Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

Tos®

Räpsäytin vihreelle sirottimelle pitkiä täs hetki sitten  ;D
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

skriko

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 11.09.12 - klo:15:54
Räpsäytin vihreelle sirottimelle pitkiä täs hetki sitten  ;D

Missäs päin?

Tos®

23 ja 66 teiden risteys
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Kasis

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 09.09.12 - klo:11:11
Metroauto.  ;)
Taisi "muuttaa" jonnekin Tikkurilan ulkopuolelle.
Virheellistä tietoa!
Liike oikea, mutta ei ole mihinkään muuttanut.  :-[
(silti en kyseiseen firmaan jalallani astu enää ikinä)
Scirocco & VI Golf Variant

niko

Kyllä se sama firma siellä edelleen oli.. Jouduin kuskaamaan pomoa Tikkurilan perukoille, niin tuli käytyä samalla siinä ja ai että, kun ihmetteli sirotinta  ;D maanantaina sain putkenpäät tilatuksi, vaan eipä ole kuulunut vielä. Kuustako ne tulee?  :o
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

Kasis

Lainaus käyttäjältä: niko - 14.09.12 - klo:01:37
Kyllä se sama firma siellä edelleen oli.. Jouduin kuskaamaan pomoa Tikkurilan perukoille, niin tuli käytyä samalla siinä ja ai että, kun ihmetteli sirotinta  ;D maanantaina sain putkenpäät tilatuksi, vaan eipä ole kuulunut vielä. Kuustako ne tulee?  :o
Pomo sai siis kunnon kyydit.  ;D
Kyllähän roccolla kehtaa kurvailla.
Ajatteln itse hakea ne putkenpäät Veholta, kunhan ehdin, jaksan ja viitsin. ::)

Se oli joku muu autoliike, kun lähti siitä Metroauton vierestä.

niko

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 14.09.12 - klo:08:47
Ajatteln itse hakea ne putkenpäät Veholta, kunhan ehdin, jaksan ja viitsin. ::)

Mulla taas sen verran huonoja kokemuksia Veholta, että sinne ei ole asiaa enää.  ;D
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

Levjsa

Tänään taisi Taskukeken auto tulla vastaan Vantaalla, ohjaimissa oli kyllä naishenkilö, joka silminnähden ihmetteli moikkaustani :)
Samalla reissulla aivan nikon auton spekseihin sopiva Scirocco ajeli Hämeenlinnanväylällä pohjoiseen. Oliko oikein?

Kasis

Lainaus käyttäjältä: niko - 14.09.12 - klo:12:55
Mulla taas sen verran huonoja kokemuksia Veholta, että sinne ei ole asiaa enää.  ;D
Joo, en itsekään voi ylistää kokemuksia Vehosta, mutta pienempi paha se on Metroautoon verrattuna. Pääkaupunkiseutua kauemmaksi ei viitsisi lähteä ostoksille, ellei muuta menoa kehä3:n ulkopuolelle ole.

Taskukeke

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 14.09.12 - klo:18:24
Tänään taisi Taskukeken auto tulla vastaan Vantaalla, ohjaimissa oli kyllä naishenkilö, joka silminnähden ihmetteli moikkaustani :)
Samalla reissulla aivan nikon auton spekseihin sopiva Scirocco ajeli Hämeenlinnanväylällä pohjoiseen. Oliko oikein?

Voi hyvinkin pitää paikkaansa, jouduin luopumaan autosta koska naisilla oli jotain "tärkeää".  :D Sen tarkemmin en auton liikkeistä tiedä.

Pertsa

Ei kellään foorumilaisella satu olemaan harmaata Sciroccoa? Semmoisen nyt tässä työpaikan parkkiksella pari kertaa bongannut tuolla Itä-Helsingissä. Aika harvinainen väri Roccoon.

niko

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 14.09.12 - klo:18:24

En oo sillä suunnalla pyöriny kyllä :)
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

re2

Lainaus käyttäjältä: niko - 15.09.12 - klo:00:11En oo sillä suunnalla pyöriny kyllä :)

Mikäs harmaa sulta löytyy Niko? Mennäänkö samoilla?

Kasis

^Nikolla taitaa olla "deep black", kuten nimimerkin alla lukee.  ;)
Hyvä maali/pinta näyttäsi olevan sulla.  :)

re2

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 15.09.12 - klo:20:28
^Nikolla taitaa olla "deep black", kuten nimimerkin alla lukee.  ;)

Kas, silmä käteen jälleen... ja sitä rataa.  :o

Lainaus käyttäjältä: Kasis
Hyvä maali/pinta näyttäsi olevan sulla.  :)

Kiitos. Ei mikään järin suosittu väri Roccossa tämä, mutta uppoaa hyvin harmaaseen massaan.  :)

EDIT: Sekoitin näköjään viestit... eli Pertsan ylempänä esittämä kysely harmaasta Roccosta meni sekaisin tuon Nikon vastauksen kanssa. Siksi erehdyin luulemaan nikon roccoa harmaaksi.

Kasis

Kieltämättä en ole montaa(ehkä 2) "hopean harmaata" roccoa nähnyt.
Ilmeisesti valkoinen vei harmaan osuuksia, kuten monen muunkin mallin osalta.
Hieno värihän tuo on, ja auton(sciroccon) piirteetkin taitavat tulla siinä hyvin esille.

niko

Joo, mulla tosiaan musta yksilö. En oo kyllä niitäkään kovin montaa nähny, jonku vanhemman sukupolven edustajan joskus ja sitten jonkun nuoren lurjuksen tässä Paloheinän nurkilla  ;D ilmoittautukoon, jos on foorumilainen!
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

proV1

Hyvällä kaverilla on musta Rocco (ei tosin ole palstalla) ja yhdellä tutulla hopea (eikä hänkään ole täällä - varmasti! :D ). Lisäksi Tampereella olen törmännyt vaalean beigeen, oliko silver leaf vai mikä? Joku voi korjata värin nimen, jos meni väärin. Niitä en ole itse kuin tämän yhden yksilön nähnyt. Tiedä sitten mikä on harvinaisin väri Sciroccoissa Suomessa..?

Mikko

Minä olen nykyisistä väreistä nähnyt kaikki muut paitsi Black Oak Brownin. Silver Leafin ja Night Bluen molemmat vaan kerran, muita useammin. Silver Leaf saattoi kyllä olla myös vanha Opal Silver ja Night Blue vanha Shadow Blue. Muut poistuneet värit eli Dark Maroonin ja Beryllium Greyn olen nähnyt kertaalleen. Veikkaisin noiden joukosta löytyvän sen harvinaisimman värin.

proV1

^Kiitos Mikko tarkennuksista!

Black Oak Browniin törmäsin itse ekan kerran tällä viikolla täällä Hämeessä. Oli tämä ensimmäinen kerta itselle.

Mikko

Tuli äsken bongattua Espoosta Länsiväylältä valkoinen matala Scirocco R. Oli hieno peli. :)
Alkoi taas puskureidenvaihtokuume nousemaan, helmatkin näytti livenä hienoilta, niitä kun olen vähän kuvissa karsastanut. Putketkin pitäisi sitten kyllä saada molemmin puolin perää. ::)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: proV1 - 16.09.12 - klo:23:32
Lisäksi Tampereella olen törmännyt vaalean beigeen, oliko silver leaf vai mikä?

Opal silver on ainoa, joka on beigeen päin kallistuva. Mikon listaus harvinaisista väreistä kyllä osuvat myös omiin bongauksiin aika hyvin. Tummempia sinisiä en ole muistaakseni nähnyt lainkaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Eräs kyytiläinen meni epäilemään ääneen koiranluiden kuntoa, kun alusta vähän elämöi joissain epätasaisuuksissa. Arvatkaa vaan tuleeko alustan ääniä nyt kuunneltua ihan uudella tavalla. ;P Tottahan toki tuo alusta jotain ääniä päästelee, etenkin hidastetöyssyissä, mutta en itse osaa ääniä noin tarkasti paikallistaa. Lisäksi jotain meteliä tuo on mielestäni pitänyt uudesta asti, mutta en tiedä onko ääntely lisääntynyt tai pahentunut kilometrien saatossa. Pitänee seuraavassa huollossa pyytää tarkistamaan sitten nuo pyöräntuennan osasetkin.

Mikko

Löysin hyvät kuvat noista vanhoista/uusista väreistä. Kyllä se Silver Leaf näiden mukaan myös taittaa hieman beigeen. Yhden tuollaisen olen itse kerran nähnyt, mutta en osaa arvata että kumpi väreistä oli - Opal Silver vai Silver Leaf. Kuvien perusteella arvelisin myös nähneeni Shadow Bluen Night Bluen sijaan. :)

Opal Silver - Silver Leaf

Beryllium Grey - Indium Grey

Shadow Blue - Night Blue

Taskukeke

Itseä on kanssa ruvennut hieman mietityttämään kun on vähän sellaisia sekalaisia ääniä ruvennut kuulumaan epätasaisuuksissa ja töyssyissä, liekö sitten näitä "ominaisuuksia".  :D Voivathan nuo tietenkin johtua siitäkin kun kesärenkaat alkavat olla aika kuluneet ja pitävät aika lailla meteliä, eritoten pintakovuuttakin tuntuu olevan huomattavasti enemmän kuin kesän alussa.

Mikko

Mulla onneksi kaikki muu meteli peittyy hattuhyllyn tai jonkun muun takaluukun seudulta tulevan infernaalisen räminän alle. Huollossa eivät kuitenkaan kuulleet mitään, joten taitaa rämistä pään sisällä. Pientä diskanttivivahdetta tuo sitten helisevä pelkääjän istuin. No tätäkään ei tietenkään huollossa kuulla... Puskurikin on kolaroitu sisältäpäin ja terävällä perseellä istuimen verhoilu saatu rikki. Aika paljon alkaa kuskissa olemaan vikoja, autossahan ei mitään vikaa ole. ::)

RoccoScientist

Minulla on muuten kulunut tuohon istuinkankaaseen sellainen hailakka siksak-kuvio kankaan alapuolella olevasta jousesta tms. Saas nähdä milloin kuluu puhki. =P Vähän kyllä alkaa autonvaihtokuumetta pukkaamaan. Tietty sitä voisi sitouttaa itsensä tähän autoon vielä pidemmäksi aikaa tuon vaihteistorempan jälkeen laittamalla kunnolla rahaa kiinni alustaan, äänieristykseen, vanteisiin ja moottoritehon kasvattamiseen. Toisaalta tuohon puuhaan uppoaisi tuhansia euroja ja sitten pitäisi jo miettiä häviäisikö uuden auton hankkimalla jopa vähemmän rahaa.

Mikko

Minäkin tässä taas laskeskelin, että jos puskurit, helmat ja putkiston laittaisi autoon niin voi olla, että tuolla hinnalla kävisi jo Saksasta hakemassa vuoden vanhan R:n... Mutta onko tuo Scirocco R sitten kuitenkaan se valinta seuraavaksi autoksi... Ehkä tyydyn vaan jahkailemaan kuten tähänkin asti. Mitään autonvaihtokuumetta ei kyllä ole havaittavissa. Lähinnä turhautumista sen suhteen kun autoa ei aikoinaan saanut tilattua ihan sellaisena kuin halusi. Olisi silloin jo pitänyt suunnistaa Saksaan (tai muualle ulkomaille) autonhakuun, silloin siinä tökki se, että halusin taas Sciroccoon uudemman sisustan, joten vuoden vanhat olisi olleet liian vanhoja. ::) :P ;D

teemur

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 17.09.12 - klo:13:01
Puskurikin on kolaroitu sisältäpäin ja terävällä perseellä istuimen verhoilu saatu rikki. Aika paljon alkaa kuskissa olemaan vikoja, autossahan ei mitään vikaa ole. ::)

Kyllähän noihin vikoihin merkkihuolto suhtautuu ikävän monessa paikassa olankohautuksella ja katseet käännetään asiakkaan suuntaan, epäilevässä mielessä. Konsernit maksaa takuutyötunneista aika heikosti... Omalle kohdalle Turussa sattunut aina pelkästään hyvää palvelua tosin  :)

Aikanaan Hertsikassa VW:llä työskennelleenä voisin sanoa, että kyllä puskuri on mahdollista rikkoa kolaroimalla niin, että vain sisäpuolelta vaurioituu, joustavia kun ovat. Ei kannata vahata autoa liikaa, että jää "vaimojen/tyttöystävien" parkkeerauksesta myös ulkoiset jäljet (sorry sikamainen yleistys)  ;D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Mikko

Totuushan on, että tuo muovi törrötti jo auton luovutuksessa ja se korjattiin jo kerran "kuntoon" (vaihtamalla se sumuvalon ympärillä oleva kehysmuovi) ilman mukinoita, aivan kuten oli (suullisesti) sovittu. Kun korjaus ei kuitenkaan auttanut ja varsinainen vika olikin isompi kuin luultiin niin yhtäkkiä unohtui nuo luovutuksen suulliset sopimukset ja muut, ja syyttävä sormi kääntyi toiseen suuntaan. Mitäänhän ei oikeastaan ole edes rikki vaan puskurissa oleva klipsi ja tuon kehysmuovin klipsi ei vaan ole yhteensopivia --> autossa olevassa klipsissä on valuvika tms. Tai sitten autoa on kolhittu jo ennen luovutusta, tästä ei tosin ollut ainakaan SE Mäkisen rekistereissä merkintää.

No tästä oppineena seuraavalla kerralla jos/kun uutta autoa on vastaanottamassa niin mukana on lomake johon kirjataan ihan pienetkin viat ja myyjä laittaa nimensä ja liikkeen leiman alle. Ja autoa hierotaan tuntitolkulla läpi kaikki pienetkin asiat tarkastaen. Ja takuuhommat vien yksi kerrallaan korjattaviksi heti kun ilmenee enkä toimi myyjän "korjataan sitten ensimmäisen huollon yhteydessä kaikki" ehdotusten mukaan. Takuu kun näköjään vanhenee toisista osista jo ennen tuota kahta vuotta. Ja asiakas on aina väärässä!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy