Hjälp??? Mikä kytkinversio pitäs valita?? Skoda octavia -06 1.9tdi combi (1Z5)

Aloittaja aahoovee, 04.09.20 - klo:23:01

« edellinen - seuraava »

aahoovee

Kytkimen etsintä edessä - kaksoismassa sellaisen.
Kytkimet on tuntemattomampi maalima ja kukkaa kavereista ei nyt tässä kohtaa oikeen ehdi jeesiä naista mäjessä.. köhän saisin paketin ostettua ni laittaja vissii ois.

Eli, onko se siis halkaisijaltaan 228mm vai 230mm, mikä tohon pitää olla?

Toinen kysymys - mitä kaikkea siis pakettiin pitää kuulua? Vauhtipyörä, painelevy, kytkinlevy eikäkö..?

Kiitos ja anteeksi alkeelliset kyssärit

o.b.

Laita auton VIN (YV tai tänne), niin yritän katsoa siihen oikeat osat.

Kytkin on täysin erilainen riippuen siitä, onko manuaali vai automaatti...

Breach

Tai sitten tilaat paketin täältä niin saat varmasti oikeat osat: www.kytkinkauppa.fi
Tuolta tilannu itsekkin.

aahoovee

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 04.09.20 - klo:23:47
Laita auton VIN (YV tai tänne), niin yritän katsoa siihen oikeat osat.

Kytkin on täysin erilainen riippuen siitä, onko manuaali vai automaatti...

No sepä se jäi mainitsematta, että manuaali on. Pistän viestillä :) Kiitos :)

aahoovee

Myös kokemukset ns. kovasta kytkimestä kiinnostaa. Varauksella tosin suhtaudun, koska kyseessä todellakin paljon ajettu auto.. Mutta, valitettavasti hinta on aika tärkeässä osassa tässä kohtaa..

Olen kuullut siitä, että tärkeä osa kaksoismassalla on tärinöiden vaimennuksessa - mutta sitten taas sitäkin, että merkitys olisi vain automaattilaatikkoisen kohdalla, eli montaa eri versiota.

Eli, mikä on nyt totuus (jos sitä on), missä määrin vaikuttaa ajomukavuuteen ja auton muuhun kestävyyteen kova vs. kaksoismassa manuaalilaatikon kanssa.
Auto tarvis ehjänä kuitenkin säilyttää seuraavat vuodet tai edes yrittää minimoida potentiaalisten remonttien määrää..

Auton ostin reilu vko sitten malliin "näin tulet huijatuksi autokaupoilla" ja pääsinkin kolme, neljä päivää ja nyt se seisoo kytkin viittävaille tuhannen peen päreenä ystävän tontilla seisonnassa..

Niin, ja taisipa illalla lipsahtaa tämä alotuskin väärään topiciin :D

Rauta7

Jos autossa on alkujaan kaksoismassavauhtipyörä, niin sitä ei kannata korvata kiinteällä vauhtipyörällä - jos haluaa vaihteiston kestävän ja toimivan.
Kaksoismassavauhtipyörä toimii yhdessä moottorin värähtelyjen vaimennusrakenteen ( kampiakselin vastapainot, -värähtelynvaimennin, tasapainotusakseli(t), jne. ) yhteydessä toimivana kokonaisuutena.

Jos kaksoismassavauhtipyörä ( "vaimennettu" vauhtipyörä ) vaihdetaan kiinteään, niin manuaalivaihteistoon siirtyvät tärinät rikkovat ennemmin tai myöhemmin rakenteet laakereista ja lukituksista alkaen --> "täystuho". Esimerkiksi joutokäynnillä (kytkinpoljin ylhäällä) kampiakselin värähtelyt kulkevat vaimentamattomina kytkinakselia pitkin sivuakselille, josta kaikille pääakselin vastinrattaille; kaikkien näiden laakeroinnit joutuvat tähän värinään/tärinään - ja tämä korostuu dieselmoottorisissa autoissa.
Golfkärry Mk 7.5

o.b.

Lainaus käyttäjältä: aahoovee - 05.09.20 - klo:10:59
No sepä se jäi mainitsematta, että manuaali on. Pistän viestillä :) Kiitos :)
Ei oo näkyny viestiä...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy