Mahdollisia tyyppivikoja

Aloittaja Flat, 29.11.09 - klo:13:22

« edellinen - seuraava »

Flat

Tänne voi kerätä typpivikoja

JeanC

Tuli viime viikolla tehtyä reissu Keski-Suomeen ja matkalla tuli todella monta A6 :ta vastaan joissa pelkät parkit päällä. Ei siis mitään muita valoja, onko A6 :ssa jotain sähkövikoja mistä moinen johtuu?  ???

janneha

3.0 TDi jakopään ketjun pärinä 1-2 sekunnin ajan käynnistyksessä. Moottori pysähtyneenä hydraulinen kiristin menettää öljynpaineensa ja kestää pari sekuntia, ennen kuin moottorin öljynpaine nousee tasolle, jolloin kiristin kiristää ketjun. Tästä on Audin tiedotekin ja kehottavat olemaan vaihtamatta kiristimiä, koska se ei auta?

Onko kellään kokemusta kiristimen vaihdosta tai muusta keinosta, millä pärinästä pääsisi eroon?

mammutti77

120 tkm kohdalla pasahti EGR venttiili -Takuuseen
140 tkm paloi bi-xenonit (Ebaysta 30â,¬pari kotiin toimitettuna ja itse vaihdettuna)
samalla tuolloin meni rikki vasemman puoleinen ballasti- se takuuseen
190 tkm tasapainoakseli ja turbo vaihdettiin, kustannus 5000â,¬, josta maahantuoja maksoi 2800â,¬ ja pohjoissuomessa toimiva autoliike, jolla useita liikkeitä 1000â,¬ eli itselle jäi 1200 â,¬. Loistavaa palvelua täsä ko.liikkeestä!  Tämä vastaantulo  siksi, että olen kaikki huollot tehnyt suosituksien mukaan ja vaihtanut hihnan 2 kertaa 90tk ja 180 tkm.suosittelen tekemään suositellut huollot, jolloin tämmöisten ongelmien kanssa ei jää yksin...

Markku J

Katselin äsken edessäni ajellutta A6 Avantia, jonka LED -takavaloissa oli 5 pimeää lediä. Miten ne noin lyhytikäisiä voivat olla, vai onko A6:ssa vikaa niiden piirilevykytkennässä tms ? Ruman näköistä joka tapauksessa tuoreessa autossa. Tuli mieleen Toyota Avensis, joissa on aina muutama takavalopolttimo pimeänä.

JusKa_2

Tää onkin hyvä aihe. Olen miettinyt Passatin vaihtoa 08-09 -malliseen A6 q Avantiin. Tulevaisuudessa kilsoja tulee sen verran paljon, että diesel on parempi vaihtoehto. Saksasta saisi veroineen (esim Dat Autohus) alle 100tkm ajetun n. 35-37t eurolla ja siinä on melkein "kaikki kilkkeet". Onko näissä jotain tyyppivikoja, kuten laukeavat pumppusuuttimet tms? Onko joitain kalliita huoltoja ja mikä noista tarjollka olevista koneista (132-171-176kW) on luotettavin?

Neppis

Toi oli mulle uutta tietoa, että A6:n ovien alareunat ruostuu listan alta.

http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-audi-a6-drabbad-33819
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

skk

'08 2.0 tdi (140hp), jakohihna kesti 103tkm, vaihtoväli 120tkm. Tyypillistä?

pietikainen

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 17.09.11 - klo:09:48
Toi oli mulle uutta tietoa, että A6:n ovien alareunat ruostuu listan alta.

http://www.vibilagare.se/reportage/dold-rost-hotar-audi-a6-drabbad-33819
Näitä on muuten korjattu marmorilla maahantuojan piikkiin, vuosimallista riippumatta.

Pesola

Lainaus käyttäjältä: mammutti77 - 14.02.11 - klo:18:36190 tkm tasapainoakseli ja turbo vaihdettiin, kustannus 5000â,¬

Sama tapahtui itselleni 2,0 TDI (BKP) Paskatissa. Samoin kaksi suutinta paukkui - kaikki omaan pikkiin. Mietin jo tuollaisen A6n hankintaa, mutta ei taida järki kestää, mikäli tässä tulee nuo samat viat vastaan. Eli katsellaan jotain muuta peliä siis... Ja ei, tuoreempi commari ei ole vaihtoehto, koska keksin parempia sijoituskohteita rahalle.

Chasee

2.4 V6 Jakoketju venyy vaikka huollettaisiin täysin marmorilla (ehkä juurikin siksi). Kallis remppa, koska ketju koneen takana, vaatii koneen ja vaihteiston irrottamisen ja merkkiliikkeet likipitäin ainoita hommaan suostuvia. Lisäksi useat öljyvuodot koneessa. Multitronicin vaihteensiirrin kertakäyttökamaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy