Autokaupan tinkivara

Aloittaja Leon22, 21.08.21 - klo:10:29

« edellinen - seuraava »

Leon22

Moi!

On tarkoitus laittaa auto vaihtoon kohtapuoliin, ja kiinnostaisi tietää mikä on nykyään sellainen perus alennusprosentti mitä vois olettaa saavan käytettyjen autojen pyyntihinnoista ilman vaihtoautoa? Noin viisvuotta sitten hankin käytetyn jonka arvo noin 11000, niin 5% irtosi alennusta heti. Nyt hakusessa olisi noin 15000-20000 euron auto. Onko jollain kokemuksia lähiajoilta?

Oman tarjoaminen vaihdossa tuntuu olevan aika kallis vaihtoehto, vaikka helppoudellaan todella houkutteleva, joten oma yritetään myydään ensin itse.

Ifa

Tinkimisestä en tiedä mutta omasta autosta pääsee kätevästi eroon tuolla...
Suosittelen !
https://autovex.fi
A5 Cab

Mikey

Naapurini on kaupantekemisen nero, joka aina saa vaihdokistaan vähintään omansa pois. Jos ei enemmämkin!

Nyt viimeisimmällä kertaa hän kuitenkin osti liikkeestä suoralla kaupalla harrasteauton. Ovh oli ollut 12.000 eur, mikä tinkimisen jälkeen oli pudonnut hintaan 8.600 eur. Olin epäileväinen lähes 30% alennuksen suhteen.

Ikuisesti kyynisenä tyyppinä tsekkasin rekkarin perusteella nettiautosta. Uskoisin kerrotun kaupantekohinnan olleen oikea. Pyyntihinta tosin oli nettiauton mukaan 8.900 eur.

jarski66

Minä sain 6,3% alennusta, jos aivan tarkkkoja ollaan. Tämä uuteen autoon.
Octavia RS Combi iV PHEV 2024 - Black and White Edition.

ex VAG autot:
-Skoda Octavia Combi 1.4 TSI iV PHEV DSG (2021)
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

Mikey

^Kymmenkunta vuotta sitten kyselin tarjouksia uudesta Mondeosta ilman vaihdokkia.

Hesa: -3%
Lahti: -5%
Kuopio: -7%

Eli tiettyä korrelaatiota löytyi.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Leon22 - 21.08.21 - klo:10:29

On tarkoitus laittaa auto vaihtoon kohtapuoliin, ja kiinnostaisi tietää mikä on nykyään sellainen perus alennusprosentti mitä vois olettaa saavan käytettyjen autojen pyyntihinnoista ilman vaihtoautoa?

Autokauppa, samoin kuin talokauppa jne on tapauskohtainen ja ainoa nyrkkisääntö on, että jos et kysy, et varmasti saa alennusta.

Leon22

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 21.08.21 - klo:20:53
Tinkimisestä en tiedä mutta omasta autosta pääsee kätevästi eroon tuolla...
Suosittelen !
https://autovex.fi

Joo, näin olen kuullut, valitettavasti sinne ei taideta ottaa 10v vanhaa autoa, joten tämä ei ole vaihtoehto  :(.

Vastauksista päätellen joku -5% olisi saavutettavissa, riippuu tietty autosta kun jotkut ovat hyvin kysyttyjä ja toiset taas ei. Sitten kun olen päässty ostovaiheesseen voin palailla asiaan kuinka kävi, suunitelmana kuitenkin kysyä samasta autosta eri liikeeistä tarjouksia.. joten sittenpähän näkee.

Mutta sellainen käsitys minulla on että silloin kun tarjoaa omaa autoa vaihdossa, niin heti ohitetaan tuo normi alennus jonka saisit ilman vaihtoautoa, jolloin diilistä tulee älyttömän huono. Esim.

Oma auto hinta = 8000â,¬
Seuraavan auton hinta = 20000â,¬

Vaihdettuna
Vaihtotarjous vanhasta autosta= 5500â,¬
Vaihtoautosta käteisalennus = 0â,¬

Vaihtoautosta maksettava = 20000 - 5500 = 14500â,¬

Myyt itse ja pyydät tarjouksen seuraavasta
Myyt auton itse hintaan = 7500â,¬
Vaithoautosta käteisalennus = 1000â,¬ (5%)

Vaihtoautosta maksettava = 20000 - 7500 -1000 = 11500â,¬

=> noin 3000â,¬ ero riippuen minkä prosessin valitsee  :o.

Näin tää mun mielestä menee, joten pakko yrittää ensin itse myydä, sen verran suuri ero näiden prosessien välillä :)

ram1

Alennukset menee ihan autokaupan strategian mukaan. Joidenkin hinnat antaa mahdollisuuden maksaa vaihdokista järkihinnan, mutta pyynti omasta korkea. Jotkut myy lähelle nettohintoja, joten ei ne pystykään niin paljon pudottamaan.

Myyn oman aina itse. Sekin muuttunut. Ennen osti yksityiset, mutta nyt lähinnä liikkeet, vaikka nyt on tullut myös yksityiskauppaan kilpailukykyiset rahoitukset.
Uusissa olen saanut verottomasta 10- 15% alennuksen ilman vaihdokkia. Johtunee myös siitä, että jos en pääse omasta mielestä hyviin kauppoihin, ne jää tekemättä, koska ei mikään pakko koskaan. Monilla se autokuume on, että heti ja nyt. Jos nyt en väärin muista niin uusista Bmw 116D, ja 1.8 Tsi/dsg maksoivat kokonaishinnaltaan ennen alennuksia noin 31tonnia molemmat, ja ostohinta tuli molemmille noin 28200â,¬, eli kokonaishinnastakin 10 pojoa noin.

Jos nyt esimerkkinä 2 edellistä käytettyä. Leon Fr Act. Pyynti 15900+ kulut, Tampereen Autocenter, 75tkm. Ostohinta 14100+109â,¬ toimituskulut. Nämä kulut kattaa toimistoduunarien palkat ja paperit. Eivät saa provikkaa joten siksi nuo eritelty yleensä. Onko tuo nyt joku 11-12%.
Myyty reilu 2v. myöhemmin suoraan Rinta- joupille hintaan 12500â,¬. Enemmänkin olisi voinut saada. Autovexin nopea kilpailutus 11500â,¬. Periaatteessa ihan samoille liikkeille se auto menee joka tapauksessa. Suomessa on nuo 4-5 isoa liikettä mitkä ne autot ostaa.

Nykyinen Audi taas täysin eri asia. Sitä aloitettu myymään hintaan 22800â,¬, mutta näihin ei mitään ostoryntäyksiä ole, niin liikkeessä lojumisen jälkeen pyyntihinta 19900â,¬. Tinkaamalla sai enää 500â,¬ pois ja tämä kuuluisa nettohinta, josta ei käteen pitäisi enää jäädä kuin juoksevat. Mene ja tiedä. Autoa ei kuitenkaan ollut leimattu ja jarrut kuluneet, niin Halusin joka nurkkaan uudet oem- levyt ja palat ja tietysti 2v. leima. Niistä jouduin isommilta päälliköiltä kysymisen jälkeen maksamaan 300â,¬. Eli hinta lopulta 19700â,¬, joten sinällään ei paljon alennusta tullut. Mutta jos olisinkin ollut liikkeellä silloin, kuin tuo hinta oli sen 22800â,¬, niin tilanne taas täysin toinen.

Huomattakoon vielä, että Seathan meni myös Joupille, mistä tämänkin ostin. Tinkausvaiheissa sitä ei vielä siellä tiedetty, koska menossa eri toimipisteeseen. Lopultahan autot vaihdettiin minusta lähimpänä olevassa pisteessä. Kysyin vielä huvikseen jos olisi alunperin lähtenyt vaihtamaan suoraan tuota Leonia Audiin, niin siinä olisi mennyt tuo jarruremppa uusiin hintoihin ja Vaihdokin hyvitys 10.900â,¬.  Käytännössä Audi olisi maksanut 20500â,¬ ja väliraha näin ollen 9600â,¬. Nyt siis 7200â,¬.

Tällä hetkellä on todella hyvä aika myydä omaa autoa yksityisenä. Jos haluttu auto, niin voi sanoa, että viedään käsistä. Toinen puoli taas se, että vaihtoautojen hinnat ovat nousseet koronan aikana. Joten periaatteessa voisi olla uuden ostokin järkevää. Tosin jos ei uutta välttis tarvitse, tai sellaista väkisin halua, niin kyllähän siinä myös eniten häviää. Nyt autojen hinnat puoliintuu about 4-5 vuodessa riippuen nyt tietysti monista seikoista.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

concorde

Tosta Autovexistä... Tarjosin omaa 2019 A4:sta sinne ja tarjoukset olivat max 29k luokkaa. Auto oli rekattu 28.12.2018, jolloin palvelu luokitteli sen 2018-malliseksi ei-FL-malliksi ja hyvityksen sen mukaan (vaikka ilmoitin vuosimallin 2019 ja vapaatekstissä vielä korostin uutta mallia). Ei tullut kauppoja, kun hyvitys oli 5-7kâ,¬ liian alhainen.

Sitten kun otin suoraan Nykyisen Passatin myyjään yhteyttä ja tarjosin nelkkua, niin vaihtohinta oli siellä 35k nurkilla, eli suunnilleen kohillaan.

Ilmeisesti toi autovex toimii ihan ok ainakin jolloin autoilla, mutta vuosimallin tai mallin vaihtuessa saattaa mennä pahastikin metsään.

Niin ja topikkiin... Vaihdoin siis 2020-malliseen GTE-pasuunaan ja 19/20-mallisia GTEitä oli Nettiautossa noin 50 parin-kolmen tonnin haarukassa. Lähetin noista noin 30:lle vaihtotarjouksen suunnilleen samanhintaisen vaihdokin kera ja välirahatarjoukset olivat välillä 1500eur - 8500(!!!) eur.  Eli toiset kaupat osaavat tehdä kauppaa määrällä ja pienemmillä katteilla ja toiset taas haluavat koko kuukausipalkan yhdellä kaupalla.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy