Passat GTE huolto-ohjelma ?

Aloittaja turja, 20.08.20 - klo:11:20

« edellinen - seuraava »

turja

LÖytyykö jostain julkisesta lähteestä ? puusilmä ei ainakaan löydä-.

Mnederst

Minäkin kaipaisin tällaista. Auto menossa maahantuojalle 90 tkm huoltoon ja K-kaara tarjoaa väkisin yli tonnin huoltoa. Haiskahtaa rahastukselta.

Ruotsin papereista näkyy, että DSG-öljyt vaihdettu jo 60 tkm kohdalla ja tulpat myös. Vaihteiston öljyjä en siis ainakaan vaihdata, mutta miten on tulppien kanssa?


m4x1mu5

Tulpat 60tkm välein joten niitäkään ei tarvitse vaihtaa. Käytä muuta huoltoa kuin k-kaaraa.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

miz

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 11.10.20 - klo:08:28
Tulpat 60tkm välein joten niitäkään ei tarvitse vaihtaa. Käytä muuta huoltoa kuin k-kaaraa.
Eikö gte:n huolto-ohjelmassa ole tulpille vuosirajaa kuten muilla tsi:llä (4v.)?

finnman

Jokainen tekee miten tuntuu sopivalta, mutta huolloissa tai sen valinnassa jos missä pystyy tekemään autoilun kuluista hiukan pienempiä. Merkkihuollot ovat järjestään kalliita lukuuottamatta "ehkä" sitä ensimmäistä valohoitohuoltoa mikä tulee tehtäväksi(VAG:lla 2v tai 30tkm)? Sen jälkeen huoltojen hinnoissa on isoja eroja.

Jostain syystä ollaan siirrytty vuoden huoltoväleihin mikä nostaa kustannuksia. Miksi muuten ei kelpaa taannoin käytössä ollut huoltoväli 30tkm/2v enää? Tietysti lyhyempi huoltoväli autolle on aina parempi, mutta uskoisin nykypelien menevän sen 2v helposti ilman "kiinnileikkaamista". Mutta varsinaiseen asiaan: Että valitsemalla huoltopaikka missä tehdään mallin edellyttämät toimenpiteet ei tee autosta sen huonompaa vaihtoautoa, kuin että huollot olisi tehty merkkiliikkeessä(sen huomasin, kun hinnoittein autoani vaihdossa).

miz

Toki, mutta jos huolto-ohjelmaan kuuluu tulpat 4 vuoden välein, niin se kuuluu myös ei- merkkihuollossa jos auton huolto-ohjelmaa haluaa noudattaa. Mikään onko ei tosiaan ole niin tehdä.

m4x1mu5

Tässä tapauksessahan tulpat oli vaihdettu 60tkm kohdalla, siitä tuskin on 4v aikaa.

Vuoden huoltoväli on GTE:ssä se moottoriin kertyvän kosteuden takia ja moottorin "lyhyiden käyttöjaksojen" takia. Teoriassa joku huristella vuoden pätkäajoa pelkästään sähköllä ilman että moottori käy kertaakaan.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

duke7

^ tästä olen sellaisen tiedon täältä lukenut, että Golf GTE oli aluksi LL-huolloilla mutta se vaihdettiin sitten kiinteään koska joillain öljyyn kertyi jotain ikävää. Enpä muista nyt tarkemmin mitä öljylle kävi 😅

miz

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 11.10.20 - klo:14:11
Tässä tapauksessahan tulpat oli vaihdettu 60tkm kohdalla, siitä tuskin on 4v aikaa.

Vuoden huoltoväli on GTE:ssä se moottoriin kertyvän kosteuden takia ja moottorin "lyhyiden käyttöjaksojen" takia. Teoriassa joku huristella vuoden pätkäajoa pelkästään sähköllä ilman että moottori käy kertaakaan.

Aloittaja ei kertonu auton ikää eikä sitä, koska tuo 60 tkm huolto on tehty, joten en osaa sanoa onko 4 vuotta vai ei.
Kuulostaa joka tapauksessa oudolta että tulpat ehdotettaisi vaihdettavaksi merkkihuollossa ennen vaihtoaikaa, eikä noudatettaisi huolto-ohjelmaa.

Omalla kohdalla (1.8 tsi) tulpat vaihdettiin 4 vuoden kohdalla 40 tkm mittarissa, tuokin vaihto tuntui vähän hölmöltä rahastukselta.

Onko muuten tuolla laatikon öljynvaihdolla muuta rajaa kuin 60 tkm? Mitään aikarajoja?

duke7

^ laatikko on kiinteä 60 tkm.
Joskus juttelin yhden huoltomiehen kanssa niin sanoi että joillain on siinä kohtaa hyvinkin tarpeen ja toisilla menisi vielä toiset 60 tkm. Siis öljyn kunnosta päätellen vain.

Mnederst

Tulpat on vaihdettu noin 30 tkm sitten 55 tonnin kohdalla. Nyt kilsoja on siis noin 86 tkm. Aikaa siitä on alle kaksi vuotta, joten tuon perusteella ihan turhaan menisi 200 euroa uusiin tulppiin.

Lähinnä mietin K-Caaraa siksi, että jos tulee jossain vaiheessa tarvetta goodwillille, vaikka DSG:n takia, olisi helpompi saada hyvitystä kun on merkkihuollettu auto.

Mitään muuta syytä ei sitten olekaan suostua tuollaiseen riistoon.

b1mpo

Huolto-ohjelmasta en tiedä, mutta jotain kertoo kuitenkin hybridin puolitettu öljynvaihtoväli. Eli saattaisi käydä hitusen tulppienkin päälle hybridillä ajo. Epäilen silti, että tulppien vaihtoväli olisi vain 30tkm. Ehkäpä normiautossa menisi 90tkm ja hybridissä 60tkm tulpat. Onhan niillä aikoinaan ajettu siihen asti, kunnes tulee käyntihäiriöitä.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Mnederst

Öljynvaihdon hyvin ymmärrän, kun hybridissä tulee kylmäkäynnistyksiä paljon. Mutta mikä niitä tulppia kuluttaa?

Kun paljon ajaa sähköllä, niin silloinhan vastaavasti tulee sytytyksiä/km paljon polttomoottorikonetta vähemmän. Vai?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Mnederst - 11.10.20 - klo:15:49
Öljynvaihdon hyvin ymmärrän, kun hybridissä tulee kylmäkäynnistyksiä paljon. Mutta mikä niitä tulppia kuluttaa?

Kun paljon ajaa sähköllä, niin silloinhan vastaavasti tulee sytytyksiä/km paljon polttomoottorikonetta vähemmän. Vai?
Karstaantuminen ja "vajaalämpöisyys" saattaa vaikuttaa asiaan. Moottori on edelleen suorasuihkutteinen, jos en väärässä ole.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Turbokiisseli

Vaihdoin omaani itse tulpat 60tkm kohdalla ja vanhat olivat päällisin puolin vielä aivan hyvät ja "normaalit". Ei karstaa, tms. Meillä toki 70-80% ajosta on sähköllä ja jos polttiksella ajetaan niin lähinnä pidempää matkaa.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Andla

Ruotsin papereista näkyy, että DSG-öljyt vaihdettu jo 60 tkm kohdalla ja tulpat myös. Vaihteiston öljyjä en siis ainakaan vaihdata, mutta miten on tulppien kanssa?
[/quote]

Ja dsg suodatinta ei vaihdeta lainkaan. Tuli itselle juuri yllärinä.

TWBE

Eikös se huollonilmaisin näissäkin ilmoittele huollontarpeesta siis aikataulullisesti?
Mites muuten osaakos muissa kuin vw omissa huolloissa täytellä sitä sähköistä huoltokirjaa vai mitä se edes käytännössä meinaa. Eikai se mikään K-Caaran sisäinen huoltokirja ole?

M_M

Kyllä sitä huoltokirjaa voidaan täyttää muissakin kuin merkkihuolloissa.

Andla

Kyllä sitä huoltokirjaa voidaan täyttää muissakin kuin merkkihuolloissa.



Itse kävin tänään kyselemässä Passat GTE huollon aikoja ja kerrottiin että jakohihna on laitettu "pohjoisen spekseihin"
eli max.160.000km tai 6v.
Joten mulla menee vaihtoon.

Siimajalka

Nyt Passat ilmoittelee, että öljynvaihtohuolto olisi 1800 km päästä ajankohtainen. Kilsoja on kertynyt noin 75 000.

Mitäs tähän sisältyy ja paljonko moinen tapaa maksaa?
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 29.04.21 - klo:09:57
Nyt Passat ilmoittelee, että öljynvaihtohuolto olisi 1800 km päästä ajankohtainen. Kilsoja on kertynyt noin 75 000.

Mitäs tähän sisältyy ja paljonko moinen tapaa maksaa?

https://huolto.volkswagen.fi/

Tonne rekisterinumero ja kilsat niin saat ensipuraisun hintaan ja huoltotarpeeseen.
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

Siimajalka

Löysinkin juuri tuon, kiitos. VW tuntuukin tarjoavan kaikki herkut, loppusummaksi tarjotaan 842 euroa.

Tässä näkyy olevan vaihteistoöljyt ja tulpatkin. Jarrunesteet jne.

Onko nyt niin, että VW olettaa tuontiautossa nuo hommat olevan tekemättä, vai näkevätkö jostain ettei niitä tosiasiassa ole tehtykään? Hämmentää, että auto itse kertoi vain öljynvaihdon tarpeesta.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

Siimajalka

Siis ostin tämän reilun 60 tuhannen kohdalla, ennen ostoa huollon tarpeesta ilmoittava latikka syttyi ja edellytin liikkeen hoitavan huollon. Eivätkö ne jantterit sitten tehneet muuta kuin nollanneet valon?

Näkeekö auton tiedoista, mitä silloin on tehty?
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

M_M

Volkkarilla on noissa nettivarauksissa aina oletuksena, että molemmat huollot tehdään samalla kertaa. Siinä on siis öljynvaihtohuollon lisäksi se "Inspection" (tarkastushuolto) johon auto laskee erikseen aikaa ja kilometrejä. Mitä ilmeisimmin seuraava tarkastushuolto sisältää nuo vaihteistoöljyt, tulpat ja jarrunesteet.

Siitä olisin kyllä huolissani jos oikeasti vaihteistoöljyt vaativat vaihtoa, kun ne olisi pitänyt vaihtaa jo 60tkm kohdalla ja seuraavaksi 120tkm.  ???

Tarkasti hinnat ja muut selviävät tietenkin kun pyytää huoltoliikkeestä tarjouksen huollosta. Nuo nettivarauksien hinnat on aika yläkanttiin, verrattuna siihen mihin hintaan ne oikeasti saa teetettyä.

Oliko se edellisen huollon tehnyt liike merkkihuolto? Jos ei, niin onhan toki mahdollista etteivät he jaksaneet kirjautua erWiniin kuittaamaan huoltoja tehdyksi sähköiseen huoltokirjaan. Tällöin merkkiliike tietenkin näkee asiat niin, ettei mitään ole tehty ja tarjoaa sen mukaista pakettia.

Siimajalka

#24
Kai minä ne vaihteistoölyt vaihdatan, jos on vaihdon aika. Kun vaan jostain tietäisi, onko niin.

Mutta lapsellisesti oletin, että jos huollot luvataa hoitaa, niin ne hoidettaisiin sitten huolto-ohjelman edellyttämällä tavalla.

Mistä tämän sähköisen huoltokirjan löytää?

Sitä en tiedä, missä liike tämän ”huollon” suoritti. Varmaan takapihallaan.

- - -

Ja, uppsalalaisessa paperisessa huoltokirjassa ei mitään vaihteistoöljyjen vaihtoja näy, joten ehkäpä sitten mennään koko kattauksella.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

M_M

Sähköinen huoltokirja on merkkiliikkeen nähtävissä, soita sinne ja kysy. Tai mene käymään, niin voit varmaan saada mukaasi myös tulosteen noista tehdyistä (merkityistä) huolloista.

Siimajalka

Eipä löytynyt VW:n sähköisestä huoltokirjasta kuin jokunen Ruotsissa tehty huolto. Viimeisin 50 tuhannessa. Tästä myyjän tekemästä ”huollosta” ei mitään merkintää. Enkä mitään työlistaa aikanaan saanut. Kyselin äsken uudelleen, josko jotain dokumenttia vielä löytyisi.

Ellei löydy, niin sijoitetaan nyt sitten se 800 ja risat. On tämä nyt veneilyä halvempaa kuitenkin.

Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

m4x1mu5

Eikö huoltokirjassa ole mitään merkintään 60tkm huollosta?  Jos DSG-öljyjä ei vaihdettu 60tkm huollossa niin paskempi homma koska VW pesee kätensä mahdollisissa vikatapauksissa...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Siimajalka

Justiinsa sain selvityksen autoliikkeen myynnin yhteydessä tekemästä huollosta. Jarrut olivat fiksanneet - koska auto ei ollut mennyt läpi maahantulokatsastuksesta - ja moottoriöljyt vaihtaneet. DSG:tä eivät.

”Korjaamolla ei ole ilmeisesti mahdollisuutta täyttää sähköistä huoltokirjaa”, kerrotaan nyt. Olisivat kertoneet silloin, että on tehty kevyempi huolto. Kun ilmoitus on nollattu, mistä minä olisin voinut enää tietää, mitä on jätetty tekemättä. Niinhän minä nytkin toimin: kun auto kertoo huollon tarpeesta, käyn kysymässä, mitä on ohjelmassa.

Soromnoo ja herran haltuun... sitten vaan arvailemaan todennäköisyyksiä, kuinka monessa Passatissa vaihdelaatikot paukkuvat ennen takuuaikaa. Ja kuinka paljon 15 tuhatta vanhoilla öljyillä tätä riskiä kasvattaa? Sitä riskiä se aivan ilmeisesti tosiaan kasvattaa, että VW mahdollisessa rikkoutumisessa ei enää vastaan tulisi.

Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

Siimajalka

Sikäli näyttää hyvältä, että autoliike lupasi maksaa vaihteistoöljyn vaihdon nyt.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy