Highline jalkatilavalot

Aloittaja mackaiveri, 27.02.11 - klo:10:33

« edellinen - seuraava »

mackaiveri

Moikka
Onko kellään foorumilla 2011 Passattia jossa jalkatilavalot?Pystyykö niiden kirkkautta säätämään monitoiminäytöstä ja laittamaan päälle/pois? 3C Passatissa tämän pystyi tekemään kohdasta light&vision => footwell lights. Omassa CCssä ei ole tämä mahdollista.

WilleK

Uudessa passatissa jalkatilavalot tulee ambiente- valopaketin mukana. Uskoisin, että on säädettävissä...
Onkohan noita vielä kukaan edes nähnyt luonnossa?   
Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Black Magic MY18
Ex Skoda Octavia RS TDI combi -16, Scirocco 1.4TSI 118kW DSG -13, Golf Highline 1,2TSI DSG -13, Up! -12, Golf Variant Highline 1,4TSI DSG -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI -BluemotionTechnology -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI BluemotionTechnology -10

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: mackaiveri - 27.02.11 - klo:10:33
Moikka
Onko kellään foorumilla 2011 Passattia jossa jalkatilavalot?Pystyykö niiden kirkkautta säätämään monitoiminäytöstä ja laittamaan päälle/pois? 3C Passatissa tämän pystyi tekemään kohdasta light&vision => footwell lights. Omassa CCssä ei ole tämä mahdollista.

Tämä alkaa olla jo vanha juttu mutta nostetaan kun ei ole enemmälti kommentoitu.

Jalkatilavalojen (ambientevalaistuksen osana) kirkkauden säätö tapahtuu 0-100 % säädöllä ajotietokoneen valikosta.

Samaan pakettiin kuuluvien ovien listojen valaistusrivit ovat voimakkuudeltaan erittäin himmeät, että niiden kokeilu tai näkeminen jää kyllä tuonne talvikauteen. Himmeys johtunee siitä että niiden lienee tarkoitus palaa myös ajon aikana kuten kaikkien namikoiden ja kattokonsolin pimeävalaisun lisukkeena.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Q8

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 10.06.11 - klo:14:02
Tämä alkaa olla jo vanha juttu mutta nostetaan kun ei ole enemmälti kommentoitu.

Jalkatilavalojen (ambientevalaistuksen osana) kirkkauden säätö tapahtuu 0-100 % säädöllä ajotietokoneen valikosta.

Samaan pakettiin kuuluvien ovien listojen valaistusrivit ovat voimakkuudeltaan erittäin himmeät, että niiden kokeilu tai näkeminen jää kyllä tuonne talvikauteen. Himmeys johtunee siitä että niiden lienee tarkoitus palaa myös ajon aikana kuten kaikkien namikoiden ja kattokonsolin pimeävalaisun lisukkeena.

Onko testattu jo Ambienteä pimeällä?

Ja mitä pitäisi hommata, että saa taakse jalkatilaan valot? Onko B7:aan omat osat?
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Late

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 27.12.11 - klo:08:16
Onko testattu jo Ambienteä pimeällä?

Ja mitä pitäisi hommata, että saa taakse jalkatilaan valot? Onko B7:aan omat osat?

Tässä jalkatilavalo ohje taakse: "Katso LED-kohta"

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=153

Takajalkatilavalolle tarvittavat osat:

Jalkatilavalo : 8J0 947 409 2kpl

liitinrunko 2pin: 1J0 973 332 "000 979 132 E" 2kpl
liitinrunko 2pin: 1J0 973 119 "000 979 131 E" 2kpl
Jalkatilavalon liitinrunko: 4B0 971 832 "000 979 009 E" 2kpl

Jalkatilavalon korjausjohto: 000 979 009 E 2kpl
korjausjohto 000 979 131 E 2kpl
korjausjohto 000 979 132 E 2kpl

lisäksi johto 0,50mm2 tai 1,00mm2

Piirros kytkennästä:


Henri S

Saako Comfortlineen jalkavaloja jälkeenpäin jos saa, onkohan iso työ laittaa?
Hohhoijaa!

mackaiveri

Ei ole vaikea asentaa. No riippuu tietysti asentajan taidoista  ;) . Olen laittanut pariin passatiin nuo valot.

Asennuspaikat on valmiina ja valaisimetja tarvikkeet myynnissä merkkiliikeessä.

Virran saa sähkökeskuksesta , joka sijaitsee kuskin jalkatilassa ,  liitin B ja pinni 50, näin siis uudessa B7 passatissa .

Valojen aktivointi VCDSllä moduuli 09 byte 20 bit 0 , ajonaikaisen kirkkauden säädön aktivointi byte 12 bit 5.

3C passatissa on eri sähköboxi , ohjelmointi ja kytkentäpinni on erinlainen (liitin B12 pinni 7 ja Byte 0 bit 2)

Late

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 13.01.12 - klo:23:49
Saako Comfortlineen jalkavaloja jälkeenpäin jos saa, onkohan iso työ laittaa?

Niin tosi nopeasti nuo saa asennettua. Tullut noita myös asennettua.

Jalopeno

Itse  päädyin alkuperäisen valkoisen  sijaan Motonetin siniseen led nauhaan:

Tuote
52-1300
Nimike
LED-nauha taipuisa tarralla 12V Sininen 25cm
Hinta
9.90 â,¬

Lopputulos on mielestäni parempi kuin orginaali...  ::)

SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

Late

Passatissa alkuperäiset myös LED-lamput

Tarvittavat osat:
8J0 947 409 Jalkatilavalot LED  2kpl "Jos ei taakse laita valoja"
4B0 971 832 Liitinrunko LED jalkatilavaloille 2kpl
000 979 009 E korjausjohto LED jalkatilavalon liitinrunkoon 2kpl "joista saa 4 liitintä"
0,5mm2 johto
000 979 025 E korjausjohto "J519 ohjainyksiköön"


Henri S

Lainaus käyttäjältä: Late - 15.01.12 - klo:17:31
Niin tosi nopeasti nuo saa asennettua. Tullut noita myös asennettua.
Asennatko myös jalkatilaan valot vai ainoastaan johdot? Entä koodaus että saa valikon ajotietokoneeseen?
Hohhoijaa!

Passatti

Minua kiinnostaa myös nämä jalkatilan valot.Onko asentajia tiedossa,joka voisi tehdä tämän operaation.
Always lead, never follow

Late

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 15.01.12 - klo:19:02
Asennatko myös jalkatilaan valot vai ainoastaan johdot? Entä koodaus että saa valikon ajotietokoneeseen?

Etsi noita laittanut. Mutta koodauksen suorittanut tuolla Ylivieskassa merkkiliikkeessä ;)

TuplaVW

#13
Lainaus käyttäjältä: Jalopeno - 15.01.12 - klo:17:58
Itse  päädyin alkuperäisen valkoisen  sijaan Motonetin siniseen led nauhaan:

LED-nauha taipuisa tarralla 12V Sininen 25cm
Hinta
9.90 â,¬

Lopputulos on mielestäni parempi kuin orginaali...  ::)

Hmm lopputuloksesta voi aina olla montaa mieltä  ;D  mutta B7:aan tuo sininen ei oikein sopisi kun alkuperäiset valosävyt ovat lähinnä valkoista ja punaista. Vahvasti sininen jalkatilavalo ei olisi sopusoinnussa ovien listavalojen kanssa.
Originaalit jalka- ja ovivalot ovat säädettävyydessään ja tunnelmassaan kuitenkin jotenkin muuta kuin jälkiasennukset.
Hinta on tuossa Motonet-valossa kyllä kohdallaan joten sen puolesta ajaa kyllä asiansa ,jos ei ole liian kirkkaat pimeässä.

Kuvahan ei tosin edes ole B7:sta, vaan ilmeisesti 3C:stä missä sinisävyä oli ainakin noissa näytöissä, kuten näkyy kuvastakin.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Henri S

Kuinkahan kallista jalkatilanvalojen asentaminen, lamput+johdot ja asennus?
Hohhoijaa!

Late

Tässä nyt yksi Etujalkatilavalo sarja:




akpak

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 16.01.12 - klo:19:37
Kuinkahan kallista jalkatilanvalojen asentaminen, lamput+johdot ja asennus?
www.slamit.net katselin mitä tulisi maksamaan:
40 â,¬ osat + 14,50 â,¬ toimitus. Aika karhee kuitenkin kun toimituskulut hommasta on ~40 %  ??? ::)

Late

Lainaus käyttäjältä: akpak - 30.01.12 - klo:13:22
www.slamit.net katselin mitä tulisi maksamaan:
40 â,¬ osat + 14,50 â,¬ toimitus. Aika karhee kuitenkin kun toimituskulut hommasta on ~40 %  ??? ::)

Niin joudut vielä lisäksi ostaa johtoa ja puristus liittimiä.

Laitetaan tähän marmori hintoja.

Lamput 12 euroa /kpl
lamppujen liitinrunko 4 euroa/kpl
ym...




sahkari68

#18
Tilasin ebaysta jalkatilavalosarjan jossa oli myös taakse valot, ja nämä kaikki ledeillä. Katkaisin nuo taakse menevät johdot kun en halua taakse valoja ainakaan tässä kohtaa, niin nyt ei valot syty vaikka vcds:llä aktivoitu molemmat kohdat.
Voiko olla että ei ledit jaksa syttyä kun ei ole noita takavaloja linjassa?
Passat b7 ja b liittimessä pin 50 kytketty ja miinus otettu rungosta


sahkari68

Lainaus käyttäjältä: sahkari68 - 29.09.18 - klo:13:17
Tilasin ebaysta jalkatilavalosarjan jossa oli myös taakse valot, ja nämä kaikki ledeillä. Katkaisin nuo taakse menevät johdot kun en halua taakse valoja ainakaan tässä kohtaa, niin nyt ei valot syty vaikka vcds:llä aktivoitu molemmat kohdat.
Voiko olla että ei ledit jaksa syttyä kun ei ole noita takavaloja linjassa?
Passat b7 ja b liittimessä pin 50 kytketty ja miinus otettu rungosta


Näköjään ei ne palakaan jos ei ole riittävän pimeetä :) eli toimii nyt

Sokka

Mulla on myös valot valmiina odottamassa asennusta. Viikonloppuna ajattelin laittaa paikoilleen, sekä eteen että taakse.
Onnistuuko takavaloja pujottamaan penkkien alle irroittamatta kuskin/repsikan jakkaraa?

dwntime

#21
Onnistuu, ne kynnysmuovit vaan pitää irrottaa.

Sen jälkeen onnistuu pujotella vaikka jäykemmällä MMJ piuhanp pätkällä kaapeli sieltä maton alta. Penkin alla on useampiakin mahdollisuuksia läpivientiin.

Niin ja kannattaa sitten jättää löysää jonkin verran siihen kaapeliin penkin alle jotta sitä riittää kun penkkiä liikuttelee ees taas.

Sokka

Kiitokset nopeasta vastauksesta ja vinkeistä  :)

Joheko

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 10.06.11 - klo:14:02
Tämä alkaa olla jo vanha juttu mutta nostetaan kun ei ole enemmälti kommentoitu.

Jalkatilavalojen (ambientevalaistuksen osana) kirkkauden säätö tapahtuu 0-100 % säädöllä ajotietokoneen valikosta.

Samaan pakettiin kuuluvien ovien listojen valaistusrivit ovat voimakkuudeltaan erittäin himmeät, että niiden kokeilu tai näkeminen jää kyllä tuonne talvikauteen. Himmeys johtunee siitä että niiden lienee tarkoitus palaa myös ajon aikana kuten kaikkien namikoiden ja kattokonsolin pimeävalaisun lisukkeena.
Onko nuista ovien listojen valaistuksesta kellään havaintoja? itsellä ne ei ainakaan pala eikä syty vaikka laittaa jalkatilavalot täysille. saa kyllä palamaan obdelevenillä output testillä mutta miten muuten?

Sokka

Listavaloista ei valitettavasti ole kokemusta, mutta sain nuo etu+takajalkatilan ledimoduulit kaapeleineen asennettua viikonloppuna, nyt näkee sitoa kengännauhoja  ;D

MMJ:n avustuksella sain vedettyä piuhat takapenkkien alle kynnyskotelosta. Hiukan oli ahtaat paikat laittaa sarjan virtaliitintä moduulin pinniin 50, mutta onnistui sekin.
Koodaus meni helposti VCDS:llä, piti vielä ruksia muistaakseni bitti 25 "LED", ettei kerää polttimoherjoja logiin. Himmennys toimii monitoiminäytön kautta. Kaiken kaikkiaan tyytyväinen täytyy olla 26 euroa maksaneeseen retrofit-lisävarusteeseen.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Joheko - 22.10.18 - klo:18:34
Onko nuista ovien listojen valaistuksesta kellään havaintoja? itsellä ne ei ainakaan pala eikä syty vaikka laittaa jalkatilavalot täysille. saa kyllä palamaan obdelevenillä output testillä mutta miten muuten?

Niiden kirkkaudensäätö tottelee mittariston kirkkaudensäädintä.  Eivät ole hirveän kirkkaat, joten vaativat aika pimeää että näkyvät.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Joheko

Lainaus käyttäjältä: Killer - 03.11.18 - klo:07:50
Niiden kirkkaudensäätö tottelee mittariston kirkkaudensäädintä.  Eivät ole hirveän kirkkaat, joten vaativat aika pimeää että näkyvät.
No nyt löyty oikea vastaus pulmaan. todellakin tottelevat mittariston kirkkaudensäädintä. empä ollu aikasemmin hoksannu ku tykkään pitää mittarinvaloja himmeimmällä tasolla. Jostain ku vielä sais säädettyä niiden kirkkauden tasoa että näkyisivät mittarivalojen ollessa himmeimmillään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy