Joo, kyllä siellä on 100 ja sen vieressä nykytilanne.
En ole Salossa juuri ladannut (koska asun täällä ) mutta Design Hillillä on uusimmat laturit:https://chargefinder.com/fi/sahkoauton-lataus-salo-kauppakeskus-design-hill/x5y7z3
Kyllä K-lataus taas todisti olevansa /Cstä.Salossa yritin ladata, ei antanut virtaa, mutta lukitsi pistokkeen. Meni puoli tuntiia ennenkuin aspa vastasi ja irroitti piuhan.
Autohan sen lukitsee.
Nyt, kun olen asiaa pohtinut, herää kysymys: Mikä sen piuhan lukitsee, kun mitään latausta ei tapahtunut?Lukitseeko auto pistokkeen heti, kun sen kytkee kiinni? Miksi normaalit (painele kaksi+ kertaa avausta) aputemput eivät toimineet?
Aina kun on muistutettu siitä, kuinka paljon helpompaa sähköauton lataus on verrattuna polttiksen tankkaukseen. Onko se sitä?
Sen verran aiheeseen liittyen, että tässä juhannusta vietettäessä, huomasin kun id4:sta vietiin hinurin lavalla viereisellä tiellä. Oli vissiin juhannuksen vietto käynyt voimille
Nyt, kun olen asiaa pohtinut, herää kysymys: Mikä sen piuhan lukitsee, kun mitään latausta ei tapahtunut?Lukitseeko auto pistokkeen heti, kun sen kytkee kiinni? Miksi normaalit (painele kaksi+ kertaa avausta) aputemput eivät toimineet?Kaivoin jo takakontin pikkuluukusta kaksi silmukkaa ja pohdin kummasta pitää vetää pakkoavaus. Toisessa on punainen kuva saksista, toisessa ei mitään. Jäin kuitenkin odottamaan aspan vastausta.On todella rasittavaa kuunnella melkein puoli tuntia naisäänen livertävän: "Kiitos soitosta. Valitettavasti kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja. Vastaamme mahdollisimman pian!"Kerääkö K-Lataus tällä tavoin lisää katetta?Taidanpa lähettää laskun puhelukustannuksista, olisko Keskon pomo oikea osoite?
Voisitko mennä vaikka jonnekin BMW-foorumille trollaamaan?
Trollauksen yksi määritelmä on se, että antaa harhaanjohtavaa tietoa. Tuo lavettijuttu on kyllä ihan täyttä faktaa Ja itsellä ollut varmaan 7 eri automerkkiä. Mm. VAG- konsernin tuotteita myös.
Jos joku kokee tavallisen auton tankkaamisen vaikeaksi niin voi samantien lopettaa autoilun 😳🤣😋
Kyse lienee lähinnä siitä, että moni sähköautoummikko olettaa lataamisen olevan niin hankala rasti, että se muodostuu ylivoimaiseksi sähköauton hankinan esteeksi heidän korviensa välissä. Siksi moni, jolla sitä kokemusta molemmista käyttövoimista on, tahtoo vakuutella että itse asiassa sähköauton lataaminen ei ole hankala rasti, vaan oikeastaan helpompi kuin polttiksen tankkaaminen.Tällä jatkuvalla toistelulla näyttää olevan se negatiivinen vaikutus, että asian maalitolpat lähtevät siirtymään. Aletaankin saivarrella siitä, kuinka paljon helpompaa se on vai onko sittenkään. Kun pointti kuitenkin oli, että se ei ole niin paljon vaikeampaa, että sen takia kannattaisi sähköauton hankintaa vierastaa.
Se voi olla faktaa, mutta ei kiinnosta yhtään ketään ID.3:n lataamista koskevassa keskustelussa. Kaiken lisäksi sähköautoistakin voi mennä vaikka rengas paskaksi. Provoksihan tuo oli tarkoitettu.
Lähinnä juhannuskevennys. Enemmän mulla on epäilyä itse akkusähköautoista kuin merkistä. Ja itsellehän on sähköauto tulossa. Kyllä voin senkin sitten haukkua jos aihetta on
Olen sen verran vanhan liiton sälli että minulle on opetettu että mitään sähkölaitetta ei saa jättää yöksi/vartioimatta lataukseen. Ehkä patteriautoissa tämä vanha ohje on sitten kumottu. Skoottereita ja sähköpyöriä on kyllä palanut kun on jätetty vartioimatta lataukseen. Harvoin bensa-autoa tankataan yön yli…
Kaivoin jo takakontin pikkuluukusta kaksi silmukkaa ja pohdin kummasta pitää vetää pakkoavaus. Toisessa on punainen kuva saksista, toisessa ei mitään. Jäin kuitenkin odottamaan aspan vastausta.
Tutkin nyt käsikirjaa ja täytyy ihmetellä suunnittelijan logiikkaa noiden piuhanvapautussilmukoiden kohdalla. Kirjassa sanotaan, että lipukkeella varustettu on tarkoitettu pelastuslaitoksen käyttöön.Miten punainen saksikuva tarkoittaa pelastuslaitosta? Eikös kypäräpäinen varoitus olisi selvempi?Siinä toisessa voisi olla joku symboli siviiliä varten?No, nyt tiedän eron ja siksi kirjoitin tämän neuvoksi muillekin. ÄLKÄÄ VETÄKÖ LENKISTÄ, JOSSA PUNAINEN SAKSISYMBOLI.