VW Polo Gti 1.4TSI (180hv) DSG7 4-ovinen 2011

Aloittaja jami88, 22.02.11 - klo:13:40

« edellinen - seuraava »

jami88

Elikkäs uusi auto ollut viikon ajossa ja tässä ensin auton tiedot.

Tilauspäivä 30.7.2010 (muistaakseni)
Luovutuspäivä 16.2.2011

Ulkoväri: Shadow blue (metalliväri)
Istuinverhoilu: Jacky-kangasverhoilu (musta-punainen)

Tehdaslisävarusteet:
Ajomukavuuspaketti;Vakionopeussäädin, Pysäköintitutka Park Pilot takana.
Bi-Xenon kaasupurkausvalot(lähi- ja kaukovalot). LED-päiväajovalot
Keskikyynärnoja edessä
Radiojärjestelmä RCD 510
Täysautomaattinen ilmastointilaite Climatronic
Takasivulasit ja takalasi tummennettu
Nahkaverhoiltu GT-monitoimiohjauspyörä

Paikalliset lisävarusteet:
Talvirenkaat Nokian Hakkapeliitta 5, 185/60 15 ja Sima 15" alut
Webasto Thermo Top Evo 5 ajastinkellolla ja Telestart T91 kauko-ohjailmella ja Defa akkulaturisarja 1204 (asennetaan 25.2.)
GTR 24 Mustat 17" kesävanteet, Auton mukana tulleet Denver 17" jäivät myyjälle
Kumimatot ja tavaratilan kaukalomatto

Tulossa: Mangowalk 3" Rubber Antenna Mast
Roiskeläppien lyhennys (itse)

Loppuun vielä pari kuvaa (jos saan ne lisättyä) jo likaantuneesta autosta (pahoittelen kuvien heikkoa laatua)

jami88

kuvia...

tlindstr

Onnittelut uudesta kilpurista!  ;D
Itse joudun vielä reilun kuukauden odottamaan 13.10.2010 tilaamaani vastaavaa menopeliä  :-\

Miltä nuo 15" Simat 185/60 renkain ovat tuntuneet? Tuntuuko että vannekoko olisi voinut olla kuitenkin 16"?
Itselleni on tulossa Contin nastarenkaat samoilla 15" Sima-vanteilla, mutta koossa 195/60/15. Ainakin näyttää tilaa jäävän pyörimiseen :)
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

jami88

Sitten voisi olla vielä lyhyt raportti ensimmäisen 1000km jälkeisistä fiiliksistä.

Moottori on kerrassaan upea ja DSG on toiminut minulla ainakin kuin unelma. Aivan loistava yhdistelmä ja itse kun ajelen paljon maantiellä niin ohituksetkin käy todella ripeästi. Voimaa on runsaasti koko ajan mutta hauska alkaa varsinaisesti 4000rpm jälkeen. Erikoismainninan ansaitsee volkkarin keksintö laittaa konehuoneen puolelle mikrofoni ja kabiinin puolelle kaiutin joka toistaa sisälle moottorin upeat äänet paremmin. Itse ruksailin Bi-xenon ajovalot ja päätöstä en ole katunut. Todella tehokkaat valot. Muutama päivä sitten ajelin yöaikaan maantieellä kotiin vähän väsyneenä ja ihmettelin että miksi minulla on pitkät päällä vaikka tie on valaistu, sit räppäsin pitkät pois ja tie pimeni samantien ja sillon vasta tajusin että valoisuus johtuikin tehokkaista ajovaloista eikä katulampuista. Auton alusta on jamäkkä mutta kuitenkin yllättävän mukava ja pientakovuus on verrattain pientä mielestäni. Autossa ajaessa tulee fiilis että olisi isommankin auton ohjaimissa mitä Polo on, turvallisen ja vakaan oloinen auto. Jarrut tuntuvat tehokkailta vaikka saksalaisilla foorumeilla ne on toisinaan haukuttu lyttyyn. Ainakin Suomen maantienopeuksilla ihan riittävät tähän autoon. RCD 510 pelittää hyvin, kunhan muistikortilla ei ole liian montaa gigaa musiikkia mukana. Keskustelua aiheuttanut Polon lämpeneminen on ainakin tässä autossa hyvää luokkaa, en tiedä vaikuttaako moottori ja climatroncci asiaan mutta kylmälläkin on lämmenyt ihan mukavasti.
Autoon tuli otettua mukavavuuspakettia ja monitoimiohjauspyörää yms, mutta niistä ei sen erikoisempaa kerrottavaa ole. Toimivat niin kuin pitääkin.
Miinuspuolelta sitten löytyy roiskeläpät, hanskikaslokero ilman valoa, joka on mielestäni aivan käsittämätön kömmähdys. Lisäksi antenni täytyy itse vaihtaa lyhyempään malliin.
Kaikken kaikkiaan kuitenkin minun tarpeisiini aivan loistava auto. Tarpeeksi pieni ja näppärä parkkihalleihin ja Riittävän vakaa ja tehokas maantielle.

jami88

Hyvin ainakin pyörivät, voi olla että mahtuis meneen 16" vanteet, ilman että alkais nastat koteloita raapiin, mutta Suomen sohjossa minulle sopii paremmin, mitä enemmän on kuralle tilaa lentää renkaista ulos. Kesä on sit erikseen

Ranssi

Komea auto, onnittelut! Värikin on mukavan harvinainen, joskaan ainuttakaan uudempaa GTI-Poloa ei ole vielä tullut vastaan.

Seuraavasta päätellen et taida paljon sisäänajosta perustaa:

LainaaSitten voisi olla vielä lyhyt raportti ensimmäisen 1000km jälkeisistä fiiliksistä.

Moottori on kerrassaan upea ja DSG on toiminut minulla ainakin kuin unelma. Aivan loistava yhdistelmä ja itse kun ajelen paljon maantiellä niin ohituksetkin käy todella ripeästi. Voimaa on runsaasti koko ajan mutta hauska alkaa varsinaisesti 4000rpm jälkeen.

Vaikka autoa ei aikoisi pitää pitkään tai sen ollessa jopa liisari, en silti voi mitenkään ymmärtää sitä "julmuutta", että autoa kuritetaan kunnolla heti sen ensimmäisistä metreistä lähtien. Ainoa poikkeus on esittelyautot, jolla on tietysti pakko kokeilla kuinka kulkee.

tlindstr

Lainaus käyttäjältä: jami - 22.02.11 - klo:14:11
Hyvin ainakin pyörivät, voi olla että mahtuis meneen 16" vanteet, ilman että alkais nastat koteloita raapiin, mutta Suomen sohjossa minulle sopii paremmin, mitä enemmän on kuralle tilaa lentää renkaista ulos. Kesä on sit erikseen
Olen ihan samaa mieltä ja itsekin pistin talvirengas-vanneasiassa talviolosuhteet ykköskriteeriksi enkä ulkonäköä.
Oma tulee olemaan muutenkin harmaavarpunen joten ei haittaa mitään vaikkei erotukaan massasta  :)
Lainaus käyttäjältä: jami - 22.02.11 - klo:13:40
Webasto Thermo Top Evo 5 ajastinkellolla ja Telestart T91 kauko-ohjailmella ja Defa akkulaturisarja 1204 (asennetaan 25.2.)
Webastoa mietin itsekin, mutta tulin siihen tulokseen että auto on yöt lämpimässä tallissa niin jätän sen ainakin tässä tilausvaiheessa pois.
Mitäs muuten oma Webasto-settisi tulee maksamaan asennettuna? Itse sain myyjäliikkeestä Eberistä kaukosäädöllä ja lisäakkulaturilla 2460e tarjouksen.
Lainaus käyttäjältä: jami - 22.02.11 - klo:14:08
Miinuspuolelta sitten löytyy roiskeläpät, hanskikaslokero ilman valoa, joka on mielestäni aivan käsittämätön kömmähdys. Lisäksi antenni täytyy itse vaihtaa lyhyempään malliin.
Kaikki nämä pitää itsekin huomioida ja laittaa kuntoon.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

jami88

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.02.11 - klo:14:23
Komea auto, onnittelut! Värikin on mukavan harvinainen, joskaan ainuttakaan uudempaa GTI-Poloa ei ole vielä tullut vastaan.

Seuraavasta päätellen et taida paljon sisäänajosta perustaa:

Vaikka autoa ei aikoisi pitää pitkään tai sen ollessa jopa liisari, en silti voi mitenkään ymmärtää sitä "julmuutta", että autoa kuritetaan kunnolla heti sen ensimmäisistä metreistä lähtien. Ainoa poikkeus on esittelyautot, jolla on tietysti pakko kokeilla kuinka kulkee.

Myyjältä kysyin sisäänajosta, vastaus oli kovaa ajoa vaan. Kuitenkin ensimmäisestä 1000km oli tasaista matka ajoa vakkari päällä n.800km ja loput rauhallista kaupunki ajelua, muutaman kerran rekkaa ohittaessa polkaisin reilummin kaasua joten en omasta mielestä nyt aivan mielettömästi rääkännyt konetta.

Ja webastosta tein erittäin laajan hintakartoituksen ja tuo paketti mikä minulle on tulossa tuli kaikkiaan maksamaan 1990â,¬, joka on kova hinta, mutta jotkut liikkeet pyysivät samasta setistä vielä yli 900â,¬ enemmän.

Apaju

Onnea hienosta autosta ;) väri oli itselläkin yksi vaihtoehdoista ennen lopullista valintaa.

Webastokin on sinulle myös tulossa, on ollut kyllä tarpeellinen jopa täällä pääkaupunkiseudulla.

VW ID.3 Life

Jacques

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.02.11 - klo:14:23Vaikka autoa ei aikoisi pitää pitkään tai sen ollessa jopa liisari, en silti voi mitenkään ymmärtää sitä "julmuutta", että autoa kuritetaan kunnolla heti sen ensimmäisistä metreistä lähtien. Ainoa poikkeus on esittelyautot, jolla on tietysti pakko kokeilla kuinka kulkee.

Viimeistä kahta uutta autoani en juurikaan säälinyt. Kunhan katsoin että öljytkin ovat ehtineet lämmetä ennen hapetusta. Tuloksena olleet moottorit hyvin pienellä öljynkulutuksella ja tehoja mitatessa loistavat arvot muihin vastaaviin nähden. Viimeisin, eli mps3 antoi vakiona melkein 10hv enemmän tehoa kuin monet muut tuttavien Mazdat.
Netin ihmeellisestä maailmasta löytyy kaikenlaisia sisäänajo-ohjeita, osa neuvoo ajamaan maltillisesti ja rauhallisesti. Toisissa taas neuvotaan antamaan happea samantien. Totuutta en tiedä, antaa jokaisen kuitenkin tehdä sisäänajo miten haluaa.

Markku J

jami:

kirjoitit, että GTI Polossa olisi konehuoneessa mikki ja sisätilassa kaiutin moottoriäänen tuomiseksi kuskin korviin. Onko sinulla tuosta jotain "todistetta", kun tuntuu aika oudolta moinen. Pienten koneiden sporttiäänet tehdään pako- ja imuputkistolla. Yleensähän näissä sporttisten autojen äänien virittelyissä on käytetty imupuolella resonanssikammioita. Saisihan tuonkin tietty vahvarin kautta kabiiniin tuupattua, mutta epäilen hiukan, että moista toteutusta olisi VAGeissa.

LS

Tuo mikki+kaiutin moottoriäänille kuulostaa erikoiselta, mutta samanlainen "noise pipe" tuossa ehkä on kuin vaikkapa GTI Golffissa (ainakin 2.0TFSI:ssä tuommoinen oli).

ram1

LainaaViimeistä kahta uutta autoani en juurikaan säälinyt. Kunhan katsoin että öljytkin ovat ehtineet lämmetä ennen hapetusta. Tuloksena olleet moottorit hyvin pienellä öljynkulutuksella ja tehoja mitatessa loistavat arvot muihin vastaaviin nähden. Viimeisin, eli mps3 antoi vakiona melkein 10hv enemmän tehoa kuin monet muut tuttavien Mazdat.
Netin ihmeellisestä maailmasta löytyy kaikenlaisia sisäänajo-ohjeita, osa neuvoo ajamaan maltillisesti ja rauhallisesti. Toisissa taas neuvotaan antamaan happea samantien. Totuutta en tiedä, antaa jokaisen kuitenkin tehdä sisäänajo miten haluaa.
Samat kokemukset mulla.Liika hissuttelu näkyy myöhemmin öljynkulutuksena ja pienempänä tehona.Varmasti ei ole yleispätevä sääntö, mutta näin itsellä tapahtui.Ainakin tasakaasu-ajo se pahin.Ei ehkä punarajavetoja, mutta vaihtelevia kierroksia mielellään.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

jami88

Kiitoksia onnitteluista!

Sitten sisäänajon ihmeelliseen maailmaan. Edellisen autoni Ford Fiesta ST:n ostin esittelyautona jolla oli 12000 ajettu. Sisään ajosta ei tietoakaan niin kone oli valmis 90000 kohdalla. 6000â,¬ koneenvaihto teki aika kipeää..no nyt on sisäänajelua suoritettu varmasti eri tavalla, mutta pidetty kuitenkin huoli ettei ihan karstottumaan ole päässyt.

Tuosta äänihommasta jota sanoin mikki+kaiutin yhdistelmäksi, niin siitä luin joltain brittiläiseltä sivustolta joka oli koeajanut Polo gti:n. Toimittaja kertoi tuon kaiutinhomman kuten olen sen täällä kertonut mutta sanoi että se on sama kuin 6 kopan golf gti:ssä. En ala väittelemään kun totuutta en tiedä. Voi olla että jutun toimittaja ei ole ollut aivan ajan tasalla ja näin minäkin olen saanut tällaisen harhakuvitelman. Luotan että täällä joku tietää mikä systeemi on golf gti:ssä niin sama pätee myös Polo Gti:hin

Jindebyne

Onnittelut uudesta autosta!

Hyvin näyttää olevan varusteltu sisältä, varsinkin rcd510 tuo mukavasti tyyliä kabiiniin.

Hieno ja yksilöllinen värivalinta tuo tummansininen. En usko, että kovin montaa vastaavaa yksilöä tulet Suomen teillä näkemään, joten siitä ehdottomasti pisteet kotiin.

Minullekin tarjottiin talvirenkaisiin tuota 15" simaa, mutta päädyin pitämään kitkoilla nuo alkuperäiset denverit. Jotenkin ei minun silmääni käy yksi yhteen auton yleisilmeen kanssa, mutta mikäli talvella asialla ei ole henk.koht merkitystä, niin mitäpä tuota harmittelemaan.

Erkka

Hieman offia, jos sallitte.

Harmittaa omassa Polossa tuo sinisenvärinen Climatronic, kun muu mittarivalaistus on valkoinen. Olen kuullut huhua, että Climatronic muuttuu tulevissa Poloissa valkoiseksi, sopien hyvin yhteen muun valaistuksen kanssa?

jami, mitä mieltä itse olet valaistuksen väristä?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Honksu

Onnittelut Jamille, upea auto, mahtivarusteet!

Octavia 1.4 TSI man. 2015

Honksu

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 23.02.11 - klo:06:26
Harmittaa omassa Polossa tuo sinisenvärinen Climatronic, kun muu mittarivalaistus on valkoinen. Olen kuullut huhua, että Climatronic muuttuu tulevissa Poloissa valkoiseksi, sopien hyvin yhteen muun valaistuksen kanssa?

Samaa mieltä, (Seatista tuttu)punainenkin kävisi mielestäni paremmin kuin tuo sininen, koska tuolla kytkimissäkin on punaista...
Octavia 1.4 TSI man. 2015

jami88

Jindebyne:
Totta turiset että ei nuo sima 15" vanteet oikein auton yleisilmeeseen sovi. Tässä kohtaa tuli sit tehtyä vaan budjettiratkasu että talvirenkaisiin ja vanteisiin en laita ylimääräisiä lateja enää kiinni kun varusteita tuli ruksailtua jo aika huolella. Saavat nyt kuitenkin talven pyöriä alla kun ovat oikein hyvät talviolosuhteissa (ei tartu lumi ja on helppo putsata vaikka tarttuisikin)

Erkka ja Honksu:
Tosiaan tuon climatronicin väri sotii aika lailla hienon MFD näytön ja rcd510 värejä vastaan. Sitten kun vielä nappulat ja vivut on valaistu punaisin valoin, niin on sininen vähän huono valinta tuon näytön väriksi. Ilmeisesti volkkarillakin tuo ollaan huomattu ja tulossa on ymmärtääkseni sinisen rinnalle toiseksi vaihtoehdoksi musta-valkoinen näyttö. Kuvan perusteella itse ainakin vaihtaisin kernaasti tuohon toisen väriseen climatroniciin jos saisin valita, mutta kun ei saa niin sinisellä mennään..

jami88

Tänään meni Polo Webaston asennukseen ja piti olla neljän jälkeen valmis, mutta ei ollut. Olivat yllättyneet asentaesssa että laite ei mahdu konehuoneeseen ns. yläkautta vaan olivat joutuneet laittamaan laitteen jonnekin rakoon koneen takana/alapuolella auton alakautta. No onpahan sekin vekotin paremmassa paikassa painopistettä ajatellen. Tämä vaan aiheutti sen että auto valmistuu vasta maanantaina.

Sitten vielä asiaa bi-xenon ajovaloista. Huomeasin että erään tuttuni Audi A1 bi-xenon valoissa on ns. valoautomatiikka, jota Polossa ei ole. Ihmetyttää vaan että miksi Polon valoissa ei automatiikkaa löydy?

Apaju

Lainaus käyttäjältä: jami - 25.02.11 - klo:18:27
Tänään meni Polo Webaston asennukseen ja piti olla neljän jälkeen valmis, mutta ei ollut. Olivat yllättyneet asentaesssa että laite ei mahdu konehuoneeseen ns. yläkautta vaan olivat joutuneet laittamaan laitteen jonnekin rakoon koneen takana/alapuolella auton alakautta. No onpahan sekin vekotin paremmassa paikassa painopistettä ajatellen. Tämä vaan aiheutti sen että auto valmistuu vasta maanantaina.

Mielenkiintoista, että sanoivat ettei mahdu yläkautta? minulle kyllä mahtui. No nämä Webasto asennuksethan taitaa olla asentajista kiinni, tuntuvat olevan lähes kuin taiteilijoita, jokainen tekee omalla tavallaan. Kahalta kun tuota kysyin, niin sanoivat, että kukin asentaja voi aina itse päättää lämmittimen paikan heidän asennusohjeissaan ei lämmittimen paikkaa ole määritetty.
VW ID.3 Life

jami88

Laitteen toiminnan kannalta asialla tuskin on mitään merkitystä mihin se on laitettu, mutta mahdollisten huolto ja korjaustoimien kannalta ajovalon takana on ehkä parempi ja helpompi paikka. Vaikea se vaan on mennä itse neuvomaan asentajaa, mihin webasto tulisi laittaa. Asentaja sanoi että normaali Polossa laite asennetaan etumaskin taakse, mutta Gti mallin ison jäähdytysnestesäiliön takia se ei sinne mahdu. No toivotaan että tulee hyvä ja toimiva niin se riittää minulle.

jami88

Tiet ovat kuivuneet ja on ollut mukavaa seurata kulutuksen putoamista. Nyt yhdistetty tippunut jo alle seitsemään litraan sadalla ja voi kenties vielä hiukan tippua kun saa nastarenkaat ja tien hiekat pois rahisemasta renkaiden alta. Kertakaikkiaan upea auto. Ainoa miinus, mitä on ilmennyt, on takapenkillä istuessa melko kova suhina/humina. Pitää itsekin harkita pienten äänieristeiden lisäämistä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy