Moottoripäivitykset Volkkareihin

Aloittaja janir82, 15.04.11 - klo:15:16

« edellinen - seuraava »

janir82

Huomasin itse ja ajattelin muillekkin pääkaupunkiseutulaisille valaista, että ajaltakaapas tänne, jos
haluatte lisää potkua koneeseen. Noin 50km matka, mutta ei paha motarilla ajella. Soitto tietenkin ekana ja ajanvaraus :  8)

Listausta saaduista tehoista:
http://www.kamitec.net/etusivu/valmistaja.php?part=volkswagen

Arcca

Lueskelin noita sivuja, muttei niistä löytänyt sanallakaan asiaa joka mietityttää meikäläistä; Kuinka on huolehdittu DPF:n toiminnasta?

Jos joskus oikein kärpänen iskee pitänee ottaa luuri kouraan ja kysellä näiltä toimittajilta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

snoogie

Vastaavia tuotteita tarjoaa Doc Power, vieläpä ihan pääkaupunkiseudulla.

http://www.doc-power.com/index.php?page=whatis

HiTecci

Myös pieni varoituksen sana kun tuttu tuossa kajautti oman, parivuotiaan Audi A6 juurikin softapäivityksellä :o Olihan se kiwa niin kauan kun se kesti, mutta kun pata laukesi, oli myös tuho aika totaalista ja VW-Auto hyppäsi korvauskelkasta välittömästi pois kun huomasi koneen olleen "lastutettu" => useampi tonni laskua omasta pussista jotta saatiin VAGgine takas liikenteeseen :'(
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Pastori2

Minkälainen päivitys siihen oli tehty ja millaseen koneeseen?

janir82

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 01.06.11 - klo:11:30
Myös pieni varoituksen sana kun tuttu tuossa kajautti oman, parivuotiaan Audi A6 juurikin softapäivityksellä :o Olihan se kiwa niin kauan kun se kesti, mutta kun pata laukesi, oli myös tuho aika totaalista ja VW-Auto hyppäsi korvauskelkasta välittömästi pois kun huomasi koneen olleen "lastutettu" => useampi tonni laskua omasta pussista jotta saatiin VAGgine takas liikenteeseen :'(

Voikohan tässä tapauksessa sanoa suoraan, että hajoaminen johtui päivityksestä? Itse olen luottavainen näihin "tunnettuihin" päivitysohjelmiin. Muut jättäisin laittamatta autoon. Ja on aivan ymmärrettävää että takuu laukeaa uudesta autosta jos on päivitetty. Nykyään mm. Volvo tarjoaa itsekkin moottoripäivityksiä uusille autoilleen ja näissä tapauksissa luonnollisesti takuu säilyy. Ehkäpä yleistyy muillekkin merkeille tämä käytäntö joskus :)

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 02.06.11 - klo:17:10
Voikohan tässä tapauksessa sanoa suoraan, että hajoaminen johtui päivityksestä? Itse olen luottavainen näihin "tunnettuihin" päivitysohjelmiin. Muut jättäisin laittamatta autoon. Ja on aivan ymmärrettävää että takuu laukeaa uudesta autosta jos on päivitetty. Nykyään mm. Volvo tarjoaa itsekkin moottoripäivityksiä uusille autoilleen ja näissä tapauksissa luonnollisesti takuu säilyy. Ehkäpä yleistyy muillekkin merkeille tämä käytäntö joskus :)

No kyllä mulle jo audin aikaan sanottiin, että takuun alaisissa autoissa päivitykset tarkistetaan aina kun auto on huollossa, eikä niistä mitään erikseen veloitettu. Eli en oikein ymmärrä mitä uutta esim. tämä volvon sydeemi muka on....

tsiih

Virityssoftaa nyt varmaan tarkoittavat. Volvollahan niitä voi heiltä ostaa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 02.06.11 - klo:17:10
Voikohan tässä tapauksessa sanoa suoraan, että hajoaminen johtui päivityksestä?

No jos ajattelet itseäsi maksavana osapuolena ja pääset vastuustasi syyttämällä autoon toisaalla tehtyä muutosta, niin tyhmähän olisit jos tuota mahista laistaa lasku et käyttäisi ;D Tuotakaan tapausta ei kyllä sen koomin tutkittu johtuiko kajahtaminen nimenomaan softasta, mutta ihan tunnettu "päivitys" kuulemma kuitenkin oli kyseessä. Auton omistajan(kin) kannaltahan se on about tuon taivaallisen sama, johtuiko tuho softasta tai vaikka materiaaliviasta, lasku lankeaa omaan nilkkaan joka tapauksessa - tai sitten pitäisi pelata upporikasta / rutiköyhää yrittämällä osoittaa vian johtuneen esim. valmistusmateriaaleista :-\

Eli tuossa se varoitus juuri onkin: Chippaus katkaisee takuun ja sen jälkeen tuli moottoriin tai voimansiirtoon about mikä vika tahansa, on korvauksia aika turha yrittää enää hakea maahantuojalta / jälleenmyyjältä :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Pastori2

Ei tätä ohjemointia ilmeisesti paljon harrasteta. Itellä 1,9tdi 77kw ja tuntuu et tarvis vähän potkua lisää. Tietäs vaan kuinka paljon se vaikuttaa.

janir82

Lainaus käyttäjältä: Pastori2 - 07.06.11 - klo:09:20
Ei tätä ohjemointia ilmeisesti paljon harrasteta. Itellä 1,9tdi 77kw ja tuntuu et tarvis vähän potkua lisää. Tietäs vaan kuinka paljon se vaikuttaa.

Suosittelen ottamaan. Eron huomaa kyllä :)
Tuolla Kamitecllä tuohon sinun Passattiisi on tässä (jos sulla on tämä)

Volkswagen Passat 3C A5 2005-
Vakio                                                      Muutettu   
1.9 TDI 77 kW/105 hv 250 Nm               100 kW/136 hv 300 Nm

Itsellä ollut S60 2.4D 130hp --> 200hp 450nm ja toimi täydellisesti.
Tähän nykyiseen Passat 2.0Tdi 140hp 300nm oisin ottanut päivityspaketi --> 180hp 400nm, mutta kun turbon siivekkeet jo tässä hieman jumittaa, ei halunnut päivittää. Heh, saakelin muuttuvasiipiset turbot kun ei kestä yli 200tkm !!  >:( Sitten kun turbo alkaa olemaan tiensä päässä, vaihdan sen uuteen ja sitten otan päivityksen...1800â,¬ paukku siis tulossa kaikkineen, auts!! :(

Pastori2

Juurikin tolla koneella Pasuuna on. Silläkin on ajettu jo 200tkm niin arvelluttaa kans kestääkö tai nopeuttaako rikkoontumista. Eipä sitä kai tiedä kun kokeilemalla.

janir82

Tänään tuli laitettua päivitys ja tyytyväinen olen. Loistavaa palvelua Kamiteciltä. Eron huomasi heti ja 450â,¬ hinta ei tuntunut pahalta :)
180hp ja 403nm lukemat päivittyivät. En pelkää hajoamista tms, vaikka ajettu jo 215tkm :) Kuulemma takseihin tätä päivitystä menee paljon!

Vanha:
2.0 TDI   103 kW/140 hv   320 Nm

Uusi:
2.0 TDI   132 kW/180 hv   400 Nm

Arcca

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 02.11.11 - klo:21:09
Tänään tuli laitettua päivitys ja tyytyväinen olen. Loistavaa palvelua Kamiteciltä. Eron huomasi heti ja 450â,¬ hinta ei tuntunut pahalta :)
180hp ja 403nm lukemat päivittyivät. En pelkää hajoamista tms, vaikka ajettu jo 215tkm :) Kuulemma takseihin tätä päivitystä menee paljon!

Vanha:
2.0 TDI   103 kW/140 hv   320 Nm

Uusi:
2.0 TDI   132 kW/180 hv   400 Nm

Onko sinulla DPF? Jos on niin, oliko juttua miten uusi softa suhtautuu siihen?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

janir82

Ei mitään tietoa. Eikö tuo DPF ollut joku suodatin jossain? :O Mutta jos jotain epäilystä olisi softan toimimattomuudesta olisi asentaja sen sanonut, koska ammattitaitoa oli 10 mekaanikon verran Kamitecin tyypillä :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy