Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

ettelbruck

Lainaus käyttäjältä: excalibur - 18.10.11 - klo:14:37
Salsa Red,

Väri täsmää tuohon meidän elokuun lopulla ajoon tulleeseen mutta lompakko pani tinkimään tehosta ja varustuksesta... 54 päivää ollut nyt liikkeellä ja 5100km ajettu. Ei ole maannut koko aikaa pihassa tyhjänpanttina.

re2

Ovien "klonksumiseen" liittyen mietin, voisiko tuohon vaikuttaa lukon ja sen vastakappaleen säädöillä? Ex-kulkineessa (Mini Cooper) jouduin joskus pientä hienosäätöä kuljettajan oven lukkoon (tai oikeammin siihen sen vastakappaleeseen) tekemään.

Itse olen ollut pistävinäni merkille, että sen jälkeen kun Sciroccon kuljettajan puoleisen oven lukko vaihdettiin takuuseen, sulkeutuu tämä ovi vähän erilaisen äänimaailman saattelemana kuin vänkärin ovi. Silmämääräisesti se näyttäisi kyllä asettuvan aivan kohdalleen, mutta lisäksi olen kummastellut joskus kaarreajossa tai kääntyessä kuljettettajan puoleisen oven takareunaan tai b-pilarin tietämille(?) paikallistuvaa natinaa. Olen ajatellut tämän johtuvan tiivisteistä, jotka kannattaisi varmaan käsitellä jollain hoitoaineella.

Kuitenkin kerran pesun yhteydessä huomasin vasemman oviaukon takalaidassa, siinä kylkilistan kohdalla, maalin hioutuneen n. puolen sentin matkalta pois. Puhdistin pinnan ja paikkamaalasin tuon kohdan peittoon, vaan eipä aikaakaan kun sama kohta on hioutunut uudelleen saman näköiseksi. Kumma juttu, kun tuossa kohtaa ovessa on kuitenkin kumitiiviste. Liekö se sitten ovi suljettuna ei kuitenkaan koko matkalta yllä suojaamaan pintaa. Oven takareunan kantattu ja hitsattu peltisauma se taitaa tuohon hiertää. En vain osaa sanoa onko tehnyt noin alusta asti, vai vasta lukon uudelleen asennuksesta lähtien.

Vilkuilkaapa muutkin oven natinoita kuulleet maalipintanne tarkasti sieltä ovenpielistä perän puolelta, ettei ole vastaavaa ilmiötä sielläkin. Valkoisissa autoisssa mahdollisesti paljastunut pohjamaali ei vain yhtä helposti sieltä erotu.

Takapään kolinoista taas tuli mieleen kuinka joskus Minissä raoteltuani peräpäässä olevia pohjan muovipaneeleita, valui sieltä melkoinen määrä varsin karkeaa soraa. Muutama sellainen ihan kunnollisen kokoinen kiven murkulakin. En ole tutkaillut tuota Sciroccon pohjaa kovin tarkasti, mutta voisiko siellä olla paikkoja joihin sorateiltä voisi jäädä kiviä kolisemaan? Takapuskurinkin sisään voisi periaatteessa esim. rengaskoteloista päästä jotain ylimääräistä kolisemaan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: snoogie - 18.10.11 - klo:17:37
^ Ootas kun kuulet tuon mun alustan takapään kolinan. :) eilen nostettiin kaverin kanssa perä ylös, kaikki oli alustasta kunnolla paikallaan eikä mikään pitänyt kolinaa kun heiluteltiin. Ei saatu oikein ääntäkään mihinkään kunnolla paikallistettua, vaikka toinen kontissa istuikin kuuntelemassa.

Seuraavaksi pitää purkaa kontin verhoilu tieltä, ei sinne iskarin yläpäähän pääse muuten käsiksi. Josko sieltä on jotain huonosti kiinni. Jos ei mitään tuollakaan ole, niin sitten ei muuta kuin liikkeeseen katsottavaksi.

Onko tuosta Das autosta kokemuksia? Onko edullisempi kuin merkkikorjaamot?

Tervetuloa Excalibur palstalle. Onnittelut hyvästä valinnasta. Hieno punainen Rocco tulee.
Jännä nähdä mitä vikaa Snoogien auton takapäästä löytyy. Mulla ne tutki kaiken mahdollisen, eikä mitään vikaa löytynyt. Totesivat kyllä että kolisee. Olisivat vaihtaneet takuuseen uudet iskarit ja jotain yläpäähän, mutta ajettuani samanlaista Roccoa siinä kolisi samanlailla ja peruin hommat.

SC

Lainaus käyttäjältä: re2 - 18.10.11 - klo:21:57
Silmämääräisesti se näyttäisi kyllä asettuvan aivan kohdalleen, mutta lisäksi olen kummastellut joskus kaarreajossa tai kääntyessä kuljettettajan puoleisen oven takareunaan tai b-pilarin tietämille(?) paikallistuvaa natinaa. Olen ajatellut tämän johtuvan tiivisteistä, jotka kannattaisi varmaan käsitellä jollain hoitoaineella.

Luultavimmin juurikin se b-pilari on se, mikä aiheuttaa tuon natinan. Viime kesänä samaa vaivaa ilmeni ja huollossa mainitsimme asiasta ja olivat sitten avanneet sen b-pilarin kuskin puolelta. Siellä oli sitten ollut turvavyönkiinnitin yms. irti tai irrallaan ja tämän sitten korjasivat. Tämän toimenpiteen jälkeen natina hävisi.

En nyt valitettavasti muista tarkalleen mikä siellä oli irrallaan, mutta tosiaan sieltä b-pilarista se syy löytyi.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: re2 - 18.10.11 - klo:21:57
Ovien "klonksumiseen" liittyen mietin, voisiko tuohon vaikuttaa lukon ja sen vastakappaleen säädöillä? Ex-kulkineessa (Mini Cooper) jouduin joskus pientä hienosäätöä kuljettajan oven lukkoon (tai oikeammin siihen sen vastakappaleeseen) tekemään.

Oman auton kuskin puolen oven lukkoa on jo kertaalleen säädetty ilman tuloksia ja yllätysvieraan lukkoa oli säädetty muutamaankin otteeseen, eikä ollut auttanut. Vastakappaleen siirtäminen sisemmäs johtaisi siihen, että tuon kyljessä olevan sauman sovitus menisi vituralleen.

LainaaVilkuilkaapa muutkin oven natinoita kuulleet maalipintanne tarkasti sieltä ovenpielistä perän puolelta, ettei ole vastaavaa ilmiötä sielläkin. Valkoisissa autoisssa mahdollisesti paljastunut pohjamaali ei vain yhtä helposti sieltä erotu.

Omassa autossani maalipinta näytti olevan kunnossa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

skriko

VV-autossa on myytävänä Scirocco 160A yli 8000â,¬:n lisävarusteilla, black oak brown. ( uusi ) Luulisin, että alennus noin 5000â,¬.
Alennus ilman varusteita vajaa 2500â,¬. No, saisihan tossa 8039â,¬:n varusteet 5500â,¬:lla.

skriko

Mietteitä Sciroccosta ilta-ajelulla. Vaikka iskarit kolisee, rattikin vähän vinossa kesärenkailla, kuskin ovi natisee käännyttäessä yms pientä. On se kuitenkin kiva auto ajaa ja tehoa ja vääntöä on tarpeeksi. Joku tuolla taannoin vertasi Roccon laatua BMW coupeen. Kun ajattelee, että bmw:ssä 170 vastaan Roccon 160 hv. Kiihtyvyys ja huippunopeus aika samat Roccossa vääntävämpi moottori. Varusteissa Rocco häviää xenon- ja sumuvaloissa, folow me home ja sadetunnistimessa. Mutta pääasia, eiköhän tuohon hintaan joka on bmw:ssä noin 12 200â,¬ korkeampi, voi vähän enemmän laatuun satsatakkin. Vai mistä se hinnan ero sitten syntyy. Met. värikin bemarissa tuplaten kalliimpi.

Kasis

Päivää kaikille.

Tuli tuossa reilu kuukausi sitten hankittua Scirocco 1.4 118kW salsa red(käytetty).
Moitteen sanaa ei ole vielä annettavana ja toivottavasti ei tule.
DSG toimii ihan toisella tavalla, kuin 1.4 125kW Touranissa.
Vaihteet vaihtuu pehmeästi ja huomaamatta, sekä kiihdytettäessä ja liikkeelle läähdettäessä tuntuisi "luistattavan" kytkintä, kuin minä manuaali vaihteisella autolla.

Jokin lämmitin pitäisi hankkia, mutta kaipaisin kokemuksia muilta 1.4l/scirocco kuskeilta, säteily- vs bensalämmittimen toimivuudesta.

Täytyy sanoa, että Sciroccolla on kiva ajaa.
Scirocco & VI Golf Variant

snoogie

Ajelin tänään tuossa 8:30 paikkeilla valkoisen 1.4 TSI perässä Kehä1:stä, näkyi olevan katto mustattu, mutta muuten oli kohtalaisen orkkiksen näköinen (saattoi olla matalammat jouset alla). Naishenkilö oli ratissa, ei liene foorumilaisia?

Kasis, tervetuloa foorumille!

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 26.10.11 - klo:08:16
Jokin lämmitin pitäisi hankkia, mutta kaipaisin kokemuksia muilta 1.4l/scirocco kuskeilta, säteily- vs bensalämmittimen toimivuudesta.

118 kW dsg:n omistaneena (ja ilman autotallia) riitti yksi talvi säteilylämmitimellä. Ainakin Oulun seudun pakkasilla lämpöä ei meinannut riittää kaupunkinopeuksissa D:llä ajaessa. 80 -> km/h nopeuksissa sen sijaan ei ollut ongelmaa.

Tämän jälkeen laitatin Eberin ja seuraava talvi menikin sitten mukavammin :)

Kasis

Kiitos. :)

PerttiPasanen. Onko Eeberisi 4 vai 5kw ja onko ollut ongelmia laitteen toiminnan osalta? Edellisessä autossa (RS Ocu) oli 5kW Webasto, joka toimi suht moitteettomasti.
Nyt kaipaisin vähintään 2 ajastusaikaa ja ainoa taitaa olla Eeberi ko. ominaisuudella?
Riittääkö tuo 4kW pienelle koneelle/kabiinille(scirocco) vai kannattaako investoida tuohon 5kW:n versioon?

Mikko

Tervetuloa vaan minunkin puolestani Kasis! :)

Itsellä kanssa 118 kW DSG Scirocco, eikä minkään sortin lisälämppäriä. Autoa ostaessa ei ollut pistokepaikkaa, eikä mitään tietoa siitä koska sellaisen saa, jäi silloin vielä varteenotettavana vaihtoehtona pitämäni säteilylämmitin sisähaaralla hankkimatta.

No viime talven ajeltuani ja muutamaa säteilylämppärillä varustettua volkkaria ihmeteltyäni ja niiden omistajia kuultuani (ja foorumia luettuani) päätin, että Eberi/Webasto tulee jos on tullakseen. Itse olen lämppärillä pyrkinyt lähinnä ikkunoiden aukeamisongelmien eliminointiin ja raaputustarpeen minimointiin (vaimo voi olla toista mieltä *) ja nyt kun irtosi hyvällä arpaonnella katospaikka niin ajattelin unohtaa koko lämmittimen hankinnan. Töissä on parilla pätkäajoa ajavalla (kuten minäkin) Webasto tai Eberi -kuskilla ollut ongelmia itse laitteen ja akun kanssa. Turha hankkia lisää "romuja" riesakseen.

Omasta mielestä perseenlämmitin pitää kyllä kuskin riittävän lämpimänä. Autokin on yleensä lämmennyt juuri sopivasti kun on töihin päässyt (15 km kaupunkiajoa). En nyt mihinkään saunaan hellevaatteissa oletakaan nousevani kovilla pakkasilla (vaimo voi tästäkin olla eri mieltä *). Oikein kovilla pakkasilla olen S-asennolla ajellut alkuun, että saa koneen nopeammin lämpimäksi. Sittenhän lämpöä tulee ihan hyvin sisällekin.

*) Vaimo on pitänyt takapuolenlämmitintä päällä siitä asti kun ulkona laski alle 20 asteen. Pitää ilmastointia myös aina 26 asteessa ja palelee silti. Itsellä virtaa hiki t-paidassa noilla lukemilla.

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 26.10.11 - klo:13:07
PerttiPasanen. Onko Eeberisi 4 vai 5kw ja onko ollut ongelmia laitteen toiminnan osalta? Edellisessä autossa (RS Ocu) oli 5kW Webasto, joka toimi suht moitteettomasti.
Nyt kaipaisin vähintään 2 ajastusaikaa ja ainoa taitaa olla Eeberi ko. ominaisuudella?
Riittääkö tuo 4kW pienelle koneelle/kabiinille(scirocco) vai kannattaako investoida tuohon 5kW:n versioon?

4kw. Laite ehti olla käytössä vain yhden talven (ennen auton vaihtoa), mutta sen ajan toimi moitteettomasti.

Ainakin Easytronic R+ -kaukolla pystyy laittamaan useamman ajastuksen. Taitaa olla kolme muistipaikkaa. Webastosta en osaa sanoa mitään.

4kw riitti omiin tarpeisiin. Hintaero ei taida tosin olla iso 5kw:een. Jos tulee lyhyempiä ajoja, niin akkulaturia kannattaa myös miettiä. Omassani oli sellainen eikä tarvinnut pelätä akun loppumista - omat ajot kun ovat suht lyhyttä ajoa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 26.10.11 - klo:13:22
*) Vaimo on pitänyt takapuolenlämmitintä päällä siitä asti kun ulkona laski alle 20 asteen. Pitää ilmastointia myös aina 26 asteessa ja palelee silti. Itsellä virtaa hiki t-paidassa noilla lukemilla.

Itsekin pidän penkinlämmitintä päällä syksystä kevääseen, tekee hyvää selälle, mutta ilmastointi mulla on aina +18 c ja ajan mieluusti ilman päällystakkia.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

RoccoScientist

Tervetuloa Kasis ja onnittelut hankinnasta!

Ilmankos PerttiPasanen on ollut pitkään tällä osastolla hiljaa, jos autokin on vaihtunut. Toivottavasti ei ollut mitään ongelmia Sciroccon kanssa ja uusi auto on miellyttänyt. :)

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 26.10.11 - klo:13:49

Ilmankos PerttiPasanen on ollut pitkään tällä osastolla hiljaa, jos autokin on vaihtunut. Toivottavasti ei ollut mitään ongelmia Sciroccon kanssa ja uusi auto on miellyttänyt. :)

Uusi auto tuli pakon sanelemana kun talouteen saapui perheenlisäystä :) Ja hyvinhän se rokko toimi. Hyvät fiilikset jäi ja harmitti melkoisesti myydä se pois. No aika aikaansa.

skriko

Tervetuola Kasis palstalle. Itselläni oli aikanaan Ardicin bensalämmitin, muutaman kerran söi akun tyhjäksi. Siinä sitten 25 asteen pakkasella pyytelin virtaa tuntemattomilta. Tuo säteilylämmitin on vastoin ihmisten käsityksiä ihan hyvä lämmitin. Kahdessa edellisessä autossa oli se. Sitä pitää vaan pitää päällä huomattavasti kauemmin kuin vanhaa vesitilaan laitettavaa. Edellisessä autosssa tuli asennuksen mukana lappu, josssa on ajat. +5 astetta vanha lohkis 30 min, säteily 55 min, 0 astetta 75 min, -10 2 t 15 min, olikohan vanhalla tunti, -20 3 tuntia, vanhalla tais olla 2. Melkein tuplaten saa pitää siis säteilylämppäriä päällä, koska vastus taisi olla 400W. Yhtä nopeasti kuitenkin noita aikoja noudattaen minun autoni lämmöt ovat nousseet normaaliin.

re2

Lainaus käyttäjältä: skriko - 26.10.11 - klo:16:55
Melkein tuplaten saa pitää siis säteilylämppäriä päällä, koska vastus taisi olla 400W.

Ei useimmissa tapauksissa ole lähellekään edes tuota. Esim. Sciroccoon asennettu Defan säteilijä kahmii muistaakseni kylmiltään n. 285W, kun esim. edellisen auton lohko vei muistaaksein reilut 600W.

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Kasis

Hmm..
Mitähän sitä tuli hankittua?
No Suomessa on kaikki paremmin ja "vajaavetoisetkin" kulkee kuin kiskoilla. ;)
Oma scirocco on mallia "hirvitorni", joten se ei voi edes jäädä kiinni pohjasta.

snoogie

^ Ã,,läs sano, olin viime keväänä samana päivänä pohjasta kiinni loskassa kun olin menossa alustaa vaihtamaan. ;D Olikin kyllä ainoa kerta kun oli minkäänlaisia ongelmia koko talvena, kyllähän tuo melkoisen korkea vakiona on.

Kai tuota pitää ruuvata nyt talveksi korkeammalle, kun muistelee viime talven lumimääriä.

Mikko

Mulla ei kyllä ollut kulun kanssa mitään ongelmaa talvella, kertaakaan ei jäänyt mihinkään kiinni. Ei eronnut sen enempää mistään muusta ajamastani etuvetoisesta autosta tuolla saralla. ESP:n kunhan muistaa vaan kytkeä pois niin ei pienestä sutimisesta heti hermostu. Saa nähdä miten madallus vaikuttaa tulevaan talveen.

Muuten kyllä Sciroccossa on omat akilleen kantapäänsä talviautona... Takakontti tuli tutuksi sisäänmenoväylänä ja yli 20 asteen pakkasessa on kiva ajella aluksi ovet ja sitten ikkunat auki.. Mutta ei murehdita niitä vielä. ;D Toivottavasti katospaikasta on jotain hyötyä tässä asiassa. :)

Aiheesta toiseen. Näin muuten ensimmäistä kertaa OEM-korisarjalla (tai yleensä muuten kuin katon teippaamisen tai vanteiden osalta vakiosta eroavan) Sciroccon. Vihreän sellaisen. Se korisarja näyttää kyllä edelleen mun silmään liian päälleliimatulta, mm. helmat on R-linessä paljon siistimmän näköiset.

http://img.photobucket.com/albums/v664/Rabbit222/VOTEXRoc.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v664/Rabbit222/VOTEX2-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v664/Rabbit222/VOTEX3.jpg

snoogie

^ Daaamn, olinkin unohtanut nuo akkunat. Saa taas viettää paikallisen prisman parkkihallissa sulattelemassa. :)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.10.11 - klo:22:05
;D
Talvi tuloo!

Hyvä kun muistutit. Lapio on ollut hankintalistalla jo viime talvesta lähtien, joskin tähän asti on säästytty juuttumisilta.

Olen muuten tismalleen samaa mieltä Mikon kanssa tuosta OEM-korisarjasta. En laittaisi omaan autoon.

proV1

Tervetuloa Kasikselle myös puolestani!

Ja komppaan RoccoScientistiä sekä Mikkoa, en tykkää minäkään tuosta. Päälleliimattu oli juurikin se mielleyhtymä mikä tuosta jäi.. En laittais vaikka maksettais :D

Mites se kimppatilaus sieltä AHW-shopista? Olisko kohta tilauksenpaikka? Olis kiva saada ne ledit rekkariin.. :)

RoccoScientist

Mikolla taisi mennä suunnitelmat hieman uusiksi tuon tilauksen suhteen, eli jonkun muun pitäisi järkätä kimppatilaus. Vapaaehtoisia? Jollakin aikaisempaa kokemusta jostain noita myyvästä nettiliikkeestä?

Sitten asiasta kukkaruukkuun. Ihme miten varsin pieni muutos voi lisätä oman auton fiilistä. Vaikka putkisto ei tuonutkaan mitään valtaisaa eroa normiin, maltan tuskin odottaa ensi kuulle osuvaa työreissua Tampereelle. Saa ajella vähän pidempää matkaa motaria ja pääsee ehkä jopa ohittelemaan rekkoja, jolloin pääsee maistelemaan kiihtyvyyttä ja pörinää kierroksilla (muutenhan tällainen pitkälti rajoitusten mukaan ajeleva tuppaa paremminkin jäämään jalkoihin). Nähtäväksi vain jää joutuuko tuon matkan kuuntelemaan myös nastojen rapinaa...

Kasis

-vastaus näköjään tuli sieltä-

Tuo oem-korisarja näyttää kiinnityksen puolesta vähän samanlaiselta, kuin oettinger:n vastaava.

Onko noiden led-valojen asennuksessa jotain erikoista(koodausta,tms.)?

Mikko

Kyllä mä vielä siinä kimppatilauksessa oon mukana. Tuli riittävän positiivinen korjausarvio kamerasta ja pitäis mennä kotivakuutuksen omavastuulla. Itsellä oli alkuperäinen aikataulu tuolle marraskuun alku... Käy kyllä, että joku muukin hoitaa. Haluaisin vaan samaan kuormaan sitten ärrän takavalotkin. :)

Led-valojen asennuksessa ei pitäisi olla mitään. Ovat oem-osia ja tulevat vissiin xenonien mukana nykyään vakiona.

sjobbe

Mulla on KeylessAccess alkanu vähän oikkuilemaan. Enimmäkseen toimii mutta joskus ei reagoi ollenkaan käteen. Joutuu kaukkarista availemaan ja sulkemaan ovet kuten "tavalliset kuolevaiset" :D Nii ja yhtä interlagosia tuli vähän raapaistua kanttaria vasten. Onneks ei näy pahasti... Kohta tavlirenkaat alle

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy