Park pilot ei ole tällä hetkellä käytettävissä

Aloittaja Ikz, 29.10.21 - klo:08:38

« edellinen - seuraava »

Ikz

Peruutuskamera ei joka kerta toimi, antaa yllä olevan ilmoituksen, joko heti autoon virrat kytkiessä tai kesken ajon. 2018 vm farkkugolffi kyseessä.

Taka ja etu tutkat toimii kaikesta huolimatta.

Onko näissä ollut jotain tiettyä tyyppivikaa? Auto on minulla vasta kolmatta päivää 😑. Menee k autoon tutkimuksiin.

Mietin vaan, että tietysti toimii ku unelma sitten kun siellä huollossa yrittävät etsiä vikaa.

mfroberg

Hmm, tuolla kameralla ja parkkitutkilla/Park Pilotilla ei käsittääkseni pitäisi olla mitään tekemistä toistensa kanssa. Eli "parkkitutkat"(edessä ja takana) hoitavat varoittamisen kun auto lähestyy jotain estettä, kameralla katellaan vain muuten taaksepäin jos halutaan peruutettaessa. Ja tuo Park Pilot itsessään on pysäköintiavustin joka käyttää käsittääkseni etupään tutkia etsiessään sopivaa rakoa pysäköintiin.

Onkohan autossasi siis kaksi erillistä vikaa?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

dwntime

Kamera on silti osa park pilot järjestelmää jos autossa sellainen on. Tuo ilmoitus tulee jos kamera tai itse pysäköintiavustin on syystä tai toisesta pois pelistä.

Minulla oli Tiguanissa samaa ongelmaa aina välillä. Ei siellä mitään oikeaa vikaa ollut, jostain syystä vaan joku bitti on poikittain ja tuota tulee.
Tilanne parani aavistuksen pysäköintiavustimen softan päivityksellä mutta ei silläkään kokonaan poistunut.

mfroberg

Ok, hyvä tietää vaikken logiikkaa tuon takana ymmärräkään.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

Ikz

Joku löysä liitos tms. Siellä taitaa olla. Esim. Hidastetöyssystä ajettaessa tulee ko. Ilmoitus ja kamera ei enää lähde toimimaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy