Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

skriko

Täällä toi räminä/resonanssi? kuuluu ainoastaan lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä. Mitään ei kuulu ennenkuin lämpömittari näyttää 90. V-mäinen ääni.

niko

Mulla ruvennut ilmastointi viheltelemään nyt kovien pakkasten myötä. Pitää semmosta ihme ulinaa, jota ei todellakaan viitsi kuunnella  >:( itse paikantaisin äänen siihen kahden keskimmäisen suuttimen kohalle. Kaasua painaessa ääni häviää, kun kierrokset siellä kahden kieppeillä, mutta tasaisella kaasulla taas ääni palaa.. Olisiko syytä huolestua vai onko tämäkin yksi niistä kuuluisista ominaisuuksista?  ;D auto tosiaan menossa 8.1 korjaamolle takapuskurin skraadujen takia ja pitää varmaan pyytää, jos samalla keikalla vilkaisisivat tuota ujellusta..
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

skriko

Lainaus käyttäjältä: niko - 23.12.12 - klo:01:15
Mulla ruvennut ilmastointi viheltelemään nyt kovien pakkasten myötä. Pitää semmosta ihme ulinaa, jota ei todellakaan viitsi kuunnella  >:( itse paikantaisin äänen siihen kahden keskimmäisen suuttimen kohalle. Kaasua painaessa ääni häviää, kun kierrokset siellä kahden kieppeillä, mutta tasaisella kaasulla taas ääni palaa.. Olisiko syytä huolestua vai onko tämäkin yksi niistä kuuluisista ominaisuuksista?  ;D auto tosiaan menossa 8.1 korjaamolle takapuskurin skraadujen takia ja pitää varmaan pyytää, jos samalla keikalla vilkaisisivat tuota ujellusta..

Kuuluuko sulla ääni jos puhallin ei ole päällä. Mulla kuuluu vaikka offilla.

niko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.12.12 - klo:01:24
Kuuluuko sulla ääni jos puhallin ei ole päällä. Mulla kuuluu vaikka offilla.
Ei kuulu onneksi, jos puhallin pois päältä. On meinaan veemäinen ääni..
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

skriko

Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttään toi Scirocco. Koskaan ei ole ollut autoissa juurikaan mitään vikaa. Nyt kun ostin Roccon niin ensin ratti vinossa ja auto menee heikosti vapaalla. Laakkoselle aurauskulmien säätöön. Olivat ihan pielessä, takuuseen. Rattia eivät saaneet suoraan. Sitten alkaa toi takapään kolina, tutkitaan Laakkosella moneen kertaan että auto meinaa hajota jo muualtakia. Ehdotetaan ensiksi iskareiden vaihtoa. En suostu, kolinat jäävät. Sitten alkaa toi ilmeisesti nokkaketju rääkyyn. Joskus rääkyy toisinaan ei. Nyt ei muutamaan kuukauteen. Sitten tuli tuo räminä, joka pahenee koko ajan. Taas pitäs tilata huoltoaika. Joka helvetin kerta kun auton vie huoltoon aina potkitaan ja sotketaan.
Sitten oli vielä pari juttua mistä ei voi autoa syyttää vain myyjää ja toinen meni kuluttajasuojaan, toisesta en jaksanut taistella. En oo niistä viitsinyt täällä huudella.
Olisko jo aika vaihtaa autoa 2 v ja 4 kk tulee 10. päivä täyteen. Mutta siinäpä kysymys mihin vaihtaa.?????

niko

Sulle sattunut joku maanantaikappale   >:( onko kuin vanha auto?

Omani jaksoi tänään taas vihellellä reilun minuutin kylmänä, sitten ei enää kuulunut mitään joten säikähdyksellä taidettiin selvitä. Melkein mielenkiinnolla ootan millasta ääntä seuraavaksi kuunnellaan  ;D
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

tsiih

Joskus tuntuu että volkkarin tehtailla on vain maanantaipäiviä. Joskus perjantaikin.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Mikko

Sen voi kyllä omalla kokemuksellakin sanoa, etää jos haluaa hiljaisen ja hälyäänettömän auton niin Scirocco on silloin ihan väärä auto. ;)

Tos®

Pyöränkulmien säätö tuntuu olevan merkkiliikkeille jotenkin ylitsepääsemätön este.
Ratti on aina kenossa.

Itte joutui raidetangon päitä pyörittelemään ja sopeuttaan ratin asennon uudelleen kulmien säädön jälkeen, tänäkin syksynä.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

puolustan heitä nyt vähän, mä en edes itse saa omasta rattia suoraan ja se on nelipyöräsuuntauslaitteella todella  vaikeaa, nää  autot on tosi herkkiä siinä.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 24.12.12 - klo:09:34
puolustan heitä nyt vähän, mä en edes itse saa omasta rattia suoraan ja se on nelipyöräsuuntauslaitteella todella  vaikeaa, nää  autot on tosi herkkiä siinä.
Se, lisäks sopeutus saattaa muuttaa ratin asentoa entisestään
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

katteja

Itsekin teetin asiantuntevassa liikkeessä pyöränkulmien säädön kun sain auton alle.
Tunnetusti merkkarin "luovutus" huolto on kosmeettinen pesu kiillotus ja asiakkaalle.
Olihan ne ns. päin metsää vaikka ajossa sitä ei huomannut mutta ajan kanssa olisi voinut huomata kun epätasaisesti kuluu kalliit renkaat.

Se on tunnetusti totta ettei niitä pyöränkulmia tarkisteta jos ei osaa sitä vaatia. Tehtaalla komponentit ovat "ammuttu" kiinnit tietyillä ennakko säädöillä ja toleransseilla. säädöt ovat sitten voineet muuttua kuljetuksen aikana tai sitten ei vaan sovellu juuri siihen rengaskokoon tai vannesettiin joka ajoneuvoon asennetaan. Samaten säädöt voivat olla huonoja tänne härmään ns kalteville teille, eli ajoneuvo kaartaa metsään..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

skriko

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 24.12.12 - klo:09:26
Pyöränkulmien säätö tuntuu olevan merkkiliikkeille jotenkin ylitsepääsemätön este.
Ratti on aina kenossa.

Itte joutui raidetangon päitä pyörittelemään ja sopeuttaan ratin asennon uudelleen kulmien säädön jälkeen, tänäkin syksynä.

Ehdotin että säätää raidetangon päästä. Poika vaan naurahti ja sanoi, että hän tästä lukitsee ratin oikeaan asentoon. Ja kuinkas kävikään, ei muuttunut miksikään.

skriko

Lainaus käyttäjältä: niko - 24.12.12 - klo:01:49
Sulle sattunut joku maanantaikappale   >:( onko kuin vanha auto?

Rek. 10.9.2010 aj. 23 500 km.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: skriko - 24.12.12 - klo:14:21
Ehdotin että säätää raidetangon päästä. Poika vaan naurahti ja sanoi, että hän tästä lukitsee ratin oikeaan asentoon. Ja kuinkas kävikään, ei muuttunut miksikään.
Tuo se mulle niin saat ratin suoraan. Mieluiten kesällä tosin vasta, meillä se tapahtuu niin että aja testerin yli, säädä, aja korttelin ympäri x tarvittava määrä toistoja  ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 24.12.12 - klo:14:30
Tuo se mulle niin saat ratin suoraan. Mieluiten kesällä tosin vasta, meillä se tapahtuu niin että aja testerin yli, säädä, aja korttelin ympäri x tarvittava määrä toistoja  ;D

Mitä maksaa ?

tsiih

45 e jos menee puolessa tunnissa. Pitäis mennä...

Mikko

Taas olis Scirocco paria pompautinta vailla. >:(

skriko

Nyt on myynnissä Scirocco R 265 hv. Vuosimalli 2011.

niko

Ai juma, SCC olisi tuossa kivenheiton päässä.. Pitää varmaan käydä kuolaamassa, onhan tuollainen kerran nähtävä  ;D
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

Taskukeke

Parina viime päivänä olen ihmetellyt pohjasta kuuluvaa kolinaa, joka esiintyi kun ajoi vähänkään lumisemmalla tiellä. Tänään sitten kurkkasin auton alle ja jokin piuha roikkui melkein vanteen alareunan kohdalla, n. 5cm maasta. Piuhan keskellä oli sellainen metallikiinnike, joka metelöi todella mukavasti joutuessaan kosketuksiin pohjan kanssa .  :D

Pikainen visiitti vw-centerillä, auto ylös ja joku öljyanturin johtohan siellä sitten roikkui kiinnikkeen kera. Tällä kertaa onneksi selvittiin ihan parilla nippusiteellä. :)

RoccoScientist

Täällä ilmaantui eilen outo kolina lumisilla teillä ajettaessa ja metallikiinnikkeellä varustettu piuha roikkuu tällä hetkellä minunkin autoni moottorin alapuolella, joskaan ei ihan yhtä alhaalla. Keskiviikkona olisi tarkoitus viedä tuo Das Auto Huoltoon hoidettavaksi ja samalla löytänevät muutamat polttimotkin vihdoin keulalle.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Taskukeke

Kappas! Onkohan tämä vain Viper Greenien ongelma vai löytyykö muitakin? ;D Nopeastihan tuo onneksi hoituu, meillä meni n. 5 minuuttia kun huoltomiehen kanssa tuota tutkittiin ja saatiin korjattua.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.12.12 - klo:19:44

Slovakiasta näköjään tuotu. Aika kova hinta kun Saksasta hakemalla saisi paremmin varustellun noin 25 000 eurolla. Tuohon jäisi vielä 20 tonnia varaa maksella veroja ja muita kuluja... Tuosta taitaa nyt harmittavasti vaan tulla se mittatikku millä itse tuotuja verotetaan.

oopp99

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.12.12 - klo:19:44

Kuten Mikko sanoi auto todennäköisimmin Slovakiasta. Itseäni ei ainakaan kauheasti kiinnosta. Lisäksi tosi kallis.
Ostakaa 2.0 TSI suomi-auto ja siihen APR:n stg 1 softa (reilusti alle tonnin). Saatte 254 hp ja 410 NM. Jää vähän rahaa vielä jarrujenkin päivitykseen. ;)
Scirocco 2009 2.0 TSI DSG (Dynaudio, ACC, Xenon), APR stg1, EBC, Whiteline, Powerflex, Eibach, Collinite :)

Mikko

R on kyllä komea peli. Saanut sellaista pariin kertaan livenä ihailla aamu- ja iltapäiväruuhkassa. Välillä aina harmittaa, ettei tullut sellaista oman auton oston sijaan haettua käytettynä Saksasta. Silloin oli tosin hinnat vielä aika kovia ja saatavuus aika heikkoa, varsinkin kun 2011-mallin olisin sisätilojen takia halunnut. Körötellään nyt tuolla mopomallilla sen aikaan kun körötellään, kovasti sutii näillä keleillä tämäkin ja bensaakin menee ihan kiitettävästi. :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 30.12.12 - klo:23:56
R on kyllä komea peli. Saanut sellaista pariin kertaan livenä ihailla aamu- ja iltapäiväruuhkassa. Välillä aina harmittaa, ettei tullut sellaista oman auton oston sijaan haettua käytettynä Saksasta. Silloin oli tosin hinnat vielä aika kovia ja saatavuus aika heikkoa, varsinkin kun 2011-mallin olisin sisätilojen takia halunnut. Körötellään nyt tuolla mopomallilla sen aikaan kun körötellään, kovasti sutii näillä keleillä tämäkin ja bensaakin menee ihan kiitettävästi. :)

Olin tuossa lauantaina Roccolla liikenteessä. Tiet olivat kuivat/jäiset, keskikulutus taajamassa ja kaupungissa 5,4.

oopp99

Lainaus käyttäjältä: skriko - 31.12.12 - klo:17:53
Olin tuossa lauantaina Roccolla liikenteessä. Tiet olivat kuivat/jäiset, keskikulutus taajamassa ja kaupungissa 5,4.

No nyt alkaa kuulostaa jo että on eroa 1.4 ja 2.0 välillä... Oliko tuo siis ajotietokoneesta otettu arvo? Itselläni se ajotietokone ilmoittaa aina vähän pienempää mitä todellisuudessa kuluu kun mittarilla laskee...
Scirocco 2009 2.0 TSI DSG (Dynaudio, ACC, Xenon), APR stg1, EBC, Whiteline, Powerflex, Eibach, Collinite :)

Mikko

Tuo riippuu niin paljon siitä, että miten ja missä ajelee, kuinka pitkää siivua ja lähteekö aina lämpimästä liikkeelle. Oman 1.4:n kulutus kun ajotietokoneen mukaan on tänä talvena pyörinyt tasolla 7,5 - 11 l/100km ajosuoritteen päätteeksi. Ja tuo alaraja on maantienopeuksilla pitkää siivua, kun ei ole yhtä sopivia kelejä tänä vuonna osunut kohdalla kuin tapanina vuosi sitten.

Kasis

Juuri nyt tv2:lta tulevassa ROC (Race of champions) ohjelmassa näkyi olevan jopa Sciroccokin. :o
Scirocco & VI Golf Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy