Golf 7.5, 2018, DSG ongelma

Aloittaja igoritigeri, 18.11.21 - klo:12:20

« edellinen - seuraava »

igoritigeri

Terve,

onko minun DSG:ssä vika ja voinko tämän jotenkin korjata?

DSG pyrkii laittaa niin ison vaihden päälle että auto alkaa aina tärisee. Varsinkin kun laitan vakkarin päälle, vaihde vaihtuu pykälän isommalle ja ensimmäisen ylämäen kohdalla autoa alkaa täristyttää.

S-asennossa auto pitää kierrokset ylempänä mutta heti kun laitan vakkarin, auto laittaa liian ison vaihden päälle ja kierrokset liian alhalla.

Kiitos!

Räpsy

Samaa olen itsekkin harmitellut 2.0 TDI DSG Passatissa.

Onko jollakin kokemusta https://pietarsaarenautooptimointi.fi/dsg-vaihteistojen-ohjelmointi/
DSG:n ohjelmoinnista? Auttaako asiaan ja onko hintansa väärti?

Daatta

Kyseessä on ominaisuus. Siitä pääsee eroon esim. vaihtamalla sähköautoon. Edelleen tulee väristyksiä tuon DSG:n toiminnasta, PTSD tai jotain.  :D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ram1

Mitkään resetoinnit yms. ei tuohon vaikuta, eli ainoa konsti on viedä auto ohjelmointiin. Se monilla halvempi jos ottaa samalla moottorin ohjelmoinnin. Jos autoa tarkoitus pidempään pitää, niin se ainoa vaihtoehto pitää hermot kurissa. Tokihan sitä voi jalalla aina avittaa, mutta ärsyttävä ominaisuus mikä tehty päästöjen takia. Oikeati se liian isolla ajelu vielä kuluttaa enemmän tietyissä tilanteissa eikä myöskään tee hyvää voimansiirrolle pitkässä juoksussa. Eiköhän kaikki pajat jotka tuota tarjoaa ole ihan kartalla asiasta. Ehkä se 500â,¬ nyt hiukan liikaa tuosta operaatiosta kuitenkin. Tämä syytä tehdä kyllä jos ei varaa ostaa keskeneräistä sähköautoa ;)
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Daatta

500â,¬ softauksesta on tosiaan liikaa, etenkin jos sen jälkeen auto on katsastuskelvottomassa kunnossa...  ::)

Kärsii vaan tuon ominaisuuden sen aikaa kun auto on ajossa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ram1

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 18.11.21 - klo:12:56
500â,¬ softauksesta on tosiaan liikaa, etenkin jos sen jälkeen auto on katsastuskelvottomassa kunnossa...  ::)

Kärsii vaan tuon ominaisuuden sen aikaa kun auto on ajossa.
No kyllähän se leimasta menee ettei siitä nyt tartte pelotella turhaan, mutta joko kärsii, ohjelmoi, tai vaihtaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

heller

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 18.11.21 - klo:12:45
Kyseessä on ominaisuus. Siitä pääsee eroon esim. vaihtamalla sähköautoon. Edelleen tulee väristyksiä tuon DSG:n toiminnasta, PTSD tai jotain.  :D
Noo ei se ihan noinkaan mene :D Joku vikahan tuo on kun ei omat 1.2TSI DSG tai 1.5TSI DSG kombot ole nuin oireillu.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

igoritigeri

Mistähän tämän tietäisi varmuudella että onko vika vai ominaisuus?

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: igoritigeri - 01.12.21 - klo:13:16
Mistähän tämän tietäisi varmuudella että onko vika vai ominaisuus?

Koeta saada joku sellainen henkilö kokeilemaan autoasi joka on ajanut enemmänkin DSG:llä tai useammallakin. Hän voisi kertoa onko vikaa. Tuo että pyrkii ajattamaan pienillä kierroksilla johtuu suoraan kulutuksesta mutta se vakionopeudensäätimen vaikutus kuulostaa hieman oudolta.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

heller

Vakkari vaikuttaa vaihteisiin. Esimerkiksi jos ajat S-valinnalla ja vaihde on x nopeudessa vitonen niin vakkari pudottaa vaihteet takaisin D:lle, eli todennäköisesti pykälää isommalle.

Tuo tärinä voi johtua myös sylinterilepuutuksesta (ACT).

Missä päin auto sijaitsee?
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

igoritigeri

Lainaus käyttäjältä: heller - 01.12.21 - klo:14:09
Vakkari vaikuttaa vaihteisiin. Esimerkiksi jos ajat S-valinnalla ja vaihde on x nopeudessa vitonen niin vakkari pudottaa vaihteet takaisin D:lle, eli todennäköisesti pykälää isommalle.

Tuo tärinä voi johtua myös sylinterilepuutuksesta (ACT).

Missä päin auto sijaitsee?

Ei taida olla 2.0 dieleselissa (150hp) ACT ominaisuutta. Auto on Lappeenrannassa. Sitä mie arvelinkin että vakkari laittaa D:n päälle. 

heller

Lainaus käyttäjältä: igoritigeri - 01.12.21 - klo:14:40
Ei taida olla 2.0 dieleselissa (150hp) ACT ominaisuutta. Auto on Lappeenrannassa. Sitä mie arvelinkin että vakkari laittaa D:n päälle.
Paljos autolla ajettu? Jeps, lpr on vähän kaukana tutustua :) Lähtisin kyllä kyselemään huollosta onko jotain softapäivitystä laatikkoon saatavilla. Onhan siellä varmasti vääntöä, mutta tärinähän ei oo hyvä juttu.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy