jos tuollainen sieltä tulisi. Tästä pisteet Audille ja iso miinus Bemarille.
Eikös Audillakin ole tuollainen ( tai ainakin tulossa), näin muistelisin.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: TBA - 27.12.11 - klo:00:14
Kannattaisi kyllä verrata ihan uusia autoja, mutta mistäpä otat tehokäyrät?
Jos on näyttää parempia käyriä, niin siitä vaan. Ei uusimmat moottorit olennaisesti poikkea noista kuvassa esitetyistä. Ne on kuitenkin mitattu samalla tavalla ja täysin vertailukelpoisia (www.rri.se). Autoesitteissä olevat käppyrät on suuntaa antavia ja "markkinahenkisiä". Näistäkin Yankkie Ford oli "markkinahenkisin ;-)
Jotkut ilmeisesti kuvittelee, että moottorit väsyy vanhetessaan ;-)
Ei pienellä vittuiluheitolla saa mustaa valkoiseksi ;-)

Se on totta, että kannattaisi ottaa suunnilleen yhtä paljon ajetut moottorit vertailuun. Moottorit kun eivät väsy käytössä, vaan päinvastoin paranevat  :)
Useimmista moottoreista irtoaa parhaat potkut vasta jossain 30t- 60tkm välillä, olettaen toki että käyttö on ollut suurinpiirtein normaalikäyttöä.
Uusi moottori voi parhaassa tapauksessa saavuttaa valmistajan ilmoittamat lukemat, mutta ajettu moottori saattaa aika usein ne jopa ylittää.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.12.11 - klo:21:50
p.s. Ajatellaanpa sitä mielikuvituksen tuotetta, että vaikkapa Skodan RS-malleissa olisi alettu aikaisemmin harrastamaan samaa tekniikkaa. Olisikohan BMW-miehet kehuneet ideaa loistavaksi vai ei? ;D Mutta nyt kun se on ämmäläisessä, niin idea onkin jotain käsittämättömän hienoa...

En ainakaan itse ole ikinä kenenkään kuullut tuota keinotekoista äänien generointia tyylikkäänä ratkaisuna pitävän...

Jos näin on päätetty menetellä, niin mihinkähän kasikonettakaan enää tarvitaan, sillä kuutosestakin varmaan saisi riittävät tehot irti.

Antinontoxic

Tyylikästä tai ei, mutta jotain kertonee sekin että BMWcar-lehden päätoimittaja haukkui tuon "BMW Active Sound" -systeemin heti suoralta kädeltä kun siitä ensimmäisen kerran kuuli. Viimeisimmän numeron pääkirjoituksessa samainen päätoimittaja kuitenkin esitti nöyrimmän anteeksipyyntönsa sen jälkeen kun oli F10 M5:llä käynyt ajamassa. Päätoimittaja totesi ettei kukaan varmasti olisi edes huomannut koko järjestelmän olemassaoloa, jos sitä ei olisi BMW:n toimesta erikseen mainostettu.

Kyllähän tämä järjestelmä periaatteessa menee vähän samalle tasolle kuin M5-merkin laittaminen 520d:n perälautaan, mutta itse ainakin odotan kommenteissani siihen asti kunnes uuden M5:sen rattiin pääsen.

Thorgen

Twin-scroll you say? K04?
http://www.golfmkv.com/forums/archive/index.php/t-7952.html
BorgWarner toimittanut jo ajat niitä Seatille, Audille ja VW:lle? Ja K03 pikkuturboja pienempiin malleihin.

autofanaatikko

Tätä vakuutusasiaa olen kysynyt monesta eri yhtiöstä ja sitä mikä siinä BMW:n vakuuttamisessa maksaa niin hitosti.

Vastaukset:

- pieni autokanta korottaa maksuja

- BMW:n korjaaminen merkkikorjaamoissa erityisen kallista (peltityöt) ja osat kalliita

- pieneen autokantaan nähden ajetaan paljon kolareita ja monissa kolareissa BMW-kuski on se syyllinen

- kallis merkki, hienoja autoja

- jotkut vakuutusyhtiöt vierastaa ja karsastaa bemaria

- kuutiotilavuudet isoja (ei paljoa uusia malleja 2-litraa pienemmin konein)

Mulla on nyt vakuutukset Pohjolassa. Superkasko 70% bonuksella ja liikenne muistaakseni 40% tai 45% bonuksella, -keskittäjäalennukset ym. muut edut.

Vuosimaksu yhteensä yli 900,00 euroa. Auto 320dA xDrive. Törmäysturvan omavastuu 300,00 euroa. Jos olisin ottanut n150,00 euron omavastuun vuosimaksu olisi suurempi. Pohjolassa on nyt joku tarjous jossa tuosta yli 600,00 euron superkaskosta lähtee ekana vuotena hinnasta puolet pois. Kallis vakuutushan näissä on. Mun laskelmien mukaan Audissa on halvempi jos auto on esim. 1.8TFSI. Mersu on kalliimpi ja Volvo suunnilleen samoissa kuin BMW.

Passatti

Minulla oli BMW E90 320 vakuutettuna IF:ssä kun heillä on siellä oma BMW vakuutuksensa.Sitten vaihdoin Avensiskseen ja kuinka ollakkaa vakuutus maksut olivatkin kalliimmat Toyotaan.Kyselin miksi näin ja sain samat vastaukset ,että ajetaan paljon kolareita ja niin edelleen.
Always lead, never follow

msvahn

Toisaalta esim. A4 näyttää olevan samoissa 3-sarjan kanssa. B8 3.0TDI kipuaa kaikilla mahdollisilla bonuksilla ja alennuksilla Länsi-Uudellamaalla reiluun tonniin vuosi (pelkkä kasko 850e/v). Sain puhumalla sitten kaskon pudotettua 660euroon, kun sattuu tuota vakuutettavaa olevan jonkin verran ja vanhoja sopimuksia Teollisuusvakuutuksen ajoilta..  ;)

Hassua on, että BMW Z3 2.8 Roadster näkyy olevan samaa luokkaa If:n laskurilla, mutta todellisuudessa maksan kaskosta hiukan alle 400e/v! Se on toki yli 6v. vanha, joten vakuutusturvassa on joitain eroja uusiin autoihin. Silti tuntuu, että vajaa 3v. sitten solmittu BMW:n vakuutus on paremmilla hinnoilla.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Quality

LainaaMinulla oli BMW E90 320 vakuutettuna IF:ssä kun heillä on siellä oma BMW vakuutuksensa.

Tämäpä olikin mielenkiintoinen tieto. Luulin, että if:n Volvia-vakuutus olisi ollut ainoa merkkikohtaiseksi räätälöity (itse asiassa huomasin, että myös Renaultille tarjotaan omaa, merkkikohtaista vakuutusta).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Quality - 29.12.11 - klo:08:29
Tämäpä olikin mielenkiintoinen tieto. Luulin, että if:n Volvia-vakuutus olisi ollut ainoa merkkikohtaiseksi räätälöity (itse asiassa huomasin, että myös Renaultille tarjotaan omaa, merkkikohtaista vakuutusta).

Joo, tuo BMW-vakuutus on ollut jo tovin..

http://www.if.fi/web/fi/tietoaifista/ajankohtaista/pages/bmwvakuutus.aspx
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Keksimies

Ovatko Ajamisen iloa-takalasitarra ja Bemaristi-lehti jo poistuneet uutena toimitettavien Bemarien varusteista vai tuleeko muutos voimaan vuoden alusta 2012?

Kuulin tällaista huhua.

Pumafi

Ei ole Ajamisen iloa-tarraa eikä Bemaristi-lehteä ollut muutamiin vuosiin uuden auton mukana.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - 30.12.11 - klo:10:47
Ei ole Ajamisen iloa-tarraa ollut muutamiin vuosiin uuden auton mukana.

Maahantuoja luopui näistä tarroista samalla kun määräsi Runflatit pakollisiksi ::)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 29.12.11 - klo:08:04
Minulla oli BMW E90 320 vakuutettuna IF:ssä kun heillä on siellä oma BMW vakuutuksensa.Sitten vaihdoin Avensiskseen ja kuinka ollakkaa vakuutus maksut olivatkin kalliimmat Toyotaan.Kyselin miksi näin ja sain samat vastaukset ,että ajetaan paljon kolareita ja niin edelleen.

Itse aina autoja katsellessa selvitän myös vakuutusmaksujen hinnat ja riisikipot on kautta linjan kalliita vakuutettavia samoin kuin pösöt, esim. Mazda 6:n vakuutusmaksu olisi ollut n. kaksinkertainen Skodan vakuutuksiin verrattuna.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Quality

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - tänään kello 10:47
LainaaEi ole Ajamisen iloa-tarraa ollut muutamiin vuosiin uuden auton mukana.
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.12.11 - klo:10:55
Maahantuoja luopui näistä tarroista samalla kun määräsi Runflatit pakollisiksi ::)

Päivän Paras Postaus :D
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Quality - 30.12.11 - klo:11:50

:D
+1
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Argento

Lainaus käyttäjältä: Quality - 30.12.11 - klo:11:50

:D
+2

jaberg78

Kallista on Bemarin vakuuttaminen vrt. Skodaan.  Superkasko on 592,- (-70%) ja liikennevakuutus 440,- (-40%)
E53 3.0d -05 (ex Fabia 1.4 -03, Octavia 1.9tdi -02, Cordoba 1.9tdi -00, Saxo 1.4 -00, Uno 990cc -89)

jarppis

Arvailuja tulevasta M3 coupesta. http://www.worldcarfans.com/111123039350/2014-bmw-m4-speculatively-rendered

Vai oliskohan tämä pitänyt laittaa tuonne Dream Garagen puolelle :P

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jaberg78 - 30.12.11 - klo:13:13
Kallista on Bemarin vakuuttaminen vrt. Skodaan.  Superkasko on 592,- (-70%) ja liikennevakuutus 440,- (-40%)

Mulla 320dA xDrivessä Pohjolan Superkaskon vuosimaksu 70% bonuksilla ja 300 euron törmäysturvan omavastuulla (maksu neljässä erässä) 574,84 eur ja liikennevakuutuksen vuosimaksu 35% bonuksin (maksu neljässä erässä) 317,60 euroa. Kokonaismaksu siis 892,44 euroa. Pidän tätä silti kalliina koska minulla on ollut autoja joissa on tätäkin halvempi vakuutus ja ihan 150,00 euron omavastuilla. No onneksi ekan vuoden kasko on siis -50%, eli kokonaissumma on vuonna 2012 287,42+317,60= 605,02 euroa.

Sulla on sentään 3-litrainen kone joten en pidä tota sun summaa ihan kauheena.

Nuo on nyt siis tarkat summat kun vakuutukset siirtyi tänään Pohjolaan. Edelleenkään en ymmärrä vaan sitä, että Pohjola väittää mun liikennevakuutusten bonuksiksi 35% ja summa on laskettu sen mukaan. IF:n mielestä mun liikennevakuutusten bonus on 45%.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 30.12.11 - klo:18:45
Mulla 320dA xDrivessä Pohjolan Superkaskon vuosimaksu 70% bonuksilla ja 300 euron törmäysturvan omavastuulla (maksu neljässä erässä) 574,84 eur ja liikennevakuutuksen vuosimaksu 35% bonuksin (maksu neljässä erässä) 317,60 euroa. Kokonaismaksu siis 892,44 euroa. Pidän tätä silti kalliina koska minulla on ollut autoja joissa on tätäkin halvempi vakuutus ja ihan 150,00 euron omavastuilla. No onneksi ekan vuoden kasko on siis -50%, eli kokonaissumma on vuonna 2012 287,42+37,60= 605,02 euroa.

Sulla on sentään 3-litrainen kone joten en pidä tota sun summaa ihan kauheena.

Nuo on nyt siis tarkat summat kun vakuutukset siirtyi tänään Pohjolaan. Edelleenkään en ymmärrä vaan sitä, että Pohjola väittää mun liikennevakuutusten bonuksiksi 35% ja summa on laskettu sen mukaan. IF:n mielestä mun liikennevakuutusten bonus on 45%.

Taisi nuo jaberg78:n mainitsemat hinnat olla niille bemarin vakuutuksille ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - 30.12.11 - klo:10:47
Ei ole Ajamisen iloa-tarraa eikä Bemaristi-lehteä ollut muutamiin vuosiin uuden auton mukana.

Kyllä se tarra tulee takalasissa jos ei sitä pyydä ottamaan pois. Mä revin sen itte pois 2011 vuosimallin autosta kun se tarra tai yleensä kaikki tarrat ja mainokset on musta niin helvetin noloja. Myös Bemaristi-lehti tuli uuden auton mukana ja se oli aseteltu auton etupenkille. Se oli siis vaan näytenro (lehden uusin nro) mutta se nyt on minusta ihan kakka lehtikin eli en tilannut sitä koska joku TM tai Tuulilasi on sentään lehtiä tuollaisen lehden rinnalla jossa papat ketoo niiden vanhoista 1980- ja 1990-luvun bemareista ja muutenkin lehti on täynnä vaan kerho sitä kerho tätä sontaa. Ilmaiseksi tuollaisen lehden voi huolia mutta en siitä kyllä mitään maksaisi.

Quality

LainaaKyllä se tarra tulee takalasissa jos ei sitä pyydä ottamaan pois.

Niin tulee runflatitkin eikä niitä saa pois pyytämälläkään :-\

Leben und leben lassen.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 30.12.11 - klo:19:17
Niin tulee runflatitkin eikä niitä saa pois pyytämälläkään :-\

Rahalla ne saa vaihdettua ja "vanhat" saa myytyä tappiohintaan pois. Muille bemarikuskeille olen saanut ne myytyä kun sellaisia bemukuskejakin on jotka pitää niitä ihan ok renkaina. Yllättävän moni Volvokuskikin oli halukas ostamaan multa noita Run flatteja. En tiiä mikä siinä oli mutta useampi Volvokuski olis halunnu ne ja myös muutama saabisti. Itseasiassa yhdet talvirengas-runflatit taisin myydä herralle jolla oli S60.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy