Scala Full Led valot

Aloittaja Slaikkaaja, 22.02.22 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Slaikkaaja

Ohjekirjaa ku selailee, niin lukee tälleen

"Kun valokytkinnon asennossa Auto, ajovalot tarjoaa parhaan mahdollisen valokeilan ajoneuvon eteen. Toiminto dynaaminen kaarre ajovalo varmistaa kaarreajon parhaan mahdollisen valistuksen"

Ei mulla kyllä mitään kaarreajovaloa ole?
2021 Style Scala missä Full Led valot. Jostain luin että toi duynaaminen valo ei ole käytössä jos matkustustila päällä? Aino mitä meikällä ton matkustustilan osalta voi tehdä on vaihtaa joko oikea tai vasen.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Slaikkaaja - 22.02.22 - klo:17:51
Ohjekirjaa ku selailee, niin lukee tälleen

"Kun valokytkinnon asennossa Auto, ajovalot tarjoaa parhaan mahdollisen valokeilan ajoneuvon eteen. Toiminto dynaaminen kaarre ajovalo varmistaa kaarreajon parhaan mahdollisen valistuksen"

Ei mulla kyllä mitään kaarreajovaloa ole?
2021 Style Scala missä Full Led valot. Jostain luin että toi duynaaminen valo ei ole käytössä jos matkustustila päällä? Aino mitä meikällä ton matkustustilan osalta voi tehdä on vaihtaa joko oikea tai vasen.
Tarkottaakos tuo sitä sivuvaloa joka syttyy kun tarpeeksi rattia kääntää tai laittaa vilkun päälle? Noin se mulla siinä 2019 ( MY2020 ) Stylessä teki.
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

tommyt

Omassakin syttyy "kaarrevalo" vain alle 30km/h nopeudessa kun kääntyy. Valo osoittaa lähes suoraan 90° kulmassa sivulle. Ilman vilkkua syttyy kun kääntää rattia, vilkun kanssa syttyy vaikka ratti suorassa. Pakilla syttyy molemmat kaarrevalot.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 23.02.22 - klo:11:57
Omassakin syttyy "kaarrevalo" vain alle 30km/h nopeudessa kun kääntyy. Valo osoittaa lähes suoraan 90° kulmassa sivulle. Ilman vilkkua syttyy kun kääntää rattia, vilkun kanssa syttyy vaikka ratti suorassa. Pakilla syttyy molemmat kaarrevalot.

Nuo on kulmavalot, käyttää kai yleensä sen puolen sunuvaloa minne käännytään. Kaarrevalot on se kun ajovalot seuraavat ratin liikkeitä maantienopeuksissa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

tommyt

No Scalassa ei sitten ole mitään kaarrevaloja sillä ei ne mihinkään käänny ratin mukana. Mainosmiesten höpinöitä että olis muka hyvät valot.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Slaikkaaja

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 23.02.22 - klo:15:09
Nuo on kulmavalot, käyttää kai yleensä sen puolen sunuvaloa minne käännytään. Kaarrevalot on se kun ajovalot seuraavat ratin liikkeitä maantienopeuksissa.

Mulla ei syty sumuvalot, vaan siellä itse "pää" valoissa on ledit mitkä toimii noina kulmavaloina. Sit ymmärtääkseni toi Full Ledien valokeila lyhyillä pitäisi muuttua nopeuden mukaan, mutta mitään tollasta ei kyllä tapahdu tai sit se on niin huomaamaton se muutos.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Slaikkaaja - 24.02.22 - klo:22:18
Mulla ei syty sumuvalot, vaan siellä itse "pää" valoissa on ledit mitkä toimii noina kulmavaloina. Sit ymmärtääkseni toi Full Ledien valokeila lyhyillä pitäisi muuttua nopeuden mukaan, mutta mitään tollasta ei kyllä tapahdu tai sit se on niin huomaamaton se muutos.

Se sumuvalojen käyttö kulmavaloina oli vissiin ensimmäinen versio asiassa eikä koske enää nykyautoja.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

ukormi

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 23.02.22 - klo:19:21
No Scalassa ei sitten ole mitään kaarrevaloja sillä ei ne mihinkään käänny ratin mukana. Mainosmiesten höpinöitä että olis muka hyvät valot.
Mielestäni meillä olleessa Scalassa oli ihan hyvät valot. Nuo kulmavalotkin oli hyvin kirkkaat ja valaisivat paremmin reunat kuin entisen Ocun kulmavalot joissa oli vielä halogeenit. Ne Ocun taittuvat xenonvalot oli ihan ok mutta ei ne nyt kyllä mitenkään mullistavat olleet. Ei kenties tullut vaan ajeltua hillittöman mutkaisilla teillä.

Mutta on tietysti erilaisia ajatuksia millaiset on hyvät valot. Tuossa allekirjoituksen Audissa ei ole hyvät valot ( halogeenit ) mutta pitkillä ei enää ole valittamista Ledbarin asennuksen jälkeen.
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

Slaikkaaja

Juu ei noissa valoissa muuten kyllä mitään vikaa ole. Kirkkaat ja hyvät ja automatiikka toimi myös erittäin hyvin. Muuten vaan alkoi mietityttämään toi mitä tuolla ohjekirjassa lukee et ei kyllä toiminta vastaa sitä kuvausta mitä siellä lukee

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy