Digitaalisen mittariston päivitys

Aloittaja JSE13, 01.09.21 - klo:17:17

« edellinen - seuraava »

JSE13

Ostin tuossa -09 Scirocon, jossa on tuo uudempi MK6 Golfin vastaava digitaalinen näyttö/ajotietokone, josta saa mm. digitaalisen nopeusmittarin ja kulutustiedot.

Minulla oli -10 Golfissa tuo sama näyttö, mutta siinä tuo digitaalinen nopeusmittari oli koko näytön kokoinen (pl. kello ja kilometrit). Tässä autossa siinä lukee aivan turhaan Speed ja sen alla nopeus pienemmällä.

Saako tämän jossain helposti päivitettyä - kuka sen voisi tehdä ja paljonko se kustantaisi? Toki jos tiedätte jonkun, joka voisi päivittää tuohon uudemman mittariston ja diginäytön, niin kertokaa kuka ja missä!

dwntime

Ei taida softapäivityksellä onnistua. Noihin ei pahemmin softia tarjolla ole.

Ja digimittaristoa ei tuon ikäiseen autoon saa.

Daatta

Meniskö tuohon sopeuttamalla 6 Golfin mittaristo? Se varmaan ratkaisisi ongelman.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

o.b.

Saattaa siihen olla päivityksiä. Pitäis vaan tietää varaosanumero ja ohjelmistoversio. Rouvan -09 Passattiin päivitin ja mielestäni se nopeusnäyttö tuli isommaksi. Saattaa tosin olla, että muistan väärin. Samalla aktivoin adaptaatio kanavista Service-menun, jota kautta saa huollot kuitattua. Mittaristo ei tosiaan ole "digitaalinen", pikemminkin MFD, eli Multi Function Display.

VCDS:llä saa näkyviin softaversion. OBD11:llä ehkä myös.

JSE13

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 02.09.21 - klo:10:25
Saattaa siihen olla päivityksiä. Pitäis vaan tietää varaosanumero ja ohjelmistoversio. Rouvan -09 Passattiin päivitin ja mielestäni se nopeusnäyttö tuli isommaksi. Saattaa tosin olla, että muistan väärin. Samalla aktivoin adaptaatio kanavista Service-menun, jota kautta saa huollot kuitattua. Mittaristo ei tosiaan ole "digitaalinen", pikemminkin MFD, eli Multi Function Display.

VCDS:llä saa näkyviin softaversion. OBD11:llä ehkä myös.

Kiitos, tästä on juuri kyse. Digitaalinen on varmasti väärä termi, mutta paremman puutteessa laitoin sen. Eli miten pystyn sen päivittämään?

o.b.

Ensin pitää selvittää se osanumero ja nykyinen SW-taso. Sen jälkeen voi katsoa, löytyykö siihen uudempaa softaa. Itse softaus VCP:llä tai ODIS:lla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy