Miten autosi arvo säilyy?

Aloittaja Quality, 10.04.11 - klo:08:11

« edellinen - seuraava »

Hannes

Joo ei muistella pahalla ;D Kyllä Opelilla ajaa siinä kuin Skodallakin mutta mersua minä aina olen haaveillut ::) ;)

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:21:32
Joo ei muistella pahalla ;D Kyllä Opelilla ajaa siinä kuin Skodallakin mutta mersua minä aina olen haaveillut ::) ;)
Näin toimitaan. Hyviä öitä ja mersun kuvia.  ::)
Joudun ajamaan Voortilla nyt. Antakee armoa.
SKODA

skriko

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:21:32

Eikös sillä pääse siitä kun menee ja ostaa sen mersun? Eikö ihmisen pidä ostaa aina sitä mitä haaveilee eikä jotakin muuta??

xmasa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.10.15 - klo:21:39
Eikö ihmisen pidä ostaa aina sitä mitä haaveilee eikä jotakin muuta??
Niissä haaveissa missä materiaali on kohteena, niin loppuu aina â,¬urot kesken, valitettavasti :-\
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

skriko

Lainaus käyttäjältä: xmasa - 08.10.15 - klo:21:41
Niissä haaveissa missä materiaali on kohteena, niin loppuu aina â,¬urot kesken, valitettavasti :-\

Siksi en vielä haaveile Honda Type R:stä vasta kohta. ;)

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.10.15 - klo:21:27
Montako prosenttia edellinen autosi pudotti arvoaan? Missä ajassa, ja millä metreillä.

Kauppakirjahinnoissa (no joo...) 12,6%, lähes päivälleen 2v. ja 45tkm.

Edellinen muistaakseni 3%, 16kk ja 28tkm. Tämä oli käytetty, joskin ostaessa vielä takuunalainen auto.

Sitä edellinen 23,6%, 3v ja 76 tkm.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 08.10.15 - klo:21:44
Kauppakirjahinnoissa (no joo...) 12,6%, lähes päivälleen 2v. ja 45tkm.

Edellinen muistaakseni 3%, 16kk ja 28tkm. Tämä oli käytetty, joskin ostaessa vielä takuunalainen auto.

Sitä edellinen 23,6%, 3v ja 76 tkm.

Mitäs oikeissa hinnoissa.

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.10.15 - klo:22:21
Mitäs oikeissa hinnoissa.

Vertaanko siis uuden lappuhintaa edellisen lappuhintaan, vai miten haluat?

Edith Piaf: siis edellisen kapineen lappuhintaa oli netotettu -2kâ,¬ sitä edeltävän vaihdokin varastoarvon mulkkaamiseksi.
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 08.10.15 - klo:22:27
Vertaanko siis uuden lappuhintaa edellisen lappuhintaan, vai miten haluat?

Edith Piaf: siis edellisen kapineen lappuhintaa oli netotettu -2kâ,¬ sitä edeltävän vaihdokin varastoarvon mulkkaamiseksi.

Ei lappuhintoja, niihinhän voidaan kirjoitella mitä vaan. Lappuhinnoilla olisin itsekin saanut kolme vuotta vanhasta Sciroccosta noin 7 500 enemmän mitä maksoin uutena. Tarkoitan todellisia hintoja. Tosin nehän tietää vain 100%:sti jos on ostanut suoralla ja myynyt samoin.

skriko

Nykyään näillä häviää aina, Celicanikin tuotti 6,5 vuoden pidolla uudesta tappiota melkein 30%. Rahalla ostettu ja myyty. Sciroccolla tuli vähemmän persnettoa 26% 4,5 vuotta. Sekin rahalla ostettu ja myyty. RCZ ja Fiesta ST jättivät mukavan tilin, tosin eivät olleet kuin muutaman kuukauden. RCZ käytetty ja ST uusi myydessä muistaakseni 4 300 mittarissa.

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.10.15 - klo:22:44
Ei lappuhintoja, niihinhän voidaan kirjoitella mitä vaan. Lappuhinnoilla olisin itsekin saanut kolme vuotta vanhasta Sciroccosta noin 7 500 enemmän mitä maksoin uutena. Tarkoitan todellisia hintoja. Tosin nehän tietää vain 100%:sti jos on ostanut suoralla ja myynyt samoin.

En tiedä varmaksi, millä vaihtokapineeni meni sitten lopunkaiken kaupaksi (ja tuliko liikkeeseen mitään tilalle), mutta ns. käteisalennushinnan (31,8k) ja todennäköisen kauppahinnan (24,9k) jälkeen arvonalenema olisi 21,7%. Totuus lienee siellä 12-21% välillä?

Vaihtohyvityshän riippuu toki vaihdokista ja siitä, kuinka realistinen on uuden kohteen hinta. Jos ajattelee vaikka Seat Exeota, niin niihinhän olisi voinut antaa vitosen ylihintaa, jos olisi saanut jotain myyntikelpoista vaihtoautohalliin. Ja varmasti Exeokin on ihan kelpo auto - ei vaan myynyt ja hinta, no, oli mitä oli.

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.10.15 - klo:22:49
Nykyään näillä häviää aina, Celicanikin tuotti 6,5 vuoden pidolla uudesta tappiota melkein 30%. Rahalla ostettu ja myyty. Sciroccolla tuli vähemmän persnettoa 26% 4,5 vuotta. Sekin rahalla ostettu ja myyty. RCZ ja Fiesta ST jättivät mukavan tilin, tosin eivät olleet kuin muutaman kuukauden. RCZ käytetty ja ST uusi myydessä muistaakseni 4 300 mittarissa.

Mutta se mihin tartuin, Opel... Tehdäänkö sillä tiliä tai pitääkö se yleisesti paremmin arvonsa kuin vaikkapa jokaisen naapurinkaiman Skoda?

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 08.10.15 - klo:22:56
Mutta se mihin tartuin, Opel... Tehdäänkö sillä tiliä tai pitääkö se yleisesti paremmin arvonsa kuin vaikkapa jokaisen naapurinkaiman Skoda?

Nuo oli ihan omia autojani, eivät naapurin kaimojen. ;D Aikoinani olen tehnyt Opeleilla ihan yhtä hyviä tilejä kuin muillakin autoilla kun sitä työkseni tein, mutta nyt on jännä nähdä pitääkö opeliksi hintansa paremmin kuin esim. Rocco. Sen takaan että tappio tulee olemaan pienempi kuin jokaisen kaiman Skodan.

Nyt saa normaaleja perempiä alennuksia kun kauppa ei käy. Laakkonenkin jopa antaa uudesta 208 -20%, se on jo hyvin kun on Laakkosesta kyse.

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.10.15 - klo:23:25
Nuo oli ihan omia autojani, eivät naapurin kaimojen. ;D Aikoinani olen tehnyt Opeleilla ihan yhtä hyviä tilejä kuin muillakin autoilla kun sitä työkseni tein, mutta nyt on jännä nähdä pitääkö opeliksi hintansa paremmin kuin esim. Rocco. Sen takaan että tappio tulee olemaan pienempi kuin jokaisen kaiman Skodan.

Nyt saa normaaleja perempiä alennuksia kun kauppa ei käy. Laakkonenkin jopa antaa uudesta 208 -20%, se on jo hyvin kun on Laakkosesta kyse.

Ã,,lä nyt käyttäydy alentuvasti: ymmärrän kyllä, että sulla on ollut omia autoja. Kysymys olikin siitä, että pitääkö Opel merkkinä (ei lukukappaleisina yksilöinä) arvonsa paremmin kuin vaikkapa Santanderin omistamat meidän talouden Skodat.

smolami

Ostin n. 10 vuotta sitten kakkosautoksi -92 Corollan 750â,¬, myin sen 4 vuoden päästä ja sain enemmän kuin ostaessa :)
Matkan varrella ainoa "vika" oli yksi pakoputken pätkä.
Ajo-ominaisuudet olikin sitten asia erikseen....

JTA

Mulla -14 1.2 farkku golffi, ajettu vajaa 30tkm, tyrkytin vaihdossa n.40tâ,¬ touraniin. Laakkosen myyjä ehdotti hyvitykseksi vajaa 19tâ,¬ :o Golffin uushinta tällä hetkellä lähtee varusteineen ja renkaineen n. 32tâ,¬ eli todellinen hyvitys golffista olis ollu ehkä n16-17tâ,¬. Ja minä kun luulin että volkkari piettää hintansa ihan kohtuudella. Liike jos myis tuota minun autoa niin löis hinnaksi 24900â,¬. Toki oma luottomyyjä tarjoaa ihan eri hintoja kun Laakkonen. Oli kyllä viimeinen kerta ko edes pierasenkaan laakkoseen käsin.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: JTA - 26.12.15 - klo:14:55
Mulla -14 1.2 farkku golffi, ajettu vajaa 30tkm, tyrkytin vaihdossa n.40tâ,¬ touraniin. Laakkosen myyjä ehdotti hyvitykseksi vajaa 19tâ,¬ :o Golffin uushinta tällä hetkellä lähtee varusteineen ja renkaineen n. 32tâ,¬ eli todellinen hyvitys golffista olis ollu ehkä n16-17tâ,¬. Ja minä kun luulin että volkkari piettää hintansa ihan kohtuudella. Liike jos myis tuota minun autoa niin löis hinnaksi 24900â,¬. Toki oma luottomyyjä tarjoaa ihan eri hintoja kun Laakkonen. Oli kyllä viimeinen kerta ko edes pierasenkaan laakkoseen käsin.

Näyttää tuollaisia olevan Autotalli.comissa myynnissä yli 20 kappaletta alle 20.000 euron, joten hyvityshinta on kohdillaan.   
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

nemos

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 26.12.15 - klo:15:04
Näyttää tuollaisia olevan Autotalli.comissa myynnissä yli 20 kappaletta alle 20.000 euron, joten hyvityshinta on kohdillaan.

Hinta uutena on 26 000, joten ei voi yli 20 000:n tuollaisesta haaveilla. Varusteiden arvo käytettynä on 0 euroa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: JTA - 26.12.15 - klo:14:55
Jos yhtään auton arvonpudotus huolettaa, ei lisävarusteita kannata paljoa ruksia. Yksityiselle myydessä jotain extraa voi varusteista saada, mutta autoliike ei hyvitä muusta kuin automaatista ja ilmastoinnista, niistäkin heikosti.
Vuoden vanha auto menettää arvoaan vielä erityisen paljon.

Myy autosi itse ja saat uudesta vielä käteisalennuksen.

los los

skriko

Lainaus käyttäjältä: los los - 26.12.15 - klo:16:25
Osakkeita huonommin  ::)

Jos viittaat pörssiosakkeisiin, niin niidenkin arvonsäilyminen on pääsääntöisesti kiinni ostoajankohdasta. Käy pian kuin entiselle miehelle joka osti Nokiaa yli 8â,¬ ja myi alle 2â,¬. Toinen taas osti 1,33â,¬ ja myi 7,33â,¬.

Patomursu

Ei se mitenkään säily, tippuu vain, kuten 99% muidenkin autoista.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

-karppa-

Prosentteja ei ole kenelläkää lompakossa tai tilillä, niin minusta on hienoa että osa puhuu euromääräisista arvonpudotuksista, niin tämän käsittää kuka tahansa.

Tulee entinen opettaja mieleen, joka totesi että kultaisella 90-luvulla olivat kokeilleet -100% alennusta eikä kukaan asiakas ymmärtänyt tämän tarkoittavan ilmaista.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skriko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.12.15 - klo:17:46
Prosentteja ei ole kenelläkää lompakossa tai tilillä, niin minusta on hienoa että osa puhuu euromääräisista arvonpudotuksista, niin tämän käsittää kuka tahansa.

Itse lasken aina arvonpudotuksen prosenteissa. On helpompi käsittää silloin todellinen pudotus. Jos puhuu euroista, niin 30 000â,¬ on pieni pudotus kalliissa autossa, mutta suuri 40 000â,¬:n autossa. Jos puhutaan euromääräisestä arvonpudotuksesta pitäisi silloin tietää myös lähtö tai ostohinta.
Kun siis 100% alennus on ilmainen ostos, niin kun pörssiosakkeen arvo putoaa 50%, niin sen pitää nousta sitten 100% että on omillaan.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: skriko - 26.12.15 - klo:21:49
Itse lasken aina arvonpudotuksen prosenteissa. On helpompi käsittää silloin todellinen pudotus. Jos puhuu euroista, niin 30 000â,¬ on pieni pudotus kalliissa autossa, mutta suuri 40 000â,¬:n autossa. Jos puhutaan euromääräisestä arvonpudotuksesta pitäisi silloin tietää myös lähtö tai ostohinta.
Kun siis 100% alennus on ilmainen ostos, niin kun pörssiosakkeen arvo putoaa 50%, niin sen pitää nousta sitten 100% että on omillaan.

Etkö sitten tiedä autosi osto ja myyntihintaa? Minä ainakin tiedän osakkeideni. Samoin minua niissä kiinnostaa euromääräinen nousu (osinkojen lisäksi), koska prosenteilla en tee mitään.

Vale, emävale ja tilasto...

JTA

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 26.12.15 - klo:15:04
Totta, mutta jos jätetään nuo kulimallit huomioimatta ja verrataan vastaavaan kuin omani. Nettiautossa suurinpiirtein samoilla varusteilla pyynti lähtee 24500 ja siitä ylöspäin.
Lainaus käyttäjältä: nemos - 26.12.15 - klo:15:54
Hinta uutena on 26 000, joten ei voi yli 20 000:n tuollaisesta haaveilla. Varusteiden arvo käytettynä on 0 euroa.
Ja en minä autoa ole sijoitukseksi hankkinut arvoa kasvamaan. Lähinnä sijoittanut itseeni ja omaan mukavuuten kun varusteita napsittu mukaan. Noh, katotaan ens vuona missä hinnoissa silloin mennään ja jatketaanko golffilla.

skriko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.12.15 - klo:22:02
Etkö sitten tiedä autosi osto ja myyntihintaa? Minä ainakin tiedän osakkeideni. Samoin minua niissä kiinnostaa euromääräinen nousu (osinkojen lisäksi), koska prosenteilla en tee mitään.

Kyllä tiedän oman autoni osto- ja myyntihinnan, tarkoitin kun täällä palstalla puhutaan jäsenien autojen arvonpudotuksesta. Itse en tiedä osakeiden ostohintaa, kun en voi niitä millään muistaa. Katson  Nordnetistä millä ne joskus olen ostanut ja millä myynyt. Jos satasella ostaa ja haluaa 30 euron voiton, niin on ihan sama saako 30% vai 30 euron voiton.
Moni joka tekee kauppaa pörssiosakkeilla asettaa tavoitteekseen juuri esim. 30% voiton ja myy sitten. Itse myyn usein vaikka 2 sentin voittoon osakkeen.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: skriko - 26.12.15 - klo:22:11
Kyllä tiedän oman autoni osto- ja myyntihinnan, tarkoitin kun täällä palstalla puhutaan jäsenien autojen arvonpudotuksesta. Itse en tiedä osakeiden ostohintaa, kun en voi niitä millään muistaa. Katson  Nordnetistä millä ne joskus olen ostanut ja millä myynyt. Jos satasella ostaa ja haluaa 30 euron voiton, niin on ihan sama saako 30% vai 30 euron voiton.
Moni joka tekee kauppaa pörssiosakkeilla asettaa tavoitteekseen juuri esim. 30% voiton ja myy sitten. Itse myyn usein vaikka 2 sentin voittoon osakkeen.

Edelleen sinulla ei ole prosentteja tilillä eikä lompakossa, vaan euroja  ;).

Morpheus3

Prosenteilla kun asiaa käsittelee, niin arvon säilymisen vertailu eri hintaisten, merkkisten ja mallisten autojen välillä on paljon helpompaa
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 27.12.15 - klo:11:05
Prosenteilla kun asiaa käsittelee, niin arvon säilymisen vertailu eri hintaisten, merkkisten ja mallisten autojen välillä on paljon helpompaa

Toki, prosentuaalinen = suhteellinen (tai x * 1/100 = x * 1%).  ;)
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy