mySkoda/Connect

Aloittaja Excalibur22, 13.09.20 - klo:11:10

« edellinen - seuraava »

pikatsu

pitänee taas pyytää ilmaine vuosi näiden ongelmien takia

tonttuj

Jos käytössä on kaksi päätelaitetta, joissa sovellus on käytössä, kannattaa katsoa toisesta laitteesta kun ekasta yrittää käynnistää lämmitystä.
Mulla usein sen ekan näyttö jää jumiin ja näyttää siltä että lämmitys ei käynnisty.
Mutta kun avaa toisen laitteen kautta sovelluksen, sovellus näyttää että lämmitys onkin päällä.
Henkimaailman hommia.

TeroS

Lainaus käyttäjältä: Maz78 - 08.02.25 - klo:22:59Sain tänään webaston päälle kännykällä sovelluksen suunnitelmien kautta. Suoraan liukukytkimestä ei onnistu.

Tuli testattua, tätä kautta tosiaan onnistuu. Sammutettua ei saa mutta parempi tämäkin kuin ei mitään.

pikatsu

mulla tää ei toiminut

95e

Mulla oli vuosi sitten kovia ongelmia saada Webastoa aplikaatiolla päälle, mutta saivat päivityksillä sen kuntoon ja sen jälkeen on toiminut hyvin. Monesti sovellus jää kyllä jumiin ja näyttää ettei lämmitys lähtenyt päälle, mutta kun sen vaikka avaa uudestaan niin hehkuu punaisena eli päällä.
Octavia combi RS iV graphite grey

Janne82

Tuuletin tuota sulaketta nro19 (mm.verkkopalvelut). Jälkivaikutuksena herjaa airbagia. Mikähän tuohon mahtais olla syynä. Ei ole edllisten resettien jälkeen tuollaista tehnyt. On pari kertaa joutunut aiemminkin sulakeresetin tekemään.

Maz78

Lainaus käyttäjältä: Janne82 - 11.02.25 - klo:14:44Tuuletin tuota sulaketta nro19 (mm.verkkopalvelut). Jälkivaikutuksena herjaa airbagia. Mikähän tuohon mahtais olla syynä. Ei ole edllisten resettien jälkeen tuollaista tehnyt. On pari kertaa joutunut aiemminkin sulakeresetin tekemään.

Mulla teki saman. Nollasin Motomaatissa, kun lomareissulla ärsytti se keltainen vikavalo palamassa. Maksoi alta kolmekymppiä. On ensimmäinen ja viimeinen Skoda tässä taloudessa.

Helkama-auton kuukausi-infossa on tätä webastoasiaa merkkihuollon mukaan käsitelty ja kysymyksessä on serveripuolen ongelma.

pikatsu

Tein tästä toimimattomasta webasto etäyhteydestä tiketin skoda supporttiin. Vastaus tuli, että korjaus vaatii huoltokäynnin. Ovat lähettäneet tarkemmat ohjeet korjaamolle. Aika varattu 18.2

Atsii

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 14.02.25 - klo:09:59Tein tästä toimimattomasta webasto etäyhteydestä tiketin skoda supporttiin. Vastaus tuli, että korjaus vaatii huoltokäynnin. Ovat lähettäneet tarkemmat ohjeet korjaamolle. Aika varattu 18.2

Laitatko ystävällisesti tänne kustannukset korjauksesta?
Oma laite myöskin 2021 malli.
Oma auto menee vaihtoon lähiaikoina ja olisi kiva jos auto olisi suurinpiirtein kunnossa  :)
ex. Skoda Octavia Combi  1.5TSI Style Launch Edition man. 2020
VW Golf Variant Comfortline Edition 40 1.4TSI man. 2015 
VW Golf Variant Comfortline 1.4TSI 2010  man.     
VW Golf Variant Comfortline 1.9 TDI  2002 man.     
VW Polo Classic Comfortline 1.4 2000 man.

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 14.02.25 - klo:10:57Laitatko ystävällisesti tänne kustannukset korjauksesta?
Oma laite myöskin 2021 malli.
Oma auto menee vaihtoon lähiaikoina ja olisi kiva jos auto olisi suurinpiirtein kunnossa  :)
palaan sitten 18.2 jälkeen mitä tehtiin ja saatiinko toimimaan.En tiedä saanko kustannuksia selville kun työsuhde liisari (onneks).
Kun tämä selvä, niin sitten pitää selvitellä DSG kytkin asiaa. Sekä eteenpäin että taaksepäin ravistaa lähdössä. Kävi kerran jo huollossa ja tekivät jotain sopeutuksia mutta ei vaikutusta. Varmaan kytkin remppa edessä :-\

T. Neuvoton

Lainaus käyttäjältä: TeroS - 09.02.25 - klo:12:44Tuli testattua, tätä kautta tosiaan onnistuu. Sammutettua ei saa mutta parempi tämäkin kuin ei mitään.

Joo webasto lakkasi MySkodan kautta toimimasta heti kun tuli OTA:na versio 1985 ja kun iPhonessa MySkoda päivittyi nyt olevaa 8.0.0 versiota edeltävään versioon, siis siihen jossa webaston hallinnan etusivulle ilmestyi lämmitys/tuuletus napit...muutaman päivän kuluttua tajusin, että sen suunnittelun kautta saa webaston päälle, joten en juuri jaksanut enempää alkaa soittelemaan (tein kyllä MySkodan kautta jonkun häiriöilmoituksen ja sain vastauksen tunnistenumeron ja lupauksen että asiaa tutkitaan) Pari päivää sitten loppui myös tuon suunnitelman kautta webaston päälle saaminen ja tänään soittelin Rinta-joupille jossa ei ollut kuultukaan koko viasta. Nyt käyttelen webastoa sitten vaan autossa olevan suunnittelun kautta...mulla ei näitä ISOJA ongelmia autossani (my22 Ocu 1.0 etec) ole juurikaan ennen tätä ollut - lukuun ottamatta paria takuukorjausta jotka eivät kulkemiseen ole vaikuttaneet...

Janne82

Lainaus käyttäjältä: Maz78 - 14.02.25 - klo:07:47Mulla teki saman. Nollasin Motomaatissa, kun lomareissulla ärsytti se keltainen vikavalo palamassa. Maksoi alta kolmekymppiä. On ensimmäinen ja viimeinen Skoda tässä taloudessa.

Helkama-auton kuukausi-infossa on tätä webastoasiaa merkkihuollon mukaan käsitelty ja kysymyksessä on serveripuolen ongelma.

Kiitti vinkistä. Tein samat ja airbag valo hävisi :)

Risem

Webaston sovellusongelmasta yhteyttä Skodan digitaalipalveluun. Olin sinne yhteydessä ja kertoivat että en ole ainoa kenellä ongelmia. Laittavat sieltä kysymyksiä ja vastukset saatuaan lähettävät tietoja eteenpäin jotta ongelma saataisiin ratkaistua.

Janne82

Lainaus käyttäjältä: Risem - 18.02.25 - klo:08:13Webaston sovellusongelmasta yhteyttä Skodan digitaalipalveluun. Olin sinne yhteydessä ja kertoivat että en ole ainoa kenellä ongelmia. Laittavat sieltä kysymyksiä ja vastukset saatuaan lähettävät tietoja eteenpäin jotta ongelma saataisiin ratkaistua.

Juu näin ne on sanonut jo vuosi sitten myös...

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 14.02.25 - klo:11:27palaan sitten 18.2 jälkeen mitä tehtiin ja saatiinko toimimaan.En tiedä saanko kustannuksia selville kun työsuhde liisari (onneks).
Kun tämä selvä, niin sitten pitää selvitellä DSG kytkin asiaa. Sekä eteenpäin että taaksepäin ravistaa lähdössä. Kävi kerran jo huollossa ja tekivät jotain sopeutuksia mutta ei vaikutusta. Varmaan kytkin remppa edessä :-\
Nyt käynyt huollossa, mutta webasto ei edelleenkään pelaa.
Sw version päivittivät. Oli kuulema todella vanha. Piti tehdä kolmessa erässä.
Eli 1941->1985 (Hw H56). Pitäisi jossain vaiheessa tarjota OTA päivitystä, joka saattaisi auttaa. Tätä ei voi huollossa tehdä.
Mainitsivat myös serveri ongelmasta jolle huolto ei mitään voi.

jugih

Suosittelen erillisen gsm-purkin lisäämistä weban yhteyteen. Näin webasto toimii siellä missä kännykkä vain kuuluu.
Tulee toki halvemmaksikin vuosien mittaan kuin Vagin oma paska-appi.

Asennuksineen purkkeja saa 100e-300e haarukassa. Jos haluaa tehdä itse vaikka arduinosta (mikrokontrollerista), niin tulee vieläkin halvemmaksi :)

VAGTECHIN OHJE
Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

Maz78

Mulla uusinta-aika webaston yhteysongelmien selvittämiseksi ensi viikon alussa Autokeskukselle. Päivitän tänne kuulumiset kunhan ehdin. Autokeskuksella eivät olleet oikein vielä innokkaita uusintahuoltoon, koska ei heillä ole ratkaisuja asiaan. Mut Skodalta tuli ohje et uudestaan huoltoon.

tkwnet

Meille tuli Beely-leasing Octavia 1.5 e-tec vuosimallia 2021 ja siinä monen mutkan kautta onnistui vaimolle aktivoida pääkäyttäjäksi mySkoda, mutta itse en vieraskäyttäjää saa apissa aktivoitua. Puhelimissa uusin IOS.
Lisäksi huomasin, että kun autoon loin itselleni käyttäjän, seuraavassa startissa se oli poistunut.
Tuntuu, että on todella epävakaa ja susi tämä Skodan appi.
Lisäksi tuntuu, että ohjekirjakin on syvältä, sieltä ei oikein löydy mitään ja kaikki on oudosti selitetty, eikä edes pdf-versioita.
Netissä online ohjekirja toimii huonosti ja lisäksi välillä ei löydy koko ohjekirjaa kuin arabian kielellä.

Tero
---
Tero / Kotka
Octavia 1.5 TSI e-tec Ambient -2021 (Beely)

Tos®

Voinee kysyä mikä softa autossa on, mene asetuksien kautta järjestelmän tietoihin
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tkwnet

Lainaus käyttäjältä: tkwnet - 22.02.25 - klo:15:54Meille tuli Beely-leasing Octavia 1.5 e-tec vuosimallia 2021 ja siinä monen mutkan kautta onnistui vaimolle aktivoida pääkäyttäjäksi mySkoda, mutta itse en vieraskäyttäjää saa apissa aktivoitua. Puhelimissa uusin IOS.
Lisäksi huomasin, että kun autoon loin itselleni käyttäjän, seuraavassa startissa se oli poistunut.
Lisäksi tuntuu, että ohjekirjakin on syvältä, sieltä ei oikein löydy mitään ja kaikki on oudosti selitetty, eikä edes pdf-versioita.
Netissä online ohjekirja toimii huonosti ja lisäksi välillä ei löydy koko ohjekirjaa kuin arabian kielellä.

Tero

Tänään huomasin, että kun vaimo valitsi oman profiilin (joka ei muuttunut automaattisesti, vaikka hänellä omat avaimet), oli hänen profiilinsa näyttöasetukset yms. ihan erilailla miten oli määritelty.

Autoon on ajettu päivitykset, mitä tällä viikolla oli tullut näyttöön asennettavaksi.

Tero
---
Tero / Kotka

tkwnet

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 22.02.25 - klo:20:39Voinee kysyä mikä softa autossa on, mene asetuksien kautta järjestelmän tietoihin

Näyttäisi olevan hardware H56, software 1803, näyttö ja käyttöyksikön laitteisto H45, ohjelmisto 2092, navigointitietokanta 20.3 ja mediakoodekki 3.1.4.

Niin ja navigaattoriahan ei taida tuossa olla kun ei ainakaan käynnisty navi.
Ambition - malli comfort-paketilla.

Tero
---
Tero / Kotka

Maz78

Lainaus käyttäjältä: Maz78 - 20.02.25 - klo:21:34Mulla uusinta-aika webaston yhteysongelmien selvittämiseksi ensi viikon alussa Autokeskukselle. Päivitän tänne kuulumiset kunhan ehdin. Autokeskuksella eivät olleet oikein vielä innokkaita uusintahuoltoon, koska ei heillä ole ratkaisuja asiaan. Mut Skodalta tuli ohje et uudestaan huoltoon.
Tänään kävi Ocu Autokeskuksella. Ei ratkennut ongelma.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: tkwnet - 24.02.25 - klo:12:46Näyttäisi olevan hardware H56, software 1803, näyttö ja käyttöyksikön laitteisto H45, ohjelmisto 2092, navigointitietokanta 20.3 ja mediakoodekki 3.1.4.

Tero
Tuo on 1803 ikivanha ja juurikin vuodelta 2021, uusin on 1985.
Ei siis ihme että sekoilee.

Autossa pitää siis olla connect sopimus tehtynä, ilmainen riittää.
Pääkäyttäjä asetettu.
Yksityisyysasetukset sallivimmalla tasolla - päivityksiä pitäisi alkaa valumaan.

En kyllä muista pitääkö noin vanha softa päivityttää aluksi huollon kautta.
Kartat on 2020 vuoden maaliskuulta, ne saa päivitettyä itse https://updateportal.skoda-auto.com/ muistitikun avulla.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tkwnet

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 25.02.25 - klo:10:50Tuo on 1803 ikivanha ja juurikin vuodelta 2021, uusin on 1985.
Ei siis ihme että sekoilee.

Autossa pitää siis olla connect sopimus tehtynä, ilmainen riittää.
Pääkäyttäjä asetettu.
Yksityisyysasetukset sallivimmalla tasolla - päivityksiä pitäisi alkaa valumaan.

En kyllä muista pitääkö noin vanha softa päivityttää aluksi huollon kautta.
Kartat on 2020 vuoden maaliskuulta, ne saa päivitettyä itse https://updateportal.skoda-auto.com/ muistitikun avulla.

Kyllä tuohon autoon on päivityksiä jo kaksi tullut parin viikon aikana kun kinneri on pihalla ollut. Tuo ilmainen kuukauden kokeilujakso on tuosta Connectista otettu. Vaimon puhelimessa appi toimii, hän on pääkäyttäjä. Auto on vuosimallia 2021, Ambition Confort- paketilla.
Navia ei ole ostettu (399e)

Ei muuten takaluukun jalalla potkaisukaan toimi, vaikka on sähköluukku, kun ymmärsin, että jos sähköluukku, myös potkaisuaukaisu toimii.

Tero
---
Tero / Kotka

pikatsu

Kommetteja ylle:
Järjestelmän SW päivitykset.
Mulla -21 vm auto eikä OTAna ole tullut.
Huollossa sanoivat että maksua vastaan päivittävät uusimpaan. Eivät huollon yhteydessä päivitä jos ei mitään vika raportoitu.
Takaluukun potkuaukaisu on erillinen lisävaruste.

Tos®

Eli pitää olla versionumero lähempänä 1900, niin latailee suuretkin päivitykset itse.
Versionumero ei muutu miksikään pikkupäivityksissä, kuten shop tai käyttöohje.
Iso päivitys latautuu kahdessa osassa ja kokoa on yli 4 gigatavua.

Toki noita versioita on verkon syöverit täynnä, mutta aloittelijan en suosittele tekemään päivitystä itse.

Ilmaisella en tarkoita tuota kokeilujaksoa, vaan se että tili on tehty ja pääkäyttäjä autolla.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Aslak

Hei, onko muilla ollut ota-päivitys 1985 jälkeen ongelmia kirjautua autossa pääkäyttäjäksi?

Itse näen ja pystyn käyttämään MySkoda sovelluksen kautta webastoa, autonsijaintia sekä kulutustietoja  ongelmitta, mutta itse autossa en pääse kirjautumaan pääkäyttäjänä sisälle. Näyttö jää vain pyörimään ja lopuksi tulee ilmoitus "asetuksiasi ei voi ladata".
Salasana on oikein, koska kun koitan väärällä salasanalla tulee herja väärästä salasanasta.

Auto on 2021 Octavia Phev
Hardware: H56
Software: 1985
Näyttö-ja käyttöyksikön laitteisto: H44
Näyttö-ja käyttöyksikön ohjelmisto: 2088

Tiketti tehty Skodan digitaaliseen tukeen.

Aslak

Lainaus käyttäjältä: tkwnet - 22.02.25 - klo:15:54Meille tuli Beely-leasing Octavia 1.5 e-tec vuosimallia 2021 ja siinä monen mutkan kautta onnistui vaimolle aktivoida pääkäyttäjäksi mySkoda, mutta itse en vieraskäyttäjää saa apissa aktivoitua. Puhelimissa uusin IOS.

Tero

Olen itse ollut siinä luulossa ettei apin kautta auton tietoja voi käyttää kuin pääkäyttäjä. Meillä onnistuin luomaan itsestäni pääkäyttäjän, mutta kun yritin lisätä vaimon puhelimen kautta appia, niin auto alkoi ehdottamaan pääkäyttäjän vaihtoa vaimon puhelimeen ja jätettiin homma kesken.

tkwnet

Sain vastauksen, että ohjelmistopäivitys maksaa noin 200e.

Nyt tietty jos Beely ei maksa tuota, niin jää tekemättä, eli auto ei ole täydessä iskussa.
Itse kun en leasing-auton korjauksia maksa.

---
Tero / Kotka

Maz78

Tänään olen saanut sovelluksella lämmityksen toimimaan normaalisti. Sopivasti kelien lämmittyä alkaa etäkäyttö toimia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy