Passat all track haisee

Aloittaja Vakuumitussi, 09.12.20 - klo:18:55

« edellinen - seuraava »

Vakuumitussi

Moi,

Mulla on 2012 passat alltrack 2.0tdi. Auto toimii muuten täydellisesti mutta noin kerran kuussa (ehkä 500-1k km) välein auto alkaa työntää sisään pakokaasuja. Kun näin tapahtuu niin start/stop-systeemi ei sammuta autoa ollenkaan ja kun auton sammuttaa niin flekti huutaa noin viisi minuuttia täysillä. Tämä oireilu kestää siis yleensä yhden ajon. Ajan vaikka kaupasta kotiin niin auto oireilee mutta seuraavana aamuna työmatkalla toimii ihan normaalisti. Autossa on webasto mutta sen käytöllä ei ole asiaan mitään vaikutusta. Kun ilmastoinnin lyö kiinni niin hajua ei tule tai se ei ainakaan saavuta hyttiä. Autosta on luettu vikakoodit eikä löydy mitään. Onko kukaan törmännyt vastaavaan tai mitään käsitystä mistä tämä voi johtua? Kiitän ja kumarran.

Beetle


Vakuumitussi

Lainaus käyttäjältä: Beetle - 09.12.20 - klo:18:59
DPF poltto?

Kiitos. Googletin ja kyllähän se tuo taitaa olla. Ei ilmeisesti kovinkaan vaarallista.

juksii

On siis aivan normaali ominaisuus Dieselille nykyään.
Mutta ei niiden hajujen kyllä ajossa sisään pitäisi tulla.
-JukSii-
Skoda Superb 2.0TDI 4x4 L&K 2016

Vakuumitussi

Lainaus käyttäjältä: juksii - 09.12.20 - klo:19:23
On siis aivan normaali ominaisuus Dieselille nykyään.
Mutta ei niiden hajujen kyllä ajossa sisään pitäisi tulla.
Okei selvä homma. Ajossa ne ei tule sisälle eikä sitä koko tapahtumaa edes huomaa mutta esim. liikennevaloissa alkaa kyllä hytissä olemaan aika tunkkaista. Jos huomaa että se poltto on käynnissä niin pitäisikö sen antaa hoitaa se loppuun ennen kuin ajaa parkkiin ja sammuttaa auton?

M_M

Liikennevaloihin pysähtyessä se käry valitettavasti tunkee sisälle, kuulostaa siis ihan normaalilta.

Ei sitä polttoa ole pakko odotella loppuun, kyllä se auto sen seuraavalla ajokerralla sitten hoitaa valmiiksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy