ocu 2 antennista

Aloittaja pepe, 24.02.11 - klo:20:18

« edellinen - seuraava »

pepe

onko ocuissa toi antennin kierre toi 6mm,eli käykö toi suoraan: http://www.slamit.net/product/5302/alkuperainen-vw-sharan-65cm-antenni

ATM

Väittäisin että on ihan sama kierre. Mielestäni se on juurikin 6mm.

jni

Samaa mieltä. En ole mitannut, muuta silmämääräisesti arvioituna 8 mm se ei ole eikä myöskään 4 mm. Veikkaan 6 mm.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Late

Lainaus käyttäjältä: jni - 24.02.11 - klo:20:41
Samaa mieltä. En ole mitannut, muuta silmämääräisesti arvioituna 8 mm se ei ole eikä myöskään 4 mm. Veikkaan 6 mm.

VAG autoissa joko 5mm tai 6mm kierre anteeneissa.

VAG anteenit

000 051 849 23cm 5mm ja 6mm adapteri
000 051 850 41cm
6J0 035 849 30cm
6R0 035 849 A 20cm 6mm
6R0 035 849 20cm 5mm
7M0 035 849 E 5cm 6mm

Tässä lista hainevä anteneita:

1K0 035 507 J antenni GSM
4F5 035 503 GRU M antenni GSM-ja GPS, Sedan (pohjamaalattu)
4F9 035 503 F GRU antenni GSM-ja GPS-Avant (pohjamaalattu)
8E9 035 503 S antenni GSM
8E9 035 503 T antenni GPS-ja GSM
8P0 035 503 L antenni GSM-ja GPS ja lämmitin (3-ovinen)
8P4 035 503 E antenni GSM-ja GPS-ja lämmitin (5-ovinen)

pepe

kävin mittaamassa eli se on 5mm

ATM

Sori väärä informaatio. EBaystä ainakin saa sopivia nysiä halvimmillaan alle parin euron. Kokeile jos sieltä löytyisi mieleinen.
Octavian antennit

Nykäne

Mulla on Peugeot 807:n antenni, tuotenro 6561.N3 (saanee myös citikkaan samalla numerolla?), kierre 5mm, hinta 8 egee ja on lyhyt.

Glf V TSI 90kW -09

0ctavia

Osaako kukaan kertoa miten tuo Octavia II:n antenni lähtee irti?

Kierrettä pyörittämällä löystyy aikansa mutta sitten vain pyörii tyhjää eikä irtoa.

...kerrankin ajattelin kysyä ennen voimatoimiin ryhtymistä...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: 0ctavia - 21.03.11 - klo:11:21
Osaako kukaan kertoa miten tuo Octavia II:n antenni lähtee irti?

Kierrettä pyörittämällä löystyy aikansa mutta sitten vain pyörii tyhjää eikä irtoa.

...kerrankin ajattelin kysyä ennen voimatoimiin ryhtymistä...

Juuresta tukeva ote ja vedät irti, vaatii yleensä aikalailla voimaa joten kannattaa samalla tukea siitä antennijalasta. Muutaman irroituksen jälkeen se hiukan helpottuu.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pepe

tuo antenni tuli tilattua: http://www.mangowalk.com/index.php?sku=30174
vajaa 10e postituksineen ja sopii täydellisesti!

apche

Onko tuolla antennin vaihdolla ollut apuja huonosti kuuluvaan radioon? Vai onko tuo vika antenninjohdossa tai jopa itse radiossa? Tuossa paskassa kun ei tahdo taajaman ulkopuolella kuulua edes Radio Nova ja sehän nyt yleensä kuuluu vaikka pelkällä sinkkiämpärillä.

0ctavia

Taitaa suurin syy huonoon kuuluvuuteen olla itse jenkkakoneessa, niin muistelen lukeneeni vanhimmissa vuosimalleissa olleen.
Taisi UVW:n sivuilla olla tälläistä juttua.

Minulla ei ole syynä kuuluvuus eikä ulkonäkö, ketuttaa vain kun matalasta tallinovesta johtuen pitää aina taittaa antenni alas ennen peruuttamista.

pepe

itse vaihdoin ihan ulkonäön takia.originaalissa ei ollut muuta vikaa kun oli vaan niin ruman näköinen..

Namiluk

Lainaus käyttäjältä: apche - 21.03.11 - klo:19:42
Onko tuolla antennin vaihdolla ollut apuja huonosti kuuluvaan radioon? Vai onko tuo vika antenninjohdossa tai jopa itse radiossa? Tuossa paskassa kun ei tahdo taajaman ulkopuolella kuulua edes Radio Nova ja sehän nyt yleensä kuuluu vaikka pelkällä sinkkiämpärillä.

Ootko kahtonu ettei antenni ole poikki? Tahtoovat nuo kattoantennit napsahdella suht herkästi, esim. jos erehtyy laittamaan peitteen tai käyttämään harjapesussa antenni pystyssä. Huomaa kun taivuttaa antennia, yleensä läheltä kiinnityskohtaa. Omassa ocussa ja emännän pösössä alkoi radio kuulua, kun laittoi ehjän antennin.

kt

Lainaus käyttäjältä: 0ctavia - 21.03.11 - klo:19:56
Taitaa suurin syy huonoon kuuluvuuteen olla itse jenkkakoneessa, niin muistelen lukeneeni vanhimmissa vuosimalleissa olleen.
Taisi UVW:n sivuilla olla tälläistä juttua.

Minulla ei ole syynä kuuluvuus eikä ulkonäkö, ketuttaa vain kun matalasta tallinovesta johtuen pitää aina taittaa antenni alas ennen peruuttamista.

Minusta tuon antennin saa aseteltua myös melko viistoon pitkin katon pintaa ja kuuluu ihan hyvin. Eihän sen tarvitse pystyssä törröttää?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

0ctavia

Lainaus käyttäjältä: kt - 22.03.11 - klo:08:35
Minusta tuon antennin saa aseteltua myös melko viistoon pitkin katon pintaa ja kuuluu ihan hyvin. Eihän sen tarvitse pystyssä törröttää?

Joo, saa matalaksi, siihen autonpesuasentoon.
Siinä se onkin ollut nyt talven kun ei todellakaan jaksa sitä antennia aina olla punomassa.

Huono puoli on se että tuossa matalassa asennossa kun aukaisee takaluukun niin antenni osuu takaikkunaan ja vääntyy.
Niinpä se on ollut minulla löysällä että pysyy alhaalla mutta pääsee luukkua aukaistessa vähän nousemaan.
...ja muuten heiluu hervottomana...

Kun tuo nyt ei kovin insinöörimäinen ratkaisu ole niin siksi nyt ajattelin kokeilla tuollaista lyhyttä antennia.
Kävin äsken kokeilemassa tuota irroittamista ja on muuten TOSI tiukassa, ei uskalla ilmeisesti tarpeeksi voimaa käyttää.
Täytyy päivällä kokeilla jollakin apuvälineellä kun ei käsin nykäisemällä/vetämällä lähtenyt enkä ihan hentonen kuitenkaan ole...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: 0ctavia - 22.03.11 - klo:08:52
Kävin äsken kokeilemassa tuota irroittamista ja on muuten TOSI tiukassa, ei uskalla ilmeisesti tarpeeksi voimaa käyttää.
Täytyy päivällä kokeilla jollakin apuvälineellä kun ei käsin nykäisemällä/vetämällä lähtenyt enkä ihan hentonen kuitenkaan ole...

Lähtee se, rohkeasti vain vedät sen ulos sieltä...tarvittaessa voi hiukan nitkutella sitä pyörittämällä antennia samalla kun vedät.

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 24.02.11 - klo:21:01
Mulla on Peugeot 807:n antenni, tuotenro 6561.N3 (saanee myös citikkaan samalla numerolla?), kierre 5mm, hinta 8 egee ja on lyhyt.

Eilen kävin tuommoisen tilaamassa ja huomenna pitäisi se saada, sitten nähdään miten pösön natsa istuu Yetiin :)

0ctavia

Joo, kiitos uskon vahvistuksesta, lähti se antenni kun vähän pihdeillä tyvestä auttoi...

Juuri tuollaisen samanlaisen Citroenin/pösön antennin eilen itsekin tilasin, ohessa kuva asennettuna.
Radio kuuluu ainakin näin kaupungilla ihan ok, saa nähdä miten kuuluu syrjemmällä, sen huomaa joskus kun sinne menee.
Pääasiassa tässä ihmisten ilmoilla kuitenkin ajoista on.

...mahdetaan tuolla PSA-varastolla ihmetellä kun noita antenneja on alkanut yht äkkiä menemään...

0ctavia

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 24.02.11 - klo:21:01

Nyt on vähän kokemusta tuollaisesta Octaviassa, ja voi todeta ettei alkuperäisen veroinen ole.

Originaaliantennilla en muista että olisi ollut mitään ongelmia kuuluvuuden suhten missään, mutta tuolla tumppiantennilla kaupungissa joissakin paikoissa radio sihahtelee ja sähähtelee, samoin taajaman ulkopuolellakin ajoittain katvealueilla (?).

Mutta riittävän hyvin tuo minun käyttööni kuuluu.

Karvis

Yetiin ei pösön antenni istu aivan saumattomasti, antennin tyven muoto on hiukan erilainen kuin alkuperäisessä joten jalan ja antennin väliin jää pieni rako. Näyttää kuitenkin aivan asialliselta mutta taidan silti laittaa antennin ja jalan väliin sopivan o-renkaan tiivisteeksi, niin asennuksesta tulee siisti eikä paska pääse muhimaan sinne väliin.

Kuuluvuudessa en huomannut eroa ainakaan tässä kaupunkialueella josta lienee kiittäminen Yetin kaksoisantennia, Ocussa ei taida sellaista olla?

Olipas mukava päästä siitä piiskasta eroon :D

Late

JmJ75

Osaisiko kukaan sanoa voiko kuuluvuus ongelmaa mitata jotenkin? Esim. Antennin jalasta? Minulla Ocu 2 (2006) Combi ja triplex antenni jossa käsittääkseni radio, gps ja gsm. Kuuluvuus huono myös puhelimen bluetoothin kautta. Soittimena mfd2 (http://www.briskoda.net/forums/topic/286341-what-built-in-sat-nav-do-i-have/). Käsittääkseni antennijohdinta myöten kulkee jännite joten pitäisikö antenninjalkaan tulla jokin tietty jännite jos "jalka" ehjä? Tietäisi pitääkö hommata uusi jalka ja antenni vai riittääkö pelkkä antenni.

SNG

Vanha ketju, mutta pari kyssäriä.

Onko tuossa Peugeot 807:n antennissa vahvistin ja meneekö heittäpällä paikoilleen plug and play. Ja oletteko edelleen olleet tyytyväisiä kuuluvuuteen.

Avasin OCU III:lle uuden ketjun koska uusissa Ocuissa näkee haineväantenneja. Vastattiin että vain Navia ja Webastoa varten ilmeisesti nuo antennit. Läpivienti on sentään samanlainen kuin Ocu II:ssa.

Menee piiska vaihtoon kun menu 10s antaa No antenna-tuloksen. Autopesujen ja suksiboksin takia en halua enää pitkää piiskaa.

SNG

Pösön antennin asentaneet. Kertokaahan pidemmän ajan kokemuksianne. Ja onko siinä vahvistin vaiko ei?

partse

Itse tilasin ebaystä tommosen antennin -06 farmari octaviaan (luultavasti sama kun pari vuotta sitten tilasin niin ei enää just se listoilla - jos kiinnostaa niin varmistakaa että esim liitin sopii)
https://www.ebay.com/itm/KFZ-Shark-Hai-Dachantenne-Fus-Radio-fur-Skoda-Octavia-Superb-Roomster-Surga/391424698427?hash=item5b22bae83b:g:EvkAAOSwxCxT1ul7
Kuuluu mun mielestä saman lailla (ei hyvin) kun alkuperäiselläkin antennilla (jos on gps niin luultavasti tarvii antennin jossa gps-mokkula antennin jalassa?). Tässä mielestäni se vahvistin (ei ainakaan stream soittimet herjannu vahvistimen puuttumisesta)? En kyllä ole saanut omassa -06 octaviassa radioo kuuluun hyvin taajaman ulkopuolella  - kokeiltu kahdella eri antennilla, kahdella eri octavian omalla soittimella ja nyt ei-octavian soitin autossa (pitemmillä matkoilla kuunnellaan musiikkia tikulta). Onneks melkein aina pyöritään kaupungeissa. Oon ollu tohon sikäli tyytyväinen ettei tarvi enää väännellä sitä piiskaa.

SNG

Laitoin Pösö 807:n haineväantennin tilaukseen. Alle 20â,¬ Hatanpäänvaltatien merkkhuollosta. Ei paljon ulkomailta kannata tilailla.

Toimitusaika 7pv, ja huoltoneuvoja sanoi että noita ei ole myyty vuosiin. Todennäköisesti siis kestävämpiä kuin VW-konsernin piiskat.

SNG

Toi olikin pelkkä antenniosa. Pösön vahvarilla varustettu jalka Autokeskuksella pitkälti toistasataa Euroa. En tilannut!

Täytynee tilata alkuperäinen Ocun antenni jalkoineen.

Ilmeisesti tuo 6561.N3 menee suoraan tuohon Octavian antenninjalkaan?

SNG

Uusi Ocun antenni varattu huollosta omalle nimelle ja hintaa 55â,¬ (jalka vahvistimineen ja piiska).

On noissa ranskisten osissa aika suolaiset katteet. Tavoite nyt saada pösön lyhyt antenni Skodan antennijalkaan.

SNG

Antennijalka vaihdettu. Todella paskamainen homma. Hankala asento konttaillessa takakontissa ja tilaa kattoverhoilun alle ei saanut kuin että käsi just mahtui. Nyt kädet ihan verillä. Mut radio kuuluu rusahtalematta ja ilman hiljaisia hetkiä!

En saanut OEM antennin piiskaa millään irti ennen autoon asentamista. Paikallaan ollessakaan ei saanut voimaa riittävästi että olisi lähtenyt "lukituksestaan" irti ennen kuin vähän avitti suihkuttamalla hiukan CRC:tä kierteisiin. Todella tiukassa oli, mutta lopulta onneksi irtosi.

Pösön nysäantenni (6561.N3) meni suoraan kierteisiiin ja tiivistyi oikein nätisti antennijalkaan kun riittävästi kiristi. Siinä on sellainen pieni kumihuuli erona alkuperäiseen antennipiiskaan.

Boksiin (Thule Spirit) jäi etäisyyttä vajaa kaksi senttiä, ja boksin sai asennettua taaemmas verrattuna aiempaan antenniin. Takaluukun lasin ja boksin väliin jää luukun yläasennossa noin puoli senttiä. Täydellistä!

Kyllähän kentänvahvuudet heikommat ovat kuin pränikässä alkuperäisessä, mutta redio kuuluu kuitenkin aivan erilailla kuin viallisessa vanhassa antennissa.

Menunäyttöön pääseminen: Radion menu nappi pidetään pohjassa n 10-15 sec, kunnes testinäyttö avautuu "Antenna: ON" näkyy eli vahvistin toimii, kanavan kentänvoimakkuuspalkki sijaitsee näytön alalaidassa. Kanavia saa vaihdettua normaalisti ja volumeakin säädettyä. Menunäytöstä pääsee pois sammuttamalla radion.

Pitää ehkä pätkäistä OEM antennistakin tuo lukitusosa irti niin kiinnitettävissä ja irrotettavissa kierteillä ilman suurta voimankäyttöä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy