vika: korjaamo! poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P

Aloittaja Cryslite, 29.07.21 - klo:22:59

« edellinen - seuraava »

Cryslite

Otsikon mukaista tekstiä herjasi keltaisen varoituskolmion kanssa kesken ajon ja sitten melkein heti hävisi näkyvistä. Mistäköhän johtuu ja onko millainen homma laittaa kuntoon mikäli tulee vika uudestaan?

Laitan tähän samaan vaihteistoon liittyvän toisen asian mitä olen huomannut, onko muilla ollut samaa ongelma? Liikkeellelähdöt pieneen ylämäkeen kun on juuri startannut auton: pintakaasulla/lähes ilman kaasua kun lähtee DSG:llä liikkeelle niin auto välillä sammuu tai rykii/meinaa sammua, vähän samaan tyyliin niinkuin olisi liian iso vaihde silmässä. Käyköhän nämä DSG automaatit liian matalilla tyhjäkäynti kierroksilla vai mistäköhän johtuu?

miz

Mulla oli 2016 Leonissa tuo sama herja. Johtui vaihdekepin asentotunnistimen mikrokytkimestä.
Vaihdettiin huollossa takuuseen.

On kuulemma kahta versiota kepeissä, joko irrotettava mikrokytkin (joka oli Leonissa) ja toinen, jossa kytkin on kiinteästi kiinni isommassa kokonaisuudessa. Tällöin pitää vaihtaa se isompi palikka kokonaan.
Ei käryä voiko noita jotenkin ropailla itse.

Toisesta ongelmasta ei ole kokemuksia. Ottaako kytkin kuitenkin nätisti ilman tärinää ja nykimistä?

Cryslite

Okei, kiitos tiedosta!

No siis tuohon jälkimmäiseen, että siinä ei ole mitään ongelmaa kun vaihdan D vaihteen silmään. Sitten kun nostan jalan jarrulta ja lähden liikkeelle pieneen ylämäkeen niin alkaa "yskiä".

Cryslite

Tasaisella alustalla ei tätä ongelmaa, eli kytkin kyllä ottaa muuten ihan normaalisti

makelja

Kaverin 2014-mallisessa A3:ssa korjasivat sen siten että lisäsivät sinne toisen mikrokytkimen. Ei siis tarvinnut vaihtaa sitä osaa kokonaisuudessaan. Työn teki JT-Carfix Helsingissä.

Cryslite

Olen tässä tehnyt huomioita ihan tasaisellakin ja ilman kaasua myös auto hakkaa vaihteistoa kun starttaa auton ja lähtee liikkeelle, riittää kun laittaa vaihteen silmään ja nostaa jalan jarrulta. Viimeksi eilen auto sammui rynkytyksen johdosta. Soitin yhdelle korjaamolle ja sanoivat että tämä vika voi liittyä kyllä siihen samaan mikrokytkin ongelmaan koska vaihteisto ei tiedä mikä vaihde on päällä, niin siksi saattaa esiintyä tälläistä. Katsotaan miten etenee kun tutkittu.

Cryslite

Kylmänä ongelma paha ja kun lähtee ajamaan ja auto lämpenee niin pelittää paremmin.

Repost

Lainaus käyttäjältä: Cryslite - 29.07.21 - klo:22:59
Otsikon mukaista tekstiä herjasi keltaisen varoituskolmion kanssa kesken ajon ja sitten melkein heti hävisi näkyvistä. Mistäköhän johtuu ja onko millainen homma laittaa kuntoon mikäli tulee vika uudestaan?

Audi A3 vm2016. Sama ongelma vaivasi pari vuotta. Ilmoitus tuli päivittäin jossain vaiheessa ajoa.
Viime kesänä jaksoin sitten ottaa yhteyttä Audin huoltoon ja pyysivät auton tutkintaa.
Viaksi paljastui tässäkin ketjussa jo aiemmin mainittu vaihdekepin asentotunnistimen mikrokytkin.
Vika korjattiin maahantuojan tai valmistajan pussista, en tiedä kumman mutta itse ei tarvinnut maksaa.
Tämä oli yllätys minulle koska oletin itse joutuvani maksumieheksi kun autossa oli kilometrejä jo noin 160tkm ja autolla oli useampia omistajia ennen minua.
Tästä pisteet Audille.

Nyt ajettu jo 200tkm ja vika ei ole uusiutunut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy