Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Farao

Formentorissa vieläkin akun ohjainlaitteen vaihto päällä. Tekeekö ne tuon pakosta jos huoltoa täytyy varata vai voiko sen jättää tekemättä? Auto toimii moitteettomasti.

minom

Seatin kun vein 2 viikkoa sitten tuulilasinvaihtoon, niin ilmoittivat että tuo akku kamppis on jäissä, mutta kiinnikeiden tarkistus tehdään. Syytä kampanjan keskeyttämiseen ei löytynyt.
Saako Seatissa vakkaria ohjattua jotenkin muuten kuin +-10 hyppäyksillä?

jukkanen

#1892
Ylärivin kahdesta napista menee 1 km/h kerrallaan, vasemmasta ("set") alas, oikeasta ("res") ylös.
Vai muistanko väärin...?

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 27.10.22 - klo:08:48
Ylärivin kahdesta napista menee 1 km/h kerrallaan, vasemmasta ("set") alas, oikeasta ("res") ylös.
Vai muistanko väärin...?

Juu silleen se menee. Eli "set" lukitsee sen siihen kilometrilukuun mitä on mittarissa ja siitä sitten voi laskea kilsa kerrallaan alaspäin (set) tai ylöspäin (res).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

#1894
Lainaus käyttäjältä: Farao - 26.10.22 - klo:19:12
Formentorissa vieläkin akun ohjainlaitteen vaihto päällä. Tekeekö ne tuon pakosta jos huoltoa täytyy varata vai voiko sen jättää tekemättä? Auto toimii moitteettomasti.

Itsellänikin tuo siis näkyy edelleen oma Seat:ssa, mutta jos tekeminen on jäissä muista syistä niin sitä en tiedä. Perjantaina kuulen. Sehän voi riippua myös mallivuodesta tms. Esim. nuo isot OTA-päivitykset ovat onnistuneet uudempiin malleihin, mutta ei alkupään autoihin. Jokin komponentti lienee vaihtunut.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Juu näkyy itsellänikin oma Seatissa. Kampanja on auki ja ne tehdään kun tehtaalta saavat luvan / ohjeet /osat jatkaa niiden tekemistä.

Näin ymmärsin huollon viesteistä.

Erikoista jos Cuprssa tehdään, samat osat ja softat kuitenkin kyseessä ja tehdas on Seatin puolelta tuon keskeyttänyt toistaiseksi.

Le.ON

Täällä myös auton sammuminen ärsyttää, kun tallin ovia pitää käpälöidä manuaalisesti. OBD elevenilläkään en ole vielä ratkaisua löytänyt viiveen lisäämiseksi.

Ja toinen asia, mikä ärsyttää on OTA päivitysten puuttuminen ilmeisesti siksi, ettei tuota akun laadunparannuskampanjaa ole tehtynä? Edelleen jumissa 1790 softassa ja nyt auto on alkanut hukkaamaan useamminkin asetuksia. Nopeusvaroitus ja ajokäyttäytymisen opettelu pitäisi esimerkiksi joka kerta käydä käsin muuttamassa. Ilmastoinnin lämpötilat ja peilin asennot muuttuvat aina alkuperäisiin yms. Tätä se on alkanut tehdä loppukesästä jonkun pikkupäivityksen jälkeen. Kaikki kikat yritetty softan päivitykseksi, mutta ei löydy.

uma

Mulla edelleen 1780. Toisaalta kaikki toimii, joten ehkä myös hiukan pelkään seuraavaa OTA päivitystä  ;D
Seat Leon FR eHybrid 2021

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: uma - 28.10.22 - klo:00:04
Mulla edelleen 1780. Toisaalta kaikki toimii, joten ehkä myös hiukan pelkään seuraavaa OTA päivitystä  ;D
Mullakin toimi hienosti elosyyskuun vaihteeseen, jolloin tuli joku pikkupäivitys (softaversio ei ainakaan muuttunut). Sitten on ollut tuskaista. Tai no pääasiassa kaikki perusjutut toimii edelleen hyvin muistikatkoksia lukuunottamatta ja hyvin toimiva Carplay kuitenkin käytössä 99% ajasta.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: uma - 28.10.22 - klo:00:04
Mulla edelleen 1780. Toisaalta kaikki toimii, joten ehkä myös hiukan pelkään seuraavaa OTA päivitystä  ;D

Mulla oli softa tehtaalta tullessa 1804 ja nyt on siis yhden ison OTA päivityksen jälkeen A896. Päivityksessä muuttui koko käyttöliittymän ulkoasu. Ihan vakaasti ja kohtuu nopeudella on systeemi toiminut.

Eilen katoin OBD2 lukijalla 12V akun tason ja aluksi se näytti hiukan korkeaa 14,2 V, mutta tasaantui sitten 12,9 V. Päättelen, että normiakku on kunnossa, joten ainakaan vielä akun ohjainlaite ei ole jättänyt toimimatta (?).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Auto tuli huollosta. Akun ohjainlaite päivitettiin ja öljyt vaihdettiin. Kiinnikekamppiksesta kieltäydyin. Ovat oman tutkimukseni perusteella tukevasti kiinni. Softa ei päivittynyt ja on edelleen A896.

Kaikki oli ohi runsaassa parissa tunnissa. Huoltoneuvoja sanoi, että joihinkin malleihin tuo ohjainlaitteen päivitys onnistuu nopeasti. Sen koodi huoltopapereissa on 27J8. Tavaratilan suojaverkon kiinnikkeen koodi taas on 68I3S1.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

^ No on erikoismenoa K-autolla. Mulle kun ilmoittivat tällä viikolla ettei tarvi tulla kun kampanjakorjaukset on keskeytetty :D
Mutta hyvä että meni heittämällä läpi!

Lionman

Huolto tehty täälläkin. Navigaattori toimii nyt niinkuin pitääkin, eli muistaa kohteet. Kotiosoite kaivautui pilvestä tai palvelimesta kun kirjauduin ja tein itsestäni pääkäyttäjän. Navigaattorin päivityksen jälkeen oli palautunut systeemit tehdasasetuksille.

Sen sijaan akunohj. päivitystä ei tehty. On kuulemma holdissa.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Powerpena

Onko muille Leon PHEV -omistajille käynyt tällaista, että latausluukku jumittuu kiinni-asentoon? Luukun painaminen ei siis avaa mekanismia... Olisko jotain quickhelppiä tiedossa, miten sen saisi auki muuten. Tiedän että mekanismeja vaihdettu takuuseen, mutta jos ei tarvis siihen asti ajella polttiksella  :-\

uma

Seat Leon FR eHybrid 2021

miz

Tässä oli kyse luukusta, ei kiinni jääneestä piuhasta.

Piuhan saa konehuoneen puolelta irti, mutta luukusta ei käryä.

uma

Kiitos korjauksesta Miz!
Seat Leon FR eHybrid 2021

Powerpena

Sain luukun lopulta kun painelin sitä ja yritin samalla liikuttaa eri suuntiin. Voitelin mekanismin ja nyt näyttäisi toimivan. Mutta aika kuumottava tilanne  ::)

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Powerpena - 29.10.22 - klo:23:03
Sain luukun lopulta kun painelin sitä ja yritin samalla liikuttaa eri suuntiin. Voitelin mekanismin ja nyt näyttäisi toimivan. Mutta aika kuumottava tilanne  ::)
Onko minkä vuosimallin auto: 20, 21 vai 22?
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Powerpena


miz

Lainaus käyttäjältä: miz - 28.10.22 - klo:16:18
^ No on erikoismenoa K-autolla. Mulle kun ilmoittivat tällä viikolla ettei tarvi tulla kun kampanjakorjaukset on keskeytetty :D
Mutta hyvä että meni heittämällä läpi!

Uusi kutsu, korjaukset kuulemma jatkuu taas ja ajan antoivat 2 viikon päähän.
Maksuton sijaisauto käytössä jos tarvetta K-auto airportista.

Devl

Onko teillä lohkolämppäreitä asennettuna näihin vai miten nämä plugarit lämpeää roikan nokassa teillä?

Tombba

Lainaus käyttäjältä: Devl - 10.11.22 - klo:10:11
Onko teillä lohkolämppäreitä asennettuna näihin vai miten nämä plugarit lämpeää roikan nokassa teillä?

Kliksuta tuosta pari sivua taaksepäin, niin löytyy kommentteja aiheesta

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Devl - 10.11.22 - klo:10:11
Onko teillä lohkolämppäreitä asennettuna näihin vai miten nämä plugarit lämpeää roikan nokassa teillä?

Vastaan tähän lyhyen kertauksen. Enemmistö täällä ei näe tarpeelliseksi ja luottavat Hybridin omaan lämmöntuottoon.

Minulla on (Defa) ja sisäpistokkeella. Tuo mukavan lisän ja vaihtoehdon lämmittämiseen, varsinkin kovemmilla pakkasilla (yli -10 C). Ei tarvitse kiusata pakkasilla akkuja, saa kabiinin lämpimäksi ja kone on lämpimänä heti startista (kun sillä pitää ajaa kuitenkin).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Ohjainlaite päivitetty, meni ihan aikataulussa.

Ruosteraitaiset levyt on takana edelleen jo toista vuotta. Ei ole kuulemma vieläkään mitään ongelmaa, ihan normaalia ja ruosteet lähtee kun jarruttaa.

Heh, siksihän se huollossa piti katsoa kun ei lähde ulkoreunasta edes motarilla 120 vaihdista tehdyillä jarrutuksilla. Ei lähtenyt edes ennen ensimmäistä vuosihuoltoa, vaan oli jo silloin ruosteraitaa ja alkavaa uraa.

Autolla on säännöllisesti tehty kovia jarrutuksia tuosta syystä, silti huollon diagnoosi paikkoja avaamatta oli että jarruja ei ole käytetty ja ruosteet lähtee kun jarruttaa, ei kuulu takuuseen.

Kai se täytyy omalla rahalla huollattaa jossain muualla kuin k-autossa  ennenkuin ovat vaihtokunnossa koko setit.

miz

^

Tuli annettua asiallinen palaute huollon palautekyselyyn, ja tänään tuli kutsu jarrujen herkistelyyn ilmaisen sijaisauton kera.

Näköjään noita luetaan ja suhtaudutaan ihan vakavasti asiakkaiden tyytyväisyyteen.

Oikein hyvä jos tällä välttää palikoiden uusinnan vuoden-parin päästä.

Masatir

#1916
Alkoi tässä justiinsa dieselin käyttövoimaverot ja polttoaineen hinta ärsyttämään ja ajotkin vähentyneet etätöiden myötä alle 15000km vuodessa, niin päätinpä nyt hypätä ekaa kertaa mukaan tähän pluginhybridi hommaan. 2017 hankittu Golf Variant 1.6 TDI vaihtui tähän Seat Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 hybridiin Xcellence versiona. Fokus oli nimenomaan siinä, että käyttökustannuksia saisin autossa alaspäin. Jos joskus toimistolla käyn, niin se on 30km suoraa tietä ja lopussa vähän kantakaupunkiajoa ja perillä on lämmin halli latausmahdollisuudella. Vuodessa tulee täältä pk-seudulta kerran tai kaksi ajettua lappiin ja samoin itäsuomeen.

Sain napattua K-Autolta 9000km ajetun esittelyautona olleen seatin. Varusteina siinä tuntui olevan melkein kaikki mahdollinen, full Led-ajovalot paketti dynaamisilla vilkuilla, turvallisuuspaketti XL, metalliväri ja wrap around led-valopaketti ja mitä muuta. FR mallia alunperin tähyilin mutta totesin, että en menettänyt tässä Xcellence versiossa kuin sen Seat Drive ajoprofiilivalinnan ja myyjä sanoi, että se ei ole auton sähkönkulutuksen optimoinnin kannalta niin olennainen kilke. Pohdin, että ei kauhean iso menetys ollut varsinkin, kun missään FR:ssä ei oikein ollut peruutuskameraa, johon olen aikapäiviä sitten jo tottunut ja tuossa ostamassani versiossa on mukana kaikki mahdolliset avustimet. Menikö pahasti pieleen?

Mitä olennaisia juttuja autosta pitäisi tietää? Kyselin, että kannattaisko akun ohjainlaitteen päivitys tehdä samantien mutta myyjä suositteli odottamaan sen kanssa vielä ja odottaisi asiasta enemmän dataa, kun siitä päivityksestä jokunen auto on mennyt sekaisin.

miz

^

Varmaan osapuilleen noin. Varuste-eroja FR:n ja excellecen välillä. Mukaanlukien sisäkatto, ilmeisesti penkit ja ulkopuolen listat.

Ajotavalla ja lämmityksen säädöillä on varmasti isompi merkitys sähkön kulutukseen kuin noilla drive profile -säädöillä.
Alustahan noissa plugareissa on sama.

Tuo 12v akun ohjain kampanja oli tauolla vähän aikaa noiden ongelmien takia, jatkuu taas. Mulla tehtiin tuo pari päiväää sitten ilman ongelmia.

Hazard10

Onko muilla ongelmia päästä Seat Connectiin sisään?

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Hazard10 - 17.11.22 - klo:18:31
Onko muilla ongelmia päästä Seat Connectiin sisään?

Kyllä on. Ongelma taitaa olla laajempi koskien muitakin VAG konsernin merkkejä. Katso Seat Connect haaraa.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy