Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: re2 - 13.12.10 - klo:20:23
Kuitenkin lasien jäätymistä paljon suurempi ongelma oli lukkojen jäätyminen.

Eipä ole onneksi Sciroccon kanssa tämmöisiä ongelmia ollut, eikä toivottavasti tulekaan.  ;)

Ei oo ainakaan mun autoa lukkojen jäätyminen vaivannut, eilen tosin jäi apukuskin avauskahva kohmeisena
aukiasentoon, josta johtuen ovi ei mennyt kiinni.

Muutaman paasauksen ja mitä v...tua-ihmettelyn jälkeen älysin kattoa oven ulkopuolelle ja siellähän "vika" oli  ;D

SciroSJK

Mitähän mahtoi tapahtua, täällä tutuksi tulleelle romaniaroccolle??
Just katsoin nettiauton roccotarjonnan, eikä sitä ainakaan myynnissä enää näkynyt....

Liekö sitten joku ostanut pois kuljeksimasta?

RoccoScientist

Nyt sitten jäi minullakin pompautin käteen kun olin autoa pesemässä ja avasin luukun kuivausta varten. Toinen pompauttimista on selvästi lähtemässä kohta myös. Taidan katsoa kauanko tuo kestää ja vaihdattaa sitten molemmat samalla. Tuon irronneen pompauttimen sain onneksi laitettua takaisin ja lukittua lyhimpään asentoon.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

re2

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 14.12.10 - klo:13:31
Nyt sitten jäi minullakin pompautin käteen kun olin autoa pesemässä ja avasin luukun kuivausta varten. Toinen pompauttimista on selvästi lähtemässä kohta myös. Taidan katsoa kauanko tuo kestää ja vaihdattaa sitten molemmat samalla. Tuon irronneen pompauttimen sain onneksi laitettua takaisin ja lukittua lyhimpään asentoon.

Kyllä tuohon nyt joku ratkaisu pitäisi VW:ltä pikku hiljaa alkaa löytymään. Yritin googletella onko tämä ongelma ihan puhtaasti suomalainen ilmiö, vai kärsitäänkö siitä muuallakin. Ei varmaankaan olisi mitenkään mahdotonta tehdä tuosta pompauttimesta sellaista "kylmän ilmanalan versiota", jossa mekanismin sisärunko olisi metallivahvisteinen, etteivät ne kynnet pääsisi pienen jäätyilyn johdosta heti murtumaan.

Jonkin verran voisi vaikka olla valmis maksamaan siitä mielenrauhasta, etteivät laukea jokaisen talvipesun jälkeen. Kunpa edes joku tuuninkivalmistaja keksisi lyödä tähän (kapeahkoon) markkinarakoon. Noita perustatteja tuntuu kyllä löytävän vaikka ja mistä:
http://www.ecstuning.com/Search/1K8_827_761_C/ES1082513/

Taskukeke

Mullakin oli ongelmia noiden ikkunoiden kanssa kunnes suihkuttelin silikonisprayta tiivisteisiin alas ja ylös. Sen jälkeen toimineet (ainakin tähän asti) moitteetta.
Skriko mul on ton katon lisäks xenonit, peilipaketti, peruutuskamera ja sporttipaketti.
Tossa kesän lopussa tuli viel dotzin tupac-vanteet.

Mikko

Täälläkin on viimevalittaman jälkeen täysin säästytty sekä ikkunoiden, että pompauttimien jäätymiseltä. Peitettäkään ei ole viitsinyt likaisen auton päälle vetää naarmuttamaan. Silikonia tuli laitettua ikkunoiden ylä- ja alatiivisteisiin ja ujutettua myös pompauttimiin. Pari ekaa päivää aineen laittamisen jälkeen oli vielä pientä harmia, mutta sitten ilmeisesti vaikutti kunnolla, eikä ongelmia ole enää ollut. Kop, kop. :)

RoccoScientist

Minulle sanottiin, että silikoni vahingoittaa maalipintaa ja siksi saumoja ei tulisi käsitellä slikonipohjaisilla aineilla. Pääsee kuulemma maalipinnan alle, mutta älkää kysykö miten.

skriko

Taskukeke, hyvät on varusteet autossasi.
Tuosta Roccon mainitsemasta silikoniasiasta, kun auto on hiljan vahattu ja sen kolaroi, niin uudelleen maalaus ei onnistu hyvin ellei vahaa saada pois. Vahanpoistoon käytetään usein silikonitippoja. En tiedä miten silikoni pääsisi maalin alle. Itse nuorempana viksasin autojani käyttämällä listoissa ja ovikynnyksissä silikonia, eikä maaliongelmia koskaan ollut. Oisko se sitten näiden ekomaalien kanssa eri juttu.

Tos®

Lainaa"Silikoni on maalarin pahin vihollinen". Muista aina pitää kompressorit ja letkut laadultaan sellaisena, että niistä ei irtoa yhtään silikonia. Muista myös huolellinen maalauspinnan pesu silikoninpesuaineella ennen maalausta. Silikoni aiheuttaa maalin pintaan pieniä reikiä.
http://www.automaalaus.info/page/Automaalauksen+pikaopas

LainaaSilikoni ei ole tarkoitettu autonhoitoon, sitä vaan käytetään koska joku on joskus muinoin keksinyt sen jättävän pinnat rasvaisen kiiltäväksi.

Kuuluu samaan kategoriaan Fairyn käyttämisen kanssa auton ulkopesussa. *HUH*
http://www.jnt-finland.fi/forum/viewtopic.php?f=3&t=175
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 21.09.10 - klo:16:00
Sciroccon maavara on kuormaamattomana 142mm ja täydessä kuormassa 92mm.

Kaivellaan vanhoja kun on talven takia ollut maavara mielessä. Löysin googlettamalla ainoastaan yhden lukeman tuolle Sciroccon kuormaamattomalle maavaralle ja se on 113 mm (Linkki). Epäilyksiä kuitenkin herättää se, että Golf GTI:lle tuolla Etelä-Afrikan saitilla annetaan maavaraksi 140 mm kun esim. topspeed.com antaa arvoksi 128 mm. Kiinnostaisi siis tietää mikä tuon 142 mm:n lähde on? Saksalaisetkaan volkkarin esitteet eivät kerro kuin tuon 92 mm, joka on maavara kuormattuna.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 17.12.10 - klo:12:24
Kaivellaan vanhoja kun on talven takia ollut maavara mielessä. (...) Kiinnostaisi siis tietää mikä tuon 142 mm:n lähde on? Saksalaisetkaan volkkarin esitteet eivät kerro kuin tuon 92 mm, joka on maavara kuormattuna.

Lähde oli muistaakseni vw.de tai vw.fi. Ovat ilmeisesti poistaneet tuon tiedon maavarasta kuormaamattomana.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

skriko

Tuosta fairyn käytöstä autonpesuaineena olen sitä mieltä,että hyvää on. Nuo kaikki kaupattavat ns. "autonhoitoaineet ja pesushamppoot" ovat pelkkää rahastusta. Ainakin minun autoni ovat olleet huippukunnossa niin maalipinnaltaan ja myös sisätiloiltaan. Pesuaineena vesi ja fairy. Sisäsiivoukseen vanha koti-imuri, vati, lämmintä fairyvettä, siivousrätti. Laseihin ja peileihin muuten samat, mutta rätin sijaan aitosäämiskä. Kehuivat toyotan merkiliikkeessä edellistä toyotaani euroopan siisteimmäksi, katsastusmies ihmetteli, miten lähes 7 vuotta vanhassa autossa voi olla tällainen maalipinta. Myyntihinta yksityiselle oli aika hyvä. Että en tiedä mikä siinä fairyssä on jonkun mielestä niin huonoa jos jälki on tälläistä.

skriko

Tuossa kuvassa auto ei ole oikein edukseen, koska kuva otettu 99â,¬ kameralla, auton edellisestä pesusta kulunut kuukausi ja pesun jälkeen ajettu 1400 km.
Ps. Anteeksipyyntöni, että laitoin toyotan kuvan scirocco palstalle. Sopi vaan nin hyvin aiheeseen. Ei tule toistumaan.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.12.10 - klo:14:28
Että en tiedä mikä siinä fairyssä on jonkun mielestä niin huonoa jos jälki on tälläistä.
Se liuottaa vahan pois. Mutta jos pesit autoasi pari kolme kertaa viikossa, maalipinnan kunto on säilynyt
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HJP

Nettiautossa on myynnissä 12kpl uusikorisia Sciroccoja, eniten mitä olen tähän mennessä nähnyt. Siellä on myös myynnissä halvin ikinä Suomessa näkemäni 21990e maksava Scirocco.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/3655311

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: HJP - 17.12.10 - klo:18:03
http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/3655311

Kaksi omistajaa kahdessa vuodessa. Herää epäilys, että onko tuo joku maanantaikappale. Olen muuten itsekin huomannut, että 90 kW:n versioista pyydetään ihan järjettömiä. Seuraavaksi halvin on:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/3496186

Ei taida uuden vastaavan hinnaksi tulla kuin karvan verran yli 30 ke.

mla

Esittelyautolla on yleensä kaksi omistajaa kun sen se ensimmäinen ostaja myy :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

skriko

Tos
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.12.10 - klo:16:47
Se liuottaa vahan pois. Mutta jos pesit autoasi pari kolme kertaa viikossa, maalipinnan kunto on säilynyt
Pesin auton 10 kertaa. Siis 1,5 kertaa vuodessa. Vahautin kovavahalla 28.2.2005. Koskaan ei vahattu sen jälkeen. Eli 5,5 vuotta pysyi vaha pesulla 1,5 kertaa per vuosi. Tosin autolla ei koskaan juuri ajettu suolaisella tiellä. Oli vaan pölyä ja joskus sadevettä päällä. Eli Fairy pitää auton maalipinnan hienona. Ja nyt tutkimaan, mikä kitisee ja natisee roccon peräluukussa ilkeästi sen jälkeen kun ajoin 15km vahingossa luukku auki. "Romanian rocco" taas myynnissä Loimaan laatuautossa autotalli comissa.

Tos®

Melko nuukasti  ::)
Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.12.10 - klo:20:58
Pesin auton 10 kertaa. Siis 1,5 kertaa vuodessa.
Nyt ymmärrän, ei naiset viitsi panostaa autoiluun ;)
Joka tapauksessa fairy on mitä parhain aine vahan poistoon.

En myöskään voi pakottaa ketään pitämään huolta autostaan.... ;)

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 17.12.10 - klo:12:19
Aika monissa nykyvahoissakin on vaan silikonia ainesosana. Kyseisillä tahoilla lienee hiukan toinen käsitys asiasta?

Vai että reikiä maalipintaan... ::)
Toki, ja monet oikeat vahat markkinoivat itseään silikonittomina vahoina
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.12.10 - klo:22:37

En myöskään voi pakottaa ketään pitämään huolta autostaan.... ;)

Menee nyt 7-Päivää osastolle, mutta pakko myöntää, ettei Tos®:n autokaan aina ole niin siisti,
miltä kuvissa näyttää  ::)
Sisätilasiisteys saattaa joskus lipsua, on sitä sun tätä...jne = sikala :P

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: mla - 17.12.10 - klo:18:12
Esittelyautolla on yleensä kaksi omistajaa kun sen se ensimmäinen ostaja myy :)

Valehtelematta, väittäisin samoin ;)
Volkkari ei personoi omistajia näköjään... enää? Luulin toisin....
17.9.2008 on mun auton huoltokirjaan tullut eka leima ja *kirjoitettu* luovutuspäivä.
Seuraavalle sivulle on rekkari käsin kirjoitettu ja samana päivänä leima luovutushuollosta?
Kukaan ei voi tietää, tehtiinkö sitä?

21.4-09 ja 16189 km on sitten Seinäjoelta leima ja siitä eteenpäin OK :)

Hieno auto, hienosti toiminut ja hyvää palvelua saanut :D

HJP

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 17.12.10 - klo:18:09
Kaksi omistajaa kahdessa vuodessa.
Noniinno, itsehän myin syyskuussa 1v 9kk ikäisen 17tkm ajetun Sciroccon, ja olin itse jo kyseisen auton toinen omistaja. Ko. yksilöä en ainakaan luonnehtisi maanantaikappaleeksi tuon vuoden yhteisen taipaleen perusteella, joillakin ihmisillä vain on krooninen tarve päästä kaikesta toimivasta eroon ja ostaa muuta romua tilalle.

skriko

Ei kuulunut roccon peräluukusta enää mitään nitinää eika natinaa,laitoin silikonia lukkoon ja pompauttajiin.On se vaan ihmeellinen aine. Aina kun kuuluu nitinää ja natinaa, niin joku peräluukkuun silikonipurkin kanssa niin jopa lähti kitinät. Mitähän ne sanoo tuolla Loimaan "latuautossa", kun ostaja kysyy romanian roccosta, onko tehtaan alkuperäisessä maalissa, ja miks 08 mallin autossa 10 mallin ratti ja mittaristo.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: HJP - 18.12.10 - klo:00:44
Noniinno, itsehän myin syyskuussa 1v 9kk ikäisen 17tkm ajetun Sciroccon, ja olin itse jo kyseisen auton toinen omistaja. Ko. yksilöä en ainakaan luonnehtisi maanantaikappaleeksi tuon vuoden yhteisen taipaleen perusteella, joillakin ihmisillä vain on krooninen tarve päästä kaikesta toimivasta eroon ja ostaa muuta romua tilalle.

ja mitähän romua ostit ??? Kaipaatko koskaan roccoa?

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 18.12.10 - klo:00:49
No tuollaista peruskolffia tarttee niin kummosesti pitääkään kun ei puhtaanakaan näytä miltään. Eri asia jos olisi Scirocco tai joku muu nätti auto, silloin voisi paheksua omistajan huolimattomuutta. :D
vajaaveto  ::)

eri autolla, eri tilanne...
Kyllä mä tykkään että Golf on jees, varsinkin omani....tai toinen niistä ;)

HJP

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 18.12.10 - klo:00:48
ja mitähän romua ostit ??? Kaipaatko koskaan roccoa?
Kasan pörssiyhtiöiden arvopapereita ainakin... Tottakai tuota Sciroccoa kaipaa aina välillä, ihan kuten sitä edeltänyttä A4 B7 2.0TQ:a. Mutta sinällään tässä talvikelissä ei ole ehtinyt Sciroccoa kaipailla, vaikka minulla ei ikinä ongelmia ollutkaan takaluukun pompauttimien tai sivuikkunoiden kanssa. Kesällähän Scirocco oli elementissään, tosin epäilen että tämä nykyinen Golf on minulle vielä selkeämpi kesäauto, joka kyllä palkitsee kesäkelillä jos sitä vaan jaksaa pitää siihen asti itsellään.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: HJP - 18.12.10 - klo:00:55
Kasan pörssiyhtiöiden arvopapereita ainakin... Tottakai tuota Sciroccoa kaipaa aina välillä, ihan kuten sitä edeltänyttä A4 B7 2.0TQ:a. Mutta sinällään tässä talvikelissä ei ole ehtinyt Sciroccoa kaipailla, vaikka minulla ei ikinä ongelmia ollutkaan takaluukun pompauttimien tai sivuikkunoiden kanssa. Kesällähän Scirocco oli elementissään, tosin epäilen että tämä nykyinen Golf on minulle vielä selkeämpi kesäauto, joka kyllä palkitsee kesäkelillä jos sitä vaan jaksaa pitää siihen asti itsellään.

:D :D :D
Tuolla mennään...!

välillä kun ajelee vaikka 1983 Jetalla (sori Mikko), voi suhteuttaa asioita ;)

skriko

HJP toivottavasti spondaa.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 18.12.10 - klo:01:06
Vetotavoista viis, mutta jos auton perusmuodot ovat eläkeläispariskunnan sunnuntaikuljettimesta niin tylsyyteen kuoleminen on vaarana jo ennenkuin ehtii auton ovia avata.

Scirocco on hienoin Volkkari, by far, vaikka onkin ""litistetty golffi"".

Kieltämättä, Scirocco on  ::)
Wanna be seen, sheep....buy Scirocco ;)

jaris

Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.12.10 - klo:00:47Mitähän ne sanoo tuolla Loimaan "latuautossa", kun ostaja kysyy romanian roccosta, onko tehtaan alkuperäisessä maalissa, ja miks 08 mallin autossa 10 mallin ratti ja mittaristo.
Ilmossa lukee, jotta myydään asiakkaan lukuun, että tuskin kommentoi autosta mitään...pitäis oikein käydä katsomassa moista pyydystä...
CX-5 awd

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy