Ilmansuodatin kylmille vyöhykkeille

Aloittaja Seat-mies77, 20.03.21 - klo:15:09

« edellinen - seuraava »

Seat-mies77

Golfiin on tarjolla ilmansuodatinta kahta mallia, joko 70 mmm tai 80 mm paksua. Jälkimmäistä suositellaan kylmille ilmastovyöhykkeille. Oletettavasti Suomi lasketaan kylmään ilmastovyöhykkeeseen kuuluvaksi, ja talvella kona saattaisi lämmetä nopeammin paksummalla ilmansuodattimella. Onko paksummasta ilmansuodattimesta jotakin haittaa?

Kumpaa olette käyttäneet, tai kummanlaisia on huollossa asennettu? 

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Seat-mies77 - 20.03.21 - klo:15:09
Golfiin on tarjolla ilmansuodatinta kahta mallia, joko 70 mmm tai 80 mm paksua. Jälkimmäistä suositellaan kylmille ilmastovyöhykkeille. Oletettavasti Suomi lasketaan kylmään ilmastovyöhykkeeseen kuuluvaksi, ja talvella kona saattaisi lämmetä nopeammin paksummalla ilmansuodattimella. Onko paksummasta ilmansuodattimesta jotakin haittaa?
Kumpaa olette käyttäneet, tai kummanlaisia on huollossa asennettu?
Ilmansuotimen "paksuus" voi vaikuttaa lähinnä sen ilmanläpäisyyn. Ei moottorin lämpeneminen ole ainakaan parempi paksummalla suotimella (hieman kuristetulla ilmamäärällä), koska lämpö (lämpeneminen) tulee palotapahtumasta. Paksumpi suodin voi lisätä kuumissa olosuhteissa polttoaineen kulutusta.
Golfkärry Mk 7.5

Geoman

Paksummassa suodattimessa on ohut huopakerros paperisuodattimen päällä. Minulle on jäänyt mielikuva, että se tarkoitus on pidättää mahdollinen lumipöly. Itse olen käyttänyt ohuempaa suodatinta ja näin useat huoltoliikkeetkin tekevät ja varaosaliikkeissä tarjotaan yleensä tuota ohuempaa suodatinta ellei erikseen pyydä sitä "paksumpaa".

Iro

Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15

Golf 1.4 TSI manuaali -17

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy