DSG7 ja 'uutuuden karheus'

Aloittaja Keke78, 15.04.11 - klo:19:54

« edellinen - seuraava »

Keke78

Onko muilla ollu nuo DSG7 vaihteistot jotenkin 'kankeita' ekat kilometrit?? Musta tuntuu et tänä aamuna haettu oma pakasta vedetty faabio rs ei toimi lähellekkekkään yhtä sujuvasti voimalinjan osalta mitä alkuviikosta koeajettu n. 7k kilsaa ajettu yksilö. Onko noissa jotain uutuuden karheutta vai voiko kyse olla jostain hiukan eri versioista softassa / osissa. Esim. liikkeellelähdöt oli koeajoautolla paljon vähemmän nykäiseviä mitä tällä omalla ja muutenkin meno tuntui olevan jotenkin sähäkämpää vaihtojen osalta.

Tottakai oon ajellu paljon rauhallisemmin omalla mut silti jotenkin tuntuu et noi ei ois ihan yks yhteen ja koeajoauto oli parempi. Kertooks se jostain että tää mun faabio yrittää ryömittää paljon voimakkaammin (pitää painaa ihan kunnolla jarrua et pysyy paikallaan) paikallaan seisoessa d-asennolla mitä koejajoyksilö teki, voisko olla jotkut säädöt vituillaan kytkimissä.
Fabia rs combi -11

Peeveli

Tutun kuuloista...omassa lasissa nelisen tonnia ja kyllä dsg7 nykäisee reippaasti välillä, ja tasainen rauhallinen liikkeellelähtö on harvinaista. Sama homma edelleen kesärenkain ja puhtaan kuivalla asfaltilla; kun aikomus on valoista lähteä "arvokkaan rauhallisesti" niin auto se välillä ampaisee liikkeelle niin että niskat nytkähtää. Ja vaihteelta toiselle vaihdossa on nykimistä välillä.

Veisin pajalle tutkittavaksi ellen olisi luopumassa tästä.

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 15.04.11 - klo:20:02
Tutun kuuloista...omassa lasissa nelisen tonnia ja kyllä dsg7 nykäisee reippaasti välillä, ja tasainen rauhallinen liikkeellelähtö on harvinaista. Sama homma edelleen kesärenkain ja puhtaan kuivalla asfaltilla; kun aikomus on valoista lähteä "arvokkaan rauhallisesti" niin auto se välillä ampaisee liikkeelle niin että niskat nytkähtää. Ja vaihteelta toiselle vaihdossa on nykimistä välillä.

Veisin pajalle tutkittavaksi ellen olisi luopumassa tästä.

Ootko ajanu muilla DSG-vaihteistoilla ja huomannu eroa omaas?? Eikait noissa pitäis olla eroja keskenään ja jos on niin se on vika mikä pitää korjata.
Fabia rs combi -11

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 15.04.11 - klo:20:08
Ootko ajanu muilla DSG-vaihteistoilla ja huomannu eroa omaas?? Eikait noissa pitäis olla eroja keskenään ja jos on niin se on vika mikä pitää korjata.

Juu, tämä on kolmas dsg-volkkarini. Eka oli 1,4 103 kw tsi Jetta -07 jossa oli 6-pykäläinen märkäkytkiminen loota; se pelasi hyvin ja mielestäni vastasi aika tavalla perinteistä tomaattia mukavuudeltaan. Ainoa puute oli mäkijarrusysteemin puute; jyrkissä mäissä piti käyttää käsijarrua apuna ettei auto valahda taaksepäin. Toka oli -09 Golf V variant 118kW tsi + 7 dsg jossa meno oli pääosin ok. Auton km-lukeman lähennellessä 20 tkm alkoi tulla joskus nykimisiä ja peruutettaessa auto ampaisi joskus liian rajusti liikkeelle. Mutta tässä -11 Golf 90 kW tsi:ssä se toimii huonoiten; ensin ei tapahdu mitään liikkeellelähdössä ja sitten ampaisee liian rajusti eteenpäin. Ja siis vaikka kuinka tarkkana olisi kaasupedaalin kanssa. Myös pakkivaihteella tekee välillä syöksähdyksiä, eli kulmikasta on välillä tarkka pakitus.

Onhan noita tullut ajettua liuita myös esittelyautoina koeajoilla ja kyllä se märkä dsg 6 on ollut se mukavampi pehmeän toiminnan suhteen...

Markku J

Aika helppo olisi uskoa ja ymmärtää teknisesti, että kuivakytkiminen DSG ei voi olla yhtä toimiva ja pehmeä kuin märkäversio. Kustannussyistähän tuon tekivät. Kuivat kytkimet eivät voi sallia luistoa nimeksikään - sama kuin manuaalin kytkin. Märillä kytkimillä taas saadaan momentinmuunninta jäljittelevä luisto, joka tekee käytöksestä pehmeämmän - kuin oikea automaatti. S tronic on tässä varsin onnistunut.

Itse olen ajanut kuivilla kytkimillä varustettua DSG:tä vain koeajoilla, jolloin ne ovat toimineet mukavasti. Poikani uudessa Fabia RS:ssä tuo laatikko on myös, ja kommentit häneltä positiivisia pl. ylämäessä pito, jota laatikko ei voi tarjota. Sikäli asia kiinnostaa, kun iäkkäälle äidilleni ostin hänen ekaksi automaatiksi Polon DSG:llä. Hän on siihen ollut tyytyväinen, mutta vertailukohtaa ei tietenkään ole. Hän ei ehkä kehtaa minulle valittaa, jos auto on äkkinäinen - laittanee omaan piikkiinsä. Pitää tsekata tuo auto, kun pääsiäisen aikaan heillä vierailen.

Wekotin

Itse nyt 64tkm kokemuksella DSG7:sta, olen oppinut, että jos nykii, lue/luetuta vikamuisti. Kytkimet vaihdettu kertaalleen, mutta nyt vaihdot ovat jälleen selkeästi terävöityneet ja vikakoodi tällä kertaa kytkmien välyksistä. Paja käski ajaa tovin ja tuoda uudelleen muistin lukuun, jos vika palaa, tod.näk laatikko vaihtoon.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.04.11 - klo:20:37
Poikani uudessa Fabia RS:ssä tuo laatikko on myös, ja kommentit häneltä positiivisia pl. ylämäessä pito, jota laatikko ei voi tarjota.

Eikö Fabiassa tule mäkilähtöavustinta DSG:n yhteydessä?

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 15.04.11 - klo:20:44
Itse nyt 64tkm kokemuksella DSG7:sta, olen oppinut, että jos nykii, lue/luetuta vikamuisti. Kytkimet vaihdettu kertaalleen, mutta nyt vaihdot ovat jälleen selkeästi terävöityneet ja vikakoodi tällä kertaa kytkmien välyksistä. Paja käski ajaa tovin ja tuoda uudelleen muistin lukuun, jos vika palaa, tod.näk laatikko vaihtoon.
Koko laatikko? Eikä kytkimien vaihto riittäisi?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 16.04.11 - klo:06:06

Mutta jos kytkimet on jo kerran vaihdettu ja ne on taas rikki, niin eikös se ole aika selvää ettei se tule nytkään kuntoon pelkästään osia vaihtamalla ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 16.04.11 - klo:06:06

No siis kytkimet ovat vaihdettu tuossa n. 4000 km sitten. En oikein jaksa uskoa, että vika oli alunperinkään kytkimissä vaikka sitä herjaa siltä suunnalta tuli. Vaikka vaidot pehmenivätkin niin epäilen, että tuolla sopeutuksella oli tuohon enemmän vaikutusta. Mekatroniikka olisi varmaan kannattanut vaihtaa samaan hyömyyn kytkimien kanssa.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.04.11 - klo:14:19
Mutta jos kytkimet on jo kerran vaihdettu ja ne on taas rikki, niin eikös se ole aika selvää ettei se tule nytkään kuntoon pelkästään osia vaihtamalla ::)
En muistanut niiden olleen vaihdettu  ::) ::) ::) ::)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 16.04.11 - klo:20:15
En muistanut niiden olleen vaihdettu  ::) ::) ::) ::)

Sehän luki tossa sun lainauksessa ;) Mutta ei se oo vakavaa :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy