ID4 (fastlane) retrofittaus

Aloittaja MoistAsshole, 07.10.22 - klo:19:54

« edellinen - seuraava »

MoistAsshole

Itsellä tilattu id4 fl ihan hyvään hintaan, alle 48k tulee hankintatukien kanssa. Nyt alkanut kyllä pohdituttamaan nuo kriittisten varusteiden puutteet, matriisiajovalot, sähköinen takaluukku, 360 kamerat yms. Kaikkea kuitenkin tuntuu saavan ainakin osina erikseen markkinoilta mutta mitenkäs koodaaminen toimivaksi sekä fyysinen asennus?

Esim. Matrix lamput https://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=383901153060&category=33710&pm=1&ds=0&t=1665161305010&cspheader=1

Tai kiinasta vastaavaa
https://a.aliexpress.com/_mMuKura

Takaluukku+jalkasensori
https://a.aliexpress.com/_m0dOwUc

Saksasta kameroita, peräluukkuja yms
https://www.kufatec.com/en/volkswagen/id4/vw-id4-e21/?p=1

Olen nykyiseem bemariin tehnyt jälkikäteen päivityksiä ja niihin ollut kyllä tyytyväinen, ja samoin sillä puolella tuota tietämystä ja pajojakin on paljon jotka noita asentaa ja koodaa mutta vag puolelta en tiedä kyllä että mistä lähtisi edes kysymään. Jos käytettynä koittaisi saada id 4 että nuo varusteet olisi jo heti niin eipä nuo retrofitatut häviä hinnassakaan kyllä yhtään ja jos löysin nuo kaikki omaan autoon+asennuksen hinta niin luultavasti uuden vastaavan hinta silti alittuisi.

Muilla kokemuksia tai ajatuksia? Tietoja onko näitä edes mahdollista koodata toimiviksi tai ihmisistä jotka näitä osaisi asentaa/koodata?

dwntime

Ei taida juurikaan olla ID4:lle vielä retrofittejä tehty.

Tuossa MEB alustassahan on elektroniikka täysin erilainen kuin MQB:ssä. Tuossa autossa on käytetty virtualisointia melko raskaalla kädellä ja siellä pyörii useampi ”moduuli” yhden raudan sisällä.
Tällä haen sitä, että vaikka lamput sinne asentaisikin, niin ne ei todennäköisesti toimi pelkällä koodauksella, vaan tuonne pitää hyvin suurella todennäköisyydellä flashata se virtuaalinen ohjainlaite, ja väittäisin että tuolla on ihan eri tason security kuin aiemmissa alustoissa.

Rakkaudestalajiin

Mitenköhä nää retrofitit saa auton solmuun siinä kohtaa kun tulee ota päivityksiä ohjainlaitteisiin? Tehtaalta tulee orkkis varustuksen softaa ja autossa retrofit nii pyyhkiytyykö tehdasasetuksille? Varmaan sit ne retrofitit mitkä tehty tehtaan ohjeilla ja päivitetty järjestelmään nii menee ongelmitta 🤔

dwntime

Todennäköisesti juuri noin.

Ainakin se eka OTA päivitys pyyhki kaikki koodausmuutokset noista moduuleista mitkä se päivitti.

Sen mitä ehdin tuohon MEBiin tutustua niin melkoisen paljon vaikeampaa tulee retrofittaus olemaan.

Valmet

Minusta normiledit oikein hyvät valot. Aiempi auto oli Audi A6 C7 2013 silloisilla parhailla tuplaxenoneilla ryyditettynä laatuledbarilla ja nämä on paremmat.

Takaluukun avausta ei oo tässäkään ja mietin, miten siihen enää tottuu. Muutaman päivän jälkeen ei mietitytä yhtään. Aukeaa niin näpäkästi ylös kun avaa ensin kahvasta.

En tiedä, mihin niitä 360 kameroita oikeasti tarvii. Tässä on hyvä peruutuskamera, mutta silti tulee katsottua perinteisesti miten ja mihin peruuttaa.

Autohan on valtava nautinto ajaa. Laadukkaasti sisustettu ja hiljainen. Kuluttaa minusta tosi vähän. Nurkkapyörityksessä 80% taajama/kaupunki ja loput motaria kulutus 16-18kWh. Peruspenkkikin hyvä istua. Vaikka Audissa oli kaikki säädöt ja ilmastoinnitkin, ei tunnu haittaavan. Pitkä ukko saa ihan kelpo ajoasennon.

MoistAsshole

Itsellä työmatka motarilla 70km suuntaansa jo ennen aurinkonnousua selvästi, ja pimeää on kuin mörön perseessä että pitkiä kyllä kaipaisi mutta autoja vilisee niin että ei voi käyttää.

Sähköluukkua tarvitsee kyllä varmasti kun kauppakasseja ja vauvan kärryä ym koittaa samaan aikaan sulloa. Mutta kyllä te nyt myrkyn lykkäsitte, sitten pitää melkein arpoa että pitääkö nykyisen fl tilauksen vai peruuko sen ja ostaa jonkun 50tkm ajetun 2021 mallin vähän kalliimmalla mutta paremmilla osilla.

ID_4_X

En ole vielä autoa saanut.. olen katsellut noita "MAX"-varustetason autoja mutta odotan "kiltisti" tuota FL mallia, koska mm. uuden auton takuu on ok juttu.
Toivon, että ko. auton valoteho riittää kun se on vähän korkeampaa mallia.
Nyt minulla on toisessa (Highline) sähköinen takaluukun avaus ja toisessa (Comfort) ei ole... luukku toimii nopeammin kun sitä lihasvoimalla liikuttelee mutta kauppakassi pitää laittaa maaahan kun tämän aukaisee.



Ape88

Kysytääs täällä että onko tietoa pystyykö merkkiliike koodaamaan noita automaatti pitkiä valoja fastlaneen mitä porukat on obdelevenilä saanut koodattua?

dwntime

Varmaan voisivat mutta todennäköisesti eivät tule sitä tekemään. Eivät kovin helposti ala ”uusia” ominaisuuksia autoon koodailemaan.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Ape88 - 20.10.22 - klo:20:35
Kysytääs täällä että onko tietoa pystyykö merkkiliike koodaamaan noita automaatti pitkiä valoja fastlaneen mitä porukat on obdelevenilä saanut koodattua?
Varmaan joku saattaa pystyä siihen mut ei varmaankaan tee sitä. Nää varmaa koht tulee menee siihen et jos et oo tehtaalta sitä ominaisuutta ostanu tai jälkikäteen lisenssiä ostanut ja tehdasyhteydellä merkkaril koodattu toimintaa nii ota päivitykset Ajaa nää ominaisuudet tehdasasetuksiin päivityksen yhteydessä. Sit saat olla taas siel koodauttaas ominaisuutta käyttöön. Kiusa se on pienikin kiusa 😄

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 21.10.22 - klo:07:42
Ajaa nää ominaisuudet tehdasasetuksiin päivityksen yhteydessä. Sit saat olla taas siel koodauttaas ominaisuutta käyttöön.

Jep, omastakin hävisi Travel Assistant 2.4 päivityksen jälkeen. Mikä oli kyllä ihan hyvä, koska tuo ei oikeasti toimi ilman kapasitiivista rattia. ACC-vakkarillakin ajettaessa tuli piip-piippauksia "ota ohjaus hallintaan", jos ei muutamaan sekuntiin ohjannut aktiivisesti. Aika rasittava ominaisuus pidemmän päälle.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JohnLennonjohtaja

Lainaus käyttäjältä: Ape88 - 20.10.22 - klo:20:35
Kysytääs täällä että onko tietoa pystyykö merkkiliike koodaamaan noita automaatti pitkiä valoja fastlaneen mitä porukat on obdelevenilä saanut koodattua?

Eikös tämän pysty ostamaan in-car-shopista? Itsellä ainakin se sieltä löytyy ja hinta taisi olla 189, sis. alv 24%.


jalauros

Lainaus käyttäjältä: JohnLennonjohtaja - 26.11.22 - klo:23:30
Eikös tämän pysty ostamaan in-car-shopista? Itsellä ainakin se sieltä löytyy ja hinta taisi olla 189, sis. alv 24%.
Mikäs softaversio sulla on? Mun in-car-shopissa ei ole mitään muuta kuin We Charge ja Huolto appi. Autossa on 3.0.0 tehtaalta.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

JohnLennonjohtaja


jalauros

Jahas, mahtaako tuollainen versio koskaan tulla mun autoon. Heti ostan kaupan tyhjäksi kun saan.. kuuleeko kukaan volkkarilla ??  ;D
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

f080421

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 29.11.22 - klo:19:25
Jahas, mahtaako tuollainen versio koskaan tulla mun autoon. Heti ostan kaupan tyhjäksi kun saan.. kuuleeko kukaan volkkarilla ??  ;D

Kyllä tulee.

ID.3 Pro Performance Business 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy