Auton vieminen huoltoon

Aloittaja Audivag1994, 28.07.20 - klo:10:34

« edellinen - seuraava »

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:13:45
Saako Virosta merkkihuollosta edes alle 7 litran tuota öljyä?



Ei harmainta aavistuskaan eikä myöskin kiinnostaa. Jos on huollon aikaa/tarve, auto menee merkkihuoltoon, minä maksan laskun ja homma hoidettu.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Audivag1994 - 29.07.20 - klo:13:25
No täällähän on porukka päässyt oikein kunnolla vauhtiin. Hienosti myös on pysynyt keskustelun pointti mielessä 👍🏼

Onneksi kohta on syksy ja Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat keskustelu aktivoituu ja kaikki voivat päästää pahimmat höyryt sinne ja muut topicit säästyy pahimmalta juupas-eipäs väännöltä  ;D
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:11:59
Jos ostaa öljyä 200L tynnyrillä, niin sen oma litrahinta on huomattavasti edullisempi, kuin mikään 4L purkissa oleva, joten aina kannatta pyytä huollossa alennusta ja sen saatuani, ei ole hinnassa väliä.

Mutta jos ei kysyy, ei varmasti saa mitään...

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:14:07

Ei harmainta aavistuskaan eikä myöskin kiinnostaa. Jos on huollon aikaa/tarve, auto menee merkkihuoltoon, minä maksan laskun ja homma hoidettu.

Ei kiinnosta, mutta kumminkin länkytät, että saat kysymällä halvemmalla hinnalla ja et edes tiedä paljonko se maksaa ja maksat vain laskun ja homma hoidettu  ;D.

Sitten kyseenalaistat niitä jotka tietävät paljonko se öljy maksaa merkkihuollossa ja koppaavat sen tonkan mukaan samalla matkalla kaupasta ja säästävät 40-60 euroa pienellä vaivalla "kysymättä".

Ihan tarkoituksella olen huudattanut, koska useasta merkkihuollosta olen kuullut, etteivät he öljynhinnassa pysty kilpailemaan noiden tarjousten kanssa. Ei vaikka ostavat sen 200L.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ksuuk

#33
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:14:57
Ei kiinnosta, mutta kumminkin länkytät, että saat kysymällä halvemmalla hinnalla ja et edes tiedä paljonko se maksaa ja maksat vain laskun ja homma hoidettu  ;D.



Jep, kun on niin kiva nähdä, minkä tulokseen herra tupla tehot/vääntö antaa  :)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:15:18
Jep, kun on niin kiva nähdä, minkä tulokseen tupla tehot/vääntö antaa  :)

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 29.07.20 - klo:14:52
Onneksi kohta on syksy ja Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat keskustelu aktivoituu ja kaikki voivat päästää pahimmat höyryt sinne ja muut topicit säästyy pahimmalta juupas-eipäs väännöltä  ;D

Nastarenkaat ja tupla tehot/vääntö on sitten parasta mihin voi sitten keskustelen kääntää, kun faktat loppuu  ;D.

Taidampa lähteä Tokmannille hakemaan vielä pari pönttöä halpaa öljyä, kun nuo öljyt kannattaa vaihtaa mielummin tarpeeksi usein, kuin liian harvoin ja kun vielä halvalla saa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SJP60

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:11:35
Oletko pyytänyt alennusta tai jättänyt pari olutta juomatta, säästyy saman verran. :)

Autossani on huolenpitosopimus joten huollot eivät vaikuta oluen juontiini.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 29.07.20 - klo:20:18
Merkkipajalle maksaa tuo 25, velotushinnaltaan oleva 200ltr pänikässä 5, ltr. Hyvä kate.

Innostuimpa minäkin katsomaan, täältä Puolasta saa kuka tahansa tavan tallaaja ostettua 200l pänikän Gulf Formula GVX 5W30 VW 507.00/504.00 C3 öljyä kotiovelle kuljetettuna 900 eurolla, tekee litrahinnaksi 4.5e.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

#37
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.07.20 - klo:20:26
Innostuimpa minäkin katsomaan, täältä Puolasta saa kuka tahansa tavan tallaaja ostettua 200l pänikän Gulf Formula GVX 5W30 VW 507.00/504.00 C3 öljyä kotiovelle kuljetettuna 900 eurolla, tekee litrahinnaksi 4.5e.

Ei ole Mobilia.

https://www.lotky.fi/kauppa/tuote/mobil-1-esp-0w-30-208l/ 7,88,/L

https://www.ikh.fi/fi/mobil-1-esp-5w-30-208l-mb146228 8.02,/L
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jultsu

No eipä ihmekään ettei löytynyt kun haki vain 200l tynnyreitä.

Halvin pänikkä 5w30 ESPiä näkyisi olevan 1150e, tekee 5.50e litraa kohti. Tuskin edes Suomessakaan sisäänostohinta isolle puljulle on tuosta korkeampi?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ExOctavisti

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.07.20 - klo:20:26
Innostuimpa minäkin katsomaan, täältä Puolasta saa kuka tahansa tavan tallaaja ostettua 200l pänikän Gulf Formula GVX 5W30 VW 507.00/504.00 C3 öljyä kotiovelle kuljetettuna 900 eurolla, tekee litrahinnaksi 4.5e.

Tässä taas hyvä esimerkki kuinka "sairas" maa tämä rakas kotimaamme on.. Huolloille ei riitä kohtuullinen 10-20% kate, vaan katteen pitää olla useita satoja prosentteja.. ja sit itketään kun "poka" tuo omat öljyt ja pahimmassa tapauksessa kieltäydytään laittamasta asiakkaan öljyjä.. Eikö tässä kaikille paras ratkaisu olisi että merkkihuolto möisi asiakkaalle ne öljyt huollon yhteydessä 9-10, hintaan/litra niin loppuisi ne omien päniköiden viemiset sinne huoltoon..

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 29.07.20 - klo:21:19
Tässä taas hyvä esimerkki kuinka "sairas" maa tämä rakas kotimaamme on.. Huolloille ei riitä kohtuullinen 10-20% kate, vaan katteen pitää olla useita satoja prosentteja.. ja sit itketään kun "poka" tuo omat öljyt ja pahimmassa tapauksessa kieltäydytään laittamasta asiakkaan öljyjä.. Eikö tässä kaikille paras ratkaisu olisi että merkkihuolto möisi asiakkaalle ne öljyt huollon yhteydessä 9-10, hintaan/litra niin loppuisi ne omien päniköiden viemiset sinne huoltoon..

No huolloilla ne lasipalatsit pidetään pystyssä  ;D.

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.07.20 - klo:20:59
No eipä ihmekään ettei löytynyt kun haki vain 200l tynnyreitä.

Halvin pänikkä 5w30 ESPiä näkyisi olevan 1150e, tekee 5.50e litraa kohti. Tuskin edes Suomessakaan sisäänostohinta isolle puljulle on tuosta korkeampi?

Linkki varmaan löytyy?

https://tarviketori.fi/fin/mobil_1_esp_5w30_208l-p-220137-0 6.44,/L on halvin hinta minkä mä löysin nopeasti Suomesta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.07.20 - klo:20:59
No eipä ihmekään ettei löytynyt kun haki vain 200l tynnyreitä.

Halvin pänikkä 5w30 ESPiä näkyisi olevan 1150e, tekee 5.50e litraa kohti. Tuskin edes Suomessakaan sisäänostohinta isolle puljulle on tuosta korkeampi?
Näin varmaan on, netissä ei taida näkyä kuin kuluttajahinnat, ei marmoreiden maksamat sisäänostohinnat?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

TOURAN HIGHLINE

Ja kun sitten sattuu se kauniistu sanottuna inhimillinen takaisku, josta sen tekijälle kuitenkin täysi palkka (useampaan kertaan) maksetaan, niin jostain takuuvarmasta toiminnasta ne epäonnistumisten korjausliikkeet pitää ammentaa. Viikkokausia kun vielä ajelet firman uudella laina-autolla niiden piikkiin, niin siinä saa 500%:n katteella myydä öljyä useammallekin kerta kahteen vuoteen kohdattavalle asiakkaalle...

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:21:25Linkki varmaan löytyy?

https://allegro.pl/oferta/mobil-1-esp-5w30-208l-lodz-8917961260

halvemmallakin todennäköisesti löytäisi jos jaksaisi etsiä, Allegro vetää aina omat katteensa välistä Ebayn tapaan joten suoraan firmasta tiedustelemalla voisi hinnasta vielä irrota jokunen paikallinen satanen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

sakal83

Entiseltä Laakkoselta sai Castrol Edge FST-Ti 5W30LL ~10, litrahintaan.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 29.07.20 - klo:21:19
Huolloille ei riitä kohtuullinen 10-20% kate, vaan katteen pitää olla useita satoja prosentteja..

Jos nyt olet yhtään minkään sortin liiketoiminnasta perillä, niin se tavaran sisäänostohinta pitää kertoa vähintään 3:lla jotta homma olisi mitenkään kannattavaa. Jo ihan lähtöjäänkin se sisäänosto kun kuitenkin on ALV 0% ja ulosmyynti ALV 24% niin jo tuo pelkästään nostaa tuota ulosmyyntihintaa ihan mukavasti - ja vielä ei puhuttu mitään yrittäjän kulurakenteista, katteista, yms :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

jt

Tällä hetkelläkin yksi suomalainen kauppaketju myy Mobil 1 ESP 5W-30 4litraa 29,95e. Tekee litrahinnaksi 7,49e/litra. Ei tuohon hintaan kannata yksityisen alkaa tynnyreitä tilailemaan Puolasta tai oikeastaan mistään.
VW-merkkihuolto hyvittää, ainakin omassa tapauksessa (VW-direct express), huollossa 40euroa jos vie omat öljyt. Saahan tuossa vähän yli 10eur säästöä jos vie oman öljyn.. ;)
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

sakal83

Justiin näin. Jos marmorilta ainakin tuota 5w30:stä saa siihen kympin litrahintaan, niin mitään järkeä ajella pöniköiden perässä ympäri halpahalleja.
Toki ajalee ne jotku niiden ilmasien ympäreiden takia ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:11:20
Taisi nyt tokmannilla olla 27.90, 5W30 Mobil:n ESP.

Lainaus käyttäjältä: jt - 30.07.20 - klo:10:49
Tällä hetkelläkin yksi suomalainen kauppaketju myy Mobil 1 ESP 5W-30 4litraa 29,95e. Tekee litrahinnaksi 7,49e/litra. Ei tuohon hintaan kannata yksityisen alkaa tynnyreitä tilailemaan Puolasta tai oikeastaan mistään.
VW-merkkihuolto hyvittää, ainakin omassa tapauksessa (VW-direct express), huollossa 40euroa jos vie omat öljyt. Saahan tuossa vähän yli 10eur säästöä jos vie oman öljyn.. ;)

Puuilolla tuo on ollut jo vuosia pysyvä hinta.

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 30.07.20 - klo:11:49
Justiin näin. Jos marmorilta ainakin tuota 5w30:stä saa siihen kympin litrahintaan, niin mitään järkeä ajella pöniköiden perässä ympäri halpahalleja.
Toki ajalee ne jotku niiden ilmasien ympäreiden takia ;)

Nämä on hienoja argumentteja "Ajella pöniköiden perässä". Minusta nämä on parhaita vasta-argumentteja  ;D.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.20 - klo:11:20
Käytkö ikinä missään marketissa ja huomaat siellä jotain edullista ja koppaat mukaan?

Kyllä käyn esimerkiksi puuilossa ja samalla peruskulutustavaraa lähtee mukaan, jos sitä halvalla saa. Toiset ajalee niiden perässä, kun toiset vain koppaa ostosreissulla mukaan!

Toiset juo pirkkaolutta ja syö pirkkamakkaraa. Toiset juo XO konjakkia ja syö sisäfilettä! Voit itse päättää mihin rahasi käytät ja mihin ne riittää.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.07.20 - klo:11:53

Toiset juo pirkkaolutta ja syö pirkkamakkaraa. Toiset juo XO konjakkia ja syö sisäfilettä! Voit itse päättää mihin rahasi käytät ja mihin ne riittää.

Kopion ja täydensin Sinun oma vastausta -  "Mutta turhaan tuota pirkkaolutta tai pirkkamakkaraa tai XO konjakkia tai sisäfilettä tai muuta vaihtoehtoa tuot kääntääksesi aihetta tuosta öljystä pois, koska ne ei mitenkään liity auton huoltoon viemiseen!"

sakal83

Ne ”ilmaset” ämpärit justiin on sitä kulutustavaraa.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 30.07.20 - klo:12:24
Ne ”ilmaset” ämpärit justiin on sitä kulutustavaraa.

Kun nekään ei ole ilmaisia!

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 30.07.20 - klo:12:11
Kopion ja täydensin Sinun oma vastausta -  "Mutta turhaan tuota pirkkaolutta tai pirkkamakkaraa tai XO konjakkia tai sisäfilettä tai muuta vaihtoehtoa tuot kääntääksesi aihetta tuosta öljystä pois, koska ne ei mitenkään liity auton huoltoon viemiseen!"

Eikö enää löytynyt tupla tehosta/väännöstä mihin tarttua 😂?

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: jt - 30.07.20 - klo:10:49
Tällä hetkelläkin yksi suomalainen kauppaketju myy Mobil 1 ESP 5W-30 4litraa 29,95e. Tekee litrahinnaksi 7,49e/litra. Ei tuohon hintaan kannata yksityisen alkaa tynnyreitä tilailemaan Puolasta tai oikeastaan mistään.
VW-merkkihuolto hyvittää, ainakin omassa tapauksessa (VW-direct express), huollossa 40euroa jos vie omat öljyt. Saahan tuossa vähän yli 10eur säästöä jos vie oman öljyn.. ;)

Ei noita yksityisille varmastikaan ole suunnattu edes täällä myytävän, mutta ketjussa kun oli lievää epävarmuutta ison huoltoliikkeen osto- ja jälleenmyyntihinnoista niin tuosta saanee jotain osviittaa mitä se öljy oikeasti maksaa litraa kohti isolta tukulta / maahantuojalta ostettuna.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 30.07.20 - klo:13:14
Ei noita yksityisille varmastikaan ole suunnattu edes täällä myytävän, mutta ketjussa kun oli lievää epävarmuutta ison huoltoliikkeen osto- ja jälleenmyyntihinnoista niin tuosta saanee jotain osviittaa mitä se öljy oikeasti maksaa litraa kohti isolta tukulta / maahantuojalta ostettuna.

Sama pätee auton kokonaan. :)

Audivag1994

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.07.20 - klo:12:38
Eikö enää löytynyt tupla tehosta/väännöstä mihin tarttua 😂?

Minkä takia pitää tahallaan provosoida? 😅
Audi A4 -09 - tupla tehot/vääntö

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Audivag1994 - 01.08.20 - klo:08:34
Minkä takia pitää tahallaan provosoida? 😅
Koska elämässä ei taida muuta sisältöä olla.
Trollannut eri palstoja jo vuosia.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Audivag1994

Jaahas 🤔 ajattelinkin jo ensimmäisen viestin perusteella, ettei tarvitse varmaan ottaa tosissaan 😄
Audi A4 -09 - tupla tehot/vääntö

a_jaba

Ai Jönglööraaja on vanha taksisuhari  :D
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 01.08.20 - klo:10:35
Mobil Delvac oli halpaa öljyä 200 litran astioissa.

Täähän on kohta jo kuin eräällä mp-forumilla, mutta vielä odotellaan sen toisen klassikon mainintaa tässä ketjussa ja bingo! ;D
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.07.20 - klo:11:53Toiset juo pirkkaolutta ja syö pirkkamakkaraa. Toiset juo XO konjakkia ja syö sisäfilettä! Voit itse päättää mihin rahasi käytät ja mihin ne riittää.
Ei kannata yhtään väheksyä Pirkka-oluita. Saimaa Brewing Company tekee Keskolle monia oikein mallikkaita Pirkka-oluita. Konjakki ja sisäfile ei varsinaisesti ole erityisen houkutteleva paritus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy