Park assist ei toimi

Aloittaja kampela, 23.05.20 - klo:22:09

« edellinen - seuraava »

kampela

Moi.

Ostin käytetyn Seat Alhambran (2012), jonka pitäisi osata pysäköidä itsensä. Joko en osaa tai jotain on rikki. Myyjän mukaan sen pitäisi toimia eikä minulla ole varsinaisesti syytä epäillä häntä.

Park Assist menee päälle ihan ongelmitta ja tunnistaa vapaan pysäköintiruudun. Kun kytken peruutusvaihteen päälle ja nostan jarrua (DSG-vaihteisto), niin ratti joko pyörähtää ihan aavistuksen tai sitten ei ollenkaan ja näyttöön tulee teksti "Park Assist ended."

Olisikohan jollain hajua, mistä voisi olla kyse?

Olen toistaiseksi kokeillut ainoastaan ruutuun peruuttamista, en taskuparkkia.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: kampela - 23.05.20 - klo:22:09
Moi.

Ostin käytetyn Seat Alhambran (2012), jonka pitäisi osata pysäköidä itsensä. Joko en osaa tai jotain on rikki. Myyjän mukaan sen pitäisi toimia eikä minulla ole varsinaisesti syytä epäillä häntä.

Park Assist menee päälle ihan ongelmitta ja tunnistaa vapaan pysäköintiruudun. Kun kytken peruutusvaihteen päälle ja nostan jarrua (DSG-vaihteisto), niin ratti joko pyörähtää ihan aavistuksen tai sitten ei ollenkaan ja näyttöön tulee teksti "Park Assist ended."

Olisikohan jollain hajua, mistä voisi olla kyse?

Olen toistaiseksi kokeillut ainoastaan ruutuun peruuttamista, en taskuparkkia.

Ootko laittanu vilkun päälle? Minulla oli sama ihmetyksen aihe kunnes sain auton ohjekirjan josta bongasin ton vilkun käytön.
Cupra Tavascan VZ -25 30tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

kampela

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 23.05.20 - klo:22:17
Ootko laittanu vilkun päälle? Minulla oli sama ihmetyksen aihe kunnes sain auton ohjekirjan josta bongasin ton vilkun käytön.

Olen kyllä.

Ja luin ohjekirjankin avustimen osalta moneen kertaaan huolella, mutta en kyllä keksi mikä siinä on vialla. Siellä on kyllä listattu monta syytä, mitkä keskeyttää avustimen toiminnan, mutta ovet on kiinni, enkä koske rattiin jne.

Se minua hämmentää, että ohjekirjassa puhutaan näyttöön tulevista ohjeista ja varoitusäänestä. Kopioin englanninkielisestä, kun en ole löytänyt suomeksi olevaa netistä.

● When a suitable parking place is displayed on the instrument panel, stop and select reverse gear.
● Follow the instructions given on the instrument panel display
● Then, release the steering wheel when the warning signal sounds ⇒  : The system will move the steering wheel! Observe the surrounding area.

Pääsen tuohon ensimmäiseen kohtaan asti, mutta siihen se sitten jääkin. Valitsen pakin, ratti nytkähtää ja se oli siinä.

M_M

Lainaus käyttäjältä: kampela - 28.05.20 - klo:08:54
● When a suitable parking place is displayed on the instrument panel, stop and select reverse gear.
● Follow the instructions given on the instrument panel display
● Then, release the steering wheel when the warning signal sounds ⇒  : The system will move the steering wheel! Observe the surrounding area.

Pääsen tuohon ensimmäiseen kohtaan asti, mutta siihen se sitten jääkin. Valitsen pakin, ratti nytkähtää ja se oli siinä.

Ohjeita kun tarkasti lukee, niin ratista ei saisi päästää irti ennenkuin tulee merkkiääni ja ilmoitus siitä että auto ottaa ohjauksen käsiinsä. Jos kädet irrottaa ratista heti pakin kytkemisen jälkeen, niin ehkäpä se suuttuu tuosta?

kampela

Lainaus käyttäjältä: M_M - 28.05.20 - klo:09:00
Ohjeita kun tarkasti lukee, niin ratista ei saisi päästää irti ennenkuin tulee merkkiääni ja ilmoitus siitä että auto ottaa ohjauksen käsiinsä. Jos kädet irrottaa ratista heti pakin kytkemisen jälkeen, niin ehkäpä se suuttuu tuosta?

Mietin ihan samaa ja testasinkin niin, että pidin tiukasti ratista kiinni, mutta se ei auttanut.

Googlailin vähän videoita. Tässä parkkeerataan Tourania, joka ainakin ajotietokoneen näytön osalta näyttää identtiseltä omaani verrattuna. Heti pakin kytkemisen jälkeen tulee komento irrottaa kädet ratista ja pilli soi. https://www.youtube.com/watch?v=ASpJqUTu4OQ

Minulla ei tule pakin kytkemisen jälkeen ei tule mitään ohjeita vaan kaikki vain päättyy.

duke7

Onhan kaikki tutkien anturit kunnossa?
Muistaakseni joskus talvella ei toiminut kun oli jäätä anturin päällä.

dwntime

Vikakoodit VCDS:llä lukuun.  Jotain vikaa  systeemissä kun lopettaa ennenkuin ehtii aloittaakaan.

kampela

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 28.05.20 - klo:12:33
Onhan kaikki tutkien anturit kunnossa?
Muistaakseni joskus talvella ei toiminut kun oli jäätä anturin päällä.

Tämäkin on tullut mieleen. Mutta eikös pyskäintitutka valittaisi ihan normaalissa parkkeeraamisessakin joka kerta jos sieltä olisi anturi pois pelistä?

duke7

Se ei muistaakseni vielä valita jos vain yksi on pois pelistä. Sen kyllä näkee näytöstä että on harmaana mutta herjaa vasta kun useampi on pois.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 28.05.20 - klo:13:29
Se ei muistaakseni vielä valita jos vain yksi on pois pelistä. Sen kyllä näkee näytöstä että on harmaana mutta herjaa vasta kun useampi on pois.

Kyllä se herjaa jos yksikin anturi on pois pelistä. Siihen 360 näkymään tulee huutomerkki sille alueelle millä kohtaa tuo viallinen anturi on.

Yksi asia mikä kampelan ongelman voisi selittää on että koodauksia on muutettu tai jotain vastaavaa tehty. Siksi se autoscan voisi olla ihan kiinnostava nähdä.

Tallu

Mulla oli vähän vastaava ongelma edellisen auton golf VI:n kanssa, se kyllä parkkeerasi tien vasemmalle puolelle muuta ei oikealle. Vikakoodeja ei tullut mutta selvityksen tulos oli että toinen puskurin antureista pitää vaihtaa ja syynä oli se että anturin päällä oli ylimääräinen maalikerros johtuen pienestä kolarikorjaukset.
No en sitä kuitenkaan vaihdattanut koska se olisi mennyt omaan piikkiin, eikä vakuutukseen.
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

duke7

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.05.20 - klo:14:10
Kyllä se herjaa jos yksikin anturi on pois pelistä. Siihen 360 näkymään tulee huutomerkki sille alueelle millä kohtaa tuo viallinen anturi on.

Yksi asia mikä kampelan ongelman voisi selittää on että koodauksia on muutettu tai jotain vastaavaa tehty. Siksi se autoscan voisi olla ihan kiinnostava nähdä.
Hmm voi olla noin. Meniköhän se sitten kokonaan pois käytöstä kun useampi pimeänä? Voi toki olla että muistan väärin.

kampela

Lainaus käyttäjältä: Tallu - 28.05.20 - klo:14:12
Mulla oli vähän vastaava ongelma edellisen auton golf VI:n kanssa, se kyllä parkkeerasi tien vasemmalle puolelle muuta ei oikealle. Vikakoodeja ei tullut mutta selvityksen tulos oli että toinen puskurin antureista pitää vaihtaa ja syynä oli se että anturin päällä oli ylimääräinen maalikerros johtuen pienestä kolarikorjaukset.
No en sitä kuitenkaan vaihdattanut koska se olisi mennyt omaan piikkiin, eikä vakuutukseen.

Mä oon epäonnistunu ihan yhtälailla molemmille puolille pysäköinnissä. Mutta ei se kyllä varmaan haittaisi ainakin käydä vaikka rätin kanssa pyyhkimässä anturit varmuuden vuoksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy