Öljynvaihto

Aloittaja jkphalo, 26.04.22 - klo:14:25

« edellinen - seuraava »

jkphalo

Auto kävi tunnetussa monimerkkikorjaamossa öljynvaihdossa. Laittoivat väärän ropun tiivisteen joka tietenkin jäi tippaseen. Vein takaisin ja vaihtoivat uuden tiivisteen. Jäin miettimään että öljyt pitää laskea tuota varten pois? Laittoivat ”vanhat” sitten takaisin…onko tuossa mitään ongelmaa/vaaran paikkaa jatkoa ajatellen? Autolla ajettiin ehkä pari sataa km tuossa välissä.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: jkphalo - 26.04.22 - klo:14:25
Auto kävi tunnetussa monimerkkikorjaamossa öljynvaihdossa. Laittoivat väärän ropun tiivisteen joka tietenkin jäi tippaseen. Vein takaisin ja vaihtoivat uuden tiivisteen. Jäin miettimään että öljyt pitää laskea tuota varten pois? Laittoivat ”vanhat” sitten takaisin…onko tuossa mitään ongelmaa/vaaran paikkaa jatkoa ajatellen? Autolla ajettiin ehkä pari sataa km tuossa välissä.

Oliko työselosteessa nimenomaan maininta että vanhat öljyt laitettu uudelleen ? Itse olen joskus tehnyt vastaavan operaation niin että roppu pois, nopeasti sormi reikään tukkimaan vuoto. Toisella kädellä uusi tiiviste pohjaroppuun ja roppu takas paikoilleen. Öljyä menee hukkaan alle desi jonka voi lisätä yläkautta.

Daatta

Nopea propun vaihto ja täyttöä sen verran että pinta ylämerkissä, noin varmaan itse olisin tehnyt.

Mutta eikö näissä ollutkaan kertakäyttöinen muovinen öljyproppu? Joo en ole itse vaihdellut uudempaan kalustoon öljyjä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 26.04.22 - klo:14:55
Mutta eikö näissä ollutkaan kertakäyttöinen muovinen öljyproppu? Joo en ole itse vaihdellut uudempaan kalustoon öljyjä.

Ihan perinteinen M14x1,5 metallinen proppu on ainakin dieselmoottoreissa. Tiiviste ei ole edes tarkoitettu vaihdettavaksi. Jos sen vaihtaa, sen joutuu väkivalloin irrottamaan ja uusi ei asetu kunnolla paikoilleen. Propun kierreosa on paksumpi kuin alkuperäisen tiivisteen sisäreikä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy