Laadunparannuskamppanja hajotti ECUn

Aloittaja Kunu, 28.07.22 - klo:19:24

« edellinen - seuraava »

Kunu

Hei

Olisi mieluisaa kuulla arvon raadin mielipiteitä/kommentteja tämmöiseen ongelmaan.

Itselläni alla 7.5 Golffi 2017 ja hyvä auto ollutki. Nyt olisi uusi auto tulossa 2-3 viikon päästä ja tästä nykyisestä sovittuna jo vaihtoauto liikkeeseen.

Nyt sitten omassa K-Auton sivuilla oli, että nykyiseen autoon olisi tarjolla laadunparannuskamppanja, jossa päivitettäisiin moottorinohjausyksikkö, sekä DSG saisi myös päivityksen. Soitin Pörhölle, he kuitenkin Oulussa hoitavat näitä asioita. Varasin aikaa tuolle päivitykselle ihan hyvää hyvyyttäni, että uusi omistaja saisi päivitetyn auton. Puhelussa Pörhölle vielä kysyin, että voiko tuo päivitys kusta autoa jotenkin, ja sieltä sanottii että ei tietenkään voi koska kyseessä on laadunparannus, eli auto toimii vain paremmin sen jälkeen. Puhelimessa sanottiin myöskin, että jos autossa on joku viriohjelma niin se nollaantuu sitten sieltä pois ja tulee uusi ohjelma tilalle, joten se voi tapahtua.

Auton olen itse käyttänyt ohjelmoinnissa kaksi vuotta sitten ja kokeilun yhteydessä totesin ettei ohjelmoinnilla saavutettu sitä mitä halusin ja auto palautettiin pajan toimesta takaisin alkuperäiseksi, ja tämä tehtiin. Joten auto oli alkuperäisillä asetuksilla. Siitä ei haluakaan, että onko ollut ohjelmoitu kun minulle tuli, mutta paja palauttanut alkuperäiseksi.

No nyt kun vein auton sitten liikkeeseen niin sieltä tuli soittoa pari tunnin päästä, että ohjelmointi on keskeytynyt. Uutta ohjelmointia ei voida asentaa, eikä palauttaa edellistä, ECU jumissa kokonaan, ja ainoa ratkaisu on, että vaihdetaan koko paska, Hinta-arvioa varmaan päälle 2 tonnia tuolle. Soitin tuonne parin vuoden takaiselle ohjelmointipajalle, ja sieltä sanottiin, että ihan perus OBD portin kautta ohjelmoitu ja palautettu samaksi mikä oli tullessaan, joten syyttävän Pörhöä tästä laitteen lukkiutumisesta.

Volkkarin päässä sanottiin että he pesevät kätensä tässä vaiheessa ja että kaikki kulut tulee nyt mulle hoidettavaksi. Eli vein heille täysin toimivan auton, joka toiminut moitteetta nyt 2 vuoden ajan ja nyt haluaa tuohn ohjelmispäivityksen yhteydessä.

Mikä raadin arvio, kenelle tästä kuuluisi vastuu? Surkea homma kaikkinensa tässä tapauksessa, olenko ainoa jolle käynyt vastaavaa?

tet

No minusta on päivänselvää, että se joka rikkoi maksaa korjauksen - eli Pörhö. Mutta jos auto on jo uuden auton myyntisopparissa vaihtoautoksi merkittynä, niin sehän ei silloin ole sinun autosi, vaan liikkeen josta ostit uuden auton, eikös? Sinne ainakin heti yhteys, että mitäs nyt tehdään, kun vaihdokki on rikki.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jani

Kyllä sun lompakolta menee. Valitettavaa mutta totta

Kunu

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.07.22 - klo:20:14
No minusta on päivänselvää, että se joka rikkoi maksaa korjauksen - eli Pörhö. Mutta jos auto on jo uuden auton myyntisopparissa vaihtoautoksi merkittynä, niin sehän ei silloin ole sinun autosi, vaan liikkeen josta ostit uuden auton, eikös? Sinne ainakin heti yhteys, että mitäs nyt tehdään, kun vaihdokki on rikki.

Ilmoitin jo kyseiseen liikkeeseen, että tämmöinen homma tapahtunut. Siellä olivat rauhallisia ja sanoivat, että asia pitää selvittää. Eli selvittelyn alla sieltä puolelta. Itsekkin todella hämmästynyt koko tilanteesta, koska vein täysin toimivan auton ja minun tietääkseni oli nyt täysin alkuperäisillä asetuksilla, ja puhelimitse sanoivat vielä, että vaikka olisi joku ohjelmointi alla niin ei mitään väliä. Nyt auto seisoo Pörhön pihassa eikä liiku ennen kuin saadaan uus ECU, taikka sitten avattua tuo vanha. Nyt huomenna irroitetaan tuo vanha ECU ja koitan saada toimitettua jollekki joka sen osaa avata.

Kunu

Lainaus käyttäjältä: Jani - 28.07.22 - klo:20:16

Osaatko sanoa mihin tämä tieto perustuu? Koska itse puhelimessa vakuuttivat ettei tästä voi seurata mitään muuta kuin kirjaimellisesti laadun parannnus, eli auto toimisi paremmin.

makelja

Paska tsäkä.
Mutta koska se on ollut ohjelmoitu ja siellä on ollut se TD1 flagi niin taitaa mennä sun piikkiin. Se flagi tulee sinne jo tapauksessa kun ohjelmointia on tehty Obd portin kautta. Se ei mielestäni poistu vaikka ohjelma palautettaisiinkin alkuperäiseksi.
Mulla kävi samantyylinen juttu kun A4een tehtiin se saastepäivitys. Maksoi kylläkin vain 400e, kun Audi center tuli vastaan kuluissa. Mullakin oli ohjelmoitu muualla.

Kunu

Lainaus käyttäjältä: makelja - 28.07.22 - klo:20:29
Paska tsäkä.
Mutta koska se on ollut ohjelmoitu ja siellä on ollut se TD1 flagi niin taitaa mennä sun piikkiin. Se flagi tulee sinne jo tapauksessa kun ohjelmointia on tehty Obd portin kautta. Se ei mielestäni poistu vaikka ohjelma palautettaisiinkin alkuperäiseksi.
Mulla kävi samantyylinen juttu kun A4een tehtiin se saastepäivitys. Maksoi kylläkin vain 400e, kun Audi center tuli vastaan kuluissa. Mullakin oli ohjelmoitu muualla.

Tuo on vain todella erikoista siinä mielessä, että Pörhön puhelinpalvelussa vielä sanottiin, että ei väliä onko ohjelmoitu vaiko ei, koska se kuitenkin vain kirjataan yli. Tuntuu että sielä ei todellisuudessa ole hajuakaan mitään autoille tehdään kokemuksien perusteella.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Kunu - 28.07.22 - klo:20:26
Osaatko sanoa mihin tämä tieto perustuu? Koska itse puhelimessa vakuuttivat ettei tästä voi seurata mitään muuta kuin kirjaimellisesti laadun parannnus, eli auto toimisi paremmin.
Ei VW eikä maahantuonti ota vastuuta, kun auton softaa on ronkittu. Tämä on se riski minkä jokainen softavirittäjä ottaa, ja nyt se sinun kohdallasi realisoitui.

Voit toki softanneen firman kanssa yrittää vääntää asiasta, vaan en usko sieltäkään maksuhalua löytyvän.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: makelja - 28.07.22 - klo:20:29
Paska tsäkä.

Audi on ainoa joka käyttää tuota TD1 flagia. VW, Seat eikä Skoda sitä käytä. En tiedä miksi näin on.

TD1 flagi ei poistu koska auton VIN numerolle tehtaan kantaan se talletetaan. Mutta jotta se sinne ilmaantuu, pitää autossa olla virisofta tai muokattu ECU softa kun se on käynyt huollossa ja tiedot on luettu ja tallennettu tehtaan serverille.
Jos autoon on palautettu vakiosofta ei flagia tule. Softaahan ei ole muokattu.

rawpower

Aika paska säkä. Ilmeisesti asia koskee tuoa 23AX päivitystä mikä skodaan on myös olemassa. En tiedä millä koodilla VW:lle. Mutta kaikkiin EA288 jokatapauksessa.

Eli VW siis pesee kätensä minkä vuoksi? Antoivatko perustelua. Jos laadunparannuskampanjan päivitys vetää ECUN jumiin on aika selvää, että maksaja on joku muu kuin sinä.

Mutta jos siellä on ollut jälki ohjelmoinnista niin silloin voivat pestä kätensä ja tällöin kulut jää sinulle. Sama se on ihan mikä tahansa vika mikä voisi mennä takuun tai goodwillin piikkin, mutta jos softaa on menty räpläämään takuut evääntyy samantien.

Eli nyt pitäisi voida todistaa oliko ECU:ssa alkuperäinen ohjelma ja ei jälkiä softaamisesta. Tämän todistaminen todennäköisesti jää sinulle. Paskamainen homma kyllä.

Edit: Joku osaava sofatapajahan tuota ECU:a vois tutkia onko sille mitään tehtävissä. Ja näin ainakin ilmeisesti sinulla itelläkin oli ajatus toimia.

rawpower

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.07.22 - klo:20:56
Audi on ainoa joka käyttää tuota TD1 flagia. VW, Seat eikä Skoda sitä käytä. En tiedä miksi näin on.

TD1 flagi ei poistu koska auton VIN numerolle tehtaan kantaan se talletetaan. Mutta jotta se sinne ilmaantuu, pitää autossa olla virisofta tai muokattu ECU softa kun se on käynyt huollossa ja tiedot on luettu ja tallennettu tehtaan serverille.
Jos autoon on palautettu vakiosofta ei flagia tule. Softaahan ei ole muokattu.

Mehän emme tiedä mikä softa autossa on ollut ennen kuin ketjun aloittaja on auton pajalle vienyt. (ei tiennyt onko auto softattu vai ei) Olenko ymmärtänyt oikein, että softaaja ottaa alkuperäisen ohjelman ecusta talteen ennekuin ajaa virityksen. Sitten palauttaa sen, jos viriohjelmaan ei olla tyytyväisiä. Tuskin näillä on tallessa tehtaan alkuperäisiä softia muuten vaan?

dwntime

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 28.07.22 - klo:21:43
Mehän emme tiedä mikä softa autossa on ollut ennen kuin ketjun aloittaja on auton pajalle vienyt. (ei tiennyt onko auto softattu vai ei) Olenko ymmärtänyt oikein, että softaaja ottaa alkuperäisen ohjelman ecusta talteen ennekuin ajaa virityksen. Sitten palauttaa sen, jos viriohjelmaan ei olla tyytyväisiä. Tuskin näillä on tallessa tehtaan alkuperäisiä softia muuten vaan?

Juurikin näin kuten kirjoitat. Ja onhan siinä pajan softan palautuksessa voinu mennä joku jo pieleen. Vaihtoehtojahan on monta.

-karppa-

Kannattiko mainita mitään tuosta ohjelmoinnista ennen vientiä? Olisi vain palauttanut alkuperäiseksi ja vienyt päivitykseen ja jos olisi jumittanut pörhö olisi maksanut?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Kunu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.07.22 - klo:22:28
Kannattiko mainita mitään tuosta ohjelmoinnista ennen vientiä? Olisi vain palauttanut alkuperäiseksi ja vienyt päivitykseen ja jos olisi jumittanut pörhö olisi maksanut?

En maininnut mitään asiasta ennen vientiä, Pörhö itse sanoi puhelimessa, että jos on ohjelmoitu niin se nollaantuu tämän yhteydessä. Sanoin että on vakio, ja tämä tieto minulla oli. Eli he eivät ennakkoon tienneet mitään, enkä olettanut että olisi mitään tiedettävää, koska ohjelmointipaja oli palauttanu oman kertoman mukaan auton alkuperäiseksi. Ja vielä varmistin tänään tämän asian puhelimitse pajalta.

Kunu

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.07.22 - klo:22:13
Juurikin näin kuten kirjoitat. Ja onhan siinä pajan softan palautuksessa voinu mennä joku jo pieleen. Vaihtoehtojahan on monta.

Tänään jutellut pajan kanssa ja he kyllä vannovat että auto palautettiin täysin siihen missä ohjelmassa se ole heille tullessa, ja palautus onnistui hyvin. Sanoivat vielä, että jos siinä olisi jonkin tökkinyt niin auto ei olisi toiminut 2 vuotta moitteetta ilman vikakoodeja taikka muuta ongelmaa.

baobap

"ohjelmointi on keskeytynyt" - kummalliselta kuulostaa.  Eikö systeemi antanut mitään lisätietoa, miksi keskeytyi?  Omituista on myös se, että systeemi ei ennakkoon tarkasta, onko ohjelmointi mahdollista - jos ohjelmointi ei ole mahdollista siksi, että olemassa oleva on "sopimaton" versio. 
VW Golf 1.5 TSI DSG vm. 2019

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Kunu - 28.07.22 - klo:22:37
En maininnut mitään asiasta ennen vientiä, Pörhö itse sanoi puhelimessa, että jos on ohjelmoitu niin se nollaantuu tämän yhteydessä. Sanoin että on vakio, ja tämä tieto minulla oli. Eli he eivät ennakkoon tienneet mitään, enkä olettanut että olisi mitään tiedettävää, koska ohjelmointipaja oli palauttanu oman kertoman mukaan auton alkuperäiseksi. Ja vielä varmistin tänään tämän asian puhelimitse pajalta.

Esitän kysymyksen uudelleen, kun tuo ecu on mennyt jumiin oletko missään vaiheessa maininnut ohjelmoinnista? Jos et ole, niin toteat pörhöllä teidän vika hoitakaa kuntoon. Toki nyt on jo tilanne, että kun topic:n on avattu, niin kyllä merkkiliikkeidenkin työntekijät lukevat näitä foorumeita.

Lainaus käyttäjältä: baobap - 29.07.22 - klo:10:41
"ohjelmointi on keskeytynyt" - kummalliselta kuulostaa.  Eikö systeemi antanut mitään lisätietoa, miksi keskeytyi?  Omituista on myös se, että systeemi ei ennakkoon tarkasta, onko ohjelmointi mahdollista - jos ohjelmointi ei ole mahdollista siksi, että olemassa oleva on "sopimaton" versio. 

En ihmettele yhtään.

VW:n pomo irtisanoi itsensä juuri ohjelmisto ongelmien vuoksi.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2ecec176-5bee-4d94-83cf-ea95f5a4f467

Kunu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.22 - klo:10:44
Esitän kysymyksen uudelleen, kun tuo ecu on mennyt jumiin oletko missään vaiheessa maininnut ohjelmoinnista? Jos et ole, niin toteat pörhöllä teidän vika hoitakaa kuntoon. Toki nyt on jo tilanne, että kun topic:n on avattu, niin kyllä merkkiliikkeidenkin työntekijät lukevat näitä foorumeita.

En ihmettele yhtään.

VW:n pomo irtisanoi itsensä juuri ohjelmisto ongelmien vuoksi.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2ecec176-5bee-4d94-83cf-ea95f5a4f467

Itse en maininnut vaan Pörhöltä ilmoitettiin, että auton ohjelmistoa on muutettu joskus, siitä kuulemma selkeä näyttö ja merkit siellä ohjelmassa. He kuulemma se pystyivät sanomaan katsomalla. Ja itse totesin että minun tietääkseni autoon on palautettu täysin alkuperäinen softa.

Guest-777303

Lainaus käyttäjältä: Kunu - 29.07.22 - klo:10:50
Itse en maininnut vaan Pörhöltä ilmoitettiin, että auton ohjelmistoa on muutettu joskus, siitä kuulemma selkeä näyttö ja merkit siellä ohjelmassa. He kuulemma se pystyivät sanomaan katsomalla. Ja itse totesin että minun tietääkseni autoon on palautettu täysin alkuperäinen softa.
Nyt olet sitten heikoilla.

Edellä dwntime kirjoitti, että JOS autoon on palautettu bitilleen vakiosofta, jota ei siis olisi muokattu mitenkään olisi siellä checksumit ym. samat kuin alunperin, ei ongelmaa pitäisi olla. Käytännössä kuitenkin tuohon ei useinkaan pystytä vaan sinne softaan joku checksumleima jää että räplätty jälkikäteen.

Softapajojen tapauksissa (vaikka mitä sanovat) niin heidän työkalunsa eivät ole tehtaan kannasta softaa työntäviä vaan vaikka sen saman softan sinne pukkaavat takaisin, jää sinne eri aikaleimaa ym. Tätä Pörhökin tarkoittanee kun voivat "sanoa katsomalla" asian. Nyt kun asiaa on kerran tutkittu ja asia todettu että "muokattu on", tullee tuo Audimainen "tägi" että jotain on tehty softalle ja sitä kautta pesevät kätensä.

Sun pitäisi nyt pystyä tuon softapajan puoleen kääntymään että voisivat Pörhölle ja maahantuojalle osoittaa, että mitä(än?) muutosta oikeasti ei ole tehty ja mitä se kokeilu aiheutti. Mutta koska todennäköisesti et euroja softapajalle jättänyt ja siellä varmaan ehdoissa lukee että "artisti maksaa viuluista", niin olet senkin osalta heikoilla.

-karppa-

Eli olet pörhölle kertonut, että softaa on muokatta, joten aika heikoilla ollaan kuten ConD tuossa totesi. Valitettavasti.

rawpower

Tämä sinetöi siis ECUN kohtalon ja varmasti pesee pörhö/valmistaja kätensä. Eli siellä on ollut siis jotain jäljellä softauksesta / ei lainkaan alkuperäinen softa vaan edellisen omistajan laittamana viriohjelma.

Tsemppiä tulevaan, jospa saat ECUN auki ja toimimaan niin ei tarvitse lähteä vaihtelemaan ainakaan tuolla parin tonnin hinnalla. Jos ei onnistu niin jostakin lunastusautosta voisi yrittää löytää halvemmalla?

Tos®

Ebaystä löytänee myös vastaavalla varaosanumerolla olevan... toki pitänee tietää ajoneston koodi?
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Kunu

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 29.07.22 - klo:11:59
Ebaystä löytänee myös vastaavalla varaosanumerolla olevan... toki pitänee tietää ajoneston koodi?

Itekki löysin ainaki Hollannista kohtuu hinnalla tuon vastaavan käsittääkseni. Nyt tuo ECU on irrotettu ja lähetetty erikseen pajalle, ei auta ko toivoa että saavat sielä auki sen.

Ossaako joku asiasta minua viisaampi kertoa, että käypiiko tämä. Laitan tähän kuvat vierekkäin tämän auton alkuperäisestä ja tuosta minkä löysin netistä:

Näyttäis olevan koodien perusteella sama, ja tuo HW numerokin täsmää. Vai pitääkö ottaa muuta huomioon? Valmistuspäivätkin ovat kohtuu lähellä toisiaan.

rawpower

Täysin samat OEM koodit tuossa näyttäisi olevan. Eli luulisi toimivan. Tosin Tos mainitsema ajoneston koodi pitää saada tietoon? Joku asiasta tietävämpi voinee vielä kommentoida mitä muuta pitää huomioida.

o.b.

Mulla on ihan samalla osanumerolla oleva boxi hyllyssä, valmistusvuosi vaan 2015. Se on tietääkseni 1.6TDi moottorista. Samalla osanumerolla oleva löytyy myös omasta 2.0TDi 2016 autosta. Eli tuo boxiin printattu numero kertoo vain sen HW:n.

Eli summa summarum: tuo osanumero ei kerro koko totuutta osan sopivuudesta. Pitäisi tietää mikä on boxin SW numero. Se taas ei näy päälle päin. Toki osaava hemmo ohjelmoi ECU:n oikealla SW:llä.

Tässä esimerkki omasta autosta (2016 2.0TDi 110kW + DSG6):

Address 01: Engine (J623-CRLB)       Labels:. 04L-907-309-V1.clb
   Part No SW: 04L 906 026 ET    HW: 04L 907 309 R
   Component: R4 2.0l TDI   H22 1990

dwntime

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 29.07.22 - klo:18:02
Täysin samat OEM koodit tuossa näyttäisi olevan. Eli luulisi toimivan. Tosin Tos mainitsema ajoneston koodi pitää saada tietoon? Joku asiasta tietävämpi voinee vielä kommentoida mitä muuta pitää huomioida.

Ei tarvii ajonestoa varten mitään koodia. Sitä ei saa mistään enää näihin uudempiin kun koko homma menee online yhteyden kautta.
Ennen vanhaan sillä skc koodille sai uuden mittariston tai ECUn sopeutettua uuteen autoon. Mutta ne ajat on olleet ohi jo IMMO4:sta lähtien eli joskus 2007-2008 eteenpäin.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Jani - 28.07.22 - klo:20:16

Että kun toimiva auto rikotaan huoltamolla, se menee omistajan piikiin?

Kunu

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 31.07.22 - klo:18:41
Että kun toimiva auto rikotaan huoltamolla, se menee omistajan piikiin?

Olen jo hyväksyny sen, että tämä tullee mulle maksettavaksi.

Mutta tosiaan itekki ihmettelen sitä, että vein täysin toimivan auton sinne ja nyt se seisoo Pörhön pihassa eikä liiku mihinkään. Varsinki se, että puhelimessa kysyin vielä kahteen kertaan, että eihän tässä vain voi käydä mitään, koska auto menossa vaihtoon ihan just. Sanottiin että no ei voi käyä! Kuulemma ainoa negatiivinen asia mitä voi käyä on se että jos on joku optimointi alla niin se nollaantuu sieltä ja päivittyy sitten tähän uuteen versioon. ”Tämähän on laadunparannuskamppanja, auto vain paranee tästä.” Myöskin muutama näitä ECUja korjaileva ja säätävä taho kenelle soitin ja kysyin asiaa sanoi, että tuossa on käynyt joku kämmi Pörhöllä päivityksen yhteydessä ja nyt yrittävät syyttää minua tästä paskasta. No eipä sen väliä, toivothaan että auto saadaan kuntoon.

No mulla parani kyllä elämänlaatu kummasti 😂 Oma moka ko vein toimivan auton, halusin olla vain reilu ja teetättää nuo päivitykset ennen ko vaihdan auton, että seuraava saa päivitetyn auton ja viimisen pääle iskussa.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Kunu - 31.07.22 - klo:19:12
Olen jo hyväksyny sen, että tämä tullee mulle maksettavaksi.

Jos Sinulla on vakuutus ja auto varastetaan, niin silloin myös maksat itse vai? Enpäs luule, eli miten ihmeessä suostut maksamaan huollon mokan? Summa on sen verran iso, että haasta oikeuteen/valittaa kuluttajamiehelle. Muuten se huolto vaan rikkoo tulevaisuudessa asiakkaiden autoja asiakkaiden piikiin.

P.S. On minullakin eri autojen huollot mokannut, mutta AINA on kaikki kunnostettu heidän piikkiin + isot anteeksipyynnöt.

Kunu

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 31.07.22 - klo:20:14
Jos Sinulla on vakuutus ja auto varastetaan, niin silloin myös maksat itse vai? Enpäs luule, eli miten ihmeessä suostut maksamaan huollon mokan? Summa on sen verran iso, että haasta oikeuteen/valittaa kuluttajamiehelle. Muuten se huolto vaan rikkoo tulevaisuudessa asiakkaiden autoja asiakkaiden piikiin.

P.S. On minullakin eri autojen huollot mokannut, mutta AINA on kaikki kunnostettu heidän piikkiin + isot anteeksipyynnöt.

Siis suostun maksamaan nyt auton korjauksen alkuun, että se saadaan kuntoon. Mutta tottakai nyt kerään kaikki kuitit yms talteen ja tehen asiasta reklamaation Pörhölle. Olen ollut jo yhteydessä kuluttajasuojaan ja heidän ehdoitus oli, että jos autolla on kiire niin nyt auto kuntoon ja sitten lähdetään hoitamaan asiaa eteenpäin sen jälkeen. Tämä on todella paska keissi kaikin puolin, ja todellakin olen samoilla linjoilla kun sinä, että ei tämä jää tähän.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy