Tiguan (2017) Parkpilot ongelmat

Aloittaja JerryFIN, 04.11.20 - klo:14:09

« edellinen - seuraava »

JerryFIN

Moi!

Minulla on 2017 vuosimallin Tiguan Highline, johon olen ollut hyvinkin tyytyväinen sen lyhyen aikaa kun auto minulla on ollut, mutta parkkitutkat ovat alkaneet nyt temppuilemaan.

Luulin, että kyse on siitä, että en ole pessyt autoa vähään aikaan, mutta sama jatkuu puhtaana, ja sensorit jynssättyäni:

- Usein käynnistäessä autoa - kun laitan pakille - tulee herja "Vika: ParkPilot takana" ja peruutuskameran kuvassa näkyy "Puhdista suuttimet" varoitus. Herja lähtee kuitenkin pois 30 sekunnin kuluessa lähdöstä, ja tutka näyttää oikein ja Park assist (avustin) toimii. Muutaman kerran tullut myös jokin toinen herja, en ole saanut kuvaa otettua tästä, mutta muistaakseni "Vika: paikoitustoiminto" tms. Vikaa ei tule aina käynnistäessä, ehkä joka kolmas tai neljäs kerta.

Onko kellään kokemuksia tällaisesta ongelmasta? Tiedän, että voin viedä tietysti huoltoon katsottavaksi, mutta kysynpä nyt kuitenkin ensiksi täällä.

Daatta

Lue vikakoodit VCDS:llä on se toinen ohjeistus. Voi olla johtosarjassa vikaa tai sitten jotain muuta. Varmaan ajoittainen vika kun vaihtelevasti tulee.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JerryFIN

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.11.20 - klo:14:22
Lue vikakoodit VCDS:llä on se toinen ohjeistus. Voi olla johtosarjassa vikaa tai sitten jotain muuta. Varmaan ajoittainen vika kun vaihtelevasti tulee.
Kiitos, täytynee nyt joko hommata itselle lukija tai luetuttaa nuo jollain.

Sen verran vielä itken tässä, että Finntakuu on aivan naurettava "takuu". Minulla jo vaihdettiin tässä kerran 6kk sisällä jakolaatikon tiivisteet, kun oli öljyvuotoa, ja Finntakuu ei korvannut tuota. Olisi korvannut (myös tiivisteet!) jos varsinainen jakolaatikko olisi rikki, mutta kun pelkät tiivisteet vuotivat niin eivät korvanneet mitään :D Rinta-Jouppi tuossa tuli onneksi hienosti vastaan, ja hoiti asian.

No, tänään sitten kysyin Finntakuulta tästä parkkitutka-asiasta. Ja surprise surprise, parkkitutkat on rajattu tämän "Ultra" takuun ulkopuolelle.
Kuinkas sitten kävikään! Bisneslogiikkoja on monenlaisia, mutta oma suositus heille olisi mieluummin nostaa hintaa ja rehdisti kattaa oikeat asiat mitä takuun ajattelisi koskevan.

Daatta

Ei se takuu olisi kannattavaa bisnestä, jos kaikki viat korjattaisiin sen piikkiin.

Ã,,lä suotta hommaa motonetin lukijaa tai käy motomaatissa luettamassa koodeja. Pitää olla kunnon vehkeet eli VCDS tai merkkihuollon ODIS. ODBeleven toiminee myös, se on edellisiä rutkasti halvempi.

Tuolta http://www.vagarena.fi/index.php?board=54.0 voi katsella VCDS avustajia tai kysellä itse Auttajaa tarvitaan -ketjussa.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: JerryFIN - 04.11.20 - klo:16:21
Kiitos, täytynee nyt joko hommata itselle lukija tai luetuttaa nuo jollain.

Sen verran vielä itken tässä, että Finntakuu on aivan naurettava "takuu". Minulla jo vaihdettiin tässä kerran 6kk sisällä jakolaatikon tiivisteet, kun oli öljyvuotoa, ja Finntakuu ei korvannut tuota. Olisi korvannut (myös tiivisteet!) jos varsinainen jakolaatikko olisi rikki, mutta kun pelkät tiivisteet vuotivat niin eivät korvanneet mitään :D Rinta-Jouppi tuossa tuli onneksi hienosti vastaan, ja hoiti asian.

No, tänään sitten kysyin Finntakuulta tästä parkkitutka-asiasta. Ja surprise surprise, parkkitutkat on rajattu tämän "Ultra" takuun ulkopuolelle.
Kuinkas sitten kävikään! Bisneslogiikkoja on monenlaisia, mutta oma suositus heille olisi mieluummin nostaa hintaa ja rehdisti kattaa oikeat asiat mitä takuun ajattelisi koskevan.

Mitenkäs kuulostaakin tutulta. Minulla myös vuosi sitten RJ:ltä ostettu Ruotsin tuonti Tiguan vuosimallia 2017. Sain Finntakuun tingattua siihen kaupan päälle mutta ei siitä mitään hyötyä ollut. 2kk kaupanteon jälkeen kun käytin auton vuosihuollossa jossa löydettiin minullakin jakolaatikon tiivistevuoto. Finntakuu ei korvannut mitään koska tiivisteet kuluva osa ja rajattu takuun ulkopuolelle. Just joo.
No RJ kuitenkin tässä hienosti tuli vastaan (toki pienen väännön jälkeen hekin) mutta tuon "takuun" osalta jäi vaan fiilis että ihan turha tommosta hankkia.

Mutta näinhän se menee miten Daatta kirjoittaakin että eipä se bisnestä olisi jos kaikki korvattaisiin mukisematta.

Ja minulla myös välillä herjaa "park pilot ei käytössä" kun auton käynnistää mutta kun vaihtaa pakille niin kyllä se kuitenkin normaalisti toimii. Mitään vikakoodeja tuosta ei jää muistiin ja olen päivittänyt ohjainlaitteenkin uudempaan softaversioon mutta ei vaikutusta.
Olenkin jäänyt siihen uskoon tuon kanssa että on satunnainen ongelma, josta en sen enempää ole välittänyt.

Se että sinulla valittaa antureista, voisi viitata anturivikaan. Kannattaa tosiaan kunnollisella lukijalla luetuttaa vikakoodit. Se kertoo suoraan mikä anturi antaa virheellistä tietoa.

Daatta

Noin uudesta autosta luulisi menevän tiivistevuodot valmistajan/myyntiliikkeen piikkiin. Toki helpompaa on jos myyntiliike hoitaa, muuten joutuisi svenssonille soittelemaan...

JerryFIN

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 05.11.20 - klo:09:48
Mitenkäs kuulostaakin tutulta. Minulla myös vuosi sitten RJ:ltä ostettu Ruotsin tuonti Tiguan vuosimallia 2017. Sain Finntakuun tingattua siihen kaupan päälle mutta ei siitä mitään hyötyä ollut. 2kk kaupanteon jälkeen kun käytin auton vuosihuollossa jossa löydettiin minullakin jakolaatikon tiivistevuoto. Finntakuu ei korvannut mitään koska tiivisteet kuluva osa ja rajattu takuun ulkopuolelle. Just joo.
No RJ kuitenkin tässä hienosti tuli vastaan (toki pienen väännön jälkeen hekin) mutta tuon "takuun" osalta jäi vaan fiilis että ihan turha tommosta hankkia.

Mutta näinhän se menee miten Daatta kirjoittaakin että eipä se bisnestä olisi jos kaikki korvattaisiin mukisematta.

Ja minulla myös välillä herjaa "park pilot ei käytössä" kun auton käynnistää mutta kun vaihtaa pakille niin kyllä se kuitenkin normaalisti toimii. Mitään vikakoodeja tuosta ei jää muistiin ja olen päivittänyt ohjainlaitteenkin uudempaan softaversioon mutta ei vaikutusta.
Olenkin jäänyt siihen uskoon tuon kanssa että on satunnainen ongelma, josta en sen enempää ole välittänyt.

Se että sinulla valittaa antureista, voisi viitata anturivikaan. Kannattaa tosiaan kunnollisella lukijalla luetuttaa vikakoodit. Se kertoo suoraan mikä anturi antaa virheellistä tietoa.

Täytyi oikein tarkastaa pariin kertaan, että olenko itse kirjoittanut tämän viestin, kun on melkein identtinen tarina. Itsellä ainoana erona, että Suomi-auto, 190hv diesel. Merkkihuolto/valmistaja ei olisi korvannut tiivistevuotoa, vaikka vain 3v vanha auto. Itse asiassa merkkihuolto ei edes maininnut asiasta, kun vein auton heidän tarjoamaansa ilmaiseen tarkastukseen .. ATOY havaitsi vuodon määräaikaishuollossa. Itse korjaaminen hoidettiin kyllä sitten toisessa merkkihuollossa (vaihdoin liikettä) kiitettävän hyvin, ATOY ohjasi minut suoraan tuonne tarkistamaan.

Tästä varmaan voi vetää johtopäätöksen, että jakolaatikon tiivisteet hyvä käytettyjen Tiguanin ostajien tarkastaa ostohetkellä...

Ja kiitos dwntime ja Daatta molemmille vinkeistä !

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy