Autovakuutukset

Aloittaja njs, 11.04.11 - klo:12:58

« edellinen - seuraava »

Keke78

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 28.12.12 - klo:09:36
Lukeeko kauppakirjassa/osarisopparissa että kuukausierä sisältää tämän ja tämän verran vakuutusmaksuja?
Muuten voi olla aika heikoilla.
Ihmetyttää jos ei ole tullut karhu kirjeitä eikä katsastuksessakaan mitään ole sanottu.

Alunperin luki. Vaan muutama kuukausi myöhemmin tuli soitto Pohjolasta että tule neuvottelemaan jonkun sortin keskittämis-soppari / edukkaammat hinnat meille ja samassa yhteydessä tapahtu jotain epämääräistä säätämistä ja kääntämistä ja kävi niin että vanha soppari irtisanottiin ja uusi ei koskaan astunut voimaan. Ei tullut yhtään laskua eikä uusia vakuutuskirjoja koskaan. En tiedä mitä kyseisessä tilaisuudessa on puhuttu koska eukko oli siellä yksin mutta me luultiin että homma jatkuu vanhaan malliin sen suhteen et 600 euron kk-erässä on kaikki mahdollinen samassa köntissä.

Oon saanut sakotkin tässä välissä ja ilmeisesti jossain järjestelmässä on jäänyt joku ruksi väärään kohtaan koska ulospäin trafille, poliisille ja Pohjolan itsensä tytär-yhtiöille (Pohjola-rahoitus)  järjestelmille näyttää että liikennevakuutus on ja ois ollut kokoajan voimassa.  

Edit. Uutta autoa ei oo tarvinnu katsastaa vielä kertaakaan. Mut autolla on kerran saatu sakot tolpasta ja kerran muuten vaan tässä välissä eikä kukaan on urputtanu mitään liikennevakuutuksesta.
Fabia rs combi -11

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 28.12.12 - klo:10:00
Alunperin luki. Vaan muutama kuukausi myöhemmin tuli soitto Pohjolasta että tule neuvottelemaan jonkun sortin keskittämis-soppari / edukkaammat hinnat meille ja samassa yhteydessä tapahtu jotain epämääräistä säätämistä ja kääntämistä ja kävi niin että vanha soppari irtisanottiin ja uusi ei koskaan astunut voimaan. Ei tullut yhtään laskua eikä uusia vakuutuskirjoja koskaan.

Oletko kuitenkin maksanut sitä rahoitusta alkuperäisillä summilla (sisältäen vakuutuksen) vai tuliko siltä puolelta uusi sopimus uudella hinnalla ja ilman mainintaa vakuutuksesta?

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.12 - klo:10:05
Oletko kuitenkin maksanut sitä rahoitusta alkuperäisillä summilla (sisältäen vakuutuksen) vai tuliko siltä puolelta uusi sopimus uudella hinnalla ja ilman mainintaa vakuutuksesta?

Enpä oo varma kun eukko maksaa tuon auto-rahoituksen op/pohjola-bonushässäköiden vuoksi. Minusta se summa ei oo muuttunut miksikään, siitä vaan menee enemmän lyhennykseen ja korkoon kuin aikaisemmin. En tosin uskalla mennä vannomaan. Enkä kyllä pysty muistamaan tuliko sieltä aikanaan jotain uutta rahoitus-sopparia, siitä on jo 1.5v aikaa.

Tää homma lähti jotenkin väärällä jalalla liikkeelle jo alunperinkin koska ehdittiin ajella 7kk tuolla autolla ennenkuin tuli eka rahoituslasku ja se olikin sit kerralla 7 x 600. Tätäkin hoputettiin aikanaan mutta jossain järjestelmässä oli taas väärä raksi väärässä kohtaa ja koska elettiin kesäloma-aikaa kukaan ei tiennyt mistään mitään.
Fabia rs combi -11

Korvaton

Huonoa tuuria tollanen sekoilu.
Soitat vaan nyt rahotukseen ja vakuutukseen ja kysyt että kuka tässä nyt on möhliny ja miten toimitaan.
Jos vakuutukset voimassa niin jostainhan ne pitää maksaa että onko se sit että rahotuksen yhteydessä ollu vaiko oma soppari vakuutusyhtiössä mihin olisi kuulunu maksaa.
En usko että sulla nyt on tällästä mutta kuinkakohan moni koittaa vuodessa että ei ole laskua tullu systeemillä saada maksuaikaa.

_156_

Hieman saman tyyppinen case sattui muutama vuosi sitten. Ostin liikkeestä auton, johon otettiin merkin oma vakuutus. Myyjä antoi kaupanteon yhteydessä asianmukaiset paperit mukaan ja rekisteriotteeseen kirjautui vakuutusyhtiö sovitun mukaisesti. Sen jälkeen ei kuulunutkaan mitään, ensimmäistäkään laskua ei kuulunut. En reagoinut asiaan sen kummemmin, varauduin vain maksamaan kunhan lasku joskus aikanaan saapuisi.

Vaihdoin auton vajaan vuoden omistuksen jälkeen. Uudelleenrekisteröinnin jälkeen vakuutusyhtiössä herättiin ja lähettiin lasku omistusajalta. Mielessä kävi olikohan autolle koskaan perustettu vakuutusta ennen kuin vakuutusyhtiölle tuli ilmoitus uudesta omistajasta ja vakuutussuhteen muutoksesta. Tätä tietoa hyväksikäyttäen lasku soviteltiin puoleen alkuperäisestä. En halua edes ajatella miten olisi käynyt, jos auton kanssa olisi sattunut jotain ennen kuin asian todellinen laita selvisi.

skriko

Maailma on mennyt niin hulluksi kun nämä "keskenkasvuiset" ovat puikoissa. Kuten tuolla aiemmin kirjoitin mikään asia ei mene oikein, kun siitä alle 30-v nulikan kanssa teet jonkun sopimuksen. Aina saa soitella perään. Sehän tässä on v  mäistä kun aina se syytön osapuoli eli asiaka, joka ei ole tehnyt virhettä, joutuu kärsimään henkilön, jonka pitäisi osata työnsä virheistä. Nykyään tarttee aina pitää ite huoli onko vakuutukset todella laitettu kuntoon ja että laskut on oikein. Itse soitan heti vakuutusyhtöön jos lasku ei tule muutaman viikon päästä vakuutuksen otosta tai auton vaihdosta.
Ps. Kehenkään ei voi luottaa mutta itseensä.
Keken tapauksessa jos et löydä todistetta, että vakuutus sisältyy sopimukseen niin joudut maksamaan. Viivästyskorkoja tai mitään muistutusmaksuja ei tarvitse maksaa ja tarvittaessa voi pyytää maksamaan osissa.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.12.12 - klo:15:52
Maailma on mennyt niin hulluksi kun nämä "keskenkasvuiset" ovat puikoissa. Kuten tuolla aiemmin kirjoitin mikään asia ei mene oikein, kun siitä alle 30-v nulikan kanssa teet jonkun sopimuksen. Aina saa soitella perään. Sehän tässä on v  mäistä kun aina se syytön osapuoli eli asiaka, joka ei ole tehnyt virhettä, joutuu kärsimään henkilön, jonka pitäisi osata työnsä virheistä. Nykyään tarttee aina pitää ite huoli onko vakuutukset todella laitettu kuntoon ja että laskut on oikein. Itse soitan heti vakuutusyhtöön jos lasku ei tule muutaman viikon päästä vakuutuksen otosta tai auton vaihdosta.
Ps. Kehenkään ei voi luottaa mutta itseensä.
Keken tapauksessa jos et löydä todistetta, että vakuutus sisältyy sopimukseen niin joudut maksamaan. Viivästyskorkoja tai mitään muistutusmaksuja ei tarvitse maksaa ja tarvittaessa voi pyytää maksamaan osissa.

En okein ymmärrä mikä sulla on nuoria vastaan? Kokoajan oot ottamassa jalustalle nulikka, ~30-v taikka "keskenkasvuset". itsellä on kyllä toiminut hienosti nuorien kanssa. Ehkä olet vain itse niin vaikea ettet tule nuorien kanssa toimeen taikka keskität kaiken nuorien päälle.

No mutta ettei mentäs nyt ihan ohi aiheesta niin; Itse olen nyt kilpailutttanut vakuutuksia, koska en ole ollut tyytyväinen vakuutus yhtiön toimintaa. Vaihtoin noin vuosi sitten pohjolasta fenniaan ja olen saanut soitella perään ja kysellä. Nyt saapui ensimmäinen lasku ja kaikki jotain muuta mitä sovittu. Silloiset alennukset tippuneet puoleen vaikka kysyin onko nuo pysyviä. Ja skriko kyllä nuo vähän tai reippaasti vanhemmatki pystyy ja osaa sotkee... Kunten tässä tapauksessa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

pokkus

Rapakon takana on oppinut, että ihan kaiken saa tehdä itse ja varmistella perään, jos haluaa, että homma tehdään oikein. Ei ole mitään väliä, onko kyseessä nuori taikka vanha henkilö. Välinpitämättömyys ja yleinen "osaamisen taso" kun tahtoo olla täällä tuskastuttavan huonolla tasolla. Ihan lähtien perushommista eli esimerkiksi parturissa ei voi luottaa, että kampaaja hommansa osaisi edes välttävällä tasolla. Tämäkin tuli taas eilen todettua... :-\ Sama koskee oikeastaan ihan kaikkea mahdollista ja tulee ilmi melkein joka ikinen päivä. Oikeasti osaavan väen löytäminen on todellakin hankalaa ja harvoin saa nauttia siitä, että jälkikäteen ei tarvitsisi jotain asialle tehdä korjatakseen sen kuntoon. Tästä syystä suusta suuhun kuullut mielipiteet eri palveluista on todella tärkeitä.

Omakohtaiset huonot kokemukset kyllä Suomessa painottuu taas sinne vanhemman sukupolven edustajiin. Sellaisiin henkilöihin, joilla ei ole omassa elämässä mitään sisältöä ja pitää sitten puuttua toisten elämään harvase päivä (ns. kyttääjät) ja samalla tuoda itseään jotenkin esille. Töissä, sekä täällä että Suomessa ollessani, on/oli kanssa muutama todella hankala vanhempi henkilö, joiden kanssa edes esimiehet eivät tule kunnolla toimeen. Monelle vanhemmalle kun voi ottaa omantunnon päälle, kun 30 vuotta nuorempi pystyy tekemään hommat paremmin ja nopeammin sekä itse osaamisen taso voi olla huomattavasti korkeammalla. No ei noissakaan auta kun yrittää itse käyttäytyä asiallisesti, mutta aina sekään ei auta ja homma menee vain pahemmaksi. Yleensä siinä vaiheessa itse lopetan kommunikoinnin kokonaan tuollaisten henkilöiden kanssa enkä jaksa enempää kiinnittää heihin huomiota. Huomiotta jääminen kun on usein tuollaisille se kaikista pahin mitä voi tapahtua ;)

Count

Minulle kävi tuossa ennen joulua siten, että rahoitusyhtiöstä (Pohjola) tuli kirje, että kaskovakuutukseni on irtisanottu 27.11. ja osarisopimus edellyttää kaskovakuutusta joten voisinko toimittaa heille vakuutustodistuksen.
Soitin sitten vakuutusyhtiöön (Pohjola) jossa ihmeteltiin asiaa kovasti ja todettiin että kaikki on ihan OK eikä mitään kummallista ole ollut, soitahan sinne rahoituspuolelle.
Soitin rahoitusyhtiöön, siellä totesivat kuivasti että tämmöinen ilmoitus on vakuutusyhtiöstä tullut, soita niille että lähettävät vakuutustodistuksen.
Vakuutusyhtiöön uusi soitto ja asian selitys toiseen kertaan, samat ihmettelyt ja lupasivat hoitaa asian kuntoon.

Tyhmempi helposti kuvittelisi, että jos vakuutus ja rahoitus on samasta konsernista, ei syntyisi tuollaisia sekaannuksia. Mutta oppia ikä kaikki... Nyt sitten odotellaan koska repomies tulee hakemaan Seatin pihasta vedoten rahoitusehtojen rikkomiseen :)
Citroen C4 1.6 HDi BMP -08
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 farmari -13
VW Passat 1.4TSI Ecofuel -09
VW Caddy 1.8i Automaatti -90

Korvaton

LainaaNaurua ei voi pidätellä kun ostat nuorisolta jotain mikä maksaa esim. 3,40 ja maksat 10,40 ne menee punaiseksi ja aivan sekaisin kun ei ole sen verran laskutaitoa että osaisi antaa 7â,¬ takaisin.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 19:08 kirjoittanut skriko »
Mahtokohan toi lasku mennä ekalla oikein?  ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 28.12.12 - klo:19:23
Mahtokohan toi lasku mennä ekalla oikein?  ;)

Lasku meni aivan oikein, muokkasin kirjoitusvirheiden takia. Täällä palstalla kun suoltaa tekstiä minkä kerkiää, tulee joskus kirjoitusvirheitä. Pilkkuvirheistä ei niin moksis, kun se Laudatur äidinkielestä on jo taskussa. On kuitenkin eri asia kirjoittaako autopalstalla joskus sanan väärin, vai hoitaako työnsä niin ettei aina tarvitse asiakkaiden soitella perään ja oikoa virheitä. ;D ;D

tsiih

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.12.12 - klo:19:33
Lasku meni aivan oikein, muokkasin kirjoitusvirheiden takia. Täällä palstalla kun suoltaa tekstiä minkä kerkiää, tulee joskus kirjoitusvirheitä. Pilkkuvirheistä ei niin moksis, kun se Laudatur äidinkielestä on jo taskussa. On kuitenkin eri asia kirjoittaako autopalstalla joskus sanan väärin, vai hoitaako työnsä niin ettei aina tarvitse asiakkaiden soitella perään ja oikoa virheitä. ;D ;D
+1  :D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.12.12 - klo:19:33
Itse en tälle, enkä muullekkaan palstalle, viitsi kirjoitusasua sen koommin tarkastella. Eri juttu töissä, kun asiakkaille meneviä raportteja kirjoitellaan. Niitä joutuu korjailemaan jo insinöörienkin kielikukkasten jäljiltä.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Quality

Nuoria ja vanhoja koskevat viestit on siirretty aiheeseen Mikä ärsyttää - avaudu! (non-automotive!).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

mremonen

Onkos tietoa hyvistä vakuutustarjouksista, kun tuo uuden auton luovutus lähenee? Mulla on tilaussopimuksessa viittaus johonkin Fenniakaskon 100â,¬/v kamppikseen. Ajattelin Pohjolasta - josta siis nykyinen vakuutus - kysyä kilpailevaa tarjousta. Olisko muita täkyjä tiedossa?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

ram1

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 13.03.13 - klo:11:59
Onkos tietoa hyvistä vakuutustarjouksista, kun tuo uuden auton luovutus lähenee? Mulla on tilaussopimuksessa viittaus johonkin Fenniakaskon 100â,¬/v kamppikseen. Ajattelin Pohjolasta - josta siis nykyinen vakuutus - kysyä kilpailevaa tarjousta. Olisko muita täkyjä tiedossa?
Kyllä keskitys ja pysyminen samassa yhtiössä usein kannattaa.Monet voi tarjota halvempaa, mutta silloin voi kysyä omasta yhtiöstä samaa tarjousta.Yleensä eivät halua irtautua vanhasta asiakassuhteesta.Nykyään usein tarjotaan vuodeksi kaskoa puoleen hintaan yms. mutta silti se ei pitkällä juoksulla tule halvemmaksi, koska ehdot sen jälkeen ovat listahintoja.Halutaan saada vaan asiakas ja sen jälkeen maksat luultavasti ylihintaa.Mutta joka tapauksessa vuosittainenkin kilpailutus auttaa pysymään kohtuuhinnoissa.Tarkoittaa omassa tapauksessa sitä, että kysyn tarjouksia muilta yhtiöiltä, ihan s.postilla, ja jos joku tarjoaa halvalla jotain, laitan viestiä omaan yhtiöön.Jokainen kerta olen saanut saman tarjouksen näin omastakin yhtiöstä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Uti

Katsoppa netistä POP vakuutus!

Markku

skriko

Mitä palstalaiset ovat mieltä seuraavasta asiasta.???
Olen ollut Turvan asiakas 13 vuotta, auton ja mp:n liikeenne-ja kaskovakuutukset. Olen sopinut aina kun olen ostanut uuden auton tai mopon ja tehnyt niille uudet vakuutukset erikoisalennuksen. Normaalit alennuksethan ovat liikenne
bonus 70, jäsenale 3,omistajaale 10%.
Kasko bonus 70, jäsenale 9, omistajaale 10 ja erikoisale 30%. Näin on siis menty 13 vuotta. Tosin erikoisalennus on vaihdellut eri autoihin otetuissa vakuutuksissa 24-30%:n välillä.
Ostaessani Sciroccon ja tehtyäni siihen vakuutuksen sovimme 30%:n erikoisalesta. Nyt kuitenkin joka vuosi kun vakuutuskausi vaihtuu ovat pudottaneet laskuun alennuksen 23%:iin. Olen soittanut kyseisestä asiasta, mutta likat vakuutuspalvelussa eivät ole voineet muuttaa takaisin 30%:iin vaan on tarvinnut erikseen soittaa kaverille jonka kanssa sovimme alennuksesta ja niin olen saanut pitää 30%.
1.4.2013 vaihtuu vakuutuskausi ja taas sama juttu.
Kysymys: pitääkö vakuutusvirkailijan väite paikkaansa. Jos saat erikoisalennuksen neuvoteltua niin se ei koske koko aikaa kun sinulla on kyseinen ajoneuvo vaan ainoastaa yhtä vakuutuskautta eli vuotta ja sitten yhtiö voi pudottaa alennuksiaan miten tykkää??

Ton-1

^ Vähän kaksipiippuinen juttu mutta luulisi sen pysyvän samassa tasossa kuin aiemminkin joskin ollessasi auringontarkka kaveri etkö itse tiedä minkä sopimuksen olet tehnyt ?

Itsekin yrittänyt nykyiseltä vakuutuksen antajaltani saada jotain lisäaletta mutta ihan tiskilläkin käydessäni virkailijat sanoneet että 'Voisin laittaa hinnan vaikka nollaksi, minulta se ei ole pois, mutta systeemi ei anna tehdä sitä!'.

Oli muuten juuri Turvan kaveri kenen pakeilla pyörähdin alkuviikosta, olipa pitkästä aikaa mukava kohdata asiakaspalvelija joka tunsi sekä tuotteensa että asiakkaan tarpeen - olen aika liki hyppäystä leiristä toiseen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Vankka

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.03.13 - klo:00:20
Mitä palstalaiset ovat mieltä seuraavasta asiasta.???
Olen ollut Turvan asiakas 13 vuotta, auton ja mp:n liikeenne-ja kaskovakuutukset. Olen sopinut aina kun olen ostanut uuden auton tai mopon ja tehnyt niille uudet vakuutukset erikoisalennuksen. Normaalit alennuksethan ovat liikenne
bonus 70, jäsenale 3,omistajaale 10%.
Kasko bonus 70, jäsenale 9, omistajaale 10 ja erikoisale 30%. Näin on siis menty 13 vuotta. Tosin erikoisalennus on vaihdellut eri autoihin otetuissa vakuutuksissa 24-30%:n välillä.
Ostaessani Sciroccon ja tehtyäni siihen vakuutuksen sovimme 30%:n erikoisalesta. Nyt kuitenkin joka vuosi kun vakuutuskausi vaihtuu ovat pudottaneet laskuun alennuksen 23%:iin. Olen soittanut kyseisestä asiasta, mutta likat vakuutuspalvelussa eivät ole voineet muuttaa takaisin 30%:iin vaan on tarvinnut erikseen soittaa kaverille jonka kanssa sovimme alennuksesta ja niin olen saanut pitää 30%.
1.4.2013 vaihtuu vakuutuskausi ja taas sama juttu.
Kysymys: pitääkö vakuutusvirkailijan väite paikkaansa. Jos saat erikoisalennuksen neuvoteltua niin se ei koske koko aikaa kun sinulla on kyseinen ajoneuvo vaan ainoastaa yhtä vakuutuskautta eli vuotta ja sitten yhtiö voi pudottaa alennuksiaan miten tykkää??
Meille kävin vähän samantyylistä kotivakuutuksessa oli 50% erikoisale kysyin vakuutuksia ottaessa, että onhan nä nyt pysyviä. Noh vakuutus jamppa siihen että on on. Nyt seuraavalla vakuutuskaudelle on alennus oli puolittunut. Oltiin vaimon kans et mitä hemmettiä! Autossa kaskossa ollut alennus oli säilynyt vanhassa ja sovitussa 40%.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 17.03.13 - klo:00:40
^ Vähän kaksipiippuinen juttu mutta luulisi sen pysyvän samassa tasossa kuin aiemminkin joskin ollessasi auringontarkka kaveri etkö itse tiedä minkä sopimuksen olet tehnyt ?

Tein vakuutuksen suullisesti niinkuin aina ennenkin on tehty. Laskut ovat sitteen tulleet suullisen sopimuksen mukaisesti. Ei siinä ole ollut puhe että voivat muuttaa alennuksia vakuutuskauden aikana. Ei tosin olla puhuttu, että ovat voimassa niin kauan kun tuo vakuutuskin kyseissessä ajoneuvossa. Kyllä 10 vuotta on pysynyt aina alet samana. Nyt viimeiset kolme vuotta ovat aina uuden kauden alkaessa yrittäneet muuttaa. Toistaiseksi johtaja on vielä pitänyt alet sovitussa. Huomenna soitan kaverille saa nähdä mitä sanoo. Taas huomaa, että hautaan saakka ihminen oppii uutta. Seuraavan kerran kun teen vakuutuksen, pyydän kirjallisena sopimuksen ja maininna että erikoisalennus pysyy samana niin kauan kuin vakuutus on minulla voimassa kyseisessä ajoneuvossa. Eipä voi enää kohta kenenkään sanaan luottaa.

Rauska

Kävin myös Turvassa hakemasa tarjousta viikolla. Erikoisalennuksen luvattiin pysyvän  8)
Enpä taida vaihtaa. koska se erikoisale oli vain 20-25 %  :o rahassaja vain joitain kymppejä nykyiseen verrattuna, javielä pitää tapella sen pysyttämiseksi.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Newman

Minun talo- ja irtaimistovakuutuksien 29 prosentin erikoisalennusta nostettiin kysymättä 39 prosenttiin. Voikohan noinkaan tehdä? Jotenkin tuntuu kummalta. Firma on (tai ehkä pikemminkin oli) Lähi-Tapiola.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 17.03.13 - klo:18:17
Kävin myös Turvassa hakemasa tarjousta viikolla. Erikoisalennuksen luvattiin pysyvän  8)
Enpä taida vaihtaa. koska se erikoisale oli vain 20-25 %  :o rahassaja vain joitain kymppejä nykyiseen verrattuna, javielä pitää tapella sen pysyttämiseksi.

Ei tässäkään kyse ole kuin parista kympistä vuodessa. Mutta jos kerran antaa periksi, niin sitten ne laskevat alennuksia joka vuosi ja kohta se on 10%.
Ei kannata kyllä vaihtaa yhtiötäkään koska 1.4.2013 uuden vakuutuskauden alkaessa 1.1.2013 voimaan tulleilla uusila hinnoilla koko vuoden liikenne ja kasko on yhteensä Sciroccosta 118 kw 322,34â,¬/vuosi neljässä erässä maksettuna.

vkjoki

Ai mistä yhtiöstä kannattaa ottaa liikenne- ja autovakuutukset?

Omien ja tuttavien kokemusten perusteella yhtä oikeaa vastausta ei ole. Jokainen yhtiö voittaa tarjouskilpailun joskus, joten jos vakuutusmaksuissa haluaa säästää (useita satasia vuodessa!), on nähtävä kilpailutuksen vaiva. Asiaa hankaloittaa vielä sekin, että lopullinen tarjous saattaa löytyä vasta konttorin takahuoneesta. Jos sitten konttoripäällikköä jaksaa vaivata.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Quality

Vakuutusyhtiön valintaan voivat vaikuttaa myös piintyneet käsitykset yhtiöiden taustoista. Esim. Turvaa olen tottunut pitämään työväenaatteen / ay-liikkeen alkuunpanemana. Korjatkaa, jos olen väärässä. Kerran olen joutunut yhtiöstä hakemaan korvausta toisen aiheuttamasta vahingosta, ja olihan se kovasti nihkeää.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VWRiddare

Mulle kävi kerran autovakuutuksen kanssa näin. Autossani oli siis Täyskasko, joka oli kyllä todella kattava, sisällyttäen kaiken mahdollisen. Kesällä sitten vastaantulevasta autosta lensi ilmeisesti kivi tjms. suoraan tuulilasiin, ja lasi tietenkin rikki. Ajelin sillä lasilla sitten sen kesän, mutta syksyllä menin liikkeeseen vaihdattamaan lasin. Ajattelin kerrankin hyödyntää vakuutustani, ja maksattaa lasin yhtiölläni. Mutta yllätys oli suuri, kun vastaus oli tyly: Sulla ei ole lasivakuutusta. Sanoin tietenkin, että: On sitten vissiin. Vakuutusyhtiön äijä vaan naureskeli pöytänsä takana, ja vastasi: On sulla ennen ollutkin, mutta vuoden alusta HE tiputtivat sen pois vakuutuskirjasta. Siis vak.yhtiö teki näin oma-aloitteisesti, siitä erikseen ilmoittamatta. Kun papereita tarkemmin katseli, niin kyllähän se paikkansa piti. Lasin joutui sitten itse maksamaan. Että tämmönen tapaus >:(

Passatti

Olen tässä kilpailuttamassa auto vakuutuksiani.Aloitin tietenkin omasta IF vakutusyhtiöstäni.Kerroin ,että auto menee vaihtoon ja uusi tulossa ,nyt sitten kyselen hintoja.Sain tarjouksen ja sen pohjalta ei mitään erikoisalennusta.Ei kun Lähitapiolaan tarjousta hakemaan.Hinta putosi 304 â,¬ If:iin nähden.Taas soitto If:iin ja kerroin tilanteen.Ei kuulemma voi asialle mitään oli vastaus.Kerroin kuinka kaukana IF on toisesta yhtiöstä ja vastaus :nää on meidän hintoja.Sanoin soittavani päällikölle ja vastaus oli ,ei se anna enempää kuin minä.No täytyy kuitenkin soitella päällikölle koska olemme olleet asiakkaina -70 puolivälistä asti.POP vakuutus on vieläkin halvempi,joten huomenna soittelen sinne.Vakuutusyhtiöt ovat aika mielivaltaisia.
Always lead, never follow

Vaarivanhus

Minulle kävi joskus 70-luvulla hupaisa tapaus vakuutuksen kanssa. Hierottiin kauppoja Plymouth Valiantista erään huoltoaseman pihalla. Kaupat syntyi ja mentiin saman tien hoitamaan vakuutusasiat kuntoon kadun toisella puolella olevassa vakuutusyhtiön toimistossa. Sitten takaisin huoltoaseman pihalle, kättä päälle ja lähdettiin omille teillemme. Auton myyjä Transitillaan ja minä Vallulla. Vaan huonosti kävi, metrin verran ehdin autoani peruuttaa, kun tuli kolari - sen Transitin kylkeen. Pimeähkö piha enkä vaan yksinkertaisesti huomannut pakettiautoa.

Mitäpä siinä sitten muuta, minun vikahan tuo. Lampsittiin taas kadun toiselle puolelle vakuutusyhtiön toimistoon tekemään vahinkoilmoitusta. Hieman virkailijoilla näkyi hymyä pukkaavan. Kummallista asiassa oli, kun homma menikin sen auton myyneen kaverin vakuutuksen piikkiin. Minulla säilyi bonukset ja kaverilta ne meni. Ei tuntunut aivan oikeudenmukaiselta. Miten mahtaisi käydä nykyisin vastaavassa tapauksessa?
Joutilas 76v

vkjoki

Vaikka yksittäisen vakuutuksenottajan kokemusten perusteella on turha vertailla vakuutusyhtiöitä toisiinsa, mainittakoon, että hyviä tarjouksia olen saanut vuosien mittaan Tapiolasta, Fenniasta, Veritaksesta ja Turvasta ja huonoja Ifistä ja Pohjolasta. Korvausasiat ovat sujuneet aina nopeasti ja joustavasti vakuutusyhtiöstä riippumatta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy