Cupra Bornin tuotantoaikataulu

Aloittaja Pihistelijä, 17.01.22 - klo:08:33

« edellinen - seuraava »

Pingu

Lainaus käyttäjältä: newhouse - 10.06.22 - klo:18:04
Tänään, eli kolme päivää myöhemmin, tila muuttunut "Tuotantoviikko vahvistettu". Uskaltaisikohan tuohon jo luottaa? Myyjä arvioi kuukauden mittaista aikaa valmistuksesta luovutukseen, eli elokuun alusta saisi käyttöön.

Eiköhän tuohon voi jo luottaa. Aika viime hetkillä tuli alustava tuotantoviikko, eli mun kannattaa kurkkia K-Autoa joskus syyskuun paikkeilla, jos vauhti on samaa luokkaa. Myyjä lupasi toimitusajaksi 6kk, mutta nykytilanteessa se ei merkkaa mitään.

newhouse

Meille luvattiin tilatessa 4kk ja nyt vaikuttaa menevän 6kk, eli vain 2kk ylitys. Se on nykyisessä markkinatilanteessa vähintäänkin kohtuullinen aika.

akfr

77kWh E-Boost tilattu 28.3.
Varusteina
- Aurora Blue -väri
- Beats Audio
- Dinamica -penkit

Tänään sain alustavaksi tuotantoviikoksi viikon 28, eli 11.7 alkava viikko.
Jos auto matkaa tehtaalta asiakkaalle kuukauden, sen voisi saada alle elokuun puolivälissä.

Kaupanteon yhteydessä toimitusajaksi arvioitiin lokakuu, joten etuajassa mennään.
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Pingu

Onkohan tehtaalla päästy vauhtiin karvalakkimallien kanssa? Itselle tuli näkyviin alustavaksi tuotantoviikoksi viikko 29, mikä ei ole kuin pari kuukautta tilauspäivästä. Toki se voi vielä muuttua, mutta jos se pitää edes suurin piirtein kutinsa niin auto on noin 3kk etuajassa.

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Pingu - 19.06.22 - klo:15:21
Onkohan tehtaalla päästy vauhtiin karvalakkimallien kanssa? Itselle tuli näkyviin alustavaksi tuotantoviikoksi viikko 29, mikä ei ole kuin pari kuukautta tilauspäivästä. Toki se voi vielä muuttua, mutta jos se pitää edes suurin piirtein kutinsa niin auto on noin 3kk etuajassa.

CoccoBill

Alustavaksi viikoksi arvottu 29 täälläkin.

Nahkamajava

Polttoaineiden hinta-ahdistuksen ja uudehkojen käytettyjen sähköautojen älyttömän kovan hinnan takia tuli pistettyä Born tilaukseen. Laskeskelin, että taloudessamme saamme sähköautolle yli 2000km kuulaudessa, kun toiselle autolle jää alle 500km. Eiköhän noilla ajoilla saa kuitattua korkeampaa hankintahintaa takaisinpäin.

9kk toimitusaika-arviosta oli puhetta, mutta itse asennoiduin kaikkeen 4-12kk väliin, nykyisen maailmantaloudellisen ja poliittisen epävarmuuden takia.

Kysymyksenä aiemmin tilanneilta, kuinka nopeasti tilauksen jälkeen tilatun auton tiedot ovat tulleet k-auton palveluun näkyviin arviodun valmistusajankohdan kanssa?
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

akfr

Tilaus näkyy varsin pian, mutta tuotantoviikkoa saa odotella.

Itse tilasin auton maaliskuun lopussa.
Tuotantoviikon sain kesäkuun puolivälissä, noin kuukauden ennen tuotantoa.
Näissä on kuitenkin jonkun verran heittoa.
Jotkut ovat saaneet tuotantoviikon parikin kuukautta ennen tuotantoa.
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Pingu

Nyt näyttää että viikko 29 vahvistettu. Autoa odottelin vasta jouluna, niin aikalailla ollaan aikataulusta edessä. Kaipa tuohon voi jo alkaa luottamaan, että auto tuolloin myös valmistuu.

VAG_Possu

Oma eBoost 170 kW 58 kWh IMPULSE tilattu 19.5.2022 ja vahvistettu valmistusviikko näkyy olevan 2022W29. Lisävarusteina IMPULSEN päälle panoraamakatto ja DCC. Tilausvaiheessa myyjä lupaili 9+ kk toimitusaikaa, joten jos tuo ei jää kuukausiksi seisomaan tehtaan pihalle jonkun komponenttipuutteen takia, niin reilusti edellä aikataulusta ollaan.
Porsche 911 (997 Carrera S)
Porsche 911 (964 Carrera 2)
Passat GTE -16
Cupra Born e-boost 58 kWh -22

ikerman

Lainaus käyttäjältä: VAG_Possu - 29.06.22 - klo:13:39
Oma eBoost 170 kW 58 kWh IMPULSE tilattu 19.5.2022 ja vahvistettu valmistusviikko näkyy olevan 2022W29. Lisävarusteina IMPULSEN päälle panoraamakatto ja DCC. Tilausvaiheessa myyjä lupaili 9+ kk toimitusaikaa, joten jos tuo ei jää kuukausiksi seisomaan tehtaan pihalle jonkun komponenttipuutteen takia, niin reilusti edellä aikataulusta ollaan.

Joko näkyy tuotantopäivä? Itsellä e-boost ar-hudilla ja beatseillä tilattu 14.6, ei näy edes alustavia viikkoja vielä.

VAG_Possu

Ei näy vielä mitään muuta kuin viikko. Ensi viikollahan tuon pitäisi nyt sitten mennä tuotantoon, saas nähdä miten käy…
Porsche 911 (997 Carrera S)
Porsche 911 (964 Carrera 2)
Passat GTE -16
Cupra Born e-boost 58 kWh -22

Makke

Itsellä e-Boost 170 kW 77 kWh IMPULSE tilattu 13.4 ja alustavaa tuotantoviikkoa ei ole vielä ilmoitettu.
Ilmeisesti Pilot L jarruttaa tuotantoon menoa?
Olikos täällä tietoa milloin my23 aletaan tekemään, olisiko tässä mahdollisuus saada vielä sellainen?

ffields

#73
Saksan foorumeita olen selannut, esim tätä:
https://www.born-forum.de/forum/thread/1-cupra-born-forum-wartesaal-bestellen-2021-lieferzeit-2022-2023-kauf-elektroauto/?pageNo=322
Ja chromen kanssa kääntänyt suomeksi.

Siellä on tiedetty että my23 valmistus alkaisi viikolla 34 heti saksan kesälomien jälkeen. Ja tätä ennen 4 viikkoa, saattaa tehdas olla kiinni tai ainakaan tuotanto ei toimi täydellä höyryllä.

He puhuvat siellä Pilot XL paketista, mutta se on käsittääkseni sama kuin meidän Pilot L, koska koodi on sama PZC. Niin ja my23:n pitäisi ratkaista kuulemma varusteongelmia, eli tuotanto pitäisi rullata?

Itse olen samassa junassa, tilattu huhtikuun loppupuolella ja kaikilla mahdollisilla varusteilla (paitsi sininen väri ja sisusta)
Todennäköistä on että meille tulee my23 versiot. Tietoa ei ole että mitä tuossa mallivaihdoksessa muuttuu. id.3 foorumin puolella taisi olla juttua että keskinäytön alla olevat liukusäätimiin tulisi valaistus?

edit: eli kun tarkemmin miettii niin tämän tiedon valossa meille on mahdotonta tulla my22 koska sitä valmistetaan enään tämä viikko, jos katsoin kalenteria oikein?

Makke

Lainaus käyttäjältä: ffields - 19.07.22 - klo:10:28
Saksan foorumeita olen selannut, esim tätä:
https://www.born-forum.de/forum/thread/1-cupra-born-forum-wartesaal-bestellen-2021-lieferzeit-2022-2023-kauf-elektroauto/?pageNo=322
Ja chromen kanssa kääntänyt suomeksi.

Siellä on tiedetty että my23 valmistus alkaisi viikolla 34 heti saksan kesälomien jälkeen. Ja tätä ennen 4 viikkoa, saattaa tehdas olla kiinni tai ainakaan tuotanto ei toimi täydellä höyryllä.

He puhuvat siellä Pilot XL paketista, mutta se on käsittääkseni sama kuin meidän Pilot L, koska koodi on sama PZC. Niin ja my23:n pitäisi ratkaista kuulemma varusteongelmia, eli tuotanto pitäisi rullata?

Itse olen samassa junassa, tilattu huhtikuun loppupuolella ja kaikilla mahdollisilla varusteilla (paitsi sininen väri ja sisusta)
Todennäköistä on että meille tulee my23 versiot. Tietoa ei ole että mitä tuossa mallivaihdoksessa muuttuu. id.3 foorumin puolella taisi olla juttua että keskinäytön alla olevat liukusäätimiin tulisi valaistus?
Okei, kiitokset tästä, odotellaan ja katsellaan miten käy.

ikerman

Vuosimalli näkyy tuolla tilatun auton tiedoissa.

Makke

Lainaus käyttäjältä: ikerman - 19.07.22 - klo:12:10
Vuosimalli näkyy tuolla tilatun auton tiedoissa.
No siellä näkyy 2023, onko muilla nyt vahvistetuilla 2022?

akfr

Lainaus käyttäjältä: Makke - 19.07.22 - klo:14:19
No siellä näkyy 2023, onko muilla nyt vahvistetuilla 2022?

Oma auto ainakin piti olla tuotannossa viime viikolla, vuosimallina näkyy 2022.

Ehkä se tosiaan menee niin, että ennen kesälomia -22, kesälomien jälkeen -23
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Pingu

Minulla tuo "tuotantoviikko vahvistettu" tila on vaihtunut ja siellä lukee "tuotannossa". Kai sitä on pikku hiljaa uskottava, että auto on sieltä tulossa.

Cubbe77

Lainaus käyttäjältä: Pingu - 21.07.22 - klo:08:50
Minulla tuo "tuotantoviikko vahvistettu" tila on vaihtunut ja siellä lukee "tuotannossa". Kai sitä on pikku hiljaa uskottava, että auto on sieltä tulossa.
Viikko-kaks niin auto Suomessa jos menee samoin ku omani kohdalla👍
Cupra Born e-boost 170kw/77kwh

akfr

Onkohan nuo tiedot kuinka tarkkoja?

Itsellä lukee edelleen että tuotantoviikko 28 on vahvistettu.
Auto olisi siis pitänyt olla linjalla viime viikolla, mutta missään vaiheessa tila ei ole ollut "tuotannossa"
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Pingu

Lainaus käyttäjältä: akfr - 21.07.22 - klo:22:37
Onkohan nuo tiedot kuinka tarkkoja?

Itsellä lukee edelleen että tuotantoviikko 28 on vahvistettu.
Auto olisi siis pitänyt olla linjalla viime viikolla, mutta missään vaiheessa tila ei ole ollut "tuotannossa"

Vaikuttaisi olevan tarkkoja, mutta K-Auton päivitykset voi tulla ihan miten sattuu. Täällä taisi olla jollain auto maassa ennen kuin tuotantopäivä näkyi K-Auton sivulla.

VAG_Possu

Lainaus käyttäjältä: akfr - 21.07.22 - klo:22:37
Onkohan nuo tiedot kuinka tarkkoja?

Itsellä lukee edelleen että tuotantoviikko 28 on vahvistettu.
Auto olisi siis pitänyt olla linjalla viime viikolla, mutta missään vaiheessa tila ei ole ollut "tuotannossa"

Onko K-auton tietoihin tullut sinulla mitään päivitystä? Itselläni vahvistettu tuotantoviikko oli viime viikko mutta tilatun auton tietoihin ei ole minulla tullut mitään tietoa auton tuotantoon menosta tai valmistumisesta.
Porsche 911 (997 Carrera S)
Porsche 911 (964 Carrera 2)
Passat GTE -16
Cupra Born e-boost 58 kWh -22

akfr

Lainaus käyttäjältä: VAG_Possu - 26.07.22 - klo:10:56
Onko K-auton tietoihin tullut sinulla mitään päivitystä? Itselläni vahvistettu tuotantoviikko oli viime viikko mutta tilatun auton tietoihin ei ole minulla tullut mitään tietoa auton tuotantoon menosta tai valmistumisesta.

Edelleen näyttää että tuotantoviikko 28 vahvistettu. Ei ole muuttunut siitä miksikään.

Oletan tässä käyneen niin, että yksi päivitys on unohtunut ja että seuraava päivitys tulee kunhan auto saapuu Suomeen.
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Pingu

Lainaus käyttäjältä: akfr - 26.07.22 - klo:11:52
Edelleen näyttää että tuotantoviikko 28 vahvistettu. Ei ole muuttunut siitä miksikään.

Oletan tässä käyneen niin, että yksi päivitys on unohtunut ja että seuraava päivitys tulee kunhan auto saapuu Suomeen.

Varmaan useampi päivitys jäänyt välistä. Tuskin ne juuri teikäläisen autoa jättää kiusallaan tekemättä siinä välissä.

Mulla oli viikko 29 vahvistettu ja saman viikon alkupuolella tuli että tuotannossa. Siihen se on taas sitten jämähtänyt. Kaiken järjen mukaan auto on jo valmis ja matkalla jonnekin.

En tiedä yhtään kauanko kuljetuksessa menee ja kuinka kauan autot makaa satamassa. Lehdessä oli juuri juttua, että kotisatamassa voi uusilla autoilla mennä jopa kuukausi. Toivottavasti asia ei ole näin, mutta aika näyttää.

akfr

En tiedä miten tukossa satamat ovat, mutta Skodien kanssa olen tottunut, että tuotannosta luovutukseen menee normaalisti noin 4-5 viikkoa.

Maaliskuussa veikattiin toimitusajaksi lokakuuta, joten ei haittaa vaikka vähän venyisi  :)
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Pihistelijä

Minulla kesti tuotannosta luovutukseen vajaa neljä viikkoa. Auto tuli viikossa Saksasta Suomeen. Suomessa meni sitten kaksi ja puoli viikkoa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Tuumac

Borni tilailtu 7.6.2022. Toistaiseksi ei vielä alustavaa tuotantoviikkoa näy. 77kwh akku ja beats audio rastittu lisävarusteeksi. Päivitellään tilannetta, kun jotain tapahtuu. 9kk mainittu toimitusajaksi K-autosta tilaushetkellä.

ffields

Onko kellään, kuka on tilannut keväällä ja varustelistalta löytyy 360-kamera ja/tai travel assist, saaneet tietoa mahdollisesta tuotantoviikosta?
Typerä juttu kun k-auton sivuilta eivät pääse yritysasiakkaat näkemään tilatun auton seurantaa...  :(


Jake69

Lainaus käyttäjältä: ffields - 03.08.22 - klo:08:09
Onko kellään, kuka on tilannut keväällä ja varustelistalta löytyy 360-kamera ja/tai travel assist, saaneet tietoa mahdollisesta tuotantoviikosta?
Typerä juttu kun k-auton sivuilta eivät pääse yritysasiakkaat näkemään tilatun auton seurantaa...  :(

Kaveri tilasi tammikuun puolessa välissä noilla varusteilla, nyt autoliikkeessä odottamassa luovutusta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy