Seat Leon KL, VCDS ym. koodaaminen.

Aloittaja MikHei, 09.05.21 - klo:22:19

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

#30
Tilasin Obd11 Next Gen pulikan suoraan valmistajalta. Maksoi kotiin tuotuna n. 67 EUR. Koodaustokenit olivat 2 EUR/10 kpl. Konffasin Cupra-näkymän ja laitoin Lane assistin ”memory” säädölle. Kumpikin maksoi 10 tokenia. Paljon vaikutti olevan muitakin one-click appeja saatavilla ja valoihin myös erilaisia asetuksia, mm. ne monien kaipaamat päivätakavalot. Niitä en itse kaipaa, kun ne syttyy automaattisesti pimeällä sekä sateella. Mun mielestä niitä on turha kesähelteellä koko ajan loimottaa. Ne saa yhdellä napilla päälle talvella (tai kesälläkin) maantieajossa, jos haluaa. Se yksi nappi on siellä vasemmalla valokytkimessä, helppo painaa päälle/pois.

Mielenkiintoisin ja ilmeisesti kallein muutos (100 tokenia) olisi vapauttaa keskinäyttö näyttämään liikkuvaa kuvaa (videoita) myös silloin kun auto on liikkeessä  :D

Vaiikei Obd11 palikkaa päivityksiin käyttäisikään, niin sillä näki myös mielenkiintoisia tietoja, kuten hybridin akkujen tilan, 12 v akun jännitteen ja lataustilan, useiden eri komponenttien softaversiot, vikakoodit jne… Jos ostaa PRO tai ultimate-tilaukset niin näkee vielä kaikkea enemmän. Perusversiokin tuntui kattavalta, varsinkin jos päätarve on käyttää one click appeja asetuksien muokkaukseen. Softa kaatui ekalla back up yrityksellä, mutta toisella yrittämällä sain otettua asetuksista varmuuskopionkin. Vaikuttaa ihan ok tuotteelta.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

v6e

Hiton hyvä softa kyllä! Olis itselläkin käyttöä.
Viitsitkö laittaa kuvan cupra teemasta näytöllä  8)

Yaffa0

#32
Lainaus käyttäjältä: v6e - 19.01.23 - klo:12:08
Hiton hyvä softa kyllä! Olis itselläkin käyttöä.
Viitsitkö laittaa kuvan cupra teemasta näytöllä  8)

Joku taisi laittaakin jo aiemmin tänne kuvia tuosta, mutta yksinkertaisuudessaan Cupra-näkymä näyttää Hybridissä tältä. Ilman akkuja kierroslukumittari on koko ympyrän kokoinen. Vaikutti hyvältä näytöltä käytännön ajossa, iso ja selkeä. Siellä oli mahdollisuus tuoda tuohon vielä mukaan G-voima, vääntö ja kilowattimittarit (vasemmalle/oikealle puolelle). Niitä en vielä kokeillut:




Jotain muita kuvia (itse laite):


backup


Tällaisenkin valinnan saanee lisättyä infonäyttöön?


Lane assist valinta, esimerkkinä:

Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Onkohan tuolla muuten mahdollista lisätä sähköajon ”palkkeja” muihin mittarinäkymiin, vai onko niiden sisältö lukittu eikö mahdollista muokata?
Ne palkithan puuttuu aika monesta, ja talvella varsinkin olisi hyvä olla näkyvissä.

Temex79

Toisessa ketjussa kyselinkin Leon xcellence 1,5eTsi Dsg:n coasting toiminnon poistamisesta käytössä. Ilmeisesti pitäisi jollain tavalla olla mahdollista ohjelmoida pois käytöstä, mutta onko kukaan täällä kyseistä ohjelmointia suorittanut? OBDeleven palikka tilattu ja mieluusti vinkka ottaisin vastaan, että saisi tuon melko ärsyttävän ominaisuuden pois käytöstä.

Rassa

Osaako joku sanoa, mitä lisävarusteita pystyy lisäämään koodaamalla ilman isompia osien vaihteluita/lisäämisiä? Tarkoitan siis, että ymmärrykseni mukaan esim. Travel assist olisi mahdollista koodata päälle, jos ohjauspyörän vaihtaa kapasitiiviseen (vai tarvitseeko muuta?). Entä adaptiivisen vakkarin koodaus käyttöön, vai vaatiiko lisä nappeja rattiin? Ja sitten saako kuolleenkulman varoituksen päälle jos on wraparound-ledit, vai tarvitseeko antureita?

Kyselen koska itselläni Leon eHybrid FR, jonka K-Auto olikin tuonut Saksasta ja siinä on käsitykseni mukaan vähemmän varusteita kuin Suomessa myydyissä vastineissa. Lähinnä adaptiivista vakionopeuden säädintä olisi hinku saada käyttöön ja mahdollisesti tuo kuolleen kulman varoitin, jos sattuisivat onnistumaan ilman osien lisäystä.

zsi

Kuolleen kulman varoittimen tarvitsemat anturit on autossa, jos siinä on varusteena L- tai XL-avustinpaketti ja silloin toiminto on autossa valmiina. Siis ei onnistu lisääminen jälkikäteen.

Rassa

Lainaus käyttäjältä: zsi - 07.03.24 - klo:18:00Kuolleen kulman varoittimen tarvitsemat anturit on autossa, jos siinä on varusteena L- tai XL-avustinpaketti ja silloin toiminto on autossa valmiina. Siis ei onnistu lisääminen jälkikäteen.
Selvä homma, sitten ei voi mitään, kun autossa ei ole mitään noista turvapaketeista. Muistelin joskus kuulleeni, että jossain merkissä/mallissa kuolleenkulman varoitin toimi laitimmaisten peruutustutkien kautta, joten sillä mietin. Mutta kiitos vastauksesta, eipä tarvi sitä enää haaveilla.

Tuo adaptiivinen vakkari pitää vielä yrittää selvittää, mutta lienee siinäkin joku, ettei saa pelkästään koodaamalla.

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: Rassa - 08.03.24 - klo:08:48Selvä homma, sitten ei voi mitään, kun autossa ei ole mitään noista turvapaketeista. Muistelin joskus kuulleeni, että jossain merkissä/mallissa kuolleenkulman varoitin toimi laitimmaisten peruutustutkien kautta, joten sillä mietin. Mutta kiitos vastauksesta, eipä tarvi sitä enää haaveilla.

Tuo adaptiivinen vakkari pitää vielä yrittää selvittää, mutta lienee siinäkin joku, ettei saa pelkästään koodaamalla.
Adaptiivinen vakkari vaati eteen tutkan toimiakseen. Kuollen kulman varoitin taas vaatii takapuskurin poskiin, sisäpuolelle tutkat toimiakseen.
Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
vagtech.fi/keskustelu

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy