BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: finnman - 03.04.12 - klo:15:42
Jos otetaan esimerkkinä Focus 1.0 ecoBoost 125hv Titanium 5-ov, hinta 24484â,¬. (100hv:na 400â,¬ halvempi). 114i 5-ov maksaa n.26tâ,¬. Hintaero on yllättävän pieni ja kyseessä on saman kokoluokan autot.

Saa olla kyllä melkoiset taitekertoimet BMW-laseissa, jotta nuo saa samaan kokoluokkaan. Mondeo lienee sitten 3-sarjalaisen kokoa, vai?

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 26.03.12 - klo:18:56
Just just... ja sitä ajokokemusta sitten löytyy useammaltakin talvelta, jotta voi tyrmätä muiden kokemusperäiset lumessa etenemiset?

Joo ja maaseudulla se on jokavuotinen totuus!

finnman

Kannattaa lukaista varustetasot ensin: 1-sarjan "karvalakkiversio" sisältää lähes kaiken tarpeellisen. Näkyvyys- ja business paketin kun ottaa mukaan, on varustelu täysin riittävä. Fordilta on pakko ottaa Titanium, että päästään samalle tasolle "karvalakkimallin" kanssa. Toki aina on varusteissa pikku eroja, mutta niin on joka luokassa.

Kyllä 1-sarja on Golf kokoluokkaa. Sarkasmia tietysti voi viljellä muustakin, jos haluaa? Mutta lisävertailuna otetaan mukaan A1. A1 sportback 1.4Tfsi Ambition maksaa 26121â,¬. Siitä voi vetää omat johtopäätöksensä, että onko A1 ylihintainen vai 114i jopa edullinen?

ram1

Lainaus käyttäjältä: finnman - 04.04.12 - klo:12:41
Kannattaa lukaista varustetasot ensin: 1-sarjan "karvalakkiversio" sisältää lähes kaiken tarpeellisen. Näkyvyys- ja business paketin kun ottaa mukaan, on varustelu täysin riittävä. Fordilta on pakko ottaa Titanium, että päästään samalle tasolle "karvalakkimallin" kanssa. Toki aina on varusteissa pikku eroja, mutta niin on joka luokassa.

Kyllä 1-sarja on Golf kokoluokkaa. Sarkasmia tietysti voi viljellä muustakin, jos haluaa? Mutta lisävertailuna otetaan mukaan A1. A1 sportback 1.4Tfsi Ambition maksaa 26121â,¬. Siitä voi vetää omat johtopäätöksensä, että onko A1 ylihintainen vai 114i jopa edullinen?
Meinasin sanoa samaa, mutten kehdannut kun itsellä Bemari.Mun mielestä toi 114i on hyvä juttu, vaikka tehot kuristettu minimiin.Sama autohan se muuten on kuin tehokkaamatkin.Perusajossa nuokin tehot riittää mainiosti, ja se yli 3 tonnin ero tehokkaampaan on iso, jos ottaa huomioon, että softaa varmasti tulee jossain vaiheessa tarjolle.Onhan A4:kin se 125 heppanen versio, eikä kukaan ole sanonut, ettei se premiumia, vaikka onkin tehoton.No ehkä ykkönen ei ihan premiumia, mutta kohtuullisen laadukas, ja erittäin kiva ajaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.04.12 - klo:16:04
Niin ja eikös tuota ykköstä pitäs kokonsa puolesta ennemmin verrata Fiestaan ::)

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.04.12 - klo:17:12
Saa olla kyllä melkoiset taitekertoimet BMW-laseissa, jotta nuo saa samaan kokoluokkaan. Mondeo lienee sitten 3-sarjalaisen kokoa, vai?

Vaikka sitä 1-sarjaa pidetäänkin mielikuvissa niiiiiin mahdottoman pienenä autona, ainakin sisätiloiltaan, niin joku roti sentään noihin vertauksiin ;D

Olkoon minulla todistetusti taitekertoimet kohdallaan BMW:n suuntaan, mutta kyllä kai nyt jokainen osaa faktat tunnustaa? En minä ainakaan osaa hyvällä tahdollakaan sanoa, että 37,4cm lyhyempi Fiesta on 1-sarjan kilpailija mieluummin kuin Focus?

BMW 1-sarja
Pituus: 4324mm
Leveys: 1984mm

Ford Focus
Pituus: 4358mm
Leveys: 2010mm

Ford Fiesta
Pituus: 3950mm
Leveys: 1973mm

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 04.04.12 - klo:15:20
Olkoon minulla todistetusti taitekertoimet kohdallaan BMW:n suuntaan, mutta kyllä kai nyt jokainen osaa faktat tunnustaa?

Laita turvaistuin 1-sarjalaisen ja Focuksen takapenkille ja unohda autojen ulkomitat. Kaikissa bemuissa sisätiloja on uhrattu aika kovalla kädellä tasaiselle painojakaumalle ja pitkittäiselle moottorille.

EDIT: Muistanko väärin vai oliko ram1:sellä käytännön kokemusta tästä vertailusta? Onko 1-sarjalaisen sisätilat verrattavissa Golf/Ocu/Focus-kategoriaan?

jarppis

ram1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.04.12 - klo:16:44
Laita turvaistuin 1-sarjalaisen ja Focuksen takapenkille ja unohda autojen ulkomitat. Kaikissa bemuissa sisätiloja on uhrattu aika kovalla kädellä tasaiselle painojakaumalle ja pitkittäiselle moottorille.

Onko tolla taas mitään merkitystä, jos ei tarvitse laittaa sitä turvaistuinta.Autot ostetaan tarpeen mukaan.Ja oletko itse muuten laittanut uuteen ykköseen turvaistuinta, tai Fokkeriin.Jos 9n Poloon menee turvaistuin taakse, niin veikkaan sen menevän ykköseenkin.Tää ihme juttu kun aina pitäisi olla tilaa ja tehoa yms.Sitä varten tehdään erikokoisia ja tehoisia autoja, että kaikille löytyy oma kukkaronsa ja tarpeidensa mukaan.Very simple.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

finnman

Voihan sitä kokoluokkaa perustella turvaistuimen asennuksella jos haluaa. En minäkään ottaisi autoa missä ei turvaistuin asennuksen jälkeen voisi istua etupenkillä(mutta en tarvitse nyt turvaistuimia valitettavasti ja tilat riittää hyvin.). En muuten ottaisi mm. Insigniakaan, jos vertailu tehdään Suberb:iin pelkän turvaistuinasennuksen vuoksi, vaikka taitaa ne Insigniaan mennä kohtuu hyvin?

Mutta oli miten oli on 114i hinnoiteltu maltillisesti ja vertailu Focus ja Golf, antaa ostajalle aihetta pohtimiseen? Itse en kyllä Focusta harkitsisikaan tuolla hinnoittelulla, jos bmw kauppias ei tee huonoa välirahatarjousta ja hintaero kasva sen johdosta liiaksi. Päätän pohdinnan tähän :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.04.12 - klo:16:56
Onko tolla taas mitään merkitystä, jos ei tarvitse laittaa sitä turvaistuinta.Autot ostetaan tarpeen mukaan.Ja oletko itse muuten laittanut uuteen ykköseen turvaistuinta, tai Fokkeriin.

1-sarjalaiseen olen, kun sellainen oli osui vuokrakiesiksi alle, Focukseen en, mutta Ocusta ja Golffista on kokemusta.

Finnman sanoi, että Focus ja 1-sarjalainen ovat samaa kokoluokkaa ja minun mielestäni tuossa väitteessä ei ole päätä eikä häntää. Sen takia otin turvaistuimen esille, en sen takia, että kaikki tiloja tarvitsisivat.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.04.12 - klo:17:08
1-sarjalaiseen olen, kun sellainen oli osui vuokrakiesiksi alle, Focukseen en, mutta Ocusta ja Golffista on kokemusta.

Finnman sanoi, että Focus ja 1-sarjalainen ovat samaa kokoluokkaa ja minun mielestäni tuossa väitteessä ei ole päätä eikä häntää. Sen takia otin turvaistuimen esille, en sen takia, että kaikki tiloja tarvitsisivat.

Oliko uuskoppanen ykkönen.Tämä vanha on tosiaan todella pieni takatiloiltaan, mutta uudessa pitäisi olla hiukan enemmän tilaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

autofanaatikko

Ford Focus Titanimumissa on vakiona sadetunnistin, kromikoristeita sisä- ja ulkopuolella, urheiluistuimet, ristiseläntuensäädöt etuistuimissa, aluvanteet, vakkari ja automaattisesti himmentyvä taustapeili.

BMW 114i:ssä vakiona mm.

ECO PRO -ajodynamiikan säätö ja seuranta
Tervetuloa -valo
Follow-me-home -valot
Dynaamiset jarruvalot
Nahkapäällysteinen ohjauspyörä
Monitoimisäätimet ohjauspyörään
Automaattinen ilmastointi
Avaimeton moottorin käynnistys
Personal Profile -avainprofiili
Radio BMW Professional (Radio/CD, 6 kaiutinta, värinäyttö 6,5", iDrive -ohjain)
Aux-In liitäntä keskikonsolissa

Business paketti maksaa perushinnan päälle 990,00EUR ja sisältää

Xenon -ajovalot
Vakionopeussäädin
Peruutustutka (PDC), taakse
Bluetooth handsfree ja USB-liitäntä

Vakio 114i:n (jossa on lisänä tuo Business paketti) hinta on 25 988,80EUR

Focus Titaniumissa on jotain kilkettä enemmän ja jotain taas vähemmän ku tollasessa Business bemussa. Aika tasoissa on kuitenkin toi varustelu, mutta ehkä Titanium Focuksessa on pikkasen parempi varustus ku tossa Business bemussa vaikka siitä Fordista puuttuukin mm. ksenonit ja parkkitutka.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.04.12 - klo:17:12
Oliko uuskoppanen ykkönen.Tämä vanha on tosiaan todella pieni takatiloiltaan, mutta uudessa pitäisi olla hiukan enemmän tilaa.

Pitäsi olla joo, mutta pieni on silti se uusikin. Onnettomat tilat kahden aikuisen ja 5- ja 7-vuotiaitten lasten kanssa totesi Tuulilasi uuden ykkösen kestotestissä. Etupenkillä istuminen mukamas melkoista tuskaa jos halusi antaa edes jotain jalkatilaa takapenkillä matkaaville tuonikäisille muksuille.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.04.12 - klo:17:12
Oliko uuskoppanen ykkönen.

5-ovinen F20 se oli. Autovuokraamon mielestä se kuului "Golf-kategoriaan", joten sillä sitä oli sitten pakko lähteä liikkeelle, vaikka vähän väännettiin kättäkin. 1-2 hengelle olisi ollut makee peli.

ram1

Mulla 8 ja 10v. lapset, ja hyvin mahtuvat.En ihan tajua mitä tilaa ne ihmiset tarvii.Eihän ton ikäsellä edes jalat ylety maahan.No jos tosiaan tossa iässä vielä käyttää turvaistuimia, niin ymmärrän.Aikamoista propagandaa puhua ettei 7v. lapsi mahdu taakse.No eipä sitä tartte ostaa jos ei mahu.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.04.12 - klo:18:10
Mulla 8 ja 10v. lapset, ja hyvin mahtuvat.En ihan tajua mitä tilaa ne ihmiset tarvii.Eihän ton ikäsellä edes jalat ylety maahan.No jos tosiaan tossa iässä vielä käyttää turvaistuimia, niin ymmärrän.Aikamoista propagandaa puhua ettei 7v. lapsi mahdu taakse.No eipä sitä tartte ostaa jos ei mahu.

Autokuumeessa keksii kaikenlaisia syitä miksi sen hetkinen auto on huono ja käyttökelvoton, jollainhan ne asiat pitää itselle (lue puolisolle) selittää... Tämä oli sitten olevinaan huumoria  ;)

Peltzi

Eikö sulla ollut tilojen takia octavia combi tai tais se focus(?) mikä sulla oli vähän aikaa niin olla farmari kanssa?

VAG!

No jos tosiaan tossa iässä vielä käyttää turvaistuimia, niin ymmärrän.Aikamoista propagandaa puhua ettei 7v. lapsi mahdu taakse.

Kyllä meillä 7-vuotias istuu vielä Kidfixissä. Mielummin siinä kuin ilman mitään, jos joku päättää vetää kyljestä kylään.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.04.12 - klo:18:33
Kyllä meillä 7-vuotias istuu vielä Kidfixissä. Mielummin siinä kuin ilman mitään, jos joku päättää vetää kyljestä kylään.

Taitaa suurin osa 7v tenavista olla vieläpä liika lyhyitä istumaan ilman turvavälineitä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

finnman

Paas Kukkanen kertoen, että miten määrittelet eri automallit samaan luokkaan? Hinnan, sisätilojen vai ulkomittojen mukaan? Puhutaan nyt kokoluokasta: Hinta ei ole mikään mittari eikä sisätilat, sillä kokoluokka kertoo jo nimensäkin mukaisesti, että kuinka suuri auto on ulkomitoiltaan. Hintaluokka on taas se, että autot ovat saman hintaisia. Jos jossain on paremmat sisätilat, niin se kertoo suunnittelusta vai mitä? Miksi lähes kaikissa premiummerkeissä on ahtaahkot takatilat ja pienehkö tavaratila, kun vastaavasti lähes kaikissa saman kokoluokan automallessa mitkä eivät ole siis premiummerkkejä, on tilat parempia, mutta kaikki ovat saman kokoluokan autoja ulkomittojensa puolesta?
Hyvänä esimerkkiparina on Octavia ja V50. Octavia on joka suhteessa tilavampi. Mutta kas vain, ovat saman kokoluokan autoja no. ulkomittojen mukaan. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Volvon valitsee se joka haluaa sitä "premiumia" ja ei suurta tavaratilaa ja parempia sisätiloja...

Jos 1-sarjassa on ahtaat tilat verrattuna vaikkapa Golfiin tai Focukseen, niin miten se tiputtaa 1:n pois vertailusta missä kyse on saman kokoluokan autoista, kun ulkomitat ovat suunnilleen samat? Koko vertailu lähti liikkeelle no. hinnoittelusta missä bemari tarjoaa harvinaisen poikkeuksellisesti premiumia lähes samaan hintaan kuin mitä nk. tavismerkit tarjoaa. Olisi mielenkiintoista kuulla näiden vänkääjien mielipide vastaavassa tilanteessa, jos uusi A3 olisi hinnoiteltu 1-sarjan tapaan. Kuinka moni vielä sanoisi, että A3 on eri kokoluokan auto ja ei voi vertailla esim. Focuksen kanssa....?

ram1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.04.12 - klo:18:33

Riippuu lasten koosta.Ei meillä tenavat tossa iässä mahtunu mihinkään istuimeen.Ymmärrän toki että lasten turvallisuus ennenkaikkea, mutta miten helvetissä tämä liittyy 1- sarjan Bemuun.Yleensä perheen kakkosautoina jos jonninmoista kinneriä, joissa enemmän kuljetetaan lapsia kuin ykkösautossa.Tästä nyt tehdään ihan liian iso juttu.Vastapainoksi voisi sanoa miksi Suberbissa 2 metriä jalkatilaa takana, kun sitä ei mihkään tarvitse.Ykkönen on lifestyle auto, mutta se käy myös ihan peruskinneriksi, niinkuin muutkin.Miten ihmeessä jotakin voi ärsyttää se, että Focuksen hinnalla voi saada ajettavan auton.Jos ei tarvitse kuljettaa viittä norsua, niin se on oiva peli.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

ram1

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 04.04.12 - klo:18:27
Eikö sulla ollut tilojen takia octavia combi tai tais se focus(?) mikä sulla oli vähän aikaa niin olla farmari kanssa?
Oli 2 Octaviaa joo, niinkuin tuosta mun nicin alhaalta näkee.Niitä tiloja ei tarvinnut yleensä yhtään mihinkään.Tosin nyt kun eronnut, niin tilantarvehan menee alle puoleen entisestä ;D
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.04.12 - klo:19:56
Oli 2 Octaviaa joo, niinkuin tuosta mun nicin alhaalta näkee.Niitä tiloja ei tarvinnut yleensä yhtään mihinkään.Tosin nyt kun eronnut, niin tilantarvehan menee alle puoleen entisestä ;D

Niin muistelin että erosit mutta en jaksanut kaivella vanhoja.  ;)
Mutta jokaisella on niitä tila tarpeita kun on lapsia,koiria, kissoja sun muuta ja mökit, huvilat siihen päälle niin kyllä sitä tilaa kaipaa autossakin vähän kun on sitä rompetta, itselläkin kaksi autoa pienempi ja isompi.  :D

ram1

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 04.04.12 - klo:20:24
Niin muistelin että erosit mutta en jaksanut kaivella vanhoja.  ;)
Mutta jokaisella on niitä tila tarpeita kun on lapsia,koiria, kissoja sun muuta ja mökit, huvilat siihen päälle niin kyllä sitä tilaa kaipaa autossakin vähän kun on sitä rompetta, itselläkin kaksi autoa pienempi ja isompi.  :D
Sitähän tässä hainkin.Autot tarpeen mukaan.Ihan turha niitä sinällään vertailla.Ei kai kukaan oikeesti osta autoa lukemalla jotain autofoorumia.Kunnon koeajot lasten ja istuimien kanssa jos tarvetta.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

VAG!

Lainaus käyttäjältä: finnman - 04.04.12 - klo:19:39
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Ei kai enää mikään. Minä olen vain olettanut, että auton kokoluokan määrittelee auton sisätilat. Siis kun puhutaan näistä peruskotteroista ja unohdetaan erikoisemmat autot. Eipä niissä erikoisemmissa autoissa kokoluokista enää muutenkaan puhuta.

LainaaKoko vertailu lähti liikkeelle no. hinnoittelusta missä bemari tarjoaa harvinaisen poikkeuksellisesti premiumia lähes samaan hintaan kuin mitä nk. tavismerkit tarjoaa.

Omalta osaltani kinaaminen lähti siitä liikkeelle, että en koe 1-sarjan ja Focuksen olevan samaa kokoluokkaa. Ymmärrän hyvin, että ne ovat toistensa kilpailijat, kun BMW on puristanut tehot ja hinnat pois alkaen-mallista, mutta edelleen ne ovat mielestäni eri kokoluokkaa. Mutta toki minä puhun nyt sisätiloista.

LainaaYleensä perheen kakkosautoina jos jonninmoista kinneriä, joissa enemmän kuljetetaan lapsia kuin ykkösautossa.

Hienoa, että kirjoitit 'yleensä'. Meillä ei muksuja kuljeteta pikkukinnerillä ja isäntää isolla premiumlaivalla.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.04.12 - klo:22:39
Minä olen vain olettanut, että auton kokoluokan määrittelee auton sisätilat.

Tämmöinen näkemys mullakin on, ulkomitoille on aivan sama jos niiden sisään on rakennettu pikkuauto ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ram1

Eihän todellakaan auton sisätilat ratkaise, mihin kokoluokkaan se kuuluu.Autot kuuluu tiettyyn segmenttiin, oli sisätiloja tai ei.Siksihän niitä vertaillaan.Jos joku tarvii pari senttiä lisää taakse, niin ostaa Focuksen tai muun.Jos et tarvitse sitä paria senttiä, voit ostaa Bemarin.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Erzi

Täällä taitaa olla aika pitkää porukkaa. Ensin ei mahduttu e9x:n takapenkille ja nyt ei mahdu pienet lapset ykkösen takapenkille.
Itse olen 183cm pitkä (tai ilmeisesti lyhyt) ja kun laitan e90:n kuskinpenkin itselleni sopivaksi ja menen sen taakse istumaan niin jää polvieni eteen n.10cm tilaa kun takapuoli takapenkin selkänojassa kiinni.
Mahduin myös istumaan hyvin "itseni takana" f20:ssä.

Mutta kuten todettu, tilantarve on ihan jokaisen oma asia ja sen takiahan autoja tehdään monen kokoisia, että kaikille löytyy sopiva.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.04.12 - klo:22:51
Eihän todellakaan auton sisätilat ratkaise, mihin kokoluokkaan se kuuluu.Autot kuuluu tiettyyn segmenttiin, oli sisätiloja tai ei.Siksihän niitä vertaillaan.Jos joku tarvii pari senttiä lisää taakse, niin ostaa Focuksen tai muun.Jos et tarvitse sitä paria senttiä, voit ostaa Bemarin.

Itse jaan autot kyllä eri kokoluokkiin pitkälti akselivälin ja raideleveyden mukaan.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Raimo Miettinen jr.

Mä jaan taas autot luokkiin värien mukaan.  ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy