Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 26.09.11 - klo:20:46
Nokka-akselin säädin! :) Omani kun korjattiin niin sanoivat Volkkarin pistäneen siitä tiedotteen huolloille siitä, joten lienee tuttu ongelma.

Mitähän se tekee jatkossa. Tietysti jos ääni vielä kuuluu, otan yhteyttä Laakkoselle, ei tuota kuuntele pirukaan. Voiko se säädin saada jotain tuhoa aikaan? Autolla ajettu vasta 12 800.

Aanold

Jako pomppaa? En ole ihan perillä tuosta, mutta takuuseenhan se menee. Vanhempien 20k ajetussa jetassa sama ääni kuin omassa 40k ajetussa. Molemmat korjattu, toinen Laakkosella ja toinen Alppilan autohuollossa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 27.09.11 - klo:08:07
Jako pomppaa? En ole ihan perillä tuosta, mutta takuuseenhan se menee. Vanhempien 20k ajetussa jetassa sama ääni kuin omassa 40k ajetussa. Molemmat korjattu, toinen Laakkosella ja toinen Alppilan autohuollossa.

Sain tänään perjantaiksi huoltoajan. Vaihdetaan Mobil 1 ESP 5W-30 öljyt ja suodatin. Nollataan kone ja laitetaan testeriin. Huoltoheppu sanoi, että jos testerissä ei näy mitään vikakoodia, niin jatka ajelua, ja jos ääni vielä kuuluu, niin katotaan jatkotoimenpiteitä. Epäili myös kiristintä, mutta ihmetteli, kun ajettu vasta 12 800. Kertoi sen olevan TSI koneiden yleinen ongelma ja sanoi noita muutaman korjanneensa.

Aanold

Jes, just tuota. Mutta muistaakseni se nyt suoranaisesti ei vikakoodeissa näkynyt, vaan ainakin omassa tapauksessani avasivat koneen jotta pystyivät vian paikallistamaan.

snoogie

Tiedustelin eräästä liikkeestä lämpimikseni Sciroccoon ilmajousitusta:

D2 Air basic:

Hinta 2199â,¬

- Bolt-on sopivuus, eli vanhat tolpat pois -> nämä tilalle ja tankin + kompuran + ohjausyksikön sijoitus -> letkujen + johtojen veto.

- Sis. iskarit, ilmapussit, letkut, johdot, kompuran, tankin, ohjausyksiköt, säätöavaimet ym. Eli kaiken tarvittavan.

- Ilmapussien tilalle pystyy halutessaan vaihtaa myös coilover -jouset (jos tällaiselle jostain syystä tulee tarve). 36- portainen paluuvaimennuksen säätö iskareissa.

- Säätö etu/takapään korkeudelle säätöpaneelista. Säätö onnistuu myös ajon aikana.

- 2-piirinen järjestelmä (etu/taka)

- Säätövara ~vakiokorkeus ~ -120-200mm. Tietty iskareiden korkeudella saa säädettyä korkeuden melkein mille tasolle tahansa maan ja vakiokorkeuden välillä.

(HUOM! Kompura nykyään AZ, ei Viair kuten sivuilla vielä vanhassa tekstissä lukee!)

Suurin ero Basicilla on deluxe malliin vanhempi "analoginen" ohjaus ja kaukosäätimen puute. Ohjaus on Basicissa toteutettu niin että ilmaletkut kiertävät ohjauspaneelin kautta ja venttiilit / solenoidit ovat irrallaan sijoitettavissa tai pultattu ilmasäiliön viereen. Deluxe -ja professional -sarjoissa ohjaus on elektroninen, joten kaikki letkut lähtevät yhdeltä boksilta ilmapusseille ja ohjaus on elektronisilla kytkimillä. Deluxe- mallilla hintaa 2699â,¬

-Professional 3299â,¬
-Super Professional (jokaisen pyörän kanavat erikseen) 3699â,¬

Aikamoisia lukemia, toisaalta ilman asennusta tuo Basic-malli ei tulisi kuin n. 1200â,¬ kalliimaksi kuin coilit. Ehkä jää kuitenkin tekemättä, ei tuosta alta 3000â,¬ selvinne. Olisi mukava kyllä testata joskus moista, kai nuo normiajossa toimivat ongelmitta.

Kuka rohkea ottaa haasteen vastaan? ;)

RoccoScientist

Ei tosiaan ole halpaa, mutta kyllähän tuollaista kiva olisi kokeilla. Minun budjetillani jää kyllä haaveeksi. Virittäjät-ohjelmassa olleessa A3:ssahan oli nelipiirinen ilmajousitus, eikä Salolla ollut siitä pahaa sanaa sanottavana rata-ajossakaan. Meno oli vieläpä niin mukavan pehmeää, että Salon teki mieli nauraa ääneen.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

snoogie

Kyseisestä sarjasta jäikin mieleen.. Tuo nelipiirinen näyttääkin sitten maksavan 3699â,¬ + asennus, hoplaa.

Mikko

Tampesterin seudulta hieman harvinaisempia värejä bongattu: Opal Silver ja yllättävän harvoin myös näkyvä Rising Blue.

RoccoScientist

Huono tuuri Simonsin cat backin suhteen jatkuu. Marteliukselta tuli soitto äsken ja oli käynyt ilmi, että pakoputken ulostulot olivat tälle tuotteelle uniikit. Kaikki muut osat olisivat löytyneet toisista tuotteista, mutta suunniteltu kasaaminen ei nyt onnistukaan. Muitakin pakoputkenpäitä kyllä olisi, mutta niiden sovittamiseksi paikalleen pitäisi viedä auto näytille ja itse en kyllä tuosta vaihtoehdosta innostu muutenkaan. Tehtaan neljän viikon tuotantolistalla (kattaa neljä viikkoa) ei näy yhtäkään kappaletta tuota haluamaani putkistoa, joten vaihtoehdot ovat seuraavat:

1)Yritän metsästää josko joku muu suomalainen jälleenmyyjä olisi saanut nuo viimeiset putkistot itselleen.
2)Odotan neljä viikkoa, jonka jälkeen selviää onko tuotteita seuraavallakaan tuotantolistalla. Jos on, niin sitten pitää odottaa taas toimitusajan verran.

Noh, onneksi ei ole tämän suhteen niin kiirettä, joten ei ihan hirveästi ota pannuun. Marteliukselle pisteet hyvästä palvelusta, mielelläni olisin heiltä tuon tuotteen ostanut. Jos vaihtoehto 1) ei kanna hedelmää, niin pyydän heitä laittamaan tuotteen seurantaan, jolloin sitten ilmoittavat kun kyseistä tuotetta on taas tilattavissa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 28.09.11 - klo:12:46
Tampesterin seudulta hieman harvinaisempia värejä bongattu: Opal Silver ja yllättävän harvoin myös näkyvä Rising Blue.

Mikä on Tampester? Kumma kun moni sanoo Rising Blueta harvinaiseksi, vaikka niitä on 25.68% Suomessa myydyistä Roccoista. Siis noin 135 liikkuu teillämme.

Mikko

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 28.09.11 - klo:17:22
Tampere = Mansester = Tampester :-[

Sitähän vähän aattelinkin.

proV1

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 28.09.11 - klo:12:46

Itse olen bongannut molemmat kanssa Tampereelta. Tosin bongasin eilen Night Bluen, mikä oli eka kerta ainakin minulle. Et sitten tähän törmännyt, Mikko? :)

Mikko

Ei tullut Night Blueta nähtyä, mutta etelään palatessa pari valkoista ajeli vastaan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: proV1 - 28.09.11 - klo:21:45
Itse olen bongannut molemmat kanssa Tampereelta. Tosin bongasin eilen Night Bluen, mikä oli eka kerta ainakin minulle. Et sitten tähän törmännyt, Mikko? :)

En luultavasti ole koskaan nähnyt Night Blueta. Onko se sellainen aika tummansininen niinkuin nimikin jo sanoo. Kerran tuli puoli hämärässä epämääräisen värinen vastaan, en ollut varma oliko se just toi väri vai musta, kun neonvalotkin sekottivat.

RoccoScientist

Ihme pikkujuttuja taas. Eilen miitin jälkeen Leppävaarassa suhaillessani kolmen kympin alueella alkoi yht'äkkiä kuulua kovaa, hakkaavaa kolinaa jostain auton alta. Kolina loppui n. 20 m jälkeen eli varsin nopeasti, eikä ääni ole toistunut. Kävin tarkistamassa tuliko vahingossa ajettua jonkun oksan tai vastaavan yli, mutta tiellä ei ollut kuin lehtiä. Tutkailin auton pohjaa, lokasuojia, potkin renkaita, mutta mitään poikkeavaa en huomannut. Kotiin palatessa parkkitutka vuorostaan heräsi eloon vasta kun takana olevaan olevaan oli enää muutaman pykälän verran tilaa ja tänään aamulla parkkitutkan näkymä katosi kesken peruutuksen.

snoogie

Tunnustaako kukaan olleensa 11:50 Nihtisillan ABC:llä Rising Bluella?

proV1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.09.11 - klo:00:02
En luultavasti ole koskaan nähnyt Night Blueta. Onko se sellainen aika tummansininen niinkuin nimikin jo sanoo. Kerran tuli puoli hämärässä epämääräisen värinen vastaan, en ollut varma oliko se just toi väri vai musta, kun neonvalotkin sekottivat.

Jeps, sellainen syvänsininen. Tosin jäin miettimään, että olikohan kyseessä sittenkin shadow blue. Eikös se vaihtunut viime vai toissa vuonna night blue:ksi. Korjatkaa joku joka tietää..?
No, jompi kumpi oli ainakin. Mielestäni oli paremman näköinen kuin rising blue. Ja älkää nyt rising blue -omistajat vetäkö herneita nenuun tästä kommentista  ::) Mielipide-asioita :)

SciroSJK

Käypäs katsomassa mun roccon profiili, se on rising blue.... ensimmäisen kolmen joukossa maahantullut!
(tosin on jotakin huhuja kahdesta, ennen noita HUI-15X, vaan kukaan ei tunne tietävän missä ja mitä olivat??)

Tuon haluaisin tietää....

niin ja proV1, kauneus on katsojan silmissä, minä en ainakaan herneitä voi tuonlaisesta vetää  ::)

skriko

Kumma juttu, katsoin öljyt, kun autollani oli ajettu 10 600 km. Öljyn pinta oli laskenut vain pari milliä. Öljyä uudesta oli kulunut noin 2 dl. Tänään ennenkuin öljyt vaihdettiin pyysin katsomaan ne.Tikku oli melkein alarajassa. 10 600 ajettu kulutus 2 dl. 2 400 sen jälkeen ja kulutus 6 dl. 15 000 olis sen litran joutunut lisäämään. Onko jokumuu joutunut lisäämään vaihdon välillä? Väheeneköhän se kulutus kun tulee lisää kilometrejä. Aikaisemmista autoistani vain uusi BMW kulutti öljyä.

Mikko

Itse katsoin noin kymppitonnin kohdalla viimeksi öljyt ja korkeintaan millin oli tippunut pinta, jos sitäkään. Nyt kun on tullut 3500 km lisää mittariin, pitäis varmaan joskus muistaa taas vilkaista tikkua.

skriko

Alkaakohan long life öljyt häviämään moottorista kun 10 000 täyttyy. Jännä kuulla miten Mikon autossa. Meillä km aika samat. Tallissa tarkistin ja huoltomies hallissa, joten auto oli suorassa kummassakin tapauksessa.

RoccoScientist

Omassa autossa öljyt vaihtuivat kilometriluvuilla ~10 000km ja ~28 000 km. En tiedä paljonko oli kulunut, mutta ei ainakaan mankunut lisäöljyn perään.

Tuli vähän selvyyttä siihen ärsyttävään "resonanssiääneen", joka kuuluu moottorista kun kierrokset ovat noin 1400 rpm. Ã,,äni kuuluu tasanopeutta ajettaessa pienillä vaihteilla ja moottorijarrutuksen aikana. Tuo kuuluu ihan varmasti moottorista, eikä ole vain resonanssi, sillä siinä kohdin on moottorin käytöksessä pieni pykälä: Jos vaihde vapaalla nostaa kierrokset vaikkapa kahteen tonniin ja nostaa jalan kaasulta, laskevat kierrokset nopeahkosti, mutta 1400 rpm:n kohdalla viisari hidastuu hetkeksi ja moottorista kuuluu hetki tuota resonanssiääntä. Tämän pykälän tuntee myös kytkinpolkimessa - ikään kuin joku raapaisisi jalkapohjaa. Jos kaasupoljinta näpäyttää sopivan vähän, nousevat kierrokset tuohon 1400 rpm:ään, leijailevat siinä sekunnin murto-osan ikään kuin kaasu jäisi hetkeksi päälle, ja laskevat sitten tuon pienen resonanssiäänen säestyksellä takaisin tyhjäkäyntitasolle. Liekö tuo se kohta, jossa turbo sammuu ja käynnistyy?

Mikko

Pitää varmaan nyt lopulta laittaa ne R:n takavalot, LED-rekkarivalot ja pianolakattu (musta) radion kehys tilaukseen. Jos vaan löytäisi yhden kaupan josta ne kaikki saisi...

snoogie

itse ajattelin säästää ja tilata laminxää takavaloille kaverin kanssa, kuinka vaikeaa sen asennus voi olla. ;)

Mikko

Jäisköhän pienet suirut yli? :) Pitää varmaan valojen jälkeen heijastimet tummentaa. Näkee kuitenkin vasta sitten kun on toiset valot kiinni, että pomppaako ne heijastimet silmille.

Omassa autossa kun on toinen takavalo vähän naarmuilla niin ajattelin tilata vaihtokappaleet. Eivät kuitenkaan niin hirveitä maksa.

proV1

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 30.09.11 - klo:19:46
Käypäs katsomassa mun roccon profiili, se on rising blue.... ensimmäisen kolmen joukossa maahantullut!
(tosin on jotakin huhuja kahdesta, ennen noita HUI-15X, vaan kukaan ei tunne tietävän missä ja mitä olivat??)

Tuon haluaisin tietää....

niin ja proV1, kauneus on katsojan silmissä, minä en ainakaan herneitä voi tuonlaisesta vetää  ::)

Hyvä homma :)

Yksi noista HUI-15X:stä näyttäis olevan myynnissä nettiautossa..
http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/4110996

RoccoScientist

Siitä ei ole kauaa kun yksi noista HUI-alkuisista osui kohdalle liikenteessä. Tänään muuten tuli kolme valkoista vastaan liikenteessä, joista yhtä ohjasti Aanold. Satuttiin n. 18:45 samaan risteykseen.

Mikko

Tuon myynnissä olevan olen nähnyt pari kertaa Helsingin Stockan parkkihallissa.

skriko

Onkohan mulla vaan semmonen ajatus vai onko se tottakin, että 90 kw Roccoissa olisi enemmän pieniä ongelmia kun 118. Sanoivat kyllä tänään huollossa, että nokkaketjun venyminen olisi yhtä yleistä tai yhtä harvinaista molemmissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy