"kevätvauva" saapui

Aloittaja gloter, 01.04.11 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

gloter

Elikkä ei siis ihmistaimi vaan Octavia (muutamasta topikista jo löytyy tarinaa tästä yksilöstä). 7.2.11 allekirjoitin tilaussopimuksen Ocu farkusta, elegance 1,8 tsi manuaali (jos jaksaisi pelata kuvien kanssa niin voisi tuonne autotalliin pistää tämänkin tarkempine spekseineen vaikka onhan näitä jo foorumi pullollaan) Varauduin saamaan biilin kesän kynnyksellä mutta viime viikolla myyjä soitti ja kertoi auton olevan jo maassa. Onneksi olin hätähousuna ostanut talvirenkaat valmiiksi niin kävin tipauttamassa ne myyjälle allelaitettavaksi. auton sain alle 29.3. joten tilauksen teosta rattiin pääsyyn kesti noin 2 kk. Voisiko sanoa että se tuli "yllättäen ja pyytämättä" kuten entinen pääministerikin sanoi  ;D

Myyjäkään ei osannut sanoa, miksi tuli näin nopeasti. Oli kuitenkin tehdastilaus eikä maassa valmiina oleva. Hyvä näin kuitenkin. Saavuin liikkeeseen iltapäivällä ja katsoin että tutun näköinen auto paraatipaikalla uusien autojen joukossa ulko-oven edessä. Mitään erillistä luovutustilaa ei ollut ja kiesi siis periaatteessa muitten näpelöitävissä  :o. Ei mitään lappua ikkunassa tyyliin "älä koske" tms. Ovesta tultuani kiersin auton ympäri ja avasin oven. Myyjiä oli näkösällä mutta kukaan ei kieltänyt koskemasta tai sitten tunnistivat mut. En ollut kyllä aiemmin pyörinyt liikkeessä kuin tasan kaksi kertaa. No ei siinä mitään, eipä mitään jälkiä näkynyt missään. Omaa myyjää ei näkynyt missään joten soitin hänelle ja sanoi tulevansa pian. Oli kaupungilla asioilla. Aloitin sihteerin kanssa paperisodan ja sitten myyjäkin tuli. Kahvia ei tarjottu eikä sampanja virrannut mutta ei niitä tarvittukaan. Maksun hetkellä laskua tarkistettaessa sanoin että kynnyslistoja ei autossa ollut vaikka olin ne pyytänyt aiemmin. Myyjä muisti asian ja lupasi hoitaa homman odottaessa. Listat oli kuitenkin tilattu ja saapuneetkin. No, sain listat kiinnitettynä ja poislähtiessä vielä tankinkin täyteen. Luovutushetkestä jäi hyvä mieli ja autokin on niinkuin pitää. Ratti tuntuisi olevan suorassa ja kaikki pelaa kuten pitää.

Kotona huomasin että listojen kanssa oli tullut kiire: takana vähän irvistävät, ei oltu jaksettu asemoida kunnolla kynnyksen muotojen kanssa. Pikkujuttu eikä siitä yöunet mennyt. Nätistihän ne muuten on. Ei viitsi repiä rti ja laittaa uudelleen kun eivät kuitenkaan ehjänä lähde, ehkä seuraavalla kerralla jos uutta ostan ja kynnyslistoja ei ole vakiona, laitan mieluummin itse. Sporttialusta ei tunnu todellakaan kivireeltä. Kunhan saa kesärenkaat alle niin näkee että onko se todella madallettu vai ei. Jollainhan se oli jäänyt saamatta. Olikohan liikkeessä jo kerrottu asiasta? Talvirenkaat ovat 16 " ja ainakaan niitten kanssa ei näytä maasturilta. Joustotkin aika lyhyet. Muuten kaikki varusteet olivat todella niin kuin piti. Tämä vain on varmistamatta. Koeajoautot olivat normialustalla mutta en kyllä muista miltä ne tuntuivat.

Loppujen lopuksi homma sujui kuten kuuluikin ja grande finale jäi väliin kun kaikki kävikin hetkessä eikä tuskainen odotus ehtinyt nousta huippuunsa. Takapuskuri huutaa vielä suojaa ja siihen ajattelin jotain kiveniskuteippiä tai kalvoa. Kovavahausta (ei mitään suojapinnotteita)  suunnittelin mutta ei itse viitsi. Automatrix on kohtuullisen lähellä ja sinne ajattelin viedä. Molemmat hommat hoituisivat siellä kätevästi. Peevelihän kalvotti autonsa katon siellä. Mahtaako olla vielä tyytyväinen työnlaatuun? Entä yleisvaikutelma puljusta?

Mutta näin tällä kertaa. Palataan.

Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

pepe

oma ocu oli kans ennen luovutusta uutena melkein viikon esillä liikkeessä.siellä oli esillä esittelyautojen seassa.myyty lappu oli ikkunassa,mutta ovet olivat auki ja avaimet ratissa.eipä tuossa mitään jälkiä näkyny niin annoin asian olla.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: gloter - 01.04.11 - klo:09:43Sporttialusta ei tunnu todellakaan kivireeltä. Kunhan saa kesärenkaat alle niin näkee että onko se todella madallettu vai ei. Jollainhan se oli jäänyt saamatta. Olikohan liikkeessä jo kerrottu asiasta? Talvirenkaat ovat 16 " ja ainakaan niitten kanssa ei näytä maasturilta. Joustotkin aika lyhyet. Muuten kaikki varusteet olivat todella niin kuin piti. Tämä vain on varmistamatta. Koeajoautot olivat normialustalla mutta en kyllä muista miltä ne tuntuivat.

Juu ainakin meikäläiseltä puuttui sport-alusta nykyisestä autosta, vaikka se tilaussopimuksessa olikin mainittu. Myyjä ilmoitti puutteesta heti auton saavuttua liikkeeseen, minkä jälkeen sovittiin, kuinka hyvittävät puutteen.

Vaikka vakion ja sport-alustan korkeusero ei suuri olekaan, niin kyllä sen mielestäni näkee jo "otsalla". Itse olen kuitenkin ulkonäköä lukuunottamatta ollut suoraan sanottuna iloinen tästä puutteesta ;)

JanMec

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 02.04.11 - klo:22:10
Juu ainakin meikäläiseltä puuttui sport-alusta nykyisestä autosta, vaikka se tilaussopimuksessa olikin mainittu.

Tässä olen viimeiset päivät tän topicin jälkeen miettinyt että noinkohan se on jäännyt pois minunkin
autostani?

Tarvis saada joku joka viittis mitata vakioalustalla olevan Ocu Combin etäisyyden lokasuojan reunasta - vanteen keskiöön,
sillähän se selviäis. Vapaehtoisia?  ;D
ex. BMW 520d Xdrive -16, ex. Ocu RS 2.0 tsi -14, ex.Ocu 1.8TSi Combi DSG Elegance -11,
ex. Ibiza -99, Golf IV 1.6-99, Cordoba Tdi-01, GolfIV Variant 1.6-00, Golf IV Variant Tdi-01, Golf IV Variant 1.6-04, Octavia Combi RS Tdi -07, Golf V 1.4 TSi Variant -08

tsiih

Näet sen varmaan huoltokirjan ekalla sivulla olevista varustekoodeista helpommin  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kimi75

Lainaus käyttäjältä: JanMec - 06.04.11 - klo:06:56
Tässä olen viimeiset päivät tän topicin jälkeen miettinyt että noinkohan se on jäännyt pois minunkin
autostani?

Tarvis saada joku joka viittis mitata vakioalustalla olevan Ocu Combin etäisyyden lokasuojan reunasta - vanteen keskiöön,
sillähän se selviäis. Vapaehtoisia?  ;D
mun autos oli 39mm navasta lokasuojaan, ja pitäis olla vakio.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kimi - 14.04.11 - klo:15:35
    mun autos oli 39mm navasta lokasuojaan, ja pitäis olla vakio.

39 millimetriä navasta lokasuojaan? Melkoinen low rider sulla.  ::)

Kimi75

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 14.04.11 - klo:15:45
39 millimetriä navasta lokasuojaan? Melkoinen low rider sulla.  ::)
Sori meni vähän väärin  ;D, eli 39cm.

JanMec

Kiitos Kimi avusta, omassa 370mm joten kyllä se matalampi on.

Ei vaan sovi mun silmään toi keuliminen joten joku sarja lähtee tilaukseen lähipäivinä.
ex. BMW 520d Xdrive -16, ex. Ocu RS 2.0 tsi -14, ex.Ocu 1.8TSi Combi DSG Elegance -11,
ex. Ibiza -99, Golf IV 1.6-99, Cordoba Tdi-01, GolfIV Variant 1.6-00, Golf IV Variant Tdi-01, Golf IV Variant 1.6-04, Octavia Combi RS Tdi -07, Golf V 1.4 TSi Variant -08

Kimi75

Lainaus käyttäjältä: JanMec - 14.04.11 - klo:21:53
Kiitos Kimi avusta, omassa 370mm joten kyllä se matalampi on.

Ei vaan sovi mun silmään toi keuliminen joten joku sarja lähtee tilaukseen lähipäivinä.
Mitä ajattelit laittaa? ;D

JanMec

Tällä kertaa maltillinen madallus joten -35mm H&R sarja näillä näkymin.

Tuossa edellisessä Golfissa oli se -55mm sarja, sillä sai jo aurata kiitettävästi talvella ;)

Erona Golfissa 19" ja Ocussa 17" vanteet joten siitä syystä maltillisempi tällä kertaa

Kimi75

Lainaus käyttäjältä: JanMec - 15.04.11 - klo:17:30
Tällä kertaa maltillinen madallus joten -35mm H&R sarja näillä näkymin.

Tuossa edellisessä Golfissa oli se -55mm sarja, sillä sai jo aurata kiitettävästi talvella ;)

Erona Golfissa 19" ja Ocussa 17" vanteet joten siitä syystä maltillisempi tällä kertaa
Hieno oli kyl Golfi  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy